Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5887 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 295  Następna
Autor Wiadomość
#4641 PostWysłany: 30 Sty 2018 01:16 

Rejestracja: 18 Cze 2013
Posty: 3
Dzieki za odpowiedz!

Nie, pisalem na formularzu na stronie Lufthansy (tak mi w Lufthansie we Fra powiedzieli aby zrobic), potwierdzenia na mejla mi przyszly i przydzieli jakis Feedback ID. Napisze do nich na tego mejla.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4642 PostWysłany: 30 Sty 2018 15:19 

Rejestracja: 05 Sty 2014
Posty: 101
Miałem podobny problem - brak odpowiedzi po wypełnieniu formularza przez 30 dni. Zadzwniłem do polskiej Lufthansy i podali mi numer do Niemiec. Pani była bardzo miła i przeprosiła za opóźnienie w odp. na reklamcję, cały proces zatwierdzenie zwrotu przeprowadziła w czasie rozmowy (600E), dodatkowo dostałem około 70Euro (chyba w ramach rekompensaty) za wzięcie taksówki z lotniska, bo metro już nie kursowało ( bez rachunku etc.) Po 4-6 tyg. euro były na koncie.
Góra
 Profil Relacje PM off
kriss lubi ten post.
 
      
#4643 PostWysłany: 31 Sty 2018 14:34 

Rejestracja: 18 Cze 2013
Posty: 3
Na razie napisalem na powyzszy adres email. Jak w ciagu kilku dni sie nie odezwa to bede dzwonil.

Dzieki za informacje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4644 PostWysłany: 31 Sty 2018 15:45 

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 8
Cześć, ostatnio leciałem z Amsterdamu do San Salvador via Meksyk. Lot z Amsterdamu do Meksyku niestety kosztował nas trochę nerwów zanim wylecielismy. Na początek trzymali nas około 5 godzin w samolocie poczym stwierdzono że z przyczyn technicznych lot nie może się odbyć i jest opóźniony o uwaga: 20 godzin. Lot odbył się dopiero kolejnego dnia o 19:00. Aeromexico zapewniło nam nocleg w amsterdamie i hotel w Meksyku (trzeba było czekać jeszcze jedna noc w Meksyku na lot do San Salvador ). Czytając stwierdzam że przysługuje nam 600euro odszkodowania za osobę. Czy jest to kwota maksymalna czy biorąc pod uwagę aż tak długie opóźnienie i tak na więcej nie można liczyć? Jeszcze jedno pytanie. Czy od kwoty 600 euro, linia lotnicza odejmie cenę za nocleg w amsterdamie i Meksyku plus vouchery na jedzenie? Dzięki z góry za odp.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4645 PostWysłany: 31 Sty 2018 16:22 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4071
HON fly4free
@MyUpendo Kwota jest maksymalna i nie odlicza się noclegów ani jedzenia,tylko to o czym piszesz wynika z przepisów rozporządzenia 261/2004 Parlamentu Europejskiego tylko trudno przewidzieć czy Aeromexico zastosuje się do tego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4646 PostWysłany: 31 Sty 2018 16:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3032
złoty
MyUpendo napisał(a):
Cześć, ostatnio leciałem z Amsterdamu do San Salvador via Meksyk. Lot z Amsterdamu do Meksyku niestety kosztował nas trochę nerwów zanim wylecielismy. Na początek trzymali nas około 5 godzin w samolocie poczym stwierdzono że z przyczyn technicznych lot nie może się odbyć i jest opóźniony o uwaga: 20 godzin. Lot odbył się dopiero kolejnego dnia o 19:00. Aeromexico zapewniło nam nocleg w amsterdamie i hotel w Meksyku (trzeba było czekać jeszcze jedna noc w Meksyku na lot do San Salvador ). Czytając stwierdzam że przysługuje nam 600euro odszkodowania za osobę. Czy jest to kwota maksymalna czy biorąc pod uwagę aż tak długie opóźnienie i tak na więcej nie można liczyć? Jeszcze jedno pytanie. Czy od kwoty 600 euro, linia lotnicza odejmie cenę za nocleg w amsterdamie i Meksyku plus vouchery na jedzenie? Dzięki z góry za odp.

możesz liczyć na więcej
zatrudnij dobrego prawnika i do roboty
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4647 PostWysłany: 01 Lut 2018 21:29 

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 544
złoty
Miałem odwołany lot z Dominiki na Gwadelupę z powodu utknięcia samolotu w SXM. Łapał spóźnienia na poprzednich lotach i stwierdzili, że nasz odwołają aby nadrobił następne.
Jest to lot do UE, więc EU261/04 przysługuje.

Problem w tym, że linia nie odpowiada na maile (wysłałem 2 i czekałem 6 tygodni).
Pisałem do kilku firm zajmujących się odszkodowaniami i nie chcą podjąć się sprawy.

