Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5931 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 297  Następna
Autor Wiadomość
#5621 PostWysłany: 20 Wrz 2018 10:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 205
Loty: 147
Kilometry: 206 674
niebieski
https://claims.smallplanet.aero/public/ ... ?locale=pl

Wg Sądu Najwyższego masz rok zanim sprawa się przedawni.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5622 PostWysłany: 20 Wrz 2018 10:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 11786
HON fly4free
-- 20 Wrz 2018 10:29 --

Czas na pewno liczony w miesiącach, a nie godzinach
Small Planet właśnie zbankrutował w Niemczech, podobno w Polsce ma się dobrze...
Zbankrutował z powodu liczby wniosków o odszkodowanie z powodu odwołanych i opóźnionych lotów, tak więc szansa na odszkodowanie jest......ale reklamację skladaj

-- 20 Wrz 2018 10:30 --

j.r napisał(a):
Witam,
Dziś o 6:05 wyladowalismy na lotnisku w Poznaniu po opóźnionym o ponad 18h locie z Korfu! Planowo wylot miałbyc o 10:35 czasu greckiego 19.09.2018, po przybyciu na lotnisko zero informacji o opóźnieniu więc czekamy, godz 10:35 dalej cisza, po ok 2h na rozkładzie zmieniono nasz lot na lot do Katowic! na 13... Zero jakiejkolwiek inf z głośników. Po kolejnych godzinach zmiana na Poznan 23:00... Dalej zero inf. Ani od lotniska albo rezydentów co dzieje. Około 16 na tablicy zmiana że lot opóźniony i wylot o 4:50 następnego dnia ... Po wielu próbach skontaktowania się z rezydentami biur podróży poszła inf że mają nas zabierać do hotelu, tak też zrobili po strasznym chaosie, krzakach i "wojnie"około godz 17. Do tego czasu ani butelki wody ani kanapki i jakichś informacji, ciężko im było podać przez megafon na lotnisku skąd takie opóźnienie. Na nasze szczęście lot przesunięty na tę 4:55 odbył się. PLUS ZNISZCZONA WALIZKA ale dobrze ze w ogóle doleciala
Linie Small Planet...
Dodam że lot poznań-korfu również opóźniony o 2h
I tu moje pytanie..
Jaki mamy czas od przylotu na złożenie reklamacji? Czy jest jakiś gotowy formularz na ich stronie?
Oczywiście mamy zachowane wszystkie karty pokładowe, rachunki z lotniska i zdjęcia tabeli odlotów.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5623 PostWysłany: 20 Wrz 2018 10:38 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3642
Ostrzeżenia: 1
platynowy
@j.r
Cytuj:
Jaki mamy czas od przylotu na złożenie reklamacji?

Tyle, ile potrzebujesz - nie ma limitu. Jeśli nie wypłacą odszkodowania, to składasz skargę do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5624 PostWysłany: 20 Wrz 2018 10:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 205
Loty: 147
Kilometry: 206 674
niebieski
boots napisał(a):
@j.r
Cytuj:
Jaki mamy czas od przylotu na złożenie reklamacji?

Tyle, ile potrzebujesz - nie ma limitu. Jeśli nie wypłacą odszkodowania, to składasz skargę do ULC.


Jak to się ma do tego ?
Kod:
http://www.sn.pl/aktualnosci/SitePages/Komunikaty_o_sprawach.aspx?ItemID=463&ListName=Komunikaty_o_sprawach
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5625 PostWysłany: 20 Wrz 2018 10:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3642
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Wielokrotnie wyjaśniałem już w tym wątku. Poszukaj...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5626 PostWysłany: 20 Wrz 2018 10:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 11786
HON fly4free
Jeśli chodzi o Small Planet to jednak jak jednopostowiec napisał warto pisać reklamację choćby już

