Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#5541 PostWysłany: 05 Wrz 2018 21:52 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 41
l.e.s.t.e.r napisał(a):
l.e.s.t.e.r napisał(a):
Czołem,

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź
"Szanowni Państwo,
Na wstępie chcielibyśmy przeprosić za wszelkie niedogodności związane z opóźnieniem rzeczonego lotu oraz podziękować za cierpliwość i wyrozumiałość.
W związku ze złożoną reklamacją dotyczącą opóźnionego lotu uprzejmie informuję, że firma Small Planet postanowiła przyznać Państwu rekompensatę w kwocie 900 euro (kwota przyznana łącznie 3 osobom). Mając na uwadze powyższe, bardzo proszę o wypełnienie załączonego druku i odesłanie jego skanu w odpowiedzi na niniejszego maila. Po otrzymaniu podpisanego dokumentu będziemy mogli przekazać druk do płatności."


Dlaczego 900Euro a nie 1200 ? Pisać że ma być 1200? czy odpuścić i brać co dają ?



Dziękuję wszystkim za pomoc :) cel osiągnięty.
w związku z ponownym rozpatrzeniem okoliczności niniejszego opóźnienia, firma Small Planet podjęła decyzję o zaproponowaniu Państwu rekompensaty w kwocie 1200 eur (kwota przyznana łącznie 3 osobom). Chcielibyśmy wynagrodzić w ten sposób wszelkie niedogodności spowodowane zaistniałym opóźnieniem. Prosimy o wypełnienie załączonego druku i odesłanie go w odpowiedzi na tego maila, wówczas będziemy mogli wypłacić przyznaną rekompensatę.
Dodatkowo proszę pamiętać, że oświadczenie powinno być podpisane przez wszystkie osoby pełnoletnie, które obejmuje reklamacja.
Ponownie przepraszamy za powstałe niedogodności i mamy nadzieję na uniknięcie podobnych sytuacji w przyszłości.


i dalej

"Dziękuję za przesłane oświadczenie. Zostało ono przekazane do opłacenia - prosimy o cierpliwość, gdyż może to potrwać do 13 tygodni od otrzymania przez nas oświadczenia (czas oczekiwania zależny jest od liczby zgłoszeń)."



no więc 13 tygodni minęło gdzieś w okolicach Czerwca, do dnia dzisiejszego nie ma kasy... Na maile nikt nie odpisuje...
Co można więcej zrobić w tej sprawie? Ma ktoś jakiś pomysł ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#5542 PostWysłany: 05 Wrz 2018 22:04 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
Spoko, ja czekam na zwrot 20 USD od KLM, z marca
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5543 PostWysłany: 06 Wrz 2018 11:47 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 41
na 20$ to można i machnąć ręką. Mi mają oddać 1200Euro.
Napisałem do ULC, podjęli temat ale z ich strony też cisza...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5544 PostWysłany: 06 Wrz 2018 11:55 

Rejestracja: 22 Paź 2015
Posty: 178
niebieski
U mnie lot z CAI o 15:10 do FRA i później WRO był opóźniony już w Kairze, w związku z czym dostałem hotel itp.
Następny lot miałem o 2:45 w nocy z CAI do VIE->WAW->WRO. Po przylocie do Wiednia okazało się, że samolot do WAW już wystartował i przekierowali mnie do FRA->WRO, ten dotarł z opóźnieniem 3h do Wrocławia.

Za pierwszy lot dostanę 400 euro, za ten zmieniony nie otrzymam, gdyż dostałem taką odpowiedź:
"According to our records, flight OS 866 was your alternative flight. Please be advised that in accordance with the stipulations of ECJ Decision of European Union Regulation 261/2004, the alternative transportation does not form part of an independent contract of carriage rather it is to be considered as a supplementary service to the irregularity affected flight and we must decline your request for compensation."

Czyli dwa razy odszkodowania za powrót nie dostanę ;)
Nadal czekam na informacje w sprawie mojego pierwotnego lotu CAI->FRA->WRO.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5545 PostWysłany: 10 Wrz 2018 08:18 

Rejestracja: 10 Wrz 2018
Posty: 1
Cześć!

