Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7625 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248 ... 382  Następna
Autor Wiadomość
#4881 PostWysłany: 24 Mar 2018 21:44 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 47
Anonymous napisał(a):
anienn napisał(a):
Leciałam tej nocy z Cancun do Warszawy limiami LOT


Samolot realizował lot czarterowy z Cancun w Meksyku do Warszawy...

Kod:
Nowa oferta rejsów czarterowych to wynik umowy, którą LOT podpisał z touroperatorem Rainbow. W ramach tej współpracy polski przewoźnik udostępnia samolot wraz załogą do obsługi wybranych kierunków turystycznych



LO6506

https://www.flightradar24.com/data/flights/lo6506#


Ma to jakieś znaczenie? Samolot LOT, cała załoga też z LOTu.
Mogą się w ten sposób wytlumaczyć?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4882 PostWysłany: 24 Mar 2018 21:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2073
niebieski
Nie ma znaczenia. W rozporządzeniu mowa jest o "obsługującym przewoźniku". Wniosek o odszkodowanie kierujecie do LOTu.
Góra
 Relacje PM off
anienn uważa post za pomocny.
 
 
#4883 PostWysłany: 24 Mar 2018 22:02 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 47
Dziękuje wszystkim za pomoc. Mam ostatnie pytanie, o jaką kwote mam się ubiegać? Są jakieś odgórnie ustalone kwoty?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4884 PostWysłany: 24 Mar 2018 22:03 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6287
HON fly4free
600 E/os w tym przypadku
Góra
 Relacje PM off
anienn uważa post za pomocny.
 
 
#4885 PostWysłany: 25 Mar 2018 17:12 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 47
Chce właśnie się zabrać za składanie reklamacji, ale nigdzie nie mogę znaleźć numeru biletu oraz numeru rezerwacji, na bilecie jest tylko: trasa, numer lotu, data, miejsce i nazwisko. Bilety kupowałam last minute od rainbow, dzwoniłam do rainbow ale powiedzieli że numerów biletów po prostu u nich nie ma a numeru rezerwacji LOT nie mogą mi podać ze względu ochrony danych innych pasażerów. Co mam wpisać w tym przypadku w reklamcji jeśli LOT tego wymaga?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4886 PostWysłany: 25 Mar 2018 17:15 

A co masz w swoim poście wyżej w zacytowanej treści jak nie nr. lotu .....................
Góra
 PM off  
 
#4887 PostWysłany: 25 Mar 2018 17:16 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 47
Czytaj ze zrozumieniem
Góra
 Relacje PM off  
 
#4888 PostWysłany: 25 Mar 2018 17:27 

Ok. jak tak to sobie radź: mam rezerwację lotu czarterowego Rainbow i tam mam nr. zgłoszenia/rezerwacji

Najważniejszy jest nr. lotu i nazwiska pasażerów, ale z mojej strony tyle
Góra
 PM off  
 
#4889 PostWysłany: 25 Mar 2018 18:02 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 47
No tak, ale formularz reklamacyjny LOTu tego wymaga. Dzwoniłam do lotu, zbywają mnie i mówią że reklamacje powinnam złożyć do Rainbow (sprawdzałam, odpowiedzialność ponosi przewoźnik) i nie chcą podać jakichkolwiek danych :shock:
Góra
 Relacje PM off  
 
#4890 PostWysłany: 25 Mar 2018 18:22 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6287
HON fly4free
@anienn Podaj tak jak pisze kolega wyżej, nr lotu i nazwiska pasażerów, jeśli nie uznają lub nie odpowiedzą w terminie skierujesz sprawę do ULC.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4891 PostWysłany: 26 Mar 2018 01:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2073
niebieski
Czytał ktoś może projekt nowej ustawy Prawo lotnicze w odniesienie do odszkodowań? - projekt jest w zaawansowanym etapie legislacyjnym

http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12 ... 320228.pdf

A co w nich? Moim zdaniem zmiany na minus, a wy jak myślicie:

