Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7035 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 352  Następna
Autor Wiadomość
#4841 PostWysłany: 20 Mar 2018 20:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2064
srebrny
misza552 napisał(a):
miriam napisał(a):
Odszkodowanie nie ma tu zastosowania,szukaj jak chcesz lotu powrotnego lub niech ci Tickets.pl coś w zamian znajdzie.


Dlaczego odszkodowanie nie ma tu zastosowania? Mógłbyś coś więcej napisiać?


ehhh powrót jest z non-UE przewoźnikiem non-UE więc rozporządzenie nie ma zastosiwania
Góra
 Relacje PM off  
 
#4842 PostWysłany: 20 Mar 2018 20:42 

Rejestracja: 02 Lis 2014
Posty: 27
Czyli jak rozumiem jeżeli przewoźnik jest z poza Unii Europejskiej to nie mają zastosowania rozporządzenia Unii :( Myślałem, że w takich przypadkach mają zastosowanie przepisy i standardy międzynarodowe, ale z tego co rozumiem to nie. Nie zostało mi nic innego jak kupować inny lot w zamian. Dziękuję za pomoc :)


Ostatnio edytowany przez krasnal, 20 Mar 2018 21:11, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#4843 PostWysłany: 20 Mar 2018 20:48 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1161
złoty
@misza552

Teraz dobrze rozumujesz.
Jak by to było w obrębie UE to nie byłoby problemu z odszkodowaniem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4844 PostWysłany: 20 Mar 2018 20:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5429
HON fly4free
misza552 napisał(a):
( Myślałem, że w takich przypadkach mają zastosowanie przepisy i standardy międzynarodowe, ale z tego co rozumię to nie.

Mają,ale twój lot odwołano ze sporym wyprzedzeniem i czy to w świetle przepisów międzynarodowych,czy EU nie łapiesz się.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4845 PostWysłany: 20 Mar 2018 21:06 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
misza552 napisał(a):
Linie lotnicze to Ural Airlines
Mam kilka pytań:
1) Czy należy mi się odszkodowanie za odwołany lot powrotny? (mimo, że odwołali go ponad 1 miesiąc przed odlotem). Jeśli tak do kogo składać do pośrednika czy przewoźnika? I ile takie odszkodowanie wynosi?
2) Jeżeli skorzystam z lotu w jedną stronę (powrotny sobie kupię u innych linii) to czy nie będzie to równoznaczne z akceptacją ceny za jedną stronę podaną przez przewoźnika i czy na tym nie stracę( zwrócą mi cenę o wiele niższą niż połowa biletu)?
3) Co jest dla mnie najbardziej korzystne i na co muszę uważać jeśli należy mi się odszkodowanie? Dzięki


1) już wyżej wyjaśnione, odszkodowanie nie przysługuje
2) zanim zaakceptujesz zmiany, ustaliłbym to jaka kwota w razie rezygnacji z powrotu zostanie zwrócona za tę część biletu i sprawdził ile kosztuje bilet powrotny kupowany osobno
3) w Twojej sytuacji zwróciłbym się do pośrednika z oczekiwaniem, że rozwiąże ten problem wraz z liniami - skoro lot został odwołany w danym dniu, to niech zaoferują np. przelot (powrót) w inny dzień i przepiszą bilet na niego za free - zwłaszcza, jeśli jesteś zadowolony z zapłaconej ceny i nie chcesz więcej dopłacać. W normalnych sytuacjach linie to bez większego problemu robią. Chyba że masz sztywne daty w których musisz wrócić.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
#4846 PostWysłany: 20 Mar 2018 21:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1073
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
misza552 napisał(a):
Czyli jak rozumiem jeżeli przewoźnik jest z poza Unii Europejskiej to nie mają zastosowania rozporządzenia Unii :( Myślałem, że w takich przypadkach mają zastosowanie przepisy i standardy międzynarodowe, ale z tego co rozumiem to nie. Nie zostało mi nic innego jak kupować inny lot w zamian.

Jeśli przewoźnik jest spoza UE, a wylot z terytorium UE to można liczyć na odszkodowanie tytułem rozporządzenia 261/04. W Twoim przypadku chodzi o lot powrotny spoza UE, a przy tym zmiana nastąpiła ponad miesiąc wcześniej.
Inne przepisy prawa międzynarodowego bardzo oględnie odnoszą się do roszczeń cywilnych z tytułu odwołanych/zmienionych lotów. Jeśli już to szukaj pomocy w przepisach rosyjskich 8-)
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 20 Mar 2018 23:36, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#4847 PostWysłany: 20 Mar 2018 21:52 

