Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#5481 PostWysłany: 23 Sie 2018 00:00 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 9
scomin napisał(a):
Damian Tokarski napisał(a):
I co teraz jak nie posiadam karty pokładowej ?
1. Rozporządzenie ma zastosowanie do pasażerów, którzy stawili się na odprawę, a nie do pasażerów, którzy udokumentowali stawienie się na odprawę. Nie ma obowiązku przechowywania / archiwizowania karty pokładowej, dlatego jej brak nie może stanowić podstawy do odmowy wypłaty odszkodowania.
2. Linia lotnicza dysponuje listą pasażerów, którzy zostali odprawieni oraz weszli na pokład.
3. Napisz zwykłe oświadczenie, że podróżowałeś tym rejsem, co mogą zweryfikować w swoich systemach.


dołączę im prtscr tego co mam i powinno być dobrze :)
Dzięki


Ostatnio edytowany przez Washington, 23 Sie 2018 12:13, edytowano w sumie 1 raz
usunięto dane osobowe
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tygodniowy rejs po Karaibach i loty do Miami z Berlina za 5010 PLN Tygodniowy rejs po Karaibach i loty do Miami z Berlina za 5010 PLN
Lato w Grecji: Ateny i wyspa Egina za 440 PLN (loty z Katowic + prom) Lato w Grecji: Ateny i wyspa Egina za 440 PLN (loty z Katowic + prom)
#5482 PostWysłany: 23 Sie 2018 00:27 

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 217
niebieski
A gdzie składać wniosek o odszkodowanie w Delcie? Na ich stronie znalazłem tylko coś takiego https://www.delta.com/content/www/en_US ... ation.html

(lot UK-USA)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5483 PostWysłany: 23 Sie 2018 19:58 

Rejestracja: 23 Sie 2018
Posty: 9
Witam
Jestem tu nowa i na samym początku chciałabym zaznaczyć, że w sprawach odszkodowań za opóźniony lot, jestem kompletnym laikiem. Poczytałam sporo. W tym wątku też.
Jeśli ktoś chciałby mi podpowiedzieć, będę bardzo wdzięczna. Wykupiłam wczasy na Korfu od 16.06.2018 dla 2 osób przez Internet w NOWA ITAKA.
Warszawa-Korfu 16.06.2018 godz. 18. Lot nr P7 8073. Przewoźnik Small Planet.
Ostateczne opóźnienie pow. 4 godzin.
Zadzwoniłam do NOWEJ ITAKI, gdzie na infolinii powiedziano mi, że oni nie pośredniczą pomiędzy klientem a przewoźnikiem. Powołując się na WE 261/2004, napisałam pismo do Small Planet z prośbą o odszkodowanie. Pismo odebrali 24 lipca, a wczoraj , czyli po 29 dniu od jego otrzymania (albo 30 wliczając dzień otrzymania) na skrzynkę otrzymałam odpowiedź, której fragment wklejam:
„Small Planet Airlines
Szanowni Państwo,
Na wstępie chcielibyśmy przeprosić za wszelkie niedogodności związane z opóźnieniem rzeczonego lotu oraz podziękować za cierpliwość i wyrozumiałość.
Po rozpatrzeniu Państwa reklamacji firma Small Planet podjęła decyzję o zaoferowaniu Państwu bonu turystycznego w wysokości 300 eur dla każdego z 2 Pasażerów. Voucher można wykorzystać …….”

Oferty oczywiście nie przyjmę, tylko, że zastanawiam się nad taktyką.
1. List polecony z potwierdzeniem odbioru
2. Odmowa przyjęcia vouchera
3. Nr konta walutowego na które ma był przekazane 500 euro.
Te trzy punkty na pewno, ale co dalej? Co jeszcze dodać?
4. Podać termin np. 30 dni na przekazanie środków?
5. Postraszyć, że w przypadku odmowy lub braku pozytywnej odpowiedzi w terminie 30 dni, piszę do ULC.
I czy to znaczy, że jeśli proponują mi voucher, to znaczy, że uznali reklamację, tylko wolą zaoferować nawet więcej, byle byłyby to środki wykorzystane u nich lub wcale nie zostaną wykorzystane.
Z przeczytanych artykułów i postów wynika, że Small Planet jest frmą „trudną”.
Podjęłam się walki „o swoje”, ponieważ byłam „bombardowana” telefonami i e-mejlami od firm pośredniczących. Każdy chciał w moim imieniu walczyć. Za jedyne 25-50 %. Lekko się zawzięłam. Nie ukrywam, że marzą nam się dalsze podróże, a te 500 EURO byłoby miłym dodatkiem na następną.
Jak myślicie długo poczekam?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5484 PostWysłany: 23 Sie 2018 20:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
@Barbarelus

Kilka tygodni temu pokierowałem skutecznie przy tym samym przewoźniku(small planet) użytkownika Tomek44, a w zeszłym roku dwie inne osoby. Ta linia cały czas w ten sam sposób próbuje wykręcić się od wypłat.