Może na coś czyli odszkodowanie od nich się jeszcze załapie 8-)
Konieczniie w reklamacji, że po powrocie "przez nich takie go nerwy naszły, ze nie może spać, nie może jeść" :D choć oczywiście rozumiem wzburzenie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5627 PostWysłany: 20 Wrz 2018 11:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1122
Loty: 104
Kilometry: 466 167
złoty
https://claims.smallplanet.aero/public/ ... ?locale=pl

w ciagu 30 dni maja obowiazek odpisac, za opoznienie lotu beda wciskac vouchery na ich loty zamiast gotowki
za bagaz trudno powiedziec , bedzie to trwalo bardzo dlugo zeby od nich cos wyciagnac, bo powiedza ze nie maja pieniedzy a nawet komornicy nie chca z nich sciagac
_________________
Pokolenie indywidualistów i roszczeniowych gwiazd
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5628 PostWysłany: 20 Wrz 2018 11:26 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 543
niebieski
@miriam @boots @VitalR

Znalazłem, co kiedyś widziałem, a mianowicie "Wytyczne interpretacyjne dotyczące rozporządzenia (WE) nr 261/2004...":
http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/wa ... e-2016.pdf

Obiecujące jest sformułowanie:
"3.3.2. „Duże opóźnienie" w momencie przylotu
Trybunał orzekł, że opóźnienie przylotu wynoszące co najmniej trzy godziny przyznaje te same prawa
w zakresie odszkodowania, co odwołanie."
chociaż jak się dalej wczytać, to znowu bardziej się to odnosi do tych co polecieli.
Z drugiej strony na co najmniej dwie godziny przed faktycznym odlotem było wiadomo, że nie polecą z podświetlną żeby się wyrobić na czas.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5629 PostWysłany: 20 Wrz 2018 11:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3642
Ostrzeżenia: 1
platynowy
@gmak
Ale w jakim celu to piszesz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5630 PostWysłany: 20 Wrz 2018 11:29 

Rejestracja: 20 Wrz 2018
Posty: 3
Nie szkodzi że długo potrwa, poczekamy. Rozumiemy że zdarzają się usterki, wiadomo lepiej nie wylecieć niż wylecieć i nie doleciec. Ale chodzi o podejście przewoźnika, zero kontaktu z nami, musieliśmy na własną rękę szukać informacji będąc zamkniętym przez 12h na hali odlotów. Tu biuro podróży również zawiniło, tragiczne podejście do sytuacji.
Czy small planet ma jakieś swoje formularze reklamacji czy po prostu mailowo wysłać opis sytuacji? Czy lepiej listownie z potwierdzeniem odbioru?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5631 PostWysłany: 20 Wrz 2018 11:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3642
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Nie przeczytałeś #5627???
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5632 PostWysłany: 20 Wrz 2018 11:43 

Rejestracja: 20 Wrz 2018
Posty: 3
A przepraszam. Przeoczyłam link. Mój błąd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5633 PostWysłany: 20 Wrz 2018 12:17 

Rejestracja: 27 Sie 2017
Posty: 132
niebieski
@gmak ja opisałem sytuację bezpośrednią z przewoźnikiem, nie mającą związku z rozp. 261/2004. Przed bramkami bezpieczeństwa nie "wczytałem" karty pokładowej jednej osoby, a przy zeskanowaniu tej karty przy boardingu wyskoczył komunikat dźwiękowy z błędem o tym, że osoba nie przeszła bramek ;)

Odnośnie tego co napisałeś to przyjmij daną argumentację i się jej trzymaj. Jak masz chwilę czasu to spróbuj to złożyć pismo i licz na szczęście. Może się nie połapią.
Daj znać jak się uda 8-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5634 PostWysłany: 20 Wrz 2018 12:25 

Rejestracja: 25 Mar 2010
Posty: 620
Loty: 31
Kilometry: 89 760
niebieski
Small Planet w Polsce wcale nie ma się dobrze - właśnie złożyli wniosek o restrukturyzację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5635 PostWysłany: 20 Wrz 2018 17:11 

Rejestracja: 04 Wrz 2018
Posty: 8
cześć,

dostałem odpowiedz z Lufthansy, że mój lot był odwołany z powodu złych warunków atmosferycznych. Lot miał być na trasie FRA- STR i tego dnia akurat w obu miejscach była piękna pogoda, a także na trasie pomiędzy. Wcześniej na lotnisku otrzymaliśmy informację o problemie technicznych jako powodzie odwołania. Wychodzi, że ściemniają aby powołać się na czynniki niezależne od linii.