Rejestracja: 02 Lis 2014
Posty: 27
Lukas 63, Walerek, Miriam, Marek2011, Pabloo ukłony dla Was za rozjaśnienie mi tematu :)
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
#4848 PostWysłany: 21 Mar 2018 06:55 

Rejestracja: 05 Lut 2012
Posty: 134
niebieski
Moze mi ktos sprawdzic opoznienie lotu EI0172 aerlingusa z dublina do heathrow? Wylot był 3 marca i przez to opoznienie trip do nowej zelandii poszedl mi sie....kochac...
Góra
 Relacje PM off  
 
#4849 PostWysłany: 21 Mar 2018 08:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1141
Loty: 227
Kilometry: 243 641
złoty
Image
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4850 PostWysłany: 21 Mar 2018 18:52 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1
-- 21 Mar 2018 18:30 --

Paolo_ napisał(a):
kubacuba napisał(a):
witam Was, moze ktos mial podobny przypadek.. 12/12 lecialem z cala rodzina na urlop na Jamajke do Montego Bay. Mial to byc lot bezposredni z Warszawy bez miedzyladowania, taki tez kupilem poniewaz bylo to wygodne polaczenie, zwlaszcza ze podrozowalem z dwojka malych dzieci. Lot jednnak nie dosc ze opozniony to jeszcze zostal przekierowany do AMS, gdzie czekalismy w samolocie ponad 2 godziny. Caly lot zostal zatem opozniony o ok 3,5h oraz musielismy ladawac w Amsterdamie. Czy w zwiazku z tym nalezy sie jakies odszkodowanie? dodam ze caly lot WAW-MGB mial trwac 13h. Macie jakies doswiadczenia?


Lecieliśmy tym samym samolotem ;) Przyznam, że z lenistwa i braku pewności czy należy się odszkodowanie postanowiłem skorzystać z firmy-pośrednika ([reklama], zajmują się całą sprawą, jeżeli jest wygrana biorą 25% z odszkodowania). Póki co dostałem informacje:

Cytuj:
Twoja sprawa została przez nas dokładnie przeanalizowana i mamy solidne podstawy by wierzyć, że przysługuje Ci rekompensata za lot

Zatem po cichu liczę na jakiś hajs, w każdym razie warto próbować.


Hej!
Czy udało się uzyskać Wam jakieś odszkodowanie w tej sprawie?
Jeśli tak to prośba o info 😊

-- 21 Mar 2018 18:51 --

Przewoźnik przyznaje rekompensatę w kwocie 300€ ponieważ opóźnienie wyniosło 3:28min, nie chce wypłacić 600€ ponieważ opóźnienie wyniosło mniej niż 4godz.
Czy warto w takim przypadku zgłaszać się do ULC i walczyć o 600€ czy brac 300€ i sobie odpuścić ?


Ostatnio edytowany przez krasnal, 21 Mar 2018 18:57, edytowano w sumie 1 raz
zdublowana tresc
Góra
 Relacje PM off  
 
#4851 PostWysłany: 21 Mar 2018 19:24 

Rejestracja: 05 Lut 2012
Posty: 134
niebieski
Dzięki za sprawdzenie, jak rozumiem mam pisać o odszkodowanie najpierw do aerlingusa?
Czy ktos moze pomoc mi w znalezieniu maila do reklamacji bo na ich stronce nie moge znaleźć ?!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4852 PostWysłany: 21 Mar 2018 19:58 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
@Martin79: najpierw do linii reklamację.
Tu masz link do formularzy reklamacyjnych: https://www.aerlingus.com/support/forms/
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off
Martin79 uważa post za pomocny.
 
 
#4853 PostWysłany: 21 Mar 2018 22:45 

Rejestracja: 05 Lut 2012
Posty: 134
niebieski
Marek, za opoznienie to bedzie ten post travel form?
Jest tu kilka za disrupted ale te chyba sa za odwolany lot?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4854 PostWysłany: 21 Mar 2018 23:48 

Rejestracja: 19 Mar 2017
Posty: 36
Czikitka napisał(a):
-- 21 Mar 2018 18:30 --

Paolo_ napisał(a):
kubacuba napisał(a):
witam Was, moze ktos mial podobny przypadek.. 12/12 lecialem z cala rodzina na urlop na Jamajke do Montego Bay. Mial to byc lot bezposredni z Warszawy bez miedzyladowania, taki tez kupilem poniewaz bylo to wygodne polaczenie, zwlaszcza ze podrozowalem z dwojka malych dzieci. Lot jednnak nie dosc ze opozniony to jeszcze zostal przekierowany do AMS, gdzie czekalismy w samolocie ponad 2 godziny. Caly lot zostal zatem opozniony o ok 3,5h oraz musielismy ladawac w Amsterdamie. Czy w zwiazku z tym nalezy sie jakies odszkodowanie? dodam ze caly lot WAW-MGB mial trwac 13h. Macie jakies doswiadczenia?