Skoro small planet proponuje już jakiś voucher, to wie, że jest zobowiązana do wypłaty odszkodowania. Najpierw proponują voucher na swoje usługi, potem voucher o wyższej wartości, potem już wypłatę części należnego odszkodowania(jako „rekompensatę za trudności"), a ostatecznie zgadzają się na wypłatę całości(oczywiście jeśli przyczyna nie jest niezależna od linii). Odpisuj, że się nie zgadzasz na żadne pomniejszenie wartości odszkodowania i żądasz wpłaty na konto. Możesz też dodać, że w razie kolejnej odmowy uzyskania całej kwoty skierujesz skargę do ULC, bo linia tego nie chce(wtedy musiałaby jeszcze płacić karę), ale na razie lepiej tego nie rób, bo postępowanie przed ULC może trwać dużo dłużej niż Twoje „dochodzenie do porozumienia" z przewoźnikiem. Jeśli już linia zgodzi się na wypłatę, to pisz i ponaglaj ich co jakiś czas, bo opóźniają moment przelania pieniędzy jak długo mogą.

Gdyby stawiali jakieś konkretniejsze zarzuty wobec Twojego żądania wypłaty(że wiatr w Karakorum był za silny, rafa koralowa w Australii wymiera, i dlatego nastąpiło opóźnienie), to pisz tu.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
dawidchyl lubi ten post.
 
      
#5485 PostWysłany: 23 Sie 2018 20:43 

Rejestracja: 23 Sie 2018
Posty: 9
:D dziękuję Pabloo
Czyli na początek zastosuję pierwsze 3 punkty.
Armaty wytoczę później.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5486 PostWysłany: 25 Sie 2018 16:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2018
Posty: 3
[adminie wybacz, ale serio przeszukałem Internet i forum i nie znalazłem odpowiedzi]

Jakie przysługują mi prawa w przypadku przesunięcia lotu na WCZEŚNIEJSZĄ godzinę?
Pytam bo wydaje mi się, że to ani anulowanie, ani odmowa wejścia na pokład ani opóźnienie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5487 PostWysłany: 25 Sie 2018 16:50 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22452
Lecisz TUI, w regulaminie masz ze mają prawo, więc nic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5488 PostWysłany: 25 Sie 2018 16:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2018
Posty: 3
Zeus napisał(a):
Lecisz TUI, w regulaminie masz ze mają prawo, więc nic.


Nie żebym się czepiał, raczej dziwił - czy regulamin TUI może wyłączać odpowiedzialność wynikającą z Rozporządzeń UE...?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5489 PostWysłany: 25 Sie 2018 17:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
A wyłącza?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5490 PostWysłany: 25 Sie 2018 17:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Z tytułu wcześniejszego lotu na podstawie przedmiotowego rozporządzenia pasażer nie otrzymuje żadnych praw. Rozporządzenie dotyczy lotów opóźnionych i odwołanych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5491 PostWysłany: 25 Sie 2018 17:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2018
Posty: 3
boots napisał(a):
A wyłącza?


Tak mi zasugerował Zeus, mówiąc bym przeczytał warunki TUI. W domyśle, że one są ważniejsze niż Rozporządzenie.

lukas63 napisał(a):
Z tytułu wcześniejszego lotu na podstawie przedmiotowego rozporządzenia pasażer nie otrzymuje żadnych praw. Rozporządzenie dotyczy lotów opóźnionych i odwołanych.


OK. Jasne. Dzięki za info.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5492 PostWysłany: 26 Sie 2018 10:18 

Rejestracja: 26 Sie 2018
Posty: 1
Cześć!
Czytałam kilka artykułów nt reklamacji, ale mój przypadek jest trochę złożony (lot kupowany u jednego przewoźnika, a loty obsługiwane przez innych).

Miałam kupiony lot przez Lufthanse: z Lizbony do Warszawy, z przesiadką w Monachium.
Niestety lot z Lizbony był opóźniony i przez to nie zdążyłam na ostatni lot Monachium – Warszawa przez co musiałam nocować w Monachium (otrzymałam bon na hotel od LH).

Lot Lizbona – Monachium był obsługiwany przez TAP Portugal, a z Monachium do Warszawy przez LOT.
Bilety kupowane były przez Lufthansę (i tak też miałam na bilecie – kod LH).

Będąc jeszcze na lotnisku w Lizbonie pytałam obsługę TAP Portugal o rozwiązanie sytuacji (już wtedy wiedziałam, że nie zdążę na ostatni lot). Powiedzieli, że muszę to reklamować w Lufthansie, bo to u nich był kupowany bilet i muszę czekać na ten opóźniony lot.
W związku z tym reklamację składałam w Lufthansie. Ponad po 2-ch miesiącach dostałam odpowiedź od Lufthansy:
„Wyjaśniamy, że rejs przedmiotowy był obsługiwany przez linię lotniczą TAP Air Portugal pod numerem TP554. Lufthansa miała jedynie zarezerwowane miejsca na pokładzie, na które mogła sprzedać bilety, tj. nie była przewoźnikiem przeprowadzającym ww. rejs. Samolot, który uległ opóźnieniu nie należał do Lufthansy, lecz do linii lotniczej TAP Air Portugal.”

