Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6569 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 329  Następna
Autor Wiadomość
#5241 PostWysłany: 13 Lip 2018 23:37 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 3476
złoty
Aha ok ;-) nie no jasne lotnisko nie jest zamykane na noc :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5242 PostWysłany: 15 Lip 2018 22:32 

Rejestracja: 24 Gru 2011
Posty: 24
Loty: 32
Kilometry: 35 695
Witam, pierwszy raz mi się przytrafia taka sytuacja. Jestem na lotnisku w Kijowie Borispol, planowy wylot do Krakowa miał się odbyć o 20:45, wstępna zmiana godziny odlotu to 23:30, natomiast padł teraz komunikat, że lot odbędzie sie o 01:30, czyli prawie 5 godzin opóźnienia. Próbowałam wygrzebac jakąś potwierdzona informacje jak jest w przypadku UIA, lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, zatem proszę o użytkowników bardziej doświadczonych o udzielenie mi informacji, czy przysługuje mi jakąś kwota za wyżej opisana sytuację? Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5243 PostWysłany: 15 Lip 2018 22:38 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4886
HON fly4free
@Chester Pisał ktoś na forum,że UIA stosuje się do EU 261/2004,więc warto sprawdzić jak będzie jeśli wylądujesz z ponad 3 godz. opóźnieniem i przyczyna będzie po stronie linii.Napisać nie zaszkodzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5244 PostWysłany: 15 Lip 2018 22:46 

Rejestracja: 24 Gru 2011
Posty: 24
Loty: 32
Kilometry: 35 695
Jasne że napiszę, mam nadzieję, że się uda. Dzięki za informację!

Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5245 PostWysłany: 16 Lip 2018 21:02 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1105
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Niestety stosują tylko w przypadku odwołania lotu, a nie opóźnienia, tak mi odpisali.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5246 PostWysłany: 17 Lip 2018 08:04 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 22
Przez forum przewaliła się nie dawno sprawa kasowania lotów przez Wizz na kierunkach z/do Polski - m.in. z Portugalii. Jestem jednym z tych szczęśliwców których to spotkało. Pytanie:

Czy i jak traktować zdarzenie:

Rezerwacja na trasie WRO - OPO na luty 2019, następnie zmiana bez informowania pasażera na WAW - OPO, następnie na WAW - LTN w podobnym terminie. Czy wypełnia to definicję odwołanego lotu zgodnie z Rozporządzeniem UE 261/04?

"l) "odwołanie" oznacza nieodbycie się lotu, który był uprzednio planowany i na który zostało zarezerwowane przynajmniej jedno miejsce."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5247 PostWysłany: 17 Lip 2018 08:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2040
srebrny
Tak odwołali ci lot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5248 PostWysłany: 17 Lip 2018 09:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 327
Loty: 158
Kilometry: 235 829
niebieski
jahu napisał(a):
następnie zmiana bez informowania pasażera na WAW - OPO


WizzAir często wysyła maile długo po zmianie. Najpierw widzisz zmianę w swoich rezerwacjach a następnie dostajesz maila. Na pewno Cię powiadomią. Albo akceptujesz nowe warunki, albo zwrot hajsu, albo środki na WDC + chyba 10%

Standardowa procedura nawet jak lot się zmieni o 1 minutę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5249 PostWysłany: 17 Lip 2018 10:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1311
Loty: 33
Kilometry: 39 451
HON fly4free
ansbach1 napisał(a):
Niestety stosują tylko w przypadku odwołania lotu, a nie opóźnienia, tak mi odpisali.


Wybiórczość stosowania przepisu EU 261/2004?

Odpisać mogą co sobie chcą, według mnie odszkodowanie się należy zarówno w przypadku odwołania jak i opóźnienia lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5250 PostWysłany: 17 Lip 2018 10:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1137
Loty: 194
Kilometry: 218 601
srebrny
Mogą stosować sobie jak chcą bo nie muszą w tej sytuacji, chyba, że o czymś nie wiem i Kijów jest na terenie Państwa Członkowskiego, albo UIA jest przewoźnikiem wspólnotowym

Cytuj:
Niniejsze rozporzadzenie ma zastosowanie:
a) do pasazerów odlatujacych z lotniska znajdujacego sie na terytorium Panstwa
Członkowskiego, do którego ma zastosowanie Traktat;
b) do pasazerów odlatujacych z lotniska znajdujacego sie w kraju trzecim i ladujacych na
lotnisku w Panstwie Członkowskim, do którego ma zastosowanie Traktat, chyba ze
otrzymali oni korzysci lub odszkodowanie oraz udzielono im opieki w tym kraju trzecim,
jezeli przewoznik lotniczy obsługujacy dany lot jest przewoznikiem wspólnotowym.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
trocha lubi ten post.
 