Ostatnio miałam okazję odhaczyć pierwszy w życiu opóźniony lot. Pierwotnie mieliśmy wystartować 5.09 o 10:15, na trasie Bangkok-Kolonia, gdzieś koło 4 rano przyszedł mail z informacją o opóźnionym czasie wylotu, przesuniętym na 13:25, ostatecznie wystartowaliśmy o 13:46 czasu lokalnego (UTC +7).

W międzyczasie ze względu na stan zdrowia jednego z pasażerów mieliśmy międzylądowanie (po 3:39h lotu, o 15:55 IST) w Delhi, pasażer został zabrany ostatecznie do szpitala i to rozumiem, że może być nieprzewidzianym czynnikiem, ale zamiast wystartować po oddelegowaniu go, zostaliśmy poinformowani, że przy lądowaniu okazało się, że samolot został przeładowany względem standardów Eurowings, więc musieliśmy spędzić dodatkowe kilka godzin w oczekiwaniu na odpowiedź od techników, którzy obliczali we Frankfurcie czy możemy lecieć dalej. Potem nastąpiło tankowanie i ostatecznie odlecieliśmy z lotniska w Delhi o 20:17 (UTC +5:30), a w Kolonii wylądowaliśmy 6.09 o 00:52, przy czym według pierwotnego założenia mieliśmy dolecieć na miejsce 5.09 o godzinie 17:45 (po otrzymaniu maila z opóźnionym wylotem nowy przewidywany czas lądowania to był 5.09 20:55).

A teraz przychodzi czas na pytanie: czy warto się samemu ubiegać o odszkodowanie czy raczej pozwolić zająć tym firmom?

Wydaje mi się, że ze względu na pierwotne opóźnienie wylotu już ponad 3-godzinne nie powinno być zbyt wiele problemów, późniejsze opóźnienia ze względów losowych, czyli konieczność oddelegowania kogoś do szpitala to jedno, ale przeładowanie i kolejne 2h oczekiwania w Delhi to już chyba ich własny problem (że liczyć nie umieją :lol: ).

Śliczne dzięki z góry za wasze opinie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5546 PostWysłany: 10 Wrz 2018 08:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
myślę ze figę dostaniesz ale próbuj
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
      
#5547 PostWysłany: 10 Wrz 2018 09:38 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Na pewno nie warto korzystać z pośredników, bo ich prowizje są iście złodziejskie. Złóż reklamację za pomocą formularza na stronie linii i czekaj na odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5548 PostWysłany: 10 Wrz 2018 09:43 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7922
HON fly4free
Medical emergency tylko zwiększyło dodatkowo opóźnienie przylotu, ale nie było jego główną przyczyną - te pewnie były operacyjne / inne, więc sytuacja jak najbardziej może się kwalifikować do odszkodowania. Pytanie jest takie, czy z uwagi na faktyczny czas wylotu przylot byłby w sposób nieunikniony opóźniony o ponad 3 h, czy nie - bo oczywiście poślizg na starcie nie przekłada się automatycznie na taki sam poślizg przy przylocie z uwagi na blok zwykle pozostawiający na takich trasach kilkadziesiąt minut zapasu, warunki atmosferyczne w tym dniu przyśpieszające / spowalniające przelot itp. itd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5549 PostWysłany: 10 Wrz 2018 11:51 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
lot ew107 srednio trwa 11h30min wiec jesli wylecial o 13.46 pare minut zabrakloby do odszkodowania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5550 PostWysłany: 10 Wrz 2018 11:58 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
ale
Cytuj:
(po otrzymaniu maila z opóźnionym wylotem nowy przewidywany czas lądowania to był 5.09 20:55)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5551 PostWysłany: 10 Wrz 2018 12:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Przewidywany czas lądowania nie ma znaczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5552 PostWysłany: 10 Wrz 2018 15:48 

Rejestracja: 10 Wrz 2018
Posty: 3
Czesc,

mam pytanie odnosnie skladania skargi do ULC:

Czy jako tresc mojej reklamacji do przewoznika wystarczy automatycznie wyslany mail, ktory stwierdza otrzymanie reklamacji i nadaje nr sprawy?
Reklamacje skladalam przez system na stronie Ryanair, wiec nie posiadam kopii. Moja prosba do dzialu oblugi klienta o udestepnienie mi jej tresci pozostaje bez odpowiedzi.