Niby jako gest dobrej woli proponują 150euro, ale wydaje mi się to tylko próbą taniego załatwienia sprawy, a podróżowały 3 osoby.

Jak dalej zawalczyć o swoje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5636 PostWysłany: 20 Wrz 2018 17:23 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3642
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Walcz tak, jak to opisuje ten wątek.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5637 PostWysłany: 25 Wrz 2018 13:52 

Rejestracja: 25 Wrz 2018
Posty: 2
Witam,
24 sierpnia miałem odbyć lot z Warszawy do Dubaju następnie do Hanoi liniami emirates numer lotu EK180
Po kołowania dowiedzieliśmy się ze coś jest nie tak. Po około 2 godzinach w samolocie wróciliśmy na lotnisko i następnie po paru godzinach przetransportowani do hotelu. Kolejny lot ma się odbyć dzisiaj o 17:50 czyli 26 godzin i 50 minut po planowanym. Czy w takim wypadku jeśli ucierpiały nasze plany ( nie mamy rachunków z hoteli ponieważ mogliśmy zrezygnować z rezerwacji) jednak czas wyjazdu skraca się o jeden dzień oraz 27 godzin stresu można ubiegać się o odszkodowanie?
Jak wyglada cała procedura? Ktokolwiek może podpowiedzieć jak etapami się można o nie ubiegać?
Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5638 PostWysłany: 25 Wrz 2018 13:54 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 12817
Loty: 303
Kilometry: 411 357
http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/
_________________
Don't be afraid to wander, don't be afraid to eat a bad meal. You know, if you do not risk the bad meal, you'll never get the magical one. - Anthony „Tony” Bourdain

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5639 PostWysłany: 25 Wrz 2018 14:12 

Rejestracja: 25 Wrz 2018
Posty: 1
Witam,

jedno z biur podroży zmieniło mi wylot z lotu bezpośredniego IRAKLION-WAWA na lot z międzylądowaniem we Wrocławiu.
Kupując ofertę miałem zapewniony lot WAW - IRK i powrót IRK-WAWA a już w trakcie mojego pobytu zmienili mi wylot na 2h wcześniej i z międzylądowaniem we Wrocławiu.
Dodatkowo lot odbył się wczoraj przy bardzo złych warunkach atmosferycznych mocne wiatry i dla osoby dla której przelot samolotem jest mocnym dyskomforem było to mega stresujące.

Moje pytanie czy mogę się domagać odszkodowania za zmianę godziny wylot i dołożenie międzylądowania mimo że wykupywałem imprezę z bezpośrednim przelotem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5640 PostWysłany: 25 Wrz 2018 14:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 879
Loty: 33
Kilometry: 79 620
złoty
@Filip67
Oczywiście, że możesz ubiegać się o odszkodowanie. Pierwszorzędnie za samo opóźnienie lub odwołanie na podstawie rozporządzenia UE 261/04, pod warunkiem, że te nie są niezależne od przewoźnika. Jest zryczałtowane i w tym wypadku wynosi 600 euro od osoby.
Jeśli chcesz uzyskać odszkodowanie za inne szkody, które poniosłeś, to musisz sprecyzować je oraz żądanie.
Procedura wygląda tak, że wysyłasz reklamację do przewoźnika z żądaniami. Wejdź na ich stronę, znajdź formularz lub adres email i wyślij.


@ARSII
Możesz, składając reklamację do biura podróży. Inna sprawa, że samo międzylądowanie to niewielka wada, a pogoda w trakcie lotu i stres nią spowodowany to już w ogóle bez znaczenia. Możesz znaleźć kartę frankfurcką i porównując z jej propozycjami zdecyduj na ile procent wartości całej imprezy turystycznej oceniasz konieczność międzylądowania(>5%?). Z takim żądaniem wyślij reklamację do biura podróży. Na 99 % Ci odmówią, ale jeśli uważasz, że Ci się należy, to nie zgadzaj się i odwołuj.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo 25 Wrz 2018 14:37, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5931 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 297  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group