Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7035 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 352  Następna
Autor Wiadomość
#5301 PostWysłany: 22 Lip 2018 20:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4938
platynowy
Nie zaszkodzi jednak złożyć skargę do ULC.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#5302 PostWysłany: 23 Lip 2018 01:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1073
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
1)
boots napisał(a):
Cytuj:
Nie bardzo da się uznać reklamację nie uznając żądania klienta

Wręcz przeciwnie, co widać choćby po przywołanym już III CZP 113/17.

Wręcz przeciwnie, nic takiego z tej uchwały nie wynika.

2)
boots napisał(a):
Cytuj:
Wskazują też na to choćby wypracowane przez orzecznictwo uprawnienia w przypadku kolejnej reklamacji(np. prawo wtedy do zwrotu ceny lub wydania nowego produktu w porządku kolejnej reklamacji z tej samej przyczyny - przedsiębiorca miałby uznać reklamację i nie uznać żądania? - nie miałoby to sensu)

Piszesz o zupełnie czymś innym i o odmiennie skonstruowanych przepisach.

Przepisy konsumenckie, kodeksu cywilnego ujmowane są przez abstrakcyjny system prawa prywatnego(o takich tytułach są nawet takie strasznie grube, wielkie książki). Tworzy się je, a później interpretuje tak, by były ze sobą spójne. Z jednych przepisów prawa cywilnego często wynika jak odczytywać inne, kiedy ich w ogóle należy użyć. W prawie cywilnym istotna jest też wykładnia systemowa.

3)
boots napisał(a):
Cytuj:
No chyba, że roszczenie wychodziłoby poza uprawnienia wynikające z właściwych przepisów kc i ustawy konsumenckiej, ale to raczej oczywiste.

Te przepisy określają uprawnienia konsumenta jedynie w przypadku korzystania z rękojmi za wadę fizyczną lub prawną rzeczy sprzedanej.


Nie, nie, nie... Różne ustawy się przenikają i łączą, nawet jeśli nie ma na końcu artykułu właściwego odniesienia. I tak na przykład do zasad ogólnych z kc trzeba wracać bardzo często, gdy przepisy szczegółowe nie regulują danego zagadnienia.
Owszem, w kc są przepisy dot. rękojmi za wady fizyczne. Ale spójrzmy na ustawę o prawach konsumenta. Najpierw jest co prawda wyłączenie, ale mamy wyjątek:

Cytuj:
Art. 3 [Wyłączenie stosowania]
1. Przepisów ustawy nie stosuje się do umów:
[...]
4) dotyczących przewozu osób, z wyjątkiem art. 7a, art. 10 i art. 17;


A wyjątek dotyczy akurat:
Cytuj:
Art. 7a Termin odpowiedzi na reklamację
1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.


4)
boots napisał(a):
Cytuj:
Wtedy ta część żądania po prostu nie byłaby reklamacją

A czym byłaby? I na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Zacytujesz zatem definicję, co dla konsumenta jest reklamacją, podaną w tych przepisach?


4a) Taka jest istota roszczenia w polskim prawie cywilnym. [

4b) Bo uprawnienia do reklamacji wynikają z konkretnych ustaw i przepisów. Na przykład tytuł XI kodeksu cywilnego i w ustawie o prawach konsumenta - słowo „reklamacja" pada tam wiele razy, i to uprawnień stamtąd wynikających instytucja reklamacji dotyczy. Uproszczając, musi być konsument wobec przedsiębiorcy oraz reklamacja dotyczyć świadczenia wynikającego z umowy. Nie może być więc reklamacją żądanie pracownika wobec pracodawcy o podwyżkę(nawet gdy pracownik coś od niego kupi jako klient), pasażera tramwaju wobec przedsiębiorstwa przewozowego o wyłączenie z ruchu tramwajów w godzinach nocnych, bo mu przeszkadza hałas, czy też czytelnika forum fly4free wobec fly4free o odszkodowanie za bolące oczy od nowej szaty graficznej. Można sobie może i żądać tego wszystkiego, ale nie w ramach reklamacji, podstawą będą inne przepisy.

5)
boots napisał(a):
Cytuj:
Za to pogląd pana radcy co do skutku braku odpowiedzi na reklamację jest raczej odosobniony, a odmienny, co wydaje się najbardziej istotne, prezentują sądy

Poważnie? Podaj zatem te prawomocne orzeczenia sądów, które tak stanowią. I ponownie zapoznaj się z podawaną już tu III CZP 113/17.


I C 2299/16
XVI C 7/17
Oba dotyczące instytucji finansowych, a w innych sprawach konsumenckich każde niedochowanie terminu co do reklamacji przez przedsiębiorcę skutkuję uznaniem prawa klienta przez sąd. Nie idzie znaleźć innego wyroku/twierdzenia, a jak Ty to zrobisz to serdecznie pogratuluję.

