Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 6931 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 347  Następna
Autor Wiadomość
#4621 PostWysłany: 19 Sty 2018 23:57 

Rejestracja: 19 Sty 2018
Posty: 2
Cześć.

Miałem opóźniony lot z Cancun do Brukseli w dniu 8 grudnia linii Tui fly Belgium. Po przybyciu na lotnisko dowiedziałem się, że samolot jest opóźniony powyżej 5 godzin. Na lotnisku w Brukseli przybyłem z opóźnieniem dłuższym niż 4 godziny (jestem tego pewien, ponieważ po tym jak opuściłem samolot połączyłem się z wifi i odpisałem na wiadomości na messengerze). Opisałem całą sprawę w mailu do linii i napisałem, że zgodnie z dyrektywą unijną należy mi się 600 euro za opóźnienie. Po kilku tygodniach dostałem odpowiedź, że tak należy mi się rekompensata, ale 300 euro, ponieważ lot był opóźniony pomiędzy 3, a 4 godzinami. Zwróciłem się z prośbą w mailu, aby przysłali mi dokument potwierdzający ich twierdzenie, dołączając screenshoty ze stron flightradar24.pl i airportia pokazującymi, że lot miał opóźnienie powyżej 4 godzin. Otrzymałem od nich taki dokument, jednak stwierdza on, że rzeczywisty czas startu i lądowania miał miejsce godzinę wcześniej niż według wyżej wymienionych stron internetowych. Jestem całkiem pewien, że start samolotu i jego lądowanie są zgodne z danymi ze strony internetowej, a nie dokumentu przesłanego mi przez linię lotniczą. Sprawdziłem jeszcze kilka innych stron i wszystkie one wskazywały podobny rzeczywisty czas lądowania co w/w strony. Sam dokument jest opisany jako Journey log, ale nie ma na nim żadnego podpisu, znajdują się na nim dane lotu, rzeczywistego odlotu i przylotu, ilości pasażerów oraz paliwa. Reszta jest pusta.

Chciałbym się zapytać o waszą opinię. Czy należy jeszcze pisać z linią lotniczą, czy napisać do ULC. Myśłałem o tym, aby zaakceptować to 300 euro, a następnie napisanie zażalenia do ULC, ale przy podpisaniu dokumentu od linii z rekompensatą występuje zwrot "that you agree with the payment by way of full settlement", który rozumiem jako zrzeczenie się dalszej możliwej rekompensaty.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4622 PostWysłany: 20 Sty 2018 00:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5350
HON fly4free
Skierowanie sporu do rozstrzygnięcia przez ULC trochę potrwa,ale mniej niż 300 E nie dostaniesz,a może rozstrzygną na twoją korzyść i jednak będzie 600. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4623 PostWysłany: 20 Sty 2018 08:52 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1831
złoty
@stasiukp
Dokument który otrzymałeś jest pewnie w czasie UTC, stąd 1h różnicy
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4624 PostWysłany: 20 Sty 2018 15:04 

Rejestracja: 30 Gru 2017
Posty: 12
miriam napisał(a):
Zwrot za bilet dostaniesz od pośrednika ,a rekompensata to zależy co masz na myśli-przeprosiny za zamknięcie lotniska czy coś innego ;)


Nie marnuj proszę mojego czasu, bo serio wolę zacząć już ten temat a nie wiem jak się zabrać i pytam zupełnie poważnie :) Pisząc rekompensata mam na myśli 250 Euro o które można wnioskować przy odwołaniu lotu. Na miejscu, przy lotnisku docelowym był wykupiony również nocleg z którego niestety nie skorzystaliśmy. Kolejnego dnia był wykupiony następny lot (inną linią) więc koniecznie musieliśmy się dostać. Został więc wynajęty samochód w wypożyczalni. Dodatkowo 2x po drodze tankowanie, jedzenie no i jazda całą noc.

Można wnioskować o 250 euro rekompensaty za odwołany lot. Okej, ale to jest "dla każdego". Pytanie co z moimi dodatkowymi kosztami które zostały poniesnione tj. oddaniem kasy za niewykorzystany nocleg, wynajem i tankowanie auta po drodze itp. ? Mogę wówczas uśrednić to i wnioskować np. o 350 euro?

No i jeszcze raz proszę o informację czy jeżeli będę wnioskować o tą rekomepsatę to muszę odczekać 30 dni od zdarzenia? Znalazłem teorertycznie artykuł:
https://www.fly4free.pl/poradnik-odwolany-lot/

Natomiast oprócz niego w żadnych przepisach / ustawach i innych artykułach prawnych nie ma mowy o takiej dacie. Po Twoim komentarzu widzę że w tej sprawie podbijam już bezpośrednio do PLL LOT?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4625 PostWysłany: 20 Sty 2018 15:19 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4803
platynowy
Cytuj:
Pytanie co z moimi dodatkowymi kosztami które zostały poniesnione tj. oddaniem kasy za niewykorzystany nocleg, wynajem i tankowanie auta po drodze itp. ?