Obawiam się, że jak złożę reklamację w TAP, to napiszą mi, że muszę reklamować w Lufthansie, bo to u nich kupowałam bilet...

Czy ktoś może miał taką sytuację?
Nie chcę odpusćić, bo przez to opóźnienie finalnie dotarłam do Warszawy ponad 12h później niż miałam w planach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5493 PostWysłany: 26 Sie 2018 14:28 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3240
srebrny
Reklamację zawsze składamy u przewoźnika wykonującego lot (czyli w tym wypadku TAP)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5494 PostWysłany: 26 Sie 2018 17:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 2036
Loty: 852
Kilometry: 1 931 024
platynowy
Wygrałem w szwajcarskim ULC sprawę ze SWISS (ciągnęło się 8 miesięcy). Wystąpiłem do przewoźnika o wypłacenie odszkodowania 600 euro, a oni się nie odzywają od miesiąca.
Co dalej...
Można złożyć jakoś e-pozew? Ma ktoś inny pomysł?
_________________
Moje podróże - piotrwasil.com

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5495 PostWysłany: 27 Sie 2018 14:04 

Rejestracja: 27 Lip 2018
Posty: 1
Witam.
Lot Ryanair nr.4108 z Wrocławia do Leeds 28.06.18.
Planowy wylot 20:40
Planowy przylot 21:55.
Lądowanie było już 29.06.18 przed godziną 1 czasu UK.
Potrzebuje tylko dokładnej godziny z jakimś potwierdzeniem.
Ryanair nie chce zapłacić odszkodowania za opóźniony lot ponad 3 godziny dla dwóch osób.
Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5496 PostWysłany: 27 Sie 2018 14:09 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Prawdopodobnie więcej niż 5 minut przed 1 otworzono drzwi i kilku minut do odszkodowania brakło,ale masz rację warto sprawdzić. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5497 PostWysłany: 27 Sie 2018 14:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3078
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
https://www.flightradar24.com/data/flights/fr4108

More than 7 days of FR4108 history is available with an upgrade to a Silver (90 days), Gold (365 days), or Business (730 days) subscription.

Mozesz wziac wersje probna na 7 dni i sprawdzic sam: https://www.flightradar24.com/premium/?change=true

Przylot musialby byc po 0:55 zeby dostac odszkodowanie, skoro piszesz ze przed pierwsza przylecieliscie to musialoby byc w ciagu tych 4 minut...
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5498 PostWysłany: 27 Sie 2018 14:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
criswrock napisał(a):
Witam.
Lot Ryanair nr.4108 z Wrocławia do Leeds 28.06.18.
Planowy wylot 20:40
Planowy przylot 21:55.
Lądowanie było już 29.06.18 przed godziną 1 czasu UK.
Potrzebuje tylko dokładnej godziny z jakimś potwierdzeniem.
Ryanair nie chce zapłacić odszkodowania za opóźniony lot ponad 3 godziny dla dwóch osób.
Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam.


To pokazuje FR24 (kliknij by powiększyć)

Image

Wygląda na to że 2 minuty cię uratowały :-)
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#5499 PostWysłany: 27 Sie 2018 16:28 

Rejestracja: 27 Sie 2018
Posty: 2
Hej, proszę o pomoc.

Miałam lot opózniony o 4 godziny. Złożyłam wnisoek o doszkodowanie do enter air. Odpisali, ze zgodnie z zROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r.ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającerozporządzenie (EWG) nr 295/91 , że z rozporządznei nei ynika aby przysługiwało mi odszkodowanie i że za opózniony lot przysługuje mi zgodnie z art. 6 ust.1 li a/b jedzenie i napoje lub nocleg a nie zryczałtowane odszkodowanie. Oczywscie powołali się, że to nie z ich winy, jednak z uwagi na dołączone dokumenty (karty pokładowe itd) dbając o wizerunek firmy zaproponowali po 100 euro na osobę jako ugoda.

Uważacie ze warto pisać do ULC odwołanie i domgaać się rpzysługującego mi i os.towarzyszącej po 400 euro? Czy ULC może odmowic jakiegokolwiek odskzodowania, czy uzna to 100 euro lub wiecej?

Prosze o pomoc.

Pzodrawiam, M.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5500 PostWysłany: 27 Sie 2018 16:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 343
Loty: 158
Kilometry: 235 829
szarasekm napisał(a):
dbając o wizerunek firmy

Na bank. Ja bym nie brał i walczył dalej. Jaka była przyczyna spóźnienia i jaki lot ? Między jakimi portami ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group