6)
boots napisał(a):
Zupełnie nie wiem, po co kolejny już raz rozpoczynasz taką dyskusję, w której chcesz sprawiać laikom wrażenie, że Twoja opinia poparta jest merytoryczną wiedzą i doświadczeniem. Nie wiem, bo na forum są nie tylko laicy w dziedzinie prawa..

To Ty się zacząłeś wypowiadać na tematy, o których powszechne pojęcie jest mgliste, a na pewne wątki(akurat nie te dot. reklamacji i roszczenia) nawet prawnicy(SN) mają różne zdania. Ty jednak odsyłałbyś tylko inne osoby do linków albo ponownego przeczytania, stwierdzając kategorycznie jak jest(choć już widzę zmianę - jeszcze w niedawanych postach było: „Jesteś w błędzie. Doczytaj", a teraz podkreśliłeś w wypowiedzi, że Ty tak uważasz, a nie, że łaskawie oświecasz niedouczonych: „Uważam, że jesteś w błędzie." . Nie reaguję na Twoje chęci zabłyśnięcia i pogardzania, jakoś szczególnie nie ujmowałem Twojej wiedzy, ale jeśli wprowadzasz kogoś w błąd, to staram się z tego błędu wyprowadzić.


7) A propos uchwały.
Po pierwsze wskazana wyżej uchwała SN odnosi się do instytucji finansowych.

„W przypadku niedotrzymania terminu określonego w art. 6, a w określonych przypadkach terminu określonego w art. 7, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta." - a tak brzmi przepis art. 8 ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.

Uchwała interpretacyjna poszła więc „dość daleko", jeśli chodzi o odejście od językowego rozumienia przepisu(po prostu contra legem). Spotkało się to z co najmniej małym zrozumieniem ze strony wielu cywilistów zajmujących się naukowo lub zawodowo tymi zagadnieniami(nie pierwszy i nie ostatni). Jest to jednak uchwała tylko trójki sędziów, a więc nie ma mocy zasady prawnej, a co bardziej istotne, w przyszłości na podobne pytanie może odpowiedzieć szerszy skład sędziów(a podniesienie takiego zagadnienia przed sn jest tym bardziej prawdopodobne, że zrobiło się o nim głośno, a obecny pogląd sn nie jest korzystny dla konsumentów, szybko więc pewnie znajdzie się ktoś zainteresowany odmiennym rozstrzygnięciem).
Do tego, tak jak już wskazałem, uchwała odnosi się do instytucji finansowych.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 24 Lip 2018 00:13, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
Ladyage lubi ten post.
 
 
#5303 PostWysłany: 23 Lip 2018 11:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4938
platynowy
Najwyraźniej szkoda mojego czasu na kontynuowanie rozmowy...
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#5304 PostWysłany: 24 Lip 2018 00:44 

Rejestracja: 22 Gru 2012
Posty: 37
Loty: 977
Kilometry: 1 783 132
Cześć
czy macie doświadczenie z dochodzeniem odszkodowania od AC ?
Lot z Toronto do kraju UE opóźniony ponad 3 h
Czy należy się w ogóle odszkodowanie ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5305 PostWysłany: 24 Lip 2018 01:12 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5432
HON fly4free
To lot międzykontynentalny więc sprawdź,ale coś mi się kojarzy,że 4 h ,poniżej mogą obniżyć 50%. EU 261/2004 tu nie zadziała bo wylot nie z kraju unijnego. Bezpośrednio do linii zawsze warto napisać,mogą przecież coś zaoferować :)


Ostatnio edytowany przez miriam, 24 Lip 2018 09:11, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#5306 PostWysłany: 24 Lip 2018 01:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 2226
Loty: 300
Kilometry: 451 838
platynowy
Przewoźnik z poza UE na trasie do Unii, więc odszkodowanie się nie należy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5307 PostWysłany: 24 Lip 2018 18:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1364
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Taka sytuacja:

Lot wewnątrz UE, z przesiadką, pierwszy odcinek LO dobrze, drugi LH opóźniony trzy godziny, bilet kupowany przez LO, powyżej 1500 km łącznie, drugi odcinek poniżej 1500km. Kto powinien wypłacić i ile? Opóźniła się LH, ale z LO mam umowę. Wprawdzie za całość należy się 400 EUR, ale lot LH kwalifikuje się na 250 EUR. Do wypłaty powinniśmy liczyć całość.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5308 PostWysłany: 24 Lip 2018 18:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5432
HON fly4free
Do odszkodowania liczy się długość całej trasy z miejsca wylotu do portu docelowego w linii prostej,więc powinno być 400 E/os jeśli tak zmierzona odległość ma ponad 1500 km..Wniosek spróbuj do LOT-u jako wystawcy całościowego biletu.
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#5309 PostWysłany: 26 Lip 2018 11:32 

Rejestracja: 26 Lip 2018
Posty: 2
Witam,
16.07 br. miałem lot z Bangkoku do Hamburga, z międzylądowaniem i pewnym czasem oczekiwania w Monachium.

