Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6448 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 323  Następna
Autor Wiadomość
#5341 PostWysłany: 29 Lip 2018 18:08 

Rejestracja: 29 Lip 2018
Posty: 4
A jak wyliczyłeś kwotę odszkodowania? Założyłeś ze opóźnienie było większe niż 3 godziny i skorzystałeś z kwot zawartych w rozporządzeniu parlamentu europejskiego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5342 PostWysłany: 29 Lip 2018 18:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4188
Ostrzeżenia: 2
platynowy
@kefir121
Cytuj:
Lot był opóźniony o półtorej godziny, nie zdążyłem na następny lot (ten sam przewoźnik)

Podróż była na jednym bilecie?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5343 PostWysłany: 29 Lip 2018 18:38 

Rejestracja: 29 Lip 2018
Posty: 4
Tak, na jednym bilecie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5344 PostWysłany: 29 Lip 2018 18:43 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4805
HON fly4free
W takim razie opóźnienie liczysz odnosząc się do czasu dotarcia do celu, w twoim przypadku pociągiem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5345 PostWysłany: 29 Lip 2018 19:36 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4188
Ostrzeżenia: 2
platynowy
@miriam
Z jakiego przepisu tak wnioskujesz?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5346 PostWysłany: 29 Lip 2018 21:19 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4805
HON fly4free
Z logiki.Inną kwestią jest to, czy pozbawił się prawa do odszkodowania wybierając pociąg.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5347 PostWysłany: 29 Lip 2018 21:58 

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1430
niebieski
Co do odszkodowania np.od Ryana nie ma co się zastanawiać tylko walczyć za swoje i być stanowczym co się do nich pisze.
10 czerwca odwołali z Krakowa swój lot do Burgas z powodu szalejącej burzy /tak była rzeczywiście o 21/ i z Burgas wylądował w Rzeszowie. Na tym się skończyło i wszystkich "olano" Ryan zapewnił dla osoby po 5 e/22 zł/ na kolację,hotel ze sniadaniem i udało mi się przebukować bilety na 12 czerwca z Bratysławy. Wszystkie koszty poniesione między Krakowem a Bratysławą włacznie z jedzeniem ,piciem ,biletami zostały już w piątek zwrócone na konto na podstawie dokumentów wysłanych do nich.
Odszkodowanie po 250e za pasażera zostało przyznane już 6 lipca po wysłanym wniosku 25 czerwca czyli po powrocie z wakacji. Dostałem jednak pocztą czek z którym to zaczęła się droga przez mękę. Aby wymienic go na gotówkę trzeba było uzbroić się w cierpliwość i najlepszym bankiem okazał sie Bank Spółdzielczy zrzeszony w jakimś SGB w Poznaniu. Nigdzie nie realizują czeków w euro ,nawet w banku City Handlowy co wystawił ten czek tłumacząc się ,że owszem to jest ten sam bank a my jesteśmy w Polsce i do Irlandzkiego banku nic nie mamy. Dzwoniłem nawet do Dublina i zgodzili się wymienić ten czek, ale nie na miejscu ,czyli po złożeniu dyspozycji, co mijało się z celem jednodniowej wycieczki.
Dla tych co też otrzymali czeki informuje ,ze PKO BP nie realizuje już czeków od sierpnia a PKO SA wymaga otwartego konta od 3 mies na rok ,opłaty za nie i prowizji za wypłatę.Jednak przynajmniej w mim mieście niedużym, panie z tego banku robiły wielkie oczy i odsyłały gdzie się da.
Aby zrealizować ten czek w banku SGB trzeba też wcześniej założyć darmowe konto,złożyc inkaso na czek i czekać w/g regulaminu 6-12 tygodni ,podpisać zgodę na potracenie prowizji i tej w przypadku odmowy w realizazcji czeku.
Tak więc przy odrobinie szczęścia wszystko w miesiąc można załatwić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5348 PostWysłany: 29 Lip 2018 22:10 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4188
Ostrzeżenia: 2
platynowy
miriam napisał(a):
Z logiki.

Nie jestem przekonany, czy taki argument zmusi przewoźnika do wypłaty odszkodowania. Doradzasz, żeby się na niego powołać?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5349 PostWysłany: 29 Lip 2018 22:47 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 2347
złoty
ale w tym przypadku nie ma co sięgać po tak mocne argumenty jak logika
w obliczu poniższego
kefir121 napisał(a):
[podróż] na jednym bilecie
kefir121 napisał(a):
Lot był opóźniony o półtorej godziny, nie zdążyłem na następny lot (ten sam przewoźnik), zaproponowali listę rezerwową na lot 4 godziny później lub pewny lot 9 godzin później.
odszkodowanie należy się z mocy rozporządzenia - zaproponowano lot, którego przylot do miejsca docelowego nie mieścił się w marginesie trzech godzin. to, czy pasażer z niego skorzystał, czy wybrał inne rozwiązanie (zmiana planu podróży, zwrot pieniędzy) nie ma znaczenia jeśli chodzi o prawo do odszkodowania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5350 PostWysłany: 29 Lip 2018 22:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4805
HON fly4free
@boots Pozostań więc nieprzekonany ,żadna nowość dla ciebie jak mniemam ;)Jeśli ktoś będzie potrzebował argumentów chętnie polecę te wskazane przez ciebie ,jeśli akurat łaskawie wskażesz. :) I może na tym skończmy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5351 PostWysłany: 29 Lip 2018 22:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4188
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Moim zdaniem nie wynika to wprost ani z rozporządzenia, ani z wytycznych do niego. Być może było jakieś orzeczenie rozstrzygające te kwestie, ale ja go nie znam.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5352 PostWysłany: 30 Lip 2018 21:48 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 36
Witajcie,
Niedawno znowu miałam lot opóźniony - reklamacja u przewoźnika i oczywiście odmowa. Zamierzam złożyć skargę do ULC. Jednakże gdzieś wcięło mi kartę pokładową córki - mam tylko moją i męża, a lecieliśmy na jednej rezerwacji z dwójką znajomych - oni też gdzieś podziali swoje kary pokładowe i mają tylko "plan podróży", bo nie zapamiętali na kompie pdf do druku po odprawie. I tu moje pytanie - czy od ULC składać o 500 E czy o 750 E jeżeli załączę "plan podróży". A co ze znajomymi - jest sens składać skargę jeżeli maja tylko ten " plan podróży' bez tzw.."paragonu" o 500 E?
Będę wdzięczna za odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5353 PostWysłany: 30 Lip 2018 22:20 