      
#5251 PostWysłany: 17 Lip 2018 21:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2012
Posty: 365
Loty: 39
Kilometry: 56 652
Lot do Kutaisi z Warszawy, opóźnienie >3h. Wysłana reklamacja. Po tygodniu Wizzair odpowiedział na mój gust gotowcem.

"Zgodnie z Rozporządzeniem Unii Europejskiej nr 261/04, art. 14 preambuły, wyklucza się odpowiedzialność przewoźnika, jeśli zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Do takich okoliczności należą niespodziewane usterki samolotu zagrażające bezpieczeństwu.

W związku z powyższym nie przysługuje Panu odszkodowanie."

Czy w tej sytuacji odpisać im powołując się na wyroki sądowe w EU (było kilka, wszystkie korzystne dla pasażerów), czy nie warto i uderzać do ULC?

Jak wygląda składanie skargi do ULC?
_________________
Image

Wish to be on the road again ... next step is ...
don't know yet :)
________________________________________________________

Wybierasz się do Warszawy i potrzebujesz pomocy? Wal śmiało :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5252 PostWysłany: 17 Lip 2018 22:02 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 4814
Loty: 770
Kilometry: 726 495
platynowy
Nie wiadomo, co było przyczyną opóźnienia i czy kwalifikuje się to jako okoliczność nadzwyczajna.

Nie ma co czekać, składaj skargę do ULC - oni to zweryfikują.

Na ich stronie jest formularz do ściągnięcia i wypełnienia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5253 PostWysłany: 17 Lip 2018 22:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2012
Posty: 365
Loty: 39
Kilometry: 56 652
Wizzair przyznał, że awaria samolotu. Cytowałem część maila z odpowiedzią na reklamację ;)

Kwestia formalna. Ja kupowałem 2 bilety, leciała moja mama i przyjaciółka obywatelka Szwajcarii. To one mają złożyć osobne skargi do ULC? Na razie ja jako właściciel konta i płacący za bilety korespondowałem z Wizzem, nie czepneli się że jestem nieupoważniony.
_________________
Image

Wish to be on the road again ... next step is ...
don't know yet :)
________________________________________________________

Wybierasz się do Warszawy i potrzebujesz pomocy? Wal śmiało :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5254 PostWysłany: 17 Lip 2018 23:28 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 9
Witam wszystkich forumowiczów.

Chciałbym zapytać się osób zorientowanych czy jest jakaś szansa na odszkodowanie.

Wycieczka z z Tui
Lot Enter Air
Faro-Warszawa
Data 25.07.2016
Opóźnienie około 4-5 godzin

I teraz pytania, które mnie nurtują. Bo czytając różne artykuły na ten temat ale nie mogę znaleźć informacje na temat uzyskania odszkodowania z opóźniony lot za wycieczkę z biura podróży. Również w jednych artykułach wyczytałem że można się ubiegać jeżeli złożyło się skargę do biura podróży w okresie 30 dni od przyjazdu. No i najważniejsze czy jeżeli lot odbył się 2 lata temu to czy jest w ogolę sens na składania wniosków.

Serdecznie pozdrawiam
Damian
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5255 PostWysłany: 18 Lip 2018 00:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 975
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
30 dni od powrotu to termin na złożenie reklamacji do biura turystycznego na wycieczkę(dla imprez turystycznych od 1 lipca 2018 r. jest to już więcej niż 30 dni). Z tego co rozumiem, w Twoim przypadku nastąpiło opóźnienie lotu, a nie zmiana godzin wycieczki, czyli roszczenia należy kierować do linii lotniczej.
Jeśli przyczyna opóźnienia nie była niezależna od linii, to przysługuje Ci odszkodowanie na postawie rozporządzenia UE 261/04. W przypadku lotów Faro-Warszawa stawka wynosi 400 euro od osoby.
Z tym, że problemem mógłby być termin przedawnienia. Lot odbył się mniej niż dwa lata temu, stąd gdyby był to najkrótszy z możliwych - jednoroczny - przewoźnik nie byłby zobowiązany do wypłaty. Taki termin przyjmują obecnie niektóre organy w Polsce(niektóre dłuższy, inny pogląd mają na to sądy administracyjne, a inny cywilne, w którymś temacie na forum jest to opisane).
Ale jako, że wylot był z Portugalii, to właściwy może tu być portugalski termin przedawnienia i portugalski ulc.

Składaj więc wniosek do Enter Air o przyznanie odszkodowania i zobacz co Ci odpowiedzą. W zależności od tego podejmiesz dalsze działania.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
Damian Tokarski lubi ten post.
Damian Tokarski uważa post za pomocny.
 
