Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#4901 PostWysłany: 28 Mar 2018 09:11 

Rejestracja: 03 Gru 2016
Posty: 8
Pięknie dziękuję. Ktoś może dysponuje właściwym adresem, na który należy skierować żądanie bo wyszukiwarka znajduje tyle różnych adresów, że koszty znaczków nie pokryje ewentualne odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#4902 PostWysłany: 28 Mar 2018 09:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Postbus 75607
1118 ZR Schiphol-Triport
T: 020-8921400
E: contactcenter@tuifly.nl
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4903 PostWysłany: 28 Mar 2018 23:30 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Pozew o odszkodowanie możemy złożyć w miejscu, wylotu, przylotu oraz siedziby linii. Co w przypadku lotów łączonych, gdy lot jest z USA, przez Londyn do Warszawy, a opóźnienie powstało na trasie USA-Anglia( mniej niż trzy godziny, ale samolot do Warszawy odleciał) i Warszawie było powyżej 3 h.

Polska? Jaki jest właściwy urząd lotnictwa?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4904 PostWysłany: 28 Mar 2018 23:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Jeśli chodzi Ci o odszkodowanie z tytułu rozporządzenia unijnego to organy amerykańskie nie będą się takimi skargami zajmować. Właściwy będzie tu polski urząd. Chyba, że chcesz złożyć pozew cywilny.
Ale Twój przypadek dotyczy przewoźnika z siedzibą w Unii i reklamację do niego już składałeś, tak?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4905 PostWysłany: 29 Mar 2018 00:13 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Bilet był kupiony w BA, trasa JFK-LHR obsługiwał AA, a lot do WAW BA, ostatecznie LOT.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4906 PostWysłany: 29 Mar 2018 00:23 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Wniosek kieruj do linii BA ,ale może nie być prosto, linie AA na opóźnionym odcinku pod UE 261 nie podlegają,więc jedyna nadzieja,że BA jako wystawca biletu weźmie to na siebie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4907 PostWysłany: 29 Mar 2018 00:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Mało prawdopodobne że będzie świętym Mikołajem. Napisz może do AA ale nie w sprawie odszkodowania ale jakiejś rekompensaty dodającej mile do konta w ramach gestu handlowego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4908 PostWysłany: 29 Mar 2018 01:15 

Rejestracja: 12 Lip 2016
Posty: 1
Loty: 22
Kilometry: 44 775
Hej,
Naszą sytuację nie wiem czy można nazwać lotem opóźnionym lub odwołanym (ostatecznie jesteśmy opóźnieni i kilka stów w plecy). Ale opiszę ją tutaj z nadzieją na jakieś wskazówki/pomoc.

Dzisiaj mieliśmy mieć lot z San Francisco SFO do Paryża CDG (United Airlines) 28. marca i dalej z CDG do Sztokholmu ARN (SAS) 29. marca, całość w ramach jednej rezerwacji. Na lotnisku w trakcie check-in u United Airlines okazało się, że nie możemy zrobić check inu bo lot do Sztokholmu jest odwołany i mamy dzwonić do SASa.

Tak też zrobiłem. Po czekaniu z 30minut na linii Pani powiedziała że na przełożyła lot do Sztokholmu... na ten sam lot! Okazało się chyba, że lot nie jest odwołany tylko nie wiadomo czemu był z nim jakiś problem. Dostaliśmy nowy numer rezerwacji tylko dla tego lotu. I niestety jak udało się to dograć, to mogliśmy tylko patrzeć jak masz samolot do Paryża odlatuje...

Potem poszliśmy do UA aby przebookowali nam lot, co też zrobili na jutro (29. marca, w Paryżu 30. Marca). Potem jeszcze kwestia przebookowania jeszcze raz SASa. I Pani z UA przekierowała nas do SASa. Po rozmowie z nimi Pani powiedziała, że UA powinni mieć kontrolę nad cała rezerwacją i to oni mogą dopasować cały segment.

I tak chodząc od SASa do lasa wróciliśmy do Pani z UA, która na nasz widok chyba chciała się najchętniej schować. Powiedzieliśmy jej że to ona może dopasować lot cały. I uf uf po kolejnych 15minutach udało się! Mamy elegancko zabookowane na jutro i pojutrze (dzień opoźnienia) loty. Co wiąże się z dodatkowymi kosztami jak nocleg i jeszcze powrót do Polski.. (niestety Pani żadna nie mogła zmienić celu lotów, żeby jakoś dotrzeć łatwiej do Polski).