Z gory dzieikuje za wszelkie informacje!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5553 PostWysłany: 10 Wrz 2018 16:08 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 1439
Zbanowany
niebieski
To nawet nie czekasz na odpowiedz ze strony przewożnika? Szybki jesteś :lol: :lol: :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5554 PostWysłany: 10 Wrz 2018 16:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3412
srebrny
Chyba raczej szybka, a nie szybki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5555 PostWysłany: 10 Wrz 2018 16:55 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 1439
Zbanowany
niebieski
-- 10 Wrz 2018 17:53 --

Zgodnie z RODO aby nie być posądzonym chociażby o sexizm postanowiłem zamienić płeć :lol: :lol: :lol:

-- 10 Wrz 2018 17:55 --

BTW...jakby nie patrzeć to Twój nick jest także rodzaju...? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5556 PostWysłany: 11 Wrz 2018 07:49 

Rejestracja: 10 Wrz 2018
Posty: 3
Dziekuje za bardzo tresciwe odpowiedzi.

Skoro juz ustalilismy moja plec i odwolalismy sie do RODO, to moze opisze dokladniej:

Otuz dostalam odpowiedz od przewoznika. Odrzucil moja reklamacje tlumaczac, ze lot zostal odwolany ze wzgledu na "safety reasons". Probowalam sie dowiedziec na czacie jak i wysylajac maila na te odpowiedz co dokladnie kryje sie za tymi "safety reasons". Poprosilam rowniez o udostepnienie mi tresci mojej reklamacji. W odpowiedzi na to to Ryanair odpowiedzial, ze ich stanowisko w tej sprawie jest niezmienne.
Moze zle sie wyrazilam zatem: odpowiedz otrzymalam, ale nie jest ona satysfakcjonujaca, gdyz nic wiecej sie z niej nie dowiedzialam i nie zostala rowniez spelniona moja prosba. Obawiam sie, ze dlasza korespondencja z nimi to bedize wlasnie takie "bujanie sie".
Stad pytam: czy mail z potwierdzeniem przyjecia reklamacji wystarczy zeby zglosic skarge do ULC?
Czy ktos z was mial podobna sytuacje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5557 PostWysłany: 11 Wrz 2018 08:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
tak, tu kazda sytuacja jest jak twoja
i jakbys zadala sobie trud poczytac samodzielnie to bys wiedziala ze zawsze mozesz wyslac reklamacje do ULC
praktycznie kazda rada tu to-PISZ DO ULC
ogarnelas czy calosc dac drukowanymi?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5558 PostWysłany: 11 Wrz 2018 08:16 

Rejestracja: 22 Paź 2015
Posty: 178
niebieski
@ula zozo dla pewności na Twoim miejscu napisałbym takiego samego maila do ULC jak napisałaś do Ryanaira
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5559 PostWysłany: 11 Wrz 2018 08:25 

Rejestracja: 10 Wrz 2018
Posty: 3
becek napisał(a):
tak, tu kazda sytuacja jest jak twoja

ogarnelas czy calosc dac drukowanymi?


Poprosze drukowanymi.
Nabijesz sobie kolejnego posta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5560 PostWysłany: 11 Wrz 2018 08:34 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
becek napisał(a):
tak, tu kazda sytuacja jest jak twoja
i jakbys zadala sobie trud poczytac samodzielnie to bys wiedziala ze zawsze mozesz wyslac reklamacje do ULC
praktycznie kazda rada tu to-PISZ DO ULC
ogarnelas czy calosc dac drukowanymi?

ale przecież ona nie pyta CZY piszać do ULC, tylko co tam dołączyć, bo jako wymagany dokument chcą kopię reklamacji do przewoźnika, a tej nie ma, bo pisała (tak jak tu radzicie) przez formularz na stronie. Przeczytałeś w ogóle na co odpisujesz, czy lecisz z szablonu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group