Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6569 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268 ... 329  Następna
Autor Wiadomość
#5281 PostWysłany: 22 Lip 2018 08:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3156
złoty
poczekaj do końca następnego tygodnia
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5282 PostWysłany: 22 Lip 2018 10:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1085
Loty: 203
Kilometry: 226 915
srebrny
Dzwoniłem przed chwilą na infolinię i powiedzieli, że mają bardzo dużo reklamacji w ostatnim czasie i nie dają rady odpowidać w ustawowym terminie. Przepraszają i proszą o cierpliwość.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5283 PostWysłany: 22 Lip 2018 10:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 724
srebrny
Brak odpowiedzi w ustawowym terminie, wywołuje skutek prawny w postaci uznania roszczenia !
_________________
"Był las, nie było Was, będzie las, nie będzie Was." Stefan Kardynał Wyszyński
Góra
 Profil Relacje PM off
Pabloo lubi ten post.
 
      
#5284 PostWysłany: 22 Lip 2018 10:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1137
Loty: 194
Kilometry: 218 601
srebrny
To niestety nie jest tak oczywiste jakby się wydawało, nie tak dawno czytałem ciekawą analizę. Jak odszukam to wrzucę linka.


https://www.temidium.pl/artykul/odpowiedz_przedsiebiorcy_na_reklamacje_konsumenta-3741.html

Poszło zagadnienie prawne do SN.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Aron 22 Lip 2018 11:39, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
pawelos uważa post za pomocny.
 
      
#5285 PostWysłany: 22 Lip 2018 11:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4289
Ostrzeżenia: 2
platynowy
pawelos napisał(a):
Brak odpowiedzi w ustawowym terminie, wywołuje skutek prawny w postaci uznania roszczenia !

Uważam, że jesteś w błędzie.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5286 PostWysłany: 22 Lip 2018 12:43 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 918
Loty: 286
Kilometry: 426 293
niebieski
Zgodnie z art. 7a ust. 2 u.p.k., jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni, uważa się, że uznał on reklamację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5287 PostWysłany: 22 Lip 2018 12:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4289
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Zgadza się. To jednak nie jest tożsame z uznaniem roszczenia.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5288 PostWysłany: 22 Lip 2018 13:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 724
srebrny
To powiedz jak rozumiesz różnicę o której mówisz.
_________________
"Był las, nie było Was, będzie las, nie będzie Was." Stefan Kardynał Wyszyński
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5289 PostWysłany: 22 Lip 2018 13:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4289
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Odpowiedź znajdziesz choćby w linku podanym przez @Aron
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5290 PostWysłany: 22 Lip 2018 14:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 724
srebrny
Mnie interesuje twój punkt widzenia.
_________________
"Był las, nie było Was, będzie las, nie będzie Was." Stefan Kardynał Wyszyński
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5291 PostWysłany: 22 Lip 2018 14:55 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4289
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Jest dokładnie taki sam, jak w linkowanej treści.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5292 PostWysłany: 22 Lip 2018 17:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 975
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Pan tak ma, że na tym forum zajmuje się kwestionowaniem tego co piszą inni, samemu nie podając argumentów, a odsyłając rozmówcę do ponownego przeczytania tekstu lub powołując się na to, że ktoś mu tak powiedział.
Elementem, wydaje się że niezbędnym reklamacji(aby miała sens), jest zawarcie żądania. Nie bardzo da się uznać reklamację nie uznając żądania klienta. To jest istotą reklamacji. Wskazują też na to choćby wypracowane przez orzecznictwo uprawnienia w przypadku kolejnej reklamacji(np. prawo wtedy do zwrotu ceny lub wydania nowego produktu w przypadku kolejnej reklamacji z tej samej przyczyny - przedsiębiorca miałby uznać reklamację i nie uznać żądania? - nie miałoby to sensu). No chyba, że roszczenie wychodziłoby poza uprawnienia wynikające z właściwych przepisów kc i ustawy konsumenckiej, ale to raczej oczywiste. Wtedy ta część żądania po prostu nie byłaby reklamacją(to odnosi się też do słów pana radcy o uznaniu abstrakcyjnym i żądaniu miliona odszkodowania - to co dla konsumenta jest reklamacją opiera się na przepisach kc i ustawy konsumenckiej, roszczenie odszkodowawcze wynika z innych przepisów i raczej nie może być tak prosto kumulowane).
Linkowany tekst zresztą nie zaprzecza takiemu, powszechnie zresztą akceptowanemu rozumieniu odpowiednich przepisów. Ktoś go więc pewnie nie przeczytał. Oczywiście również sądy i organy zajmujące się ochroną praw konsumentów prezentują pogląd podobny.
Za to pogląd pana radcy co do skutku braku odpowiedzi na reklamację jest raczej odosobniony, a odmienny, co wydaje się najbardziej istotne, prezentują sądy. W tego typu dylematach stosuje się raczej proklienckie wykładnię, tym bardziej, że w przeciwnym razie przepis o 30 dniach na odpowiedź miałby małe uzasadnienie. Po za tym warto pamiętać, że przepisy szczegółowe w odnoszące się do niektórych branż dają inny termin na odwiedź lub też pozwalają to wydłużyć.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 23 Lip 2018 01:26, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#5293 PostWysłany: 22 Lip 2018 17:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1137
Loty: 194
Kilometry: 218 601
srebrny
W podobnym zagadnieniu:

