Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6437 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 322  Następna
Autor Wiadomość
#4721 PostWysłany: 18 Lut 2018 06:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2120
srebrny
Widzę ze ludzie się nigdy nie nauczą... skoro był wcześniej dolot do Warszawy i nocleg, to dlaczego nie wybrałeś od razu dolotu do DUS dzień wcześniej ? (Pytanie retoryczne). Sam biorę często ryzykowne przesiadki , czasem nawet specjalnie - no risk, no fun (Sas potrafi złożyć połączenie z przesiadką 35minut! na krajowych lotniskach) . Ale nigdy w przypadku gdy dotarcie na miejsce docelowe jest krytyczne. Kosztowna lekcja...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
MarBlo lubi ten post.
 
      
#4722 PostWysłany: 18 Lut 2018 16:25 

Rejestracja: 18 Wrz 2017
Posty: 1
Sytuację następującą miałem z Air France na Dominikanie: mejlowe info przesunięciu lotu o 20 godzin (!) i... brak informacji co dalej (zakwaterowanie). Z racji kosztów roamingu wydzwanianie infolinii Air France raczej odpadało, więc po wzięciu biletów całej, 5 osobowej ekipy wybrałem się z kolegą na lotnisko, zostawiając niewiasty w Santo Domingo, coby nie musiały się tłoczyć na lotnisku. Ku naszemu zdziwieniu obsługa poinformowała, że aby otrzymać voucher na hotel KAŻDY pasażer musi się zjawić na lotnisku osobiście. Czy ktoś wie jakie są (o ile są) regulacje (IATA? konwencji montrealska?) w tej sprawie. Czy każde lotnisko ustala sobie reguły wg własnego uznania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4723 PostWysłany: 18 Lut 2018 17:06 

Rejestracja: 25 Lip 2016
Posty: 188
niebieski
BrunoJ napisał(a):
Widzę ze ludzie się nigdy nie nauczą... skoro był wcześniej dolot do Warszawy i nocleg, to dlaczego nie wybrałeś od razu dolotu do DUS dzień wcześniej ? (Pytanie retoryczne). Sam biorę często ryzykowne przesiadki , czasem nawet specjalnie - no risk, no fun (Sas potrafi złożyć połączenie z przesiadką 35minut! na krajowych lotniskach) . Ale nigdy w przypadku gdy dotarcie na miejsce docelowe jest krytyczne. Kosztowna lekcja...

Wiesz, tak czytam czasami, to się naprawdę dziwię - szczególnie o pytania w stylu "mam dwie godziny, czy zdążę...". I nierzadko są to posty pisane przez uważających się za doświadczonych podróżników (a nawet mianowanych tu redaktorów;).

@marecky! Niestety to nie był chyba wymysł obsługi na lotnisku. Normalną procedurą jest, że musisz podpisać własnoręcznie, że otrzymałeś jakąś usługę czy inną pomoc. No jakoś linia musi to później rozliczyć.
Naturalnie jest to moje zdanie, nie poparte żadnymi dyrektywami, a tylko doświadczeniem własnym z lotnisk.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4724 PostWysłany: 19 Lut 2018 12:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 158
niebieski
ja dostając voucher od LOTu musiałem pokazać dowód osobisty więc potwierdzam rekompensaty odbiera się osobiście.
_________________
Image
http://www.facebook.com/lifetripblog
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4725 PostWysłany: 19 Lut 2018 22:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Wrz 2011
Posty: 25
Mam pytanie jak postępować dalej tzn. ULC wydał decyzję w grudniu 2017 roku o wypłacie odszkodwania 3x400 euro dla mnie (żony i dziecka).
Nie otrzymałem już żadnej dalszej korespondencji ani z ULC ani ze Small Planet a Small Planet nic nie zapłacił.

Czy teraz wysyłać wezwanie do zapłaty do Small Planet? Jak to wygląda w praktyce?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4726 PostWysłany: 19 Lut 2018 22:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 907
Loty: 86
Kilometry: 163 714
srebrny
To ja mam pytanie egzotyczne :) - narodowy przewoźnik kubański mnie wystawił do wiatru i z lotów o 15:00 i 16:00 zrobiły się nocne przeloty o 19:00 i 21:00. Do przewoźnika pisać nie ma co, bo mi najwyżej butelkę rumu zaproponują, ale bilety wystawiła mi francuska tripsta, która o zmianie lotów nawet nie była łaskawa powiadomić. Jest sens marudzić u ota?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
_________________
R.
Moja najnowsza relacja: Wiele imion Kuby - z rodziną na wyspę jak wulkan gorącą
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4727 PostWysłany: 19 Lut 2018 22:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2022
srebrny
skipper napisał(a):
Mam pytanie jak postępować dalej tzn. ULC wydał decyzję w grudniu 2017 roku o wypłacie odszkodwania 3x400 euro dla mnie (żony i dziecka).
Nie otrzymałem już żadnej dalszej korespondencji ani z ULC ani ze Small Planet a Small Planet nic nie zapłacił.

