Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7310 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247 ... 366  Następna
Autor Wiadomość
#4861 PostWysłany: 23 Mar 2018 13:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5111
platynowy
kc art.123, kc art. 124
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4862 PostWysłany: 23 Mar 2018 13:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1091
Loty: 44
Kilometry: 93 012
złoty
Chodzi Ci o to, że nie skarga tylko każda czynność przed sądem i organem?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#4863 PostWysłany: 23 Mar 2018 13:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5111
platynowy
Nie każda...
I biegu przedawnienia nie można wstrzymać, można go przerwać.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4864 PostWysłany: 23 Mar 2018 15:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 334
Loty: 58
Kilometry: 123 340
niebieski
Może ja w skrócie nakreślę konkretną sytuację:

- 28 kwiecień 2017 opóźniony 17h lot WOWair SXF-KEF, 2 pax
- maj 2017 złożony claim na 400E przez www
- sierpniu 2017 niezależne zgłoszenie do niemieckiego ULC że nie wywiązali się z reklamacji i odpowiedź w skrócie: oni nic nie mogą bo WOWair nie jest zrzeszone w jakimś niemieckim stowarzyseniu linii lotniczych i że mogę się tylko sądzić z WOWair
- do października cisza, po wejściu w reklamacje na www okazuje się że jest jakiś nowy system więc składam ponownie nowy claim
- listopad pojawia się odpowiedź na claim z wyborem albo dla każdego pax voucher 750E albo kontynuujemy proces reklamacji
- grudzień decyzja że jeden pax woli 400E i tak zostało wybrane, 2 pax nie podjął decyzji
- styczeń 2018 mail ponaglający do wowair (telefon wiecznie zajęty o KAŻDEJ porze dnia i nocy), twitter nie odpowiada
- luty odpowiedź z supportu że popchnął sprawę dalej (nie od claims) że do miesiąca będzie załatwione
- marzec kolejny mój mail że nic się nie dzieje i odpowiedź że support nie ma na to wpływu
- decyzja 2-go pax (patrząc jak działa claims) że bierze voucher (ma być wystawiony do 3 dni), mija dziś drugi dzień... (EDIT - voucher się właśnie pojawił)


Jeśli na przedawnienie jest rok (coś mi tak świta), to może chcą mnie zwodzić jeszcze ten miesiąc żeby się zwyczajnie przedawniło. Polskie ULC na www ma napisane, że mam pisać do niemieckiego. Ono umywa ręce. Czy islandzki ULC coś może w tej sprawie czy jego to nie dotyczy?

Rozumiem, że jakbym miał się sądzić to do niemieckiego sądu powinienem złożyć pozew, więc i niemiecki prawnik by mi się pewnie przydał.


Ktoś ma jakiś pomysł, rozwiązanie, radę jak to wszystko ugryźć, bo już powoli tracę siły a nie chcę odpuścić...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4865 PostWysłany: 23 Mar 2018 16:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2065
srebrny
Sam sobie odpowiedziałeś.Niemiecki prawnik ale to będzie kosztowało jak każda usługa
Góra
 Relacje PM off  
 
#4866 PostWysłany: 23 Mar 2018 18:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1091
Loty: 44
Kilometry: 93 012
złoty
Mio napisał(a):
- sierpniu 2017 niezależne zgłoszenie do niemieckiego ULC że nie wywiązali się z reklamacji i odpowiedź w skrócie: oni nic nie mogą bo WOWair nie jest zrzeszone w jakimś niemieckim stowarzyseniu linii lotniczych i że mogę się tylko sądzić z WOWair
[...]
Ktoś ma jakiś pomysł, rozwiązanie, radę jak to wszystko ugryźć, bo już powoli tracę siły a nie chcę odpuścić...

A co dokładnie Ci ichniejszy ULC napisał? Bo to nie brzmi sensownie, nie wydaje się by linia lotnicza przez to, że nie jest zrzeszona w jakimś stowarzyszeniu nie podlegała reżimowi prawnemu rozporządzenia unijnego i decyzjom właściwego urzędu. Spróbuj jeszcze raz złożyć skargę na nieprzyznanie odszkodowania przez przewoźnika do właściwego niemieckiego organu. Możesz to zrobić po angielsku.

Mio napisał(a):
Jeśli na przedawnienie jest rok (coś mi tak świta), to może chcą mnie zwodzić jeszcze ten miesiąc żeby się zwyczajnie przedawniło. Polskie ULC na www ma napisane, że mam pisać do niemieckiego. Ono umywa ręce. Czy islandzki ULC coś może w tej sprawie czy jego to nie dotyczy?

No przecież na tej i kilku ostatnich stronach masz rozważania nad terminem przedawnienia, warto poszukać chwilę.
Termin przedawnienia w Niemczech nie będzie taki sam jak w Polsce. Nie poszukam u źródeł, bo nie znam niemieckiego, ale na przykład w tym artykule:https://www.airhelp.com/pl/blog/jaki-jest-okres-przedawnienia-za-opozniony-lot-polska piszą o trzyletnim terminie przedawnienia w Niemczech.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#4867 PostWysłany: 23 Mar 2018 19:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5600
Loty: 169
Kilometry: 241 913
HON fly4free
Pewnie chodziło o postępowanie przed söp-em, a nie LBA. Söp to coś w rodzaju negocjatora pomiędzy stronami. Zresztą, samo LBA też niewiele może. Może stwierdzić naruszenie rozporządzenia, może nałożyć karę na przewoźnika, ale nie może nakazać wypłacenia odszkodowania.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4868 PostWysłany: 24 Mar 2018 16:41 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 38
Leciałam tej nocy z Cancun do Warszawy limiami LOT, nad Oceanem Atlantyckim mieliśmy awarie silnika i musieliśmy awaryjnie lądować w Nowym Jorku. Tam czekaliśmy na inny samolot około 3 godzin. Po wylądowaniu Warszawie zaczepiła mnie przedstawicielka jakiejś firmy informując, że należy mi się do 600 euro odszkodowania i oferując pomoc swojej firmy.
Nawet nie przypuszczałam, że cokolwiek mi się należy.
Jak oceniacie szanse na odszkodowanie i czy lepiej się tym zająć samemu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4869 PostWysłany: 24 Mar 2018 16:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5547
HON fly4free
Oczywiście,że lepiej samemu napisać wniosek do LOT i poczekać na ich odpowiedź.Jak się należy to nie powinni robić problemu,jeśli jednak ,to zawsze można dać do rozstrzygnięcia w ULC.
Góra
 Relacje PM off
anienn uważa post za pomocny.
 