uchwała Sądu Najwyższego z 13 czerwca 2018 r. (III CZP 113/17)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5294 PostWysłany: 22 Lip 2018 18:02 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 58
Dostaniesz odszkodowanie. Mialem podobnie ostatnio.

BZG napisał(a):
W dniu 15.06 złożyłem reklamację do PLL LOT na odwołany lot i nadal cisza. Na infolinii proszą o cierpliwość i pomimo zapewnień, że do końca tygodnia będzie odpowiedź to na skrzynce nic nie ma :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5295 PostWysłany: 22 Lip 2018 18:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1085
Loty: 203
Kilometry: 226 915
srebrny
Ile czekałeś na odpowiedź?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5296 PostWysłany: 22 Lip 2018 18:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4289
Ostrzeżenia: 2
platynowy
@Pabloo
Cytuj:
Pan tak ma, że na tym forum zajmuje się kwestionowaniem tego co piszą inni, samemu nie podając argumentów, a odsyłając rozmówcę do ponownego przeczytania tekstu lub powołując sie na to, że ktoś mu tak powiedział.

Nie jestem, pewien, czy piszesz to do mnie. Ale jeśli tak, to nie obawiaj się niczego i zwracaj się do mnie na ty.
Jeśli to było do mnie, to odpowiadam: nie widzę powodu, żeby mnożyć takie same argumenty i analogiczne treści, skoro wcześniej ktoś je zawarł w linkowanym już tekście.
Cytuj:
Nie bardzo da się uznać reklamację nie uznając żądania klienta

Wręcz przeciwnie, co widać choćby po przywołanym już III CZP 113/17.
Cytuj:
Wskazują też na to choćby wypracowane przez orzecznictwo uprawnienia w przypadku kolejnej reklamacji(np. prawo wtedy do zwrotu ceny lub wydania nowego produktu w pożądku kolejnej reklamacji z tej samej przyczyny - przedsiębiorca miałby uznać reklamację i nie uznać żądania? - nie miałoby to sensu)

Piszesz o zupełnie czymś innym i o odmiennie skonstruowanych przepisach.
Cytuj:
No chyba, że roszczenie wychodziłoby poza uprawnienia wynikające z właściwych przepisów kc i ustawy konsumenckiej, ale to raczej oczywiste.

Te przepisy określają uprawnienia konsumenta jedynie w przypadku korzystania z rękojmi za wadę fizyczną lub prawną rzeczy sprzedanej.
Cytuj:
Wtedy ta część żądania po prostu nie byłaby reklamacją

A czym byłaby? I na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Cytuj:
to co dla konsumenta jest reklamacją opiera się na przepisach kc i ustawy konsumenckiej

Zacytujesz zatem definicję, co dla konsumenta jest reklamacją, podaną w tych przepisach?
Cytuj:
Za to pogląd pana radcy co do skutku braku odpowiedzi na reklamację jest raczej odosobniony, a odmienny, co wydaje się najbardziej istotne, prezentują sądy

Poważnie? Podaj zatem te prawomocne orzeczenia sądów, które tak stanowią. I ponownie zapoznaj się z podawaną już tu III CZP 113/17.
Cytuj:
Po za tym warto pamiętać, że przepisy szczegółowe w odnoszące się do niektórych branż dają inny termin na odwiedź lub też pozwalają to wydłużyć.

Ma coś niby z tego wynikać?


