Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7061 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 354  Następna
Autor Wiadomość
#4801 PostWysłany: 09 Mar 2018 19:12 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5446
HON fly4free
kacha1423 napisał(a):

I tutaj pytanie...co ULC zrobi z moją sprawą? Mogą oni zmusić linię lotniczą do wypłaty odszkodowania? Mogą reprezentować mnie w sądzie? Czy po prostu wydadzą coś na zasadzie swoje opinii na ten temat a czy dostanę odszkodowanie czy też nie to dalej jest zależne od dość negatywnie nastawionego PLL LOT?

1.Nie mogą.2.Też nie.3.Tak,wydadzą swoje stanowisko,jeśli pozytywne dla ciebie ,zazwyczaj linie je respektują ;)
Góra
 Relacje PM off
kacha1423 lubi ten post.
kacha1423 uważa post za pomocny.
 
 
#4802 PostWysłany: 09 Mar 2018 19:36 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 3646
złoty
Zazwyczaj stanowisko ulc respektują normalne linie, irlandzki kłamczuch z francy zazwyczaj nie ulc nie respektuje
Góra
 Relacje PM off  
 
#4803 PostWysłany: 12 Mar 2018 00:19 

Rejestracja: 12 Mar 2018
Posty: 1
Witam. Odwołali mi lot. Zaproponowali inny bardzo wcześnie rano. Zaakceptował i zostałem odprawiona automatycznie oba etapy lotu. Dopiero potem zorientowałem się że nie dotrę prawdopodobnie na tak wczesny lot ale nie nam już opcji zmiany czy wyboru lotu a jedynie mogę skasować odprawę. Boje się ze stracę bilet jak skasuję odprawę. Niestety help deski Lufthansy nie pracuje już. Czy mogę skasować odprawę i zmienic sobie lot bezpiecznie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4804 PostWysłany: 12 Mar 2018 00:31 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5446
HON fly4free
@Te Ha Po akceptacji sam nie zmienisz bezkosztowo i nawet help deski Lufthansy może też uznać,że limit bezpłatnych zmian wyczerpany,ale kto wie.Sam nic nie majstruj. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4805 PostWysłany: 12 Mar 2018 10:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2312
srebrny
Chce się upewnić w kwestii rozumowania.
Miałem trzy segmentowy przelot z A do B. Odwołali pierwszy lot. Udało mi się wbić na infolinie (nie ma to jak dostać smsa o 7ej rano, a infolinia czynna od 9tej ;-) i dostałem propozycje bezpośredniego przelotu z A do B. Wylot z A jest ok 5k później. Przylot do B mniej więcej o tej samej porze, o której miał być oryginalnie. Czy w takim przypadku należy się jakiekolwiek odszkodowanie (pomijając że jeszcze nie znam przyczyny odwołania lotu, zakładam, że brak samolotu do obsługi rotacji, być może z powodu pogody gdziestam). Bo skoro dostarczają mnie na miejsce o czasie to pachnie mi to brakiem odszkodowania, mimo sporo opóźnionego wylotu, co najwyżej kanapką na miłe czekanie na lotnisku. Całość SAS.

Osobna kwestia czy ktoś próbował w takiej sytuacji uderzać do linii lotniczej po jakąś rekompensatę punktów w programie lojalnościowym? Przez zmianę zgubiłem dwa dodatkowe segmenty, w tym jeden w sas plus, wiec całkiem zauważalną ilość punktów. O braku nowej kreski na Flightradar24 nie wspomnę...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4806 PostWysłany: 12 Mar 2018 11:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4948
platynowy
W takiej sytuacji odszkodowanie nie przysługuje.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4807 PostWysłany: 13 Mar 2018 15:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 720
złoty
cart napisał(a):
Póki co moja sprawa w toku i LOT nie powoływał się na żadne roczne ograniczenie.