Tego masz prawo dochodzić na drodze postępowania cywilnego.
Cytuj:
No i jeszcze raz proszę o informację czy jeżeli będę wnioskować o tą rekomepsatę to muszę odczekać 30 dni od zdarzenia?

Nie.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4626 PostWysłany: 20 Sty 2018 15:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13017
HON fly4free
Skoro do ewentualnej skargi do ULC musisz dołączyć "Kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika" i nie ma tam mowy o pośredniku.....

Skoro wiesz lepiej czy też "dużo wiesz" to poczytaj i działaj

http://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera/zlozenie-skargi




kacha1423 napisał(a):
..............Pisząc rekompensata mam na myśli 250 Euro o które można wnioskować przy odwołaniu lotu. Na miejscu, przy lotnisku docelowym był wykupiony również nocleg z którego niestety nie skorzystaliśmy. Kolejnego dnia był wykupiony następny lot (inną linią) więc koniecznie musieliśmy się dostać. Został więc wynajęty samochód w wypożyczalni. Dodatkowo 2x po drodze tankowanie, jedzenie no i jazda całą noc.

Można wnioskować o 250 euro rekompensaty za odwołany lot. Okej, ale to jest "dla każdego". Pytanie co z moimi dodatkowymi kosztami które zostały poniesnione tj. oddaniem kasy za niewykorzystany nocleg, wynajem i tankowanie auta po drodze itp. ? Mogę wówczas uśrednić to i wnioskować np. o 350 euro?

No i jeszcze raz proszę o informację czy jeżeli będę wnioskować o tą rekomepsatę to muszę odczekać 30 dni od zdarzenia? Znalazłem teorertycznie artykuł:
https://www.fly4free.pl/poradnik-odwolany-lot/

Natomiast oprócz niego w żadnych przepisach / ustawach i innych artykułach prawnych nie ma mowy o takiej dacie. Po Twoim komentarzu widzę że w tej sprawie podbijam już bezpośrednio do PLL LOT?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4627 PostWysłany: 20 Sty 2018 15:30 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5350
HON fly4free
@kacha1423 Wnioskować można o wszystko i to zaraz, nie musi minąć żadne 30 dni.Te dni to okres oczekiwania na odpowiedź w sprawie roszczeń i jeśli w tym czasie nie dostaniesz odpowiedzi masz prawo skierować reklamację do ULC.Weź tylko pod uwagę przyczynę odwołania lotu,która jest bardzo istotna przy prawie do odszkodowania,aby wniosek był zasadny musi zaistnieć wina/zaniedbanie po stronie przewoźnika ,którego mógł uniknąć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4628 PostWysłany: 20 Sty 2018 21:02 

Rejestracja: 19 Sty 2018
Posty: 2
SPLDER napisał(a):
@stasiukp
Dokument który otrzymałeś jest pewnie w czasie UTC, stąd 1h różnicy


Tak, masz chyba rację. Przepraszam, że nie podałem godzin. Według dokumentu przysłanego mi przez linię przylot miał miejsce o godzinie 9:45, natomiast na stronie flightradar24 godzina przylotu to 10:45, a planowy to 6:30, więc 4 godziny i 15 minut opóźnienia. Wyślę jeszcze do nich maila z zapytaniem się o strefę czasową i czy nie pomylili się przy obliczaniu opóźnienia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4629 PostWysłany: 20 Sty 2018 22:05 

Rejestracja: 30 Gru 2017
Posty: 12
Moim zdaniem wina przewoźnika jest ewidentna, odwołali lot ponieważ inny samolot tego samego przewoźnika miał awaryne lądowanie (awaria podwozia) i zablokował płytę lotniska.

Wydaje mi się że już wszystko wiem. Albo jak to napisał jeden z kolegów wyżej wiem "bardzo dużo". Napisałem do pośrednika, przyjęli zgłoszenie i potem odpisali że złożyli wniosek do linii lotniczej, dadzą mi znać na temat terminy zwrotu kasy.

Czyli teraz składam wniosek do linii lotniczej o odszkodowanie 250 euro za odwołany lot + dodatkowe koszty jaki zostały poniesione?
Może faktycznie lepiej podzielić to na 2 części. Najpierw wniosek o 250 euro i tutaj posłużenie się uchwałą Parlamentu Europejskiego, a jak dostanę siano na konto to na drodze prywatnej już wysłać drugie osobne pismo na temat zwrotu kasy za wynajem auta, paliwo itp?

PS. Wyjdę teraz na człowieka cebulę :D Ale czy nie przysługuje mi 2x250 euro? Zamówiona była co prawda cała trasa przy jednej rezerwacji ze Szczecina do Katowic z przesiadką w Warszawie. Nie wyleciał pierwszy samolot do Warszawy ale przez to drugi w sumie też się nie odbył...
Góra
 Relacje PM off  
 
#4630 PostWysłany: 20 Sty 2018 22:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4803
platynowy
Nie przysługuje.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4631 PostWysłany: 20 Sty 2018 22:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1312
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Zauważ, że przyczyną odwołania Twojego lotu było zamknięcie lotniska spowodowane awaryjnym lądowaniem, które było wywołane awarią samolotu, która wywołana była nie wiadomo czym, ale odpowiedzialność za nią ponosi przewoźnik lotniczy. Odszkodowanie przysługuje, gdy bezpośrednią przyczyną odwołania lotu jest czynnik zewnętrzny, którego przewoźnik zapobiec nie może. Tu jest to zamknięcie lotniska, które nie leży w gestii przewoźnika nawet jeśli gdzieś na końcu tego łańcucha odpowiedzialny jest ten sam czy inny przewoźnik. Linia nie mogła zapobiec zamknięciu lotniska dlatego pomimo usilnych prób odpowiedzialności przewoźnikowi przypisać się nie da.

