Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7037 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 352  Następna
Autor Wiadomość
#5201 PostWysłany: 01 Lip 2018 21:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 329
Loty: 158
Kilometry: 235 829
srebrny
Szukam, szukam, ale nie mogę znaleźć.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją ?

Lot FR z Modlina do Rzymu. Samolot powinien wylądować o 23. Wylądował o 00.45. Ostatni autobus do centrum o 24, więc konieczność wzięcia taksówki. Czy Ryanair może zwrócić koszt taksówki ?

Teoretycznie sprawa prosta. Lot spóźniony poniżej 2 godzin, nic się nie należy. Komplikuje trochę fakt, że transfer (autobus) kupiony za pośrednictwem Ryanaira. Po kupnie w potwierdzeniu informacja, że Ryanair nie jest świadczącym usługi tylko firma transportowa. Jeśli się nie zdąży na ostatni autobus to następny o 8 rano. Przy lotnisku zamykanym na noc trochę absurdalne.

Czy jakikolwiek przepis chroni pasażera w takim przypadku ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5202 PostWysłany: 01 Lip 2018 21:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4938
platynowy
Cytuj:
Czy Ryanair może zwrócić koszt taksówki ?

Może - jeśli będzie chciał.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#5203 PostWysłany: 01 Lip 2018 22:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1364
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Żaden przepis nie gwarantuje Ci nic w takiej sytuacji.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5204 PostWysłany: 01 Lip 2018 22:35 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 227
srebrny
dawidchyl napisał(a):
Szukam, szukam, ale nie mogę znaleźć.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją ?

Lot FR z Modlina do Rzymu. Samolot powinien wylądować o 23. Wylądował o 00.45. Ostatni autobus do centrum o 24, więc konieczność wzięcia taksówki. Czy Ryanair może zwrócić koszt taksówki ?

Teoretycznie sprawa prosta. Lot spóźniony poniżej 2 godzin, nic się nie należy. Komplikuje trochę fakt, że transfer (autobus) kupiony za pośrednictwem Ryanaira. Po kupnie w potwierdzeniu informacja, że Ryanair nie jest świadczącym usługi tylko firma transportowa. Jeśli się nie zdąży na ostatni autobus to następny o 8 rano. Przy lotnisku zamykanym na noc trochę absurdalne.

Czy jakikolwiek przepis chroni pasażera w takim przypadku ?

tego jeszcze nie grali
Góra
 Relacje PM off  
 
#5205 PostWysłany: 02 Lip 2018 10:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1073
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
ansbach1 napisał(a):
Żaden przepis nie gwarantuje Ci nic w takiej sytuacji.


A czemu nie? Nie na podstawie rozporządzenia unijnego, tylko kc i naprawienie szkody. Choć oczywiście wiązałoby się to z pozwem sądowym i generalnie przekładając czas i środki na zysk, raczej nie ma sensu.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 02 Lip 2018 22:22, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#5206 PostWysłany: 02 Lip 2018 19:43 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1364
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Oczywiście chodziło o żaden przepis rozporządzenia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5207 PostWysłany: 04 Lip 2018 13:05 

Rejestracja: 03 Gru 2012
Posty: 6
Niedawno szwagierka z dzieckiem miała lecieć LOT-em GVA-WAW-KTW. Lot odwołano bez podania przyczyny. Znaleziono jej nowy lot Lufthansą GVA-FRA-KTW lecz kilka godzin później.
Złożyłem reklamację do LOT na ich elektronicznym formularzu. Po ok. 30 dniach rozpatrzona pozytywnie. Zwrot 500 Euro.
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#5208 PostWysłany: 05 Lip 2018 09:33 

Rejestracja: 26 Mar 2014
Posty: 232
Loty: 82
Kilometry: 184 927
srebrny
W styczniu leciałem Levelem (Iberia) z PUJ do BCN. Lot opóźniony 30h wszystko wskazuje na odszkodowanie, po pewnym czasie znajomi z lotu dostali już przelewy na 600€ a u mnie nadal staranne odbijanie piłeczki. Na dzień dzisiejszy mam jeden wniosek który na nikt nie odpowiedział a na stronie widnieje jako "zamknięty" na FB stwierdzili że został zaakceptowany (widoczne na screenie). Jednak czas mija a tu ani potwierdzenia na maila ani odpowiedzi na wiadomości FB. Dodatkowo dwa miesiące temu poinformowałem wnioskiem o sprawie urząd hiszpański (Aesa) dostałem nr wniosku i też póki co sprawa wisi. Na dzień dzisiejszy stwierdziłem że będę wysyłał codziennie wnioski przez ich oficjalny kanał ze skargami (może częstotliwość coś tu zmieni). Zastanawiam się też nad wklejaniem screena w komentarzach pod ich postami na FB - ale to już trochę desperacja.
Macie jakieś pomysły, podpowiedzi??
Z góry dzięki za wszelką pomoc
Image

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5209 PostWysłany: 05 Lip 2018 14:04 

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 395
srebrny
To czasami trwa ponad rok czasu, czekac i tyle.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5210 PostWysłany: 05 Lip 2018 15:57 