Czy teraz wysyłać wezwanie do zapłaty do Small Planet? Jak to wygląda w praktyce?


Jeżeli decyzja jest ostateczna to wezwij do zapłaty powołując się na przedmiotową decyzję. Jeżeli nie zostanie wypłacona kwota z decyzji to pozostaje następujące postępowanie zgodnie z informację na stronie ULC
http://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera ... komunikaty

Cytuj:
2. Możliwe rozwiązania

Na podstawie obowiązujących przepisów prawa egzekucja należności stwierdzonych w decyzji administracyjnych w obowiązującym stanie prawnym może odbyć się w drodze egzekucji administracyjnej, prowadzonej na podstawie przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji albo w drodze egzekucji sądowej, na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego (w szczególności art. 758 – 1088 k.p.c.), z tym że zgodnie z art. 777 § 1 pkt 3 k.p.c. tytułami egzekucyjnymi są inne orzeczenia, ugody i akty, które z mocy ustawy podlegają wykonaniu w drodze egzekucji sądowej.

3. Praktyka sądów powszechnych

Z posiadanych przez Komisję Ochrony Praw Pasażerów postanowień sądów powszechnych wynika niejednolita praktyka orzecznicza sądów w przedmiocie egzekucji należności stwierdzonych w drodze decyzji, o której mowa w art. 205b ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo lotnicze. Sądy powszechne zarówno oddalały wnioski pasażerów o nadanie klauzuli wykonalności decyzji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (postanowienie Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie z 28 maja 2009 roku, II Co 735/09; + inne posiadane przez KOPP), jak również wydawały postanowienia o nadaniu im klauzuli wykonalności (postanowienie Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie z 9 maja 2013 roku, I Co 760/13; + inne posiadane przez KOPP).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4728 PostWysłany: 19 Lut 2018 23:27 

Rejestracja: 19 Kwi 2014
Posty: 391
niebieski
zawiert napisał(a):
To ja mam pytanie egzotyczne :) - narodowy przewoźnik kubański mnie wystawił do wiatru i z lotów o 15:00 i 16:00 zrobiły się nocne przeloty o 19:00 i 21:00. Do przewoźnika pisać nie ma co, bo mi najwyżej butelkę rumu zaproponują, ale bilety wystawiła mi francuska tripsta, która o zmianie lotów nawet nie była łaskawa powiadomić. Jest sens marudzić u ota?

Pewnie, może przygarniesz voucher na kilkadziesiąt euro w ramach rekompensaty :)
Góra
 Profil Relacje PM off
zawiert lubi ten post.
 
      
#4729 PostWysłany: 19 Lut 2018 23:32 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 13442
Loty: 322
Kilometry: 425 272
Zbanowany
To już wolałbym tą butelkę rumu, od tego voucheru :P
_________________
I'd be a stranger again
In my own land
The days are O.K


Don't be afraid to wander, don't be afraid to eat a bad meal. You know, if you do not risk the bad meal, you'll never get the magical one. - Anthony „Tony” Bourdain

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#4730 PostWysłany: 20 Lut 2018 12:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 158
niebieski
w jakim czasie można się spodziewać odpowiedzi ULC na skargę?
_________________
Image
http://www.facebook.com/lifetripblog
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4731 PostWysłany: 20 Lut 2018 12:56 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4183
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Ostatnio to około 6-8 miesięcy.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off
piotrek_89 uważa post za pomocny.
 
      
#4732 PostWysłany: 20 Lut 2018 16:40 

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 628
złoty
cart napisał(a):
hmm, właśnie sobie uświadomiłem, że miałem odwołany LOT w czerwcu 2008 do Chicago i doleciałem 5.5h po czasie. Uważacie, że jest sens pisać o odszkodowanie po 10 latach? :)


Złożyłem reklamację i LOT chciał kopię biletu. Na szczęście w mailach znalazłem email z biletem. Teraz mówią, że po konsultacji z prawnikami potrzebują kartę pokładową, żebym udowodnił, że faktycznie poleciałem, ponieważ nie mają tak starych informacji o pasażerach.
Odpisałem, że nie mam karty pokładowej i żeby sprawdzili sobie w mojej historii M&M. Kiedyś jako SEN miałem dostęp do pełnej historii konta, ale teraz nie mam.