- okres przedawnienia jedynie 1 rok,
- jeżeli przed Rzecznikiem Praw Pasażera nie dojdzie do skutecznej mediacji pasażerowi pozostanie jedynie droga sądowa (większość przewoźników nie będzie chciała mediować - będą mieli do tego prawo, bo pasażer i tak nie będzie miał żadnych praw do wnioskowania o postępowanie nadzorcze przez Prezesa ULC, w którym będzie mógł na przewoźnika nałożyć kary - jedynie Rzecznik Praw Pasażera będzie miał takie prawo, ale to będzie urzędnik ULC, więc nie będą sobie robili dodatkowej roboty - w samym uzasadnieniu nowelizacji wskazano, że za dużo jest postępowań administracyjnych i za długo to trwa - teraz będzie trwało krótko, gdyż mediacja będzie trwała maks. 90 dni ale pasażer nie uzyska żadnych skutecznych narzędzi do egzekwowania swojego prawa - pozostanie proces cywilny z którego skorzysta garstka osób, gdyż trzeba będzie zapłacić opłatę sądową i jeżeli ktoś nie ma czasu pełnomocnikowi, a jak nie daj Boże będzie przegrania trzeba będzie pokryć koszty procesu) - czyli nasz ukochany prawodawca chce powielić rozwiązania niemieckiego ULC - skuteczna egzekucja swoich praw jedynie na drodze sądowej,
-brak przekazania sprawy do zagranicznego ULC w przypadku braku polskiej kognicji,
- brak możliwości złożenia skargi mailem (być może wprowadzą specjalny formularz na stronie BIP)
Plusy:
- krótki 90 dniowy okres mediacji
- postępowanie mediacyjne prowadzone także z organizatorem wycieczki, a nie tylko przewoźnikiem
Góra
 Relacje PM off
Pabloo lubi ten post.
 
 
#4892 PostWysłany: 26 Mar 2018 11:22 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 47
Wypełniłam i wysłałam formularz reklamacyjny na stronie LOT, po wysłaniu była tylko informacja że odpowiedzą w czasie ok 4 tygodni, ale nigdzie nie mam żadnego potwierdzenia że cokolwiek wysłałam, spodziewałam się go na mailu. Mogą przeciągać mówiąc po 4 tygodniach, że nic nie dostali? Pisać osobno maila do nich?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4893 PostWysłany: 26 Mar 2018 11:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5600
Loty: 169
Kilometry: 241 913
HON fly4free
Ja zdaję się dostałem potwierdzenie przyjęcia dopiero kolejnego dnia.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4894 PostWysłany: 26 Mar 2018 11:49 

Kod:
Ile czasu ma przewoźnik lotniczy na odpowiedź na złożoną do niego reklamację?

Zgodnie z art. 7a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) o prawach konsumenta przedsiębiorca jest zobowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.

Przewoźnik nie odpowiada na moją reklamację. Po jakim czasie mogę złożyć skargę do Prezesa ULC?

Skargę do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego można złożyć, jeśli od momentu złożenia skargi/reklamacji do przewoźnika lotniczego minęło 30 dni.


http://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera/zlozenie-skargi
Góra
 PM off  
 
#4895 PostWysłany: 26 Mar 2018 12:23 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 47
@gorny77 Dzięki za aktywność, ale to wiem :)
Miałam na myśli to, że nie mam dowodu na złożenie reklamacji więc teoretycznie po 30 dniach gdy się upomnę o odpowiedź mogę mi odpisać "nie otrzymaliśmy żadnej reklamacji" :) i znowu 30 dni.
Do ULC zdaje się trzeba wysłać kopię reklamacji.
Poczekam 1 dzień tak jak to zrobił @krasnal
Góra
 Relacje PM off  
 
#4896 PostWysłany: 26 Mar 2018 15:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5807
platynowy
Zawsze możesz wysłać listem ZPO.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4897 PostWysłany: 26 Mar 2018 21:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Wrz 2013
Posty: 231
Loty: 623
Kilometry: 1 425 595
niebieski
Miałem przelot OS WAW - SKG via VIE; jak się uwzględnia odległość do odszkodowania za opóźnienie lotu? bezpośrednio w linii prostej WAW - SKG czy raczej WAW - VIE - SKG?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4898 PostWysłany: 26 Mar 2018 22:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2073
niebieski
WAW - SKG
Góra
 Relacje PM off
slaweko lubi ten post.
slaweko uważa post za pomocny.
 
 
#4899 PostWysłany: 27 Mar 2018 18:48 

Rejestracja: 03 Gru 2016
Posty: 6
Czy ktoś może posiada wiedzę na temat: do kogo złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lot w przypadku gdy był to lot czarterowy wykupiony w TUI a realizowany przez TUIfly Nederland? Lot był opóźniony około 5h. Nie chciałbym popełnić błędu złożenia do nieodpowiedniego TUI :)
Dziękuję za wszelkie rady.
Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4900 PostWysłany: 27 Mar 2018 19:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2073
niebieski
Do przewoźnika lotniczego - czyli do TUIfly Nederland
Góra
 Relacje PM off
MariuszP uważa post za pomocny.
 
 
 [ 7625 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248 ... 382  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group