Wylot z Bangkoku miał być o 9.00 - był o 11.45 (opóźnienie 2h 45 minut).
Wylot z Monachium miał być o 19.00, był o 21.55 (Opóźnienie 2h 55 minut).
W Hamburgu według biletu powinniśmy być o godzinie 20.25, ostatecznie wylądowaliśmy o 23.21 (opóźnienie 2h 56 minut).

Całkowity czas oczekiwań przekracza zatem 4h, po których na tak długiej trasie przysługuje nam odszkodowanie, ale ostateczne opóźnienie to niecałe 3h. Czy mam prawo ubiegać się o odszkodowanie? Czy powinienem robić to we własnym zakresie, czy przez jakąś firmę?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5310 PostWysłany: 26 Lip 2018 11:35 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4938
platynowy
Oczywiście nie chciało Ci się przeszukać tego wątku?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#5311 PostWysłany: 26 Lip 2018 22:30 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1364
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Faramoth napisał(a):
Witam,
16.07 br. miałem lot z Bangkoku do Hamburga, z międzylądowaniem i pewnym czasem oczekiwania w Monachium.

Wylot z Bangkoku miał być o 9.00 - był o 11.45 (opóźnienie 2h 45 minut).
Wylot z Monachium miał być o 19.00, był o 21.55 (Opóźnienie 2h 55 minut).
W Hamburgu według biletu powinniśmy być o godzinie 20.25, ostatecznie wylądowaliśmy o 23.21 (opóźnienie 2h 56 minut).

Całkowity czas oczekiwań przekracza zatem 4h, po których na tak długiej trasie przysługuje nam odszkodowanie, ale ostateczne opóźnienie to niecałe 3h. Czy mam prawo ubiegać się o odszkodowanie? Czy powinienem robić to we własnym zakresie, czy przez jakąś firmę?


Nie łączymy opóźnienia z odcinków. Odszkodowanie przysługuje od 3 h, ale liczy się otwarcie drzwi, a raczej moment, w którym zezwolono na opuszczenie samolotu. Przy Twojej trasie zostanie obniżone o 50 % czyli jeśli już to otrzymasz 300 EUR. A jak złożysz to zależy od Ciebie...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Faramoth uważa post za pomocny.
 
 
#5312 PostWysłany: 26 Lip 2018 22:48 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 158
Myślę, że śmiało można nazwać ten wątek "Jak wyłudzić odszkodowanie?". To co się wyprawia w tym temacie od pewnego czasu to jest kryminał.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5313 PostWysłany: 26 Lip 2018 22:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1364
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Wyłudzić odszkodowanie? Wyłudzenie to przestępstwo to czyn zabroniony, a temat ten służy odzyskaniu należnego odszkodowania. To linie za wszelką cenę unikają płacenia oszukując pasażerów co do powodów odwołania czy opóźnienia. Jakie słowo znajdziesz na takie zachowanie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5314 PostWysłany: 26 Lip 2018 22:58 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 158
Problemem jet to, że ludzie nie umieją czytać ze zrozumieniem i wyciągać wniosków z wcześniej napisanych postów. Jest jasno określone kiedy przysługuje odszkodowanie, a ludzie próbują naciągać co drugą sytuację i podciągać pod odszkodowanie sytuacje, w których jasno widać, że ono się nie należy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5315 PostWysłany: 26 Lip 2018 23:06 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1430
Loty: 97
Kilometry: 200 804
platynowy
@Mikolaj23: a skąd Ty taki mądry że rozstrzygasz czy się należy czy nie? W sprawach spornych rozstrzyga ULC (właściwego kraju) albo Sąd, jeszcze nie słyszałem aby jakiś przewoźnik zarzucił że pasażer próbuje wyłudzić...
Góra
 Relacje PM off  
 
#5316 PostWysłany: 26 Lip 2018 23:11 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 158
Nigdzie nie rozstrzygam. Po prostu gołym okiem widać komu się należy, a kto zachowuje się jak zwykła cebula.
Koniec, bo piszemy nie na temat.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5317 PostWysłany: 26 Lip 2018 23:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1073
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
Mikolaj23 napisał(a):
Myślę, że śmiało można nazwać ten wątek "Jak wyłudzić odszkodowanie?". To co się wyprawia w tym temacie od pewnego czasu to jest kryminał.

