Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5636 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237 ... 282  Następna
Autor Wiadomość
#4661 PostWysłany: 02 Lut 2018 20:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2012
Posty: 140
Loty: 73
Kilometry: 215 690
Może ktoś ma doświadczenie w podobnej sprawie:
Lot FRA-YYZ-CLE (Cleveland), wszystkie odcinki realizowane przez Air Canada, ostatni odcinek odwołany ("operational reasons"), zostałam przebukowana na lot następnego dnia. Air Canada odmawia wypłaty odszkodowania, twierdząc ze przysługuje mi "North American compensation, not European Union" jako że lot został anulowany w Toronto. Oczywiście ja widzę to inaczej ;-), przesyłam im odpowiednie cytaty z EU 261/04, ale czy jest jeszcze coś na co mogę się powołać? A w ostateczności gdzie w takim przypadku się odwoływać, jaki jest kanadyjski odpowiednik ULC?
Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczna.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4662 PostWysłany: 02 Lut 2018 20:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1431
Loty: 358
Kilometry: 437 930
srebrny
Ladyage napisał(a):
(...) przesyłam im odpowiednie cytaty z EU 261/04, ale czy jest jeszcze coś na co mogę się powołać?
Które cytaty masz na myśli?
Ladyage napisał(a):
A w ostateczności gdzie w takim przypadku się odwoływać, jaki jest kanadyjski odpowiednik ULC?
Do niemieckiego odpowiednika ULC.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4663 PostWysłany: 02 Lut 2018 20:27 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1402
złoty
Ladyage napisał(a):
Może ktoś ma doświadczenie w podobnej sprawie:
Lot FRA-YYZ-CLE (Cleveland), wszystkie odcinki realizowane przez Air Canada, ostatni odcinek odwołany ("operational reasons"), zostałam przebukowana na lot następnego dnia. Air Canada odmawia wypłaty odszkodowania, twierdząc ze przysługuje mi "North American compensation, not European Union" jako że lot został anulowany w Toronto. Oczywiście ja widzę to inaczej ;-), przesyłam im odpowiednie cytaty z EU 261/04, ale czy jest jeszcze coś na co mogę się powołać? A w ostateczności gdzie w takim przypadku się odwoływać, jaki jest kanadyjski odpowiednik ULC?
Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczna.



Niestety mają rację - gdyby lot FRA-YYZ był opóźniony i z tego powodu nie zdążyłabyś na lot do CLE to podlegałoby to pod EC 261/04.
Nie zaproponowali Ci żadnego odszkodowania ? - AC nie jest zbyt hojne, ale chociaż kod rabatowy powinni dać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4664 PostWysłany: 02 Lut 2018 20:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2012
Posty: 140
Loty: 73
Kilometry: 215 690
-- 02 Lut 2018 19:31 --

scomin napisał(a):
Ladyage napisał(a):
(...) przesyłam im odpowiednie cytaty z EU 261/04, ale czy jest jeszcze coś na co mogę się powołać?
Które cytaty masz na myśli?
Chociażby te z ich własnego dokumentu Long Delay and Flight Cancellation Notice (opartego na EC 261/04), w którym piszą m.in. o acceptability:
"The following rules shall apply:
• In the event of the non-operation, or delay of over 3 hours, of a flight which was previously planned to be operated by Air Canada and in which at least one place was reserved;
• In respect of Air Canada’s flight departing from an airport in the EU;"

(...)

Rules for Compensation and Assistance:

If your flight is cancelled, or delayed over 3 hours, Air Canada will offer you the following assistance;

(....)

IV. You are entitled to compensation in the amount of EUR 600, except when:
(a) you are informed of the cancellation at least two weeks before the scheduled time of departure; or
(b) you are informed of the cancellation between two weeks and seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing you to depart no more than two hours before the scheduled time of departure and to reach your final destination less than four hours after the scheduled time of arrival; or
(c) you are informed of the cancellation less than seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing you to depart no more than one hour before the scheduled time of departure and to reach your final destination less than two hours after the scheduled time of arrival; or
(d) Air Canada can prove that the cancellation or delay is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.

Po czym potwierdzają również że "For the above purposes, “final destination” means the destination on the ticket presented at the check-in counter, or, in the case of directly connecting flights, the destination of the last flight".

W internecie jest sporo dyskusji o tym, że linie amerykańskie nagminnie odmawiają kompensacji w przypadku gdy ostatni odcinek jest "connecting flight outside of EU", ale mam nadzieję że może ktoś spotkał się już z podobną sytuacją.