Tutaj pojawia się „proste” pytanie - co możemy zrobić? O co i jak walczyć? Jesteśmy dzień w plecy i ponad tysiak złotych. Tylko jak udowodnić, że to przez nie wiadomo jaki błąd któregoś przewoźnika? (o ile bład...).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4909 PostWysłany: 29 Mar 2018 01:30 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
a kto wystawił ten bilet ? I jaki jest numer tego lotu SAS?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4910 PostWysłany: 29 Mar 2018 12:29 

Rejestracja: 15 Mar 2011
Posty: 78
Cześć,
w poprzednim tygodniu podczas powrotu z Bangkoku - planowany wylot 11:20 (Bangkok-Kijów-Warszawa) okazało się, że UIA zrobiło overbooking. Zaproponowano nam zmianę biletów na inną trasę 13 godzin później - wylot 23:45 (Bangkok-Frankfurt-Warszawa). Do Warszawy dotarliśmy około 14 godzin po planowanym czasie. Przewoźnik na czas oczekiwania zapewnił hotel oraz wyżywienie. Linia oraz miejsce wylotu non-UE. W tym przypadku niestety rozporządzenie nie ma zastosowania. Pozostaje jedynie kontakt i ubieganie się rekompensaty bezpośrednio od linii? Czy miał ktoś taki przypadek z UIA?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4911 PostWysłany: 29 Mar 2018 12:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Cytuj:
Pozostaje jedynie kontakt i ubieganie się rekompensaty bezpośrednio od linii?


Tak - ale pewnie i tak większość z nas nie zna ukraińskiego prawa w zakresie prawa cywilnego i nie pomoże w tym temacie

Cytuj:
co możemy zrobić? O co i jak walczyć? Jesteśmy dzień w plecy i ponad tysiak złotych.


Moim zdaniem przedmiotowe rozporządzenie w tej sytuacji nie występuje.
Przedstawcie sytuację przewoźnikowi SAS (zakładam że on był wystawcą biletu) - policzcie szkody, przedstawcie dowody na ich wysokość - pozostaje jedynie prosić SAS o wyrównanie poniesionej szkody na podstawie ogólnych norm prawa cywilnego w tym kraju.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4912 PostWysłany: 29 Mar 2018 13:51 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8851
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
199abc napisał(a):
Cześć,
w poprzednim tygodniu podczas powrotu z Bangkoku - planowany wylot 11:20 (Bangkok-Kijów-Warszawa) okazało się, że UIA zrobiło overbooking. Zaproponowano nam zmianę biletów na inną trasę 13 godzin później - wylot 23:45 (Bangkok-Frankfurt-Warszawa). Do Warszawy dotarliśmy około 14 godzin po planowanym czasie. Przewoźnik na czas oczekiwania zapewnił hotel oraz wyżywienie. Linia oraz miejsce wylotu non-UE. W tym przypadku niestety rozporządzenie nie ma zastosowania. Pozostaje jedynie kontakt i ubieganie się rekompensaty bezpośrednio od linii? Czy miał ktoś taki przypadek z UIA?


Już ktoś pisał wcześniej, że UIA stosuje się do rozporządzenia 261/2004, mimo iż jest to linia spoza UE.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
lukas63 lubi ten post.
199abc uważa post za pomocny.
 
      
#4913 PostWysłany: 29 Mar 2018 14:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Dobrze wiedzieć :) czyli 600e za paxa :)

https://www.flyuia.com/ua/en/informatio ... ger-rights
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4914 PostWysłany: 30 Mar 2018 01:21 

Rejestracja: 15 Mar 2011
Posty: 78
Dziękuję za pomoc. Reklamacja złożona, czekam na odpowiedź i ewentualną wypłatę 1800 eur :D
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4915 PostWysłany: 30 Mar 2018 11:34 

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 28
Powiem szczerze, że szukałem wszędzie konkretnego case-a i nie znalazłem - stąd moje pytanie.

Lot KLM z WAW do TLS z przesiadką w AMS. Na kilka godzin przed wylotem dostaję maila, że mój lot z AMS do TLS odwołano i mam czekać na dalsze instrukcje. Generalnie 2 razy zmienili rezerwacje i jakoś nie mogli się zdecydować co do mojego przelotu, więc zadzwoniłem i ustaliłem alternatywny lot. Mój początkowy lot z WAW do AMS ostatecznie pozostał bez zmian, a pierwotny lot z AMS do TLS jak pisałem został odwołany, więc wybrałem opcję z późniejszym wylotem o 2h30m. Ogólnie dotarłem z opóźnieniem 2h45m. Pytanie jak do tego podejść.

1. Zgodnie z rozporzędzeniem UE w przypadku odwołania lotu powyżej 1500 km(liczy się od punktu początkowego) i propozycją zmiany rezerwacji tak, że dotrę na miejsce z opóźnieniem co najmniej 2h należy się 200EUR odszkodowania, a powyżej 3h 400EUR. Jakby nie patrzeć zaszła tutaj przesłanka odwołania lotu, mam na to maila, opóźnienie powyżej 2h, więc 200EUR się należy.