Zupełnie nie wiem, po co kolejny już raz rozpoczynasz taką dyskusję, w której chcesz sprawiać laikom wrażenie, że Twoja opinia poparta jest merytoryczną wiedzą i doświadczeniem. Nie wiem, bo na forum są nie tylko laicy w dziedzinie prawa..
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
      
#5297 PostWysłany: 22 Lip 2018 18:53 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 58
@BZG

Ponad 30 dni.
Mysle, że wypłata odszkodowania jest jasna, dlatego pozwalają sobie na opóźnienie odpowiedzi w tej kwesti.
Jeśli była usterka - to LOT wypłaca, a kasa po 2 dniach była na koncie.
Góra
 Profil Relacje PM off
BZG lubi ten post.
 
      
#5298 PostWysłany: 22 Lip 2018 20:12 

Rejestracja: 10 Cze 2018
Posty: 3
Loty: 31
Kilometry: 83 310
Witam,

Czy zgodnie z niżej otrzymaną odpowiedzią z LOTu , przysługuje mi odszkodowanie ? Opóźnenie 24H.


"W odpowiedzi na reklamację uprzejmie informujemy, że odwołanie rejsu LO046 w dniu 26 czerwca 2018 r. nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika.

Jednocześnie wyjaśniamy, że w związku z ujawnieniem wady projektowej silników samolotu zaplanowanego do wykonania tego połączenia, przewoźnik zmuszony był podjąć działania wynikające z instrukcji producenta tj. firmy Rolls-Royce.

Konieczne było odesłanie silnika do producenta w celu wymiany wadliwego elementu.

Zapewniamy, że przewoźnik podjął wszelkie środki zmierzające do zminimalizowania nieregularności, niestety nie dysponował innym statkiem powietrznym, który mógłby wykonać przedmiotowy rejs.

Przewoźnik podejmował również próby leasingu samolotu, wystosował kilkadziesiąt zapytań, niestety nie udało się pozyskać zastępczej maszyny.

Dodatkowo pragniemy podkreślić, iż wada projektowa ujawniona w silnikach producenta Rolls-Royce jest problemem globalnym. Z powodu braku części, w tej chwili wyłączonych z eksploatacji jest kilkadziesiąt samolotów różnych przewoźników. Producent silników jest monopolistą w tym zakresie, więc nie ma również możliwości skorzystania z usług innego producenta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5299 PostWysłany: 22 Lip 2018 20:20 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4289
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Zgodnie z wytycznymi 2016/C 214/04 taka sytuacja może wyłączać odpowiedzialność przewoźnika.
Cytuj:
5.2. Usterki techniczne

Trybunał (49) wyjaśnił ponadto, że problem techniczny, wykryty podczas obsługi technicznej statku powietrznego lub z powodu braku takiej obsługi nie może stanowić „nadzwyczajnych okoliczności”. Trybunał jest zdania, że nawet jeżeli problem techniczny, który wystąpił nieoczekiwanie, nie wynika ze złej konserwacji i nie został wykryty podczas rutynowej obsługi technicznej, taki problem techniczny nie wchodzi w zakres pojęcia „nadzwyczajne okoliczności”, gdy wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności przewoźnika lotniczego. Na przykład awaria spowodowana przedwczesną usterką niektórych komponentów statku powietrznego może stanowić nieprzewidywalne wydarzenie. Niemniej jednak taka awaria jest nieodłącznie związana z bardzo skomplikowanym systemem funkcjonowania statku powietrznego, który jest użytkowany przez przewoźnika lotniczego w warunkach, zwłaszcza w warunkach meteorologicznych, które są często trudne lub nawet ekstremalne i co więcej oczywiste jest, że żaden element statku powietrznego nie ma wiecznej trwałości. Należy zatem uznać, że nieoczekiwane zdarzenie wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności przewoźnika lotniczego (50). Jednakże ukryta usterka konstrukcyjna ujawniona przez producenta statku powietrznego lub przez właściwy organ, lub uszkodzenie statku powietrznego w wyniku aktów sabotażu lub terroryzmu, mogłyby zostać zakwalifikowane jako nadzwyczajne okoliczności.


https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 15%2801%29
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5300 PostWysłany: 22 Lip 2018 20:42 

Rejestracja: 10 Cze 2018
Posty: 3
Loty: 31
Kilometry: 83 310
Bardzo dziękuję za tak szybką infomracje :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6569 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268 ... 329  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group