-- 02 Lut 2018 19:34 --

SPLDER napisał(a):
Ladyage napisał(a):
Może ktoś ma doświadczenie w podobnej sprawie:
Lot FRA-YYZ-CLE (Cleveland), wszystkie odcinki realizowane przez Air Canada, ostatni odcinek odwołany ("operational reasons"), zostałam przebukowana na lot następnego dnia. Air Canada odmawia wypłaty odszkodowania, twierdząc ze przysługuje mi "North American compensation, not European Union" jako że lot został anulowany w Toronto. Oczywiście ja widzę to inaczej ;-), przesyłam im odpowiednie cytaty z EU 261/04, ale czy jest jeszcze coś na co mogę się powołać? A w ostateczności gdzie w takim przypadku się odwoływać, jaki jest kanadyjski odpowiednik ULC?
Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczna.



Niestety mają rację - gdyby lot FRA-YYZ był opóźniony i z tego powodu nie zdążyłabyś na lot do CLE to podlegałoby to pod EC 261/04.
Nie zaproponowali Ci żadnego odszkodowania ? - AC nie jest zbyt hojne, ale chociaż kod rabatowy powinni dać.

Zaproponowali CAD 150 na ich lot, średnio mnie to interesuje niestety...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4665 PostWysłany: 02 Lut 2018 20:47 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1402
złoty
Nie chcę Cię zniechęcać, ale moim zdaniem więcej nie wywalczysz. Możesz napisać , że za stracony dzień urlopu to jest oferta mocno niesatysfakcjonująca - może coś dorzucą . Nawet jeśli nie potrzebujesz tego vouchera, to pewnie za pół ceny go odsprzedasz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4666 PostWysłany: 02 Lut 2018 23:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 833
Loty: 18
Kilometry: 24 779
złoty
@Ladyage Zacytuję swój post sprzed kilku tygodni.
Pabloo napisał(a):
Wyrok TS UE z 26 lutego 2013 r. :
http://curia.europa.eu/juris/celex.jsf?celex=62011CJ0011&lang1=pl&type=TXT&ancre=
cytaty z wyroku:
Cytuj:

34
Tymczasem pojęcie miejsca docelowego zostało zdefiniowane w art. 2 lit. h) rozporządzenia nr 261/2004 jako miejsce lądowania określone na bilecie przedstawionym na stanowisku kontrolnym lub, w przypadku lotów łączonych, miejsce lądowania ostatniego lotu.

Cytuj:

35
Z powyższego wynika, że w przypadku lotu łączonego do celów zryczałtowanego odszkodowania przewidzianego w art. 7 rozporządzenia nr 261/2004 znaczenie ma wyłącznie opóźnienie stwierdzone względem planowej godziny przybycia do miejsca docelowego, rozumianego jako miejsce lądowania ostatniego lotu zainteresowanego pasażera.

Cytuj:
32
Należy zwrócić uwagę w tym względzie, że odniesienie w rozporządzeniu nr 261/2004 do różnych sytuacji opóźnienia wykazuje zgodność z art. 19 konwencji montrealskiej, która stanowi integralną część porządku prawnego Unii (zobacz wyroki: z dnia 10 stycznia 2006 r. w sprawie C-344/04 IATA i ELFAA, Zb.Orz. s. I-403, pkt 36; a także z dnia 6 maja 2010 r. w sprawie C-63/09 Walz, Zb.Orz. s. I-4239, pkt 19, 20). Wspomniany artykuł mówi bowiem o „opóźnieniu w przewozie lotniczym osób”, nie precyzując, na jakim etapie takiej operacji przewozu powinno zostać stwierdzone owo opóźnienie.


opis w mediach: http://www.rp.pl/artykul/984579-ETS--kiedy-za-opozniony-lot-z-przesiadkami-nalezy-sie-odszkodowanie.html

Czyli reasumując: Nie ma znaczenia gdzie kończy się lot, nawet jeśli jest z przesiadką poza UE. Liczy się miejsce startu. Jeśli miałeś jeden bilet do Kuala Lumpur z przesiadką w Stambule, liczy się czas dotarcia do Kuala Lumpur.

Kolega wyżej myli się więc pisząc, że taki lot miałby nie podlegać pod rozporządzenie 261/04, choć ma rację, że przewoźnik będzie stosować spychologię aby Cię zniechęcić. Pisz do niemieckiego ulc, powołuj się na ww. przeze mnie wyrok oraz inne podobne.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4667 PostWysłany: 02 Lut 2018 23:33 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1402
złoty
Nie masz racji - zapoznaj się dokładnie z całością uzasadnienia, a nie powołuj się na wybrane fragmenty.
Sprawa dotyczy sytuacji , gdzie wskutek opóźnienia lotu w UE pasażer nie zdążył na lot przesiadkowy poza UE.

Pomimo , że opóźnienie samolotu na terenie UE nie spełniało wymogów wypłaty odszkodowania (było zbyt krótkie) trybunał orzekł, że do ustalenia prawa do odszkodowania należy brać pod uwagę sumaryczne opóźnienie dotarcia do celu.