Czy ktoś ma SEN i może mi powiedzieć, czy dalej widać pełną historię konta?
_________________
Moje podróże - piotrwasil.com

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4733 PostWysłany: 20 Lut 2018 16:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2022
srebrny
W post. administracyjnym przed ULC nie jest wymagana karta pokładowa a jedynie kopia potwierdzenia rezerwacji na dany lot -więc jeżeli z powodu braku karty pokładowej LOT odmówi tobie odszkodowania składaj skargę do ULC
Góra
 Profil Relacje PM off
piotrek_89 lubi ten post.
 
      
#4734 PostWysłany: 21 Lut 2018 16:23 

Rejestracja: 18 Lip 2012
Posty: 20
Hej,
Gdzie moge sprawdzic ile oficjalnie lot mial opoznienia?
Wg mnie bylo to ponad 4h i nalezy mi sie 600€, a przewoznik mowi, ze bylo mniej i proponuje 300€
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4735 PostWysłany: 21 Lut 2018 19:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2022
srebrny
Oficjalnie to ulc może powiedzieć tzn stwierdzić w post. administracyjnym
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4736 PostWysłany: 21 Lut 2018 19:45 

Rejestracja: 17 Gru 2013
Posty: 5
coperfildo napisał(a):
Hej,
Gdzie moge sprawdzic ile oficjalnie lot mial opoznienia?
Wg mnie bylo to ponad 4h i nalezy mi sie 600€, a przewoznik mowi, ze bylo mniej i proponuje 300€


A jak to wygląda na FR24?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4737 PostWysłany: 21 Lut 2018 20:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sie 2015
Posty: 95
niebieski
cart napisał(a):
cart napisał(a):
hmm, właśnie sobie uświadomiłem, że miałem odwołany LOT w czerwcu 2008 do Chicago i doleciałem 5.5h po czasie. Uważacie, że jest sens pisać o odszkodowanie po 10 latach? :)


Złożyłem reklamację i LOT chciał kopię biletu. Na szczęście w mailach znalazłem email z biletem. Teraz mówią, że po konsultacji z prawnikami potrzebują kartę pokładową, żebym udowodnił, że faktycznie poleciałem, ponieważ nie mają tak starych informacji o pasażerach.
Odpisałem, że nie mam karty pokładowej i żeby sprawdzili sobie w mojej historii M&M. Kiedyś jako SEN miałem dostęp do pełnej historii konta, ale teraz nie mam.

Czy ktoś ma SEN i może mi powiedzieć, czy dalej widać pełną historię konta?


Nie śledzę na bieżąco tego tematu i być może było to już poruszane, ale czy dla lotów z PL jest tylko rok na złożenie reklamacji? Zakładam że leciałeś WAW-ORD.

http://www.codozasady.pl/rok-na-dochodzenie-odszkodowania-za-opozniony-lub-odwolany-lot/

Chyba że to orzeczenie nie ma tutaj zastosowania skoro to stara sprawa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4738 PostWysłany: 21 Lut 2018 20:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4183
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Cytuj:
Nie śledzę na bieżąco tego tematu

To jednak zacznij, bo znajdziesz w nim odpowiedź.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#4739 PostWysłany: 21 Lut 2018 23:49 

Rejestracja: 18 Lip 2012
Posty: 20
niumen napisał(a):
coperfildo napisał(a):
Hej,
Gdzie moge sprawdzic ile oficjalnie lot mial opoznienia?
Wg mnie bylo to ponad 4h i nalezy mi sie 600€, a przewoznik mowi, ze bylo mniej i proponuje 300€


A jak to wygląda na FR24?

Nie mam dostepu do historii. Ma ktos wykupiony pakiet i moze sprawdzic?
lot EW121 30.11.2017
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4740 PostWysłany: 22 Lut 2018 09:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 337
Loty: 587
Kilometry: 727 714
niebieski
Prosze
Image

Sent from my SM-A520F using Tapatalk
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez michzak, 22 Lut 2018 09:26, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6437 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 322  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group