Miszcz. LOT dziś mi napisał, że przyznaje mi odszkodowanie w wysokości 600 euro za lot, który odbył się 4.06.2008!!!
_________________
Moje podróże - piotrwasil.com

Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#4808 PostWysłany: 13 Mar 2018 15:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4948
platynowy
Odpalasz coś? :twisted: ;)
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4809 PostWysłany: 13 Mar 2018 15:23 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 2426
platynowy
to zyskales, bo w 2008 euro bylo po 3.3zl :-)

e: a tak na marginesie, to turecka lira stracila przez ostatnie 4-5 lat jakies 50% do euro, znaczy sie jest taniej na miejscu ;-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4810 PostWysłany: 13 Mar 2018 16:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 720
złoty
boots napisał(a):
Odpalasz coś? :twisted: ;)


szampana :D
_________________
Moje podróże - piotrwasil.com

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4811 PostWysłany: 13 Mar 2018 17:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4948
platynowy
Kasę na szampana lepiej wpłać tu: wspieramy-forumowicza-cegielka-na-leczenie-matyldy,0,122428
;-)
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4812 PostWysłany: 14 Mar 2018 14:42 

Rejestracja: 14 Mar 2018
Posty: 1
Qatar Airways reklamuje się jako 5* linia lotnicza ABSOLUTNE KŁAMSTWO !!!!
Latam od 10 lat tymi liniami, należe do Programu Privilege Club
i okazuje się że pasażer nie ma według nich zadnych praw ani opieki w przypadku kłopotów.
Ze wzgledu na problemy techniczne mój lot z Jakarta-Doha- Warszawa był opoózniony , przez to przekierowano mnie do Brukseli tylko zapomniano nam zarezerwowac dalszego lotu do Warszawy, przez co do Warszawy dotarłam z opóźnieniem 25 h.
Moim docelowym miejscem podrózy był Poznań, musiałam 3x zmieniac bilet i ponosić oczywiście związane z tym koszty.
W Brukseli przedstawiciele Qatar Airways powiedzieli nam, że wszystkie koszty zwiazane z naszą podróżą beda rekompensowane przez Qatar Airways.
Po opisani zdarzenia i przesłaniu na podany adres dostałam taka odpowiedz :
.......
Allow us to clarify that in this instance, since your flight departed from Jakarta which is a non-EU member state, the European Regulation
EC261 is not applicable, as it does not apply to Non-European Carriers' flights into the European Union
Regrettably, considering the circumstances of the flight delay, we are unable to offer any compensation on this occasion.......
Siddhartha S Rajalingam
Barzdo dziwne jest to, że linie latajace do Europy nie muszą przestrzegać prawa unijnego, a prawa pasażera nie sa chronione.
Czy ktos moze miał podobny problem?
wdzieczna za jakiekolwiek informacje.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4813 PostWysłany: 14 Mar 2018 15:35 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 913
srebrny
rozumiem rozgoryczenie ale przeczytaj kilka ostatnich stron tego wątku i wszystko będzie jasne.
Góra
 Relacje PM off
becek uważa post za pomocny.
 
 
#4814 PostWysłany: 14 Mar 2018 15:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2064
srebrny
W tym wypadku nie obowiązuje rozporządzenie - przewoźnik nie jest wspólnotowy
Góra
 Relacje PM off  
 
#4815 PostWysłany: 14 Mar 2018 15:48 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1162
złoty
i lot był spoza Unii
Góra
 Relacje PM off  
 
#4816 PostWysłany: 14 Mar 2018 16:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2064
srebrny
HONORATA72 napisał(a):
Qatar Airways reklamuje się jako 5* linia lotnicza ABSOLUTNE KŁAMSTWO !!!!
Latam od 10 lat tymi liniami, należe do Programu Privilege Club
i okazuje się że pasażer nie ma według nich zadnych praw ani opieki w przypadku kłopotów.
Ze wzgledu na problemy techniczne mój lot z Jakarta-Doha- Warszawa był opoózniony , przez to przekierowano mnie do Brukseli tylko zapomniano nam zarezerwowac dalszego lotu do Warszawy, przez co do Warszawy dotarłam z opóźnieniem 25 h.
Moim docelowym miejscem podrózy był Poznań, musiałam 3x zmieniac bilet i ponosić oczywiście związane z tym koszty.
W Brukseli przedstawiciele Qatar Airways powiedzieli nam, że wszystkie koszty zwiazane z naszą podróżą beda rekompensowane przez Qatar Airways.
Po opisani zdarzenia i przesłaniu na podany adres dostałam taka odpowiedz :
.......
Allow us to clarify that in this instance, since your flight departed from Jakarta which is a non-EU member state, the European Regulation
EC261 is not applicable, as it does not apply to Non-European Carriers' flights into the European Union
Regrettably, considering the circumstances of the flight delay, we are unable to offer any compensation on this occasion.......
Siddhartha S Rajalingam
Barzdo dziwne jest to, że linie latajace do Europy nie muszą przestrzegać prawa unijnego, a prawa pasażera nie sa chronione.
Czy ktos moze miał podobny problem?
wdzieczna za jakiekolwiek informacje.