Ten wyrok nie ma zastosowania w tym przypadku - przewoźnik jest spoza UE, a segment rozpoczynający się w UE odbył się zgodnie z planem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#4668 PostWysłany: 03 Lut 2018 01:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1975
srebrny
Mysle, że przydatny wyrok w tej sytuacji https://www.google.pl/amp/www.gazetapra ... odroz.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4669 PostWysłany: 03 Lut 2018 13:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 833
Loty: 18
Kilometry: 24 779
złoty
SPLDER napisał(a):
Nie masz racji - zapoznaj się dokładnie z całością uzasadnienia, a nie powołuj się na wybrane fragmenty.
Sprawa dotyczy sytuacji , gdzie wskutek opóźnienia lotu w UE pasażer nie zdążył na lot przesiadkowy poza UE.

Pomimo , że opóźnienie samolotu na terenie UE nie spełniało wymogów wypłaty odszkodowania (było zbyt krótkie) trybunał orzekł, że do ustalenia prawa do odszkodowania należy brać pod uwagę sumaryczne opóźnienie dotarcia do celu.

Ten wyrok nie ma zastosowania w tym przypadku - przewoźnik jest spoza UE, a segment rozpoczynający się w UE odbył się zgodnie z planem.


Ale jakie znaczenie ma czy segment lotu w UE odbył się zgodnie z planem, skoro TS uznał, że liczy się miejsce ostatniego lądowania? Przecież wyrok, który przytoczyłem dotyczył prawie takiej samej sytuacji z tą różnicą, że po pierwszym locie z Bremy do Paryżu pasażer już był trochę opóźniony. Jednak Trybunał orzekł, że i tak liczy się tylko opóźnienie przy ostatnim lądowaniu. Czyli przy locie Brema -> Paryż -> San Paulo -> Asuncion liczy się o której pasażer dotarł do tego ostatniego.

Dlaczego uważasz, że w tym wypadku to, że linia lotnicza nie jest przewoźnikiem wspólnotowym ma znaczenie?
Kod:
Artykuł 3
Zakres zastosowania
1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie:
a) do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego się na terytorium Państwa Członkowskiego, do którego ma zastosowanie Traktat;

Jeśli odlatujesz więc z Frankfurtu i masz jeden bilet na lot gdziekolwiek poza UE, to liczy się opóźnienie w miejscu docelowym. Tak ja odczytuję wyżej wymieniony wyrok oraz inne wydawane na jego podstawie i wydaje mi się, że inna interpretacja byłaby niezgodna z regułami właściwej wykładni.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4670 PostWysłany: 05 Lut 2018 13:35 

Rejestracja: 30 Gru 2017
Posty: 12
kacha1423 napisał(a):
Bilet kupowany przez pośrednika ( One Two Trip ) na PLL LOT, trasa krajowa. Rejs nie odbył się 10 stycznia. Zostało przesłane info do pośrednika aby zwrócili hajsy. Odpisali mi że przekazali wniosek do PLL LOT i jego rozpatrzenie nastąpi do - UWAGA - 90 dni!

Dzisiaj natomiast znalazłam info w necie że linie lotnicze mają 7 dni na takie zwroty.

To jak to jest? Bo trochę czasu minęło. Trzeba serio czekać aż 3 miesiące... ?


Podbijam :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4671 PostWysłany: 07 Lut 2018 20:49 

Rejestracja: 18 Paź 2016
Posty: 9
Witam,

Planowo miałem mieć lot LOTem 21:05 Kraków - Warszawa 22:00; 22:35 Warszawa - Larnaka 02:35
Z powodu grubego opóźnienia samolotu Kraków - Warszawa nie zdążyłem na Larnakę.
Dostałem takie oto połączenie Warszawa 5:50 - 8:20 Kijów, Kijów 10:15 - 13:05 Larnaka.

O jakie odszkodowanie mogę się ubiegać ?
Czy liczą się godziny odlotu czy przylotu ?
I jaki wypływ (jeśli w ogóle) mają przesiadki na ubieganie się o odszkodowanie ?

Dziękuję z góry
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4672 PostWysłany: 07 Lut 2018 20:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 3919
HON fly4free
Jeśli to była podróż na jednym bilecie i opóźnienie pierwszego odcinka z winy przewoźnika, masz prawo do pełnego odszkodowania bo po zmianie lotu przybędziesz do Larnaki z ponad 10 godz.opóźnieniem.Kwota odszkodowania zależna od długości trasy KRK-LCA.Dodatkowo nocleg i śniadanie w stolicy gratis ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4673 PostWysłany: 07 Lut 2018 21:08 

Rejestracja: 18 Paź 2016
Posty: 9
-- 07 Lut 2018 20:05 --

Czyli wychodzi 400 euro wg. odległości.
A czy można wnioskować o coś dodatkowego ?
Np. taksówka po dotarciu do portu docelowego w związku z zepsuciem planów ?
Jak to argumentować, ktoś ma doświadczenie ?