Czy ktoś walczył z francuskim ULC? Ja francuskiego nie rozumiem ani w ząb i nawet nie wiem gdzie napisać i czy po angielsku ma sens.
_________________
Moje podróże - piotrwasil.com

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4648 PostWysłany: 01 Lut 2018 21:50 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3165
złoty
Próbowałeś przez twitter albo fb jakoś z nimi się skontaktować, czasami ten sposób pomaga.
Miałem podobną sytuację z TP (brak odpowiedzi na maila 2 miesiące); po kontakcie przez fb odezwali się niemal od razu w odpowiedzi na pierwotnego maila.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4649 PostWysłany: 01 Lut 2018 21:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sie 2012
Posty: 237
Loty: 269
Kilometry: 476 706
niebieski
@cart w Twojej sprawie nie pomogę, ale odniosę się do samych linii. Mi zmienili datę jednego z lotów i zrezygnowałem z tego połączenia. Ponoć zwrot trwa do 12 tygodni, ja jak na razie czekam 8.
_________________
pozdrawiam:

Image

https://mojeflagi.blogspot.com/


Ostatnio edytowany przez kriss, 01 Lut 2018 21:56, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4650 PostWysłany: 01 Lut 2018 21:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2012
srebrny
A dlaczego nie chcą się podjąć firmy? Pisały jakiś powód?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4651 PostWysłany: 01 Lut 2018 22:01 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1598
Loty: 167
Kilometry: 557 562
złoty
ida tylko na latwizne
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4652 PostWysłany: 01 Lut 2018 22:58 

Rejestracja: 01 Lut 2018
Posty: 1
witam ja leciałam tym lotem z Girony w sierpniu. Domi87 jak wygląda sytuacja?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4653 PostWysłany: 01 Lut 2018 23:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2012
srebrny
Cytuj:
ida tylko na latwizne

Tak się pytam, bo mam przypuszczenie dlaczego tak jest. Nawet jeżeli będzie tobie przysługiwało odszkodowanie to nie będzie można pozwać przewoźnika przed polskim sądem. Koszty sądowe przed sądem zagranicznym są większe i nikt się nie podejmie sprawy w wysokości 20% odszkodowania, bo musiałby dopłacić do interesu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4654 PostWysłany: 02 Lut 2018 08:28 

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 544
złoty
cytuję:
"nie będziemy w stanie pomóc w tej sprawie, ponieważ, wg naszych doświadczeń, złożenie skargi do francuskiego ULC nie jest skuteczne, a nie mamy innych środków prawnych do wyegzekwowania odszkodowania"

edit: To Air Antilles, a nie Air Caraibes ;). W każdym razie wysłałem maila do dobrej linii i teraz napisałem do nich na FB. Zobaczymy.
_________________
Moje podróże - piotrwasil.com

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4655 PostWysłany: 02 Lut 2018 09:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2012
srebrny
Czyli miałem rację. Jedyne wyjście to pozew we francuskim sądzie, a za takie drobne żaden adwokat z tego kraju nie weźmie takiej sprawy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4656 PostWysłany: 02 Lut 2018 10:13 

Rejestracja: 18 Wrz 2013
Posty: 123
niebieski
Złożyłem pod koniec grudnia jednocześnie dwie skargi do ULC, dotyczące tej samej rezerwacji, ale różnych przewoźników. W jednej z nich postępowanie zostało wszczęte błyskawicznie, a termin odpowiedzi przewoźnika wyznaczony do początku marca (dostałem polecony w tej sprawie). Z drugą skargą nie dzieje się kompletnie nic (dotyczy LOT, może to ma znaczenie?). Czy ktoś miał podobne doświadczenia? Martwić się czy spokojnie czekać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4657 PostWysłany: 02 Lut 2018 10:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3032
złoty
tak , miał ktoś podobne doświadczenie
poszukaj odpowiedzi w tym wątku
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4658 PostWysłany: 02 Lut 2018 11:40 

Rejestracja: 30 Gru 2017
Posty: 12
Bilet kupowany przez pośrednika ( One Two Trip ) na PLL LOT, trasa krajowa. Rejs nie odbył się 10 stycznia. Zostało przesłane info do pośrednika aby zwrócili hajsy. Odpisali mi że przekazali wniosek do PLL LOT i jego rozpatrzenie nastąpi do - UWAGA - 90 dni!

Dzisiaj natomiast znalazłam info w necie że linie lotnicze mają 7 dni na takie zwroty.

To jak to jest? Bo trochę czasu minęło. Czekać serio 3 miesiące... ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4659 PostWysłany: 02 Lut 2018 14:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 879
Loty: 26
Kilometry: 48 684
złoty
@cart
Jak coś to pisz do francuskiego ulc po angielsku. Choć nie znam przykładu, że akurat we Francji przyjmują takie skargi, to wiem, że choćby włoski ulc przyjmuje skargi po angielsku. Możesz też wysłać skargę do polskiego ulc. Ten powinien przekazać ją do właściwego organu, a najpierw przetłumaczyć(choć niekoniecznie na francuski).
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4660 PostWysłany: 02 Lut 2018 19:32 

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 544
złoty
Póki co Air Antilles mi napisał na FB by poczekać, bo średni czas na odpowiedź to 8 tygodni.
Polski ULC tylko poda mi kontakt do francuskiego (tak miałem przy sprawie ze Swissem, gdzie podali tylko kontakt do szwajcarskiego).
_________________
Moje podróże - piotrwasil.com

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5887 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 295  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group