Lecieliśmy tym samym samolotem ;) Przyznam, że z lenistwa i braku pewności czy należy się odszkodowanie postanowiłem skorzystać z firmy-pośrednika ([reklama], zajmują się całą sprawą, jeżeli jest wygrana biorą 25% z odszkodowania). Póki co dostałem informacje:

Cytuj:
Twoja sprawa została przez nas dokładnie przeanalizowana i mamy solidne podstawy by wierzyć, że przysługuje Ci rekompensata za lot

Zatem po cichu liczę na jakiś hajs, w każdym razie warto próbować.


Hej!
Czy udało się uzyskać Wam jakieś odszkodowanie w tej sprawie?
Jeśli tak to prośba o info 😊

-- 21 Mar 2018 18:51 --

Przewoźnik przyznaje rekompensatę w kwocie 300€ ponieważ opóźnienie wyniosło 3:28min, nie chce wypłacić 600€ ponieważ opóźnienie wyniosło mniej niż 4godz.
Czy warto w takim przypadku zgłaszać się do ULC i walczyć o 600€ czy brac 300€ i sobie odpuścić ?



Tak, dostałem pieniądze w styczniu :) Wyszło po 300 EUR na osobę, też tłumaczyli że okrojone bo poniżej 4h.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4855 PostWysłany: 23 Mar 2018 12:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 317
Loty: 58
Kilometry: 123 340
niebieski
Po jakim czasie przedawnia się roszczenie za opóźniony lot? Czy zgłoszenie reklamacji i 'wiecznie trwający' proces reklamacyjny wstrzymuje bieg przedawnienia czy nie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4856 PostWysłany: 23 Mar 2018 12:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1073
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, bo inaczej podchodzą do tego sądy powszechne, a inaczej Urząd Lotnictwa Cywilnego oraz sądy administracyjne. W tym wątku nieraz był już poruszany ten temat, nawet na kilku ostatnich stronach. Zobacz posty użytkownika @cart o numerach #4735 i #4810. Twierdzi on, że przyznano mu odszkodowanie po 10 latach od lotu(bo dopiero wtedy złożył wniosek). W taki prokonsumencki sposób podchodzi do tego też ULC, więc zawsze warto złożyć ów wniosek. A po za tym złożenie reklamacji wstrzymuje bieg przedawnienia.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#4857 PostWysłany: 23 Mar 2018 12:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4938
platynowy
Cytuj:
W taki prokonsumencki sposób podchodzi do tego też ULC

To wynika z kpa, a nie dobrej woli ULC
Cytuj:
A po za tym złożenie reklamacji wstrzymuje bieg przedawnienia.

To niestety nie jest prawda.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4858 PostWysłany: 23 Mar 2018 14:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1073
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
boots napisał(a):
Cytuj:
W taki prokonsumencki sposób podchodzi do tego też ULC

To wynika z kpa, a nie dobrej woli ULC

Owszem, ale nie napisałem, że przyznanie wynika z dobrej woli ULC, a jedynie kolejny raz wskazałem różnicę w tym jak widzi istotę sprawy ULC, a jak sądy powszechne. ULC uznaje, że decyzja o przyznaniu odszkodowania jest możliwa ze względu na stosunek administracyjnoprawny, a nie cywilnoprawny. Nie ma przedawnienia, jest to więc prokonsumenckie stanowisko.
boots napisał(a):
Cytuj:
A po za tym złożenie reklamacji wstrzymuje bieg przedawnienia.

To niestety nie jest prawda.

Skoro nie ma przedawnienia, bo wynika to z kpa, to i nie można wstrzymać jego biegu 8-)
A poważnie - tak, dopiero złożenie skargi do organu/sądu przerywa* bieg przedawnienia, ale jeśli tak jak kolega wskazał proces reklamacyjny jest niewspółmiernie przedłużany(„trwa wiecznie") to strona nie może się na niego skutecznie powołać. Z tym, że jesteśmy zgodni, że tej sprawy to nie dotyczy, bo o przedawnieniu wydaje się tu nie być mowy.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 23 Mar 2018 14:45, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#4859 PostWysłany: 23 Mar 2018 14:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4938
platynowy
Cytuj:
A poważnie - tak, dopiero złożenie skargi do organu/sądu wstrzymuje bieg przedawnienia

Tak również nie jest, ale tym razem nie ma to znaczenia ;-)
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4860 PostWysłany: 23 Mar 2018 14:13 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5429
HON fly4free
@boots Ale innym razem będzie miało,nie skąp wiedzy ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7035 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 352  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group