-- 07 Lut 2018 20:08 --

Czy ma zastosowanie takie rozwiązanie: odszkodowanie za opóźniony lot (zazwyczaj) + np. zwrot za pierwotny bilet w związku z tym że przylot był dużo za późno?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4674 PostWysłany: 07 Lut 2018 21:14 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 3919
HON fly4free
Zwrot za pierwotny bilet tylko w przypadku gdybyś zrezygnował z podróży i nie skorzystał z alternatywnego lotu.Za taksówkę po przylocie chyba nie zwrócą ale wnioskować można ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4675 PostWysłany: 13 Lut 2018 09:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sty 2014
Posty: 53
Dzień dobry,
mam prosbę o poradę. SmallPlanet przyznał mi odszkodowanie za opóźniony lot. Poinformował równocześnie, że wypłata środków nastąpi w okresie do 10 tygodni. Nie nastąpiła. Napisałem do nich z prośbą o wyjaśnienie, ale nie doczekałem się odpowiedzi.
Czy w takim razie powinienem wystąpić do ULC w tej sprawie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4676 PostWysłany: 13 Lut 2018 10:01 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 2892
złoty
mi kiedys napisali ze small pllanet ze wyplaca pieniadze w ciagu 6 tygodni, a trwala to okolo 10, wiec moze troche jeszcze cierpliwosci
warto miec. jesli obsuwa jest duzo dluzsza, no to coz, ULC zostaje.
Góra
 Profil Relacje PM off
majlech lubi ten post.
majlech uważa post za pomocny.
 
      
#4677 PostWysłany: 13 Lut 2018 22:29 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 275
niebieski
dostałem odpowiedz od LOT ,

"W nawiązaniu do otrzymanego zgłoszenia pragniemy przekazać, że jest nam przykro z powodu niedogodności związanych z odwołaniem rejsu LO3935 z Warszawy do Szczecina w dniu 10.01.2018.

Zdajemy sobie sprawę, że pasażerowie oczekują od nas niezawodności i punktualności w zakresie świadczonych usług. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby podróż lotnicza przebiegała zgodnie z rozkładem. Niekiedy jednak występują okoliczności, których przewoźnik nie był w stanie przewidzieć bądź uniknąć, pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych działań. Tego typu sytuacje zdarzają się we wszystkich liniach lotniczych.

Uprzejmie informujemy, że przyczyną powyższej sytuacji było zamknięcie lotniska w Warszawie .

Tego typu sytuacja traktowana jest jako okoliczność nadzwyczajna, która w myśl Rozporządzenia nr 261/2004 ogranicza odpowiedzialność przewoźnika
.

Tym samym brak jest podstaw do wypłaty odszkodowania, o którą występuje Pani w skierowanym do nas piśmie."


Pytanie czy dostarczenie mnie do miejsca docelowego 10 godzin później niż termin pierwotny nie jest już powodem do wypłacenia odszkodowania ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4678 PostWysłany: 13 Lut 2018 22:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 3919
HON fly4free
Eryk87 napisał(a):
Pytanie czy dostarczenie mnie do miejsca docelowego 10 godzin później niż termin pierwotny nie jest już powodem do wypłacenia odszkodowania ?

Żadne opóźnienie w dotarciu do celu samo w sobie nie daje podstawy do odszkodowania.Warunkiem jest przyczyna .W sytuacji kiedy zaistniały okoliczności,których linia nie mogła przewidzieć i uniknąć, niestety nie ma odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4679 PostWysłany: 14 Lut 2018 02:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 819
Loty: 86
Kilometry: 163 714
srebrny
Przepraszam, że bez czytania całego wątku, ale z Kuby to ciężko: w ubiegłą niedzielę odwołali mi odcinek wro-waw na locie wro-ams. Całość na LO. Przyczyna - usterka samolotu ogłoszona 60 minut przed startem. Przebookowali mnie na lot o 9:00 (zamiast 5:45).

1. Do kiedy i gdzie mam się zgłosić po odszkodowania? :)
2. Czy potrzebne jest jakieś zaświadczenie? Nic mi nie dali na lotnisku.

Zwłaszcza nie chcę przespać terminu zgłoszenia, mam 8pax do odszkodowania ;)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
_________________
R.
Moja najnowsza relacja: Panama z dziećmi - niezły kanał!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4680 PostWysłany: 14 Lut 2018 02:27 

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 1282
srebrny
@zawiert
A a ile po czasie byłeś na miejscu ?
_________________
The quieter you become, the more you are able to hear...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5636 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237 ... 282  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group