Niektórzy po odwołaniu lotu wybierają inny transport wracają do domu szukają noclegu, a inni znając swoje prawa będąc przy tym nieugięciu dostają taxi do Szczecina. Wszystko zależy od determinacji
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
#4632 PostWysłany: 21 Sty 2018 23:52 

Rejestracja: 04 Paź 2016
Posty: 11
Wg rozporządzenia pasażer w razie odwołania lotu powinien mieć zapewniony transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania (hotelem lub innym). Wróciłem do domu w własnym zakresie (taxi)W związku z tym czy mogę wnioskować o zwrot kosztów transportu ? Jeżeli tak czy przysługuje mi zwrot tylko w jedną stronę czy obie (podróż na kolejny lot następnego dnia)?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4633 PostWysłany: 23 Sty 2018 13:48 

Rejestracja: 18 Gru 2017
Posty: 2
Witam, moja mama leciała z Krakowa do Dublina liniami Ryanair, samolot z powodu złych warunków pogodowych wylądował w Liverpoolu i po 8godzinach dopiero wyleciał do Dublina, nie dostała żadnego picia i jedzenia na pokładzie.
Napisałem reklamacje, ale odpisali ze odszkodowanie się nie należy. Szczegółbył poniżej czy da się tutaj coś jeszcze ugrać?

Cytuj:
We sincerely apologise for the diversion of your flight FR1902 from Krakow to Dublin on the 16th of January 2018.

We would like to inform you that the above flight was diverted due to adverse weather conditions; snow in Dublin, outside our control.

As the diversion and subsequent delay were due to adverse weather conditions and therefore outside Ryanair’s control we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.

All possible measures were taken to ensure passengers were cared for. Accordingly our Operations Department have confirmed that surface transportation was organised for all passengers to their original destination, and as such Ryanair is not liable for any alternative transportation costs you may have incurred.

Regarding your refund claim for the cost of the ticket, we regret to advise you that as the flight was utilised, we are in no position to accede to your demand.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4634 PostWysłany: 23 Sty 2018 13:59 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1799
Loty: 177
Kilometry: 576 272
złoty
linia nie ma wplywu na pogode.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4635 PostWysłany: 23 Sty 2018 14:15 

Rejestracja: 18 Gru 2017
Posty: 2
Kian napisał(a):
linia nie ma wplywu na pogode.


Dziękuję czyli odpuścić tak?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4636 PostWysłany: 23 Sty 2018 14:54 

Rejestracja: 20 Maj 2013
Posty: 89
Loty: 213
Kilometry: 428 027
Witam, czy ktos z Was spotkal sie z taka negatywna odpowiedzia na reklamacje dotyczaca odwolanego lotu ??
"Uprzejmie wyjaśniamy, że przyczyną odwołania ww. rejsu były niekorzystne warunki pogodowe panujące na lotniskach zapasowych na trasie lotu XXXX. Okoliczność taka traktowana jest jako nadzwyczajna, niezawiniona przez przewoźnika i jako taka ogranicza ona jego odpowiedzialność."
Dodam, ze na lotnisku docelowym, samoloty ladowaly normalnie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4637 PostWysłany: 23 Sty 2018 15:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4803
platynowy
Pisz skargę do ULC
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4638 PostWysłany: 23 Sty 2018 15:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5350
HON fly4free
@luuk Masz prawo skierować to teraz do ULC, niech rozstrzygną czy linia jest w tym przypadku usprawiedliwiona.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4639 PostWysłany: 30 Sty 2018 00:19 

Rejestracja: 18 Cze 2013
Posty: 3
Witam, złożyłem reklamacje w Lufthansie za opozniony lot z Wro do USA (utkwiłem we Frankfurcie, nie było problemów pogodowych) na ich stronie na formularzu. Doleciałem w miejsce docelowe 23h pozniej niz miałem być. Reklamacja złożona 7.12.2017 - zero odpowiedzi, pozniej przypomnienie 10.01.2018 - zero odpowiedzi.

Jak długo mogą odpowiadać? Czy nie czekać i do ULC wysylać skarge?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4640 PostWysłany: 30 Sty 2018 00:53 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1831
złoty
Mi odpowiadają w ciągu kilku dni - na reklamację z 24 dostałem dzisiaj odpowiedź.
Pisałeś na Lufthansa Customer Relations <customer.relations@lufthansa.com> ?
Teoretycznie po 30 dniach możesz składać reklamacje w ULC, ale procedura potrwa długo.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 6931 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 347  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Yandex [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group