Kto wyłudzał i jak?
Mikolaj23 napisał(a):
Jest jasno określone kiedy przysługuje odszkodowanie, a ludzie próbują naciągać co drugą sytuację i podciągać pod odszkodowanie sytuacje, w których jasno widać, że ono się nie należy.

Tak jasno, że inne zdanie mają linie lotnicze, inne ich klienci, a jeszcze inne sądy i organy ochrony praw pasażerów. A ile jeszcze jest niuansów, gdzie różne zdanie mają różne sądy i różne organy, a nawet różne linie lotnicze.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#5318 PostWysłany: 27 Lip 2018 00:08 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 158
#1

michcioj napisał(a):
hej sluchajcie, wczoraj lot odwolal mi wieczorny powrot z Poz do Waw musialem wracac pierwszym rannym lotem.
powodem byla burza, samolot chwile pokrążył i wrócil do Waw. samolot wylecial z Warszawy godzine po czasie,
wiem ze burza była krótka, i kilka minut po decyzji o powrocie do Waw samoloty mogły normalnie lądować.
jak uwazacie czy jest jakakolwiek szansa na odszkodowanie ?


#2
dawidchyl napisał(a):
Szukam, szukam, ale nie mogę znaleźć.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją ?

Lot FR z Modlina do Rzymu. Samolot powinien wylądować o 23. Wylądował o 00.45. Ostatni autobus do centrum o 24, więc konieczność wzięcia taksówki. Czy Ryanair może zwrócić koszt taksówki ?

Teoretycznie sprawa prosta. Lot spóźniony poniżej 2 godzin, nic się nie należy. Komplikuje trochę fakt, że transfer (autobus) kupiony za pośrednictwem Ryanaira. Po kupnie w potwierdzeniu informacja, że Ryanair nie jest świadczącym usługi tylko firma transportowa. Jeśli się nie zdąży na ostatni autobus to następny o 8 rano. Przy lotnisku zamykanym na noc trochę absurdalne.

Czy jakikolwiek przepis chroni pasażera w takim przypadku ?


#3
Agnieszkaa23 napisał(a):
Witam,
Kilka dni temu miałam lecieć z Poznania na wycieczkę (Lot czarterowy). Po odprawie okazało się że wylot opóźniony o godzinę. Po boardingu i prawie godzinie czekania na start w samolocie okazało się że jednak nie możemy wystartować ponieważ samolot jest niesprawny i wymaga naprawy. Opóźnienie więc wynosiło już prawie 2 h.
Na lotnisku podano komunikat że samolot jest w naprawie i trzeba czekać na kolejne komunikaty w tej sprawie. Ponieważ byłam z małym dzieckiem nie chciałam czekać nie wiadomo jak długo. Zrezygnowałemz wycieczki. Czy mogę starać się o jakieś odszkodowanie?


#4

busterian napisał(a):
Witam.Chciałbym przedstawić naszą sytuację odnośnie powrotu wczorajszego dnia z Marsa Alam.
Z żoną kupiliśmy wycieczkę z biura tui na pobyt od dnia 12 do 19.06.Lot powrotny miał być obsługiwany przez firmę enter air.Zaplanowany był na godzinę 9.10 dnia 19.06 tymczasem poprzedzającego dnia koło godz.20-tej dowiedzieliśmy się wraz z grupą około 30 osób że do niego nie dojdzie.Został zmieniony przewoźnik,zmieniona godzina odlotu na 15.00 i zmieniony został cel lotu z Warszawy na Katowice.W Katowicach wylądowaliśmy o 19.00.Dodatkowo biuro tui podstawiło dwa busy z Katowic do Warszawy i zamiast godz.13.35 byliśmy całą grupą koło 23.20.Jakie są nasze prawa?Co nam przysługuje.Pozdrawiam


To tak na szybko kilka postów o tym, że ludzie nie potrafią czytać ze zrozumieniem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5319 PostWysłany: 27 Lip 2018 00:26 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 3643
złoty
ziomus - daruj sobie ok ?
Góra
 Relacje PM off
danziger lubi ten post.
 
 
#5320 PostWysłany: 27 Lip 2018 00:30 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 2875
platynowy
@Mikolaj23
a jak chcesz te zacytowane pytania podciągnąć pod oszustwo (wyłudzenie) opisane tak w kk:
Cytuj:
Artykuł 286
§ 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

problemem jest to, że ludzie często używają pojęć, których nie rozumieją, a są one zupełnie nieadekwatnych do sytuacji...

e: a teraz, skoro "jest jasno określone kiedy przysługuje odszkodowanie" i "gołym okiem widać komu się należy" to proszę o twoją wykładnię do zacytowanych fragmentów..
na pewno pytający bardzo się ucieszą
Góra
 Relacje PM off
seal lubi ten post.
 
 
 [ 7035 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 352  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group