      
#5256 PostWysłany: 18 Lip 2018 01:03 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 9
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedz.

Z tego co przeczytałem Enter Air miał dużo problemów z opóźnieniami lotów. I zawsze się tłumaczył w ten sam sposób aby uniknąć płacenia odszkodowania. http://analitykgranagieldzie.pl/odszkodowanie-od-enter-air-linie-zaplaca-ponad-100-tysiecy/
Jest tylko jeden problem nie mam żadnych kwitków/biletów/boardingPasów. Mam tylko informację w panelu podróżnika w TUI kiedy był lot i o której godzinie. Jak sprawdzić numer tak starego lotu ?

Znalazłem taki artykuł z którego wynika, że jest tylko rok na składanie wniosków o ryczałtowe wypłaty odszkodowania. Co w przypadku kiedy termin lotu zbliża się do dwóch lat ? Czy w takim przypadku muszę sprawę skierować na drogę sądową ?
http://www.rp.pl/Ubezpieczenia-i-odszkodowania/308099910-Trudniej-uzyskac-odszkodowanie-za-opozniony-lub-odwolany-lot.html
Sprawa najważniejsza do jakiej instytucji mam się odwołać ? Do Entera czy to ULC ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5257 PostWysłany: 18 Lip 2018 07:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2040
srebrny
Piszesz do przewoźnika a jak jest negatywna odp to do portugalskiego ULC - termin przedawnienia w Portugalii może być inny, musisz to sprawdzić
Góra
 Profil Relacje PM off
Damian Tokarski lubi ten post.
Damian Tokarski uważa post za pomocny.
 
      
#5258 PostWysłany: 18 Lip 2018 08:38 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 2435
złoty
@Damian Tokarski
ze strony jednej z firm zajmujących się odszkodowaniami:
Cytuj:
Jak wynika z ustawodawstwa innych państw, okresy przedawnienia tego typu roszczeń są znacznie dłuższe. Najczęściej spotykanym przypadkiem jest 3-letni termin i obowiązuje on w Szwecji, Norwegii, Danii, Austrii, Chorwacji, Finlandii, Niemczech, Estonii, Portugalii, Rumunii, Rosji i na Ukrainie. W Bułgarii, Grecji czy Hiszpanii okres ten mija po 5 latach, a w Irlandii, Wielkiej Brytanii czy na Cyprze po 6.
oczywiście info do sprawdzenia w bardziej miarodajnych źródłach, ale powodzenia i daj znać, czy coś z Portugalczykami uda się ugrać
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5259 PostWysłany: 18 Lip 2018 11:17 

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 648
złoty
cieplix napisał(a):
Lot do Kutaisi z Warszawy, opóźnienie >3h. Wysłana reklamacja. Po tygodniu Wizzair odpowiedział na mój gust gotowcem.

"Zgodnie z Rozporządzeniem Unii Europejskiej nr 261/04, art. 14 preambuły, wyklucza się odpowiedzialność przewoźnika, jeśli zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Do takich okoliczności należą niespodziewane usterki samolotu zagrażające bezpieczeństwu.

W związku z powyższym nie przysługuje Panu odszkodowanie."

Czy w tej sytuacji odpisać im powołując się na wyroki sądowe w EU (było kilka, wszystkie korzystne dla pasażerów), czy nie warto i uderzać do ULC?

Jak wygląda składanie skargi do ULC?


Napisz jeszcze raz do nich z odpowiedzią, że awaria samolotu wg wyroków sądów i orzeczeń ULC nie jest okolicznością nadzwyczają i że w przeciwnym razie przekażesz sprawę do ULC.
Może się jeszcze zreflektują.
Z ULC czeka cię pół roku sprawy.
_________________
Moje podróże - piotrwasil.com

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
cieplix lubi ten post.
 
      
#5260 PostWysłany: 18 Lip 2018 12:33 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 4814
Loty: 770
Kilometry: 726 495
platynowy
cieplix napisał(a):
Wizzair przyznał, że awaria samolotu. Cytowałem część maila z odpowiedzią na reklamację ;)

Kwestia formalna. Ja kupowałem 2 bilety, leciała moja mama i przyjaciółka obywatelka Szwajcarii. To one mają złożyć osobne skargi do ULC? Na razie ja jako właściciel konta i płacący za bilety korespondowałem z Wizzem, nie czepneli się że jestem nieupoważniony.


Jeżeli były na jednym bilecie, to wystarczy jedno zgłoszenie. Wniosek składa pasażer, a nie kupujący.

Awaria awarii nie równa - mogą być takie, które zwalniają przewoźnika z odpowiedzialności i takie, które nie. Tego sam się nie dowiesz, ULC już tak.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6569 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 329  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group