2. Z dugiej strony mój początkowy odcinek lotu ostatecznie pozostał bez zmian, a na lotnisko docelowe dotarłem z opóźnieniem mniejszym niż 3h. Patrząc na to tylko pod kątem opóźnienia przylotu, a nie zmiany rezerwacji na drugim odcinku opóźnienie nie wyniosło co najmniej 3 godzin, więc guzik się należy.

Czy ktoś miał podobną sytuację i się odwoływał do ULC?

KLM oczywiście się wypiał i wybrał drugą interpetację dorzucając do tego mgłę, której akurat nie było co byłem w stanie osobiście zweryfikować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4916 PostWysłany: 30 Mar 2018 11:37 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
liczy sie dotarcie a nie wyloy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4917 PostWysłany: 30 Mar 2018 11:40 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22334
Ale doleciałeś przed 3h. Więc możesz tylko liczyć na "dobrą wolę" KLM
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4918 PostWysłany: 30 Mar 2018 12:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sty 2014
Posty: 64
Mam pewne wątpliwości dotyczące sytuacji, która mam nadzieję mnie nie spotka, a jeśli już to wolałbym na nią być przygotowany.

W kwietniu będę leciał na trasie: Nowy Jork - Detroit - Amsterdam - Kraków. Całość kupiona w jednej rezerwacji w KLM. Trasę EWR-DTW i DTW-AMS obsługuje Delta. Lot AMS-KRK - KLM. Czas na przesiadkę w Detroit jest dość krótki. Czy w przypadku jakiegoś opóźnienia pierwszego lotu i spóźnienia się na drugi lot linia lotnicza powinna mi zapewnić nocleg, czy muszę raczej liczyć na siebie?

Z góry dziękuję za pomoc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4919 PostWysłany: 30 Mar 2018 12:55 

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 28
Zeus napisał(a):
Ale doleciałeś przed 3h. Więc możesz tylko liczyć na "dobrą wolę" KLM


No tak, ale:

Cytuj:
W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy:

-mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.
7, chyba że:
-zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed
planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im
wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca
docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.


Lot mi odwołano (mam maila, który jasno mówi - your flight is cancelled) i zaproponowano zmianę planu podróży tak, że przyleciałem ponad 2 godziny po planowanym czasie przylotu.

Cytuj:
W przypadku odwołania do niniejszego artykułu(art 7), pasażerowie otrzymują odszkodowanie
w wysokości: 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów
i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów;

Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży do ich miejsca
docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu
przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu
b) o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1
500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów
obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie przewidziane w ust.1 o
50%.


Tak, więc 200 EUR. Nie znalazłem nigdzie definicji, który odcinek lotu ma być odwołany.


EDIT: Jeszcze się odwołam w KLMie i jak mi dadzą negata to wyślę to do ULC. Jak dostanę za pół roku odpowiedź to dam znać ;)


Ostatnio edytowany przez Phlox, 30 Mar 2018 17:05, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4920 PostWysłany: 30 Mar 2018 15:33 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3227
srebrny
majlech napisał(a):
Mam pewne wątpliwości dotyczące sytuacji, która mam nadzieję mnie nie spotka, a jeśli już to wolałbym na nią być przygotowany.

W kwietniu będę leciał na trasie: Nowy Jork - Detroit - Amsterdam - Kraków. Całość kupiona w jednej rezerwacji w KLM. Trasę EWR-DTW i DTW-AMS obsługuje Delta. Lot AMS-KRK - KLM. Czas na przesiadkę w Detroit jest dość krótki. Czy w przypadku jakiegoś opóźnienia pierwszego lotu i spóźnienia się na drugi lot linia lotnicza powinna mi zapewnić nocleg, czy muszę raczej liczyć na siebie?

Z góry dziękuję za pomoc.


W Detroit , ponieważ miejsce wylotu i przewoźnik są spoza UE ochrona z tytułu EC264/2001 nie przysługuje. W razie gdy nie zdążysz na przesiadkę z powodu opóźnienia niezależnego od przewoźnika (pogoda, opóźnienie związane ze zwiększonym ruchem w powietrzu), musisz samemu zadbać o noclegi, ale linia ma obowiązek zmienić bilet na pierwszy dostępny lot ich samolotem (w skrajnym przypadku to może być kilka dni później). Jeśli opóźnienie nastąpi z winy linii lotniczej to muszą też zapewnić hotel i wyżywienie.

Natomiast w razie odwołania lotu w AMS jesteś już chroniony w pełni (niezależnie od przyczyny przysługuje hotel i wyżywienie)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
majlech uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group