 
#4870 PostWysłany: 24 Mar 2018 17:09 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1829
Loty: 191
Kilometry: 627 645
złoty
Czy na miejscu byłaś 3 godz później niż planowano???
Góra
 Relacje PM off  
 
#4871 PostWysłany: 24 Mar 2018 17:15 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 38
Na miejscu mielismy być o 8:55 a wylądowaliśmy o 13:29
Góra
 Relacje PM off  
 
#4872 PostWysłany: 24 Mar 2018 17:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5111
platynowy
Należy Ci się odszkodowanie. Nie korzystaj z pośredników, bo zabiorą Ci przynajmniej 20%, a to kwestia tylko wypełnienia formularza, lub napisania kilku zdań.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
anienn uważa post za pomocny.
 
 
#4873 PostWysłany: 24 Mar 2018 17:24 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 3605
złoty
Nie warto korzystać w takich sprawach z żadnych pośredników.
Wystarczy skierować do LOT przez formularz na stronie internetowej krótką reklamację:

"Szanowni Państwo,
w związku z opóźnieniem rejsu LO.... w dniu ..... , którym podróżowałem/am na podstawie rezerwacji/biletu nr.... zwracam się z wnioskiem o wypłatę odszkodowania ..... euro zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 261/2004. Z poważaniem,....."

Nie trzeba nic więcej pisać. Jeśli LOT rozpatrzy pozytywnie reklamację przyśle Ci linka do formularza, gdzie podajesz dane konta to wpłaty (lub wybierasz przekaz pocztowy). Jeśli nie uzna, to dostaniesz odpowiedź dlaczego i wtedy możesz wypełnić prosty formularz skargi do ULC (dostępny na ich stronie). na podstawie skargi ULC sam ustali, czy w tym przypadku odszkodowanie się należy i ewentualnie jakie, czy nie.

ot cała filozofia :)
_________________

Insta: reckimar


Ostatnio edytowany przez marek2011, 24 Mar 2018 17:27, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
anienn uważa post za pomocny.
 
 
#4874 PostWysłany: 24 Mar 2018 17:27 

Rejestracja: 02 Lip 2015
Posty: 1741
Loty: 44
Kilometry: 65 890
złoty
mozesz opowiedziec jak wygladalo czekanie na inny samolot w zwiazku z obowiazkiem wizowym?
_________________
Jeśli masz jakies pytania o :Poznań czy Sopot pomogę!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4875 PostWysłany: 24 Mar 2018 17:39 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1796
platynowy
Pewnie nie wychodzili z terminala.

Wysłane z taptaka.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4876 PostWysłany: 24 Mar 2018 17:41 

Rejestracja: 06 Sie 2016
Posty: 38
Czekaliśmy w samolocie który uległ awarii, po około 3 godzinach przeszliśmy rękawem do przejscia z którego weszliśmy od razu do podstawionego nowego samolotu. Na około samolotu policja, w każdym możliwym przejściu straż graniczna. Czuliśmy się jak transport więzienny, nie polecam.
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#4877 PostWysłany: 24 Mar 2018 17:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13444
HON fly4free
anienn napisał(a):
Leciałam tej nocy z Cancun do Warszawy limiami LOT


Samolot realizował lot czarterowy z Cancun w Meksyku do Warszawy...

Kod:
Nowa oferta rejsów czarterowych to wynik umowy, którą LOT podpisał z touroperatorem Rainbow. W ramach tej współpracy polski przewoźnik udostępnia samolot wraz załogą do obsługi wybranych kierunków turystycznych



LO6506

https://www.flightradar24.com/data/flights/lo6506#


Ostatnio edytowany przez gorny77 24 Mar 2018 20:00, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#4878 PostWysłany: 24 Mar 2018 17:54 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1829
Loty: 191
Kilometry: 627 645
złoty
Dlatego omijam USA
Góra
 Relacje PM off  
 
#4879 PostWysłany: 24 Mar 2018 18:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3305
złoty
a ja LOT

chyba czas przenieść post do właściwego miejsca?
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Relacje PM off  
 
#4880 PostWysłany: 24 Mar 2018 19:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 2436
Loty: 131
Kilometry: 338 511
srebrny
Z tego co czytałem w Internecie, to LOT prawdopodobnie będzie musiał wypłacić odszkodowania nie tylko pasażerom czarteru, ale i standardowego, rozkładowego lotu z JFK. Rozwiązali to tak, że pasażerów czarteru przesadzili do samolotu rozkładowego lotu LO27 Nowy Jork-Warszawa. A pasażerom, którzy planowo mieli lecieć tym samolotem przebookowali bilety, dali hotel i oni polecą do Warszawy innym rejsem.
Decyzję możliwe, że podjęli jeszcze w powietrzu, bo czarter wylądował na płycie o 22:02, a rejsowy planowo miał wzbić się w powietrze 2 minuty wcześniej, o 22:00.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7310 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247 ... 366  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group