Rejestracja: 19 Kwi 2014
Posty: 3
Dzień dobry, może ktoś podpowie czy coś jeszcze zrobić w następującej sytuacji.
29.06.2017 roku leciałam z WAW do Tivatu w Czarnogórze. Lot wykupiłam przez TUI, ale sam czarter realizowany przez Enter Air.
Planowo start z Warszawy o 11:30 lądowanie w Tivacie 13:10. Zamiast tego samolot wystartował 15:06 a w przyleciał na miejsce 16:53, czyli 3 godziny 43 minuty po planowanej godzinie.

Tego dnia w Warszawie miała miejsce burza, ale ok. godzinę przed wylotem a także była dosyć krótka. Inne samoloty przylatujące ani wylatujące w tym czasie (+/- 2 godziny) nie notowały takich opóźnień, nasz samolot miał największe. W czasie oczekiwania brak jakiejkolwiek informacji od przewoźnika. Mogę dodać, że na flightradar znalazłam, że pierwotnie na tę trasę był przewidziany inny samolot (nie wiem na ile mogę wierzyć tym danym), który miał przylecieć z Burgas (już na starcie stamtąd miał spore opóźnienie).
Standardowo wysłałam 30 lipca 2017 pismo do Enter Air, odpowiedzieli miesiąc później, że z powodu niekorzystnych warunków meteorologicznych odszkodowanie się nie należy i jeszcze, że muszę posiadać potwierdzoną rezerwację na lot, choć wysłałam wszystkie dokumenty jakiekolwiek dostałam po zakupie lotu.

23 października 2017 roku zaniosłam pismo do ULC, nie pamiętam czy w międzyczasie był jeszcze jakiś list, że proszą o wyjaśnienie Enter Air, ale 16.03.2018 roku dostałam info (po wcześniejszym upomnieniu telefonicznym, że mam zero odpowiedzi), że jeśli chcę mogę się w ciągu 7 dni zapoznać z materiałem dowodowym. Umówiłam się na spotkanie, bo mam blisko. Były jakieś wyjaśnienia
od linii, że burza, złe warunki (dla innych samolotów nie były takie złe) itd.
Pani powiedziała, że ktoś jeszcze na to zerknie i za tydzień przyślą decyzję. Do tej pory nie dostałam już żadnej informacji w tej sprawie. Nie wiem czy mam jeszcze czekać, bo w ULC takie są terminy i nie wyrabiają się czy jeszcze się upominać?
Z góry dzięki za odpowiedź :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5354 PostWysłany: 30 Lip 2018 22:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4188
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Zadzwoń do ULC i zapytaj o stan postępowania.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5355 PostWysłany: 31 Lip 2018 00:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2025
srebrny
tussock napisał(a):
. i nie wyrabiają się czy jeszcze się upominać?
Z góry dzięki za odpowiedź :)

Zgadza się- nie wyrabiają sie, ale nie ma co narzekać bo pracuje tam zbyt mała ilość osób w stosunku do prowadzonych spraw. Dlatego w nowym prawie lotniczym kwestia odszkodowan dla pasażerów zajmą się sądy cywilne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5356 PostWysłany: 31 Lip 2018 12:49 

Rejestracja: 11 Mar 2018
Posty: 23
Witam,

21/06 mój lot do NYC z Warszawy został opóźniony ponad 3h. Przewoznik twierdzi, ze przez warunki pogodowe co jest nieprawdą.

Czy jest jakas strona internetowa ktora prowadzi zapis wszystkich opoznionych lotow (wszystkich przewoznikow) ?

Chcialbym udowodnic, ze inne planowe loty przebiegly bez problemu a glowna przyczyna problemu nie byla pogoda a zly stan techniczny samolotu.

z gory dziekuje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5357 PostWysłany: 31 Lip 2018 12:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4188
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Nie baw się w śledczego, tylko złóż skargę do ULC.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5358 PostWysłany: 31 Lip 2018 13:01 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1234
Loty: 74
Kilometry: 158 091
platynowy
lukas63 napisał(a):
Zgadza się- nie wyrabiają sie, ale nie ma co narzekać bo pracuje tam zbyt mała ilość osób w stosunku do prowadzonych spraw. Dlatego w nowym prawie lotniczym kwestia odszkodowan dla pasażerów zajmą się sądy cywilne.


Pytanie czy to lepiej...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5359 PostWysłany: 31 Lip 2018 22:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2025
srebrny
Wiadomo że gorzej dla konsumenta. Za to lepiej dla samego ULC i ich pracowników bo pozbędą sie tego problemu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5360 PostWysłany: 31 Lip 2018 22:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1059
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Z Rozporządzenia wprost wynika, że PC powinny wskazać organ, który zajmuje się prawami pasażera. Urząd pozostanie, ale nie będzie zajmował się odszkodowaniami? Prośba o projekt ustawy etc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6448 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 323  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group