Rejestracja: 05 Lip 2018
Posty: 1
Witam, chciałbym przedstawić sytuację która wydarzyła się mi i moim znajomym. Otóż mieliśmy lot (28.05.2018) na trasie Warszawa - Paryż - Bangkok. Wylot z Warszawy opóźnił się o około 2 godziny co skutkowało tym że spóźniliśmy się na przesiadkę w Paryżu. Tam dostaliśmy nowe bilety do Wiednia skąd mieliśmy już lecieć do Bangkoku, jednak warunki pogodowe spowodowały że i ten lot się opóźnił przez co znowu spóźniliśmy się na przesiadkę. W Wiedniu dostaliśmy hotel i bilety na następny dzień tj.(29.05.2018) do Zurichu skąd już polecieliśmy do celu (prawie dobę później niż w planie), przez co samolot linii Air Asia który mieliśmy z Bangkoku na Krabi dzień wcześniej poleciał bez nas. Teraz pytanie czy mogę domagać się jakiejś rekompensaty od linii Air France za to że przez nich musiałem kupić nowy bilet już w Azji?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5211 PostWysłany: 05 Lip 2018 16:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4938
platynowy
Możesz, ale dobrowolnie Ci jej nie dadzą. Pozostanie sprawa cywilna.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#5212 PostWysłany: 06 Lip 2018 13:47 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 227
srebrny
Strona https://www.lot.com/us/en/flight-status podaj godzine ladowania czy otwarcia drzwi?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5213 PostWysłany: 09 Lip 2018 15:55 

Rejestracja: 09 Lip 2018
Posty: 2
Witam,
Kilka dni temu miałam lecieć z Poznania na wycieczkę (Lot czarterowy). Po odprawie okazało się że wylot opóźniony o godzinę. Po boardingu i prawie godzinie czekania na start w samolocie okazało się że jednak nie możemy wystartować ponieważ samolot jest niesprawny i wymaga naprawy. Opóźnienie więc wynosiło już prawie 2 h.
Na lotnisku podano komunikat że samolot jest w naprawie i trzeba czekać na kolejne komunikaty w tej sprawie. Ponieważ byłam z małym dzieckiem nie chciałam czekać nie wiadomo jak długo. Zrezygnowałemz wycieczki. Czy mogę starać się o jakieś odszkodowanie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5214 PostWysłany: 09 Lip 2018 15:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3276
złoty
zawsze możesz się starać
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Relacje PM off  
 
#5215 PostWysłany: 09 Lip 2018 16:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 972
Loty: 58
Kilometry: 117 666
złoty
ale nie wróżę spektakularnego sukcesu
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Relacje PM off  
 
#5216 PostWysłany: 09 Lip 2018 16:04 

Rejestracja: 12 Paź 2016
Posty: 203
Loty: 56
Kilometry: 85 534
niebieski
Wypełniałem wczoraj dwa wnioski o odszkodowanie do Lotu. Na odpowiedz mają cztery tygodnie. Dostaje się od nich na maila jakieś potwierdzenie złożenia tego wniosku, czy raczej milczą? ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#5217 PostWysłany: 09 Lip 2018 16:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2011
Posty: 908
Loty: 14
Kilometry: 31 648
niebieski
Tutaj dowiedz się jakie było opóźnienie dokładnie,bo nie wiadomo w którym momencie zrezygnowałaś i czy samolot wyleciał i z jakim opóźnieniem.
Powód Twojej rezygnacji, 2 h czekania ?
zachowanie bardzo głupie bo nie wiem czy nie pozbawiłaś się sama prawa dochodzenia odszkodowania od biura
z drugiej strony winszuję najpierw szykowanie się, urlop, plany.. a potem 2 h czekania i zmiana decyzji..
Góra
 Relacje PM off
andrzejdz lubi ten post.
 
 
#5218 PostWysłany: 09 Lip 2018 16:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 756
srebrny
Dostaniesz maila z numerem sprawy, najczęściej wysyłają następnego dnia.
_________________
SZCZĘŚĆ BOŻE !
Góra
 Relacje PM off
Mihal09 lubi ten post.
 
 
#5219 PostWysłany: 09 Lip 2018 16:15 

Rejestracja: 09 Lip 2018
Posty: 2
Opóźnienie łącznie 5,5h. Zrezygnowalismy bo dziecko na odprawie strasznie płakało prawie godzinę. Później siedzieliśmy prawie godzinę w samolocie w którym było bardzo gorąco i duszno więc dziecko znowu w płacz. Nastepnego dnia gorączka więc całe szczęście że Zrezygnowalismy
Góra
 Relacje PM off  
 
#5220 PostWysłany: 09 Lip 2018 16:15 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5101
Loty: 791
Kilometry: 744 474
platynowy
Czasami przychodzi generowany automatycznie (więc sprawdź spam), ale zdarza się, że nie przychodzi.

I raczej nie ma co liczyć, że odpowiedzą wcześniej niż te 4 tygodnie - przeciąganie spraw to jedna z ich ulubionych strategii.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Mihal09 lubi ten post.
 
 
 [ 7037 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 352  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group