Napisz jeszcze raz do przewoźnika, ale powołaj się na Konwencję montrealską -oczywiście musisz udowodnić wysokość poniesionej szkody (rachunki, etc)

Cytuj:
Artykuł 19
Opóźnienie

Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą z opóźnienia w przewozie lotniczym
osób, bagażu lub ładunku. Jednakże, przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkodę
wynikłą z opóźnienia, jeśli udowodni, że on sam oraz jego pracownicy i agenci podjęli
wszystkie rozsądnie konieczne środki, aby uniknąć szkody, lub że niemożliwe było podjęcie
przez nich takich środków.


Cytuj:
Artykuł 22
Granice odpowiedzialności odnoszące się do opóźnienia, bagażu i ładunku
1. W przypadku szkody wynikłej z opóźnienia określonej w artykule 19 w przewozie
osób, odpowiedzialność przewoźnika jest w przypadku każdego pasażera ograniczona do
4 150 Specjalnych Praw Ciągnienia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4817 PostWysłany: 14 Mar 2018 18:38 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 3646
złoty
Airhelp - no proszę Cię sam napisz odwołanie do ULC
W airhelp pracują niezbyt inteligentni absolwenci humańska (znam osobiście? Sam to sobie ogarniesz
Góra
 Relacje PM off  
 
#4818 PostWysłany: 15 Mar 2018 21:08 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 13
l.e.s.t.e.r napisał(a):
Czołem,

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź
"Szanowni Państwo,
Na wstępie chcielibyśmy przeprosić za wszelkie niedogodności związane z opóźnieniem rzeczonego lotu oraz podziękować za cierpliwość i wyrozumiałość.
W związku ze złożoną reklamacją dotyczącą opóźnionego lotu uprzejmie informuję, że firma Small Planet postanowiła przyznać Państwu rekompensatę w kwocie 900 euro (kwota przyznana łącznie 3 osobom). Mając na uwadze powyższe, bardzo proszę o wypełnienie załączonego druku i odesłanie jego skanu w odpowiedzi na niniejszego maila. Po otrzymaniu podpisanego dokumentu będziemy mogli przekazać druk do płatności."


Dlaczego 900Euro a nie 1200 ? Pisać że ma być 1200? czy odpuścić i brać co dają ?



Dziękuję wszystkim za pomoc :) cel osiągnięty.
w związku z ponownym rozpatrzeniem okoliczności niniejszego opóźnienia, firma Small Planet podjęła decyzję o zaproponowaniu Państwu rekompensaty w kwocie 1200 eur (kwota przyznana łącznie 3 osobom). Chcielibyśmy wynagrodzić w ten sposób wszelkie niedogodności spowodowane zaistniałym opóźnieniem. Prosimy o wypełnienie załączonego druku i odesłanie go w odpowiedzi na tego maila, wówczas będziemy mogli wypłacić przyznaną rekompensatę.
Dodatkowo proszę pamiętać, że oświadczenie powinno być podpisane przez wszystkie osoby pełnoletnie, które obejmuje reklamacja.
Ponownie przepraszamy za powstałe niedogodności i mamy nadzieję na uniknięcie podobnych sytuacji w przyszłości.


i dalej

"Dziękuję za przesłane oświadczenie. Zostało ono przekazane do opłacenia - prosimy o cierpliwość, gdyż może to potrwać do 13 tygodni od otrzymania przez nas oświadczenia (czas oczekiwania zależny jest od liczby zgłoszeń)."
Góra
 Relacje PM off  
 
#4819 PostWysłany: 16 Mar 2018 13:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 180
niebieski
ktoś wie, ile się teraz czeka na rozpatrzenie skargi do ULC?
Wysłałem skargę listem poleconym miesiąc temu, do tej pory nadal cisza. Przejrzałem tu kilka stron wątku i widzę, że niektórzy czekali po 3-4 miesiące. Czy odpowiedź przychodzi zawsze bez względu na decyzję?
_________________
Image
http://www.facebook.com/lifetripblog
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
 
#4820 PostWysłany: 16 Mar 2018 13:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2064
srebrny
Niedługo dostaniesz informację od ULC o wszczęciu postępowania administracyjnego. Decyzję dostaniesz osobnym pismem (pozytywną lub negatywną dla Ciebie) . Średni czas oczekiwania jest trochę dłuższy niż podajesz (przynajmniej w znanych mojej osobie przypadkach)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7061 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 354  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Trendiction [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group