Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6565 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 329  Następna
Autor Wiadomość
#4601 PostWysłany: 13 Sty 2018 14:00 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4288
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Kilka lat temu miałem opóźnienie na skutek strajku kontrolerów. Linia lotnicza odrzuciła reklamację, ULC podtrzymał ich decyzję.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4602 PostWysłany: 13 Sty 2018 14:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 326
Loty: 158
Kilometry: 235 829
niebieski
Strajki kontrolerów jak najbardziej rozumiem. Tutaj linie mają bardzo ograniczone możliwości i nic nie mogą zrobić. No ale strajk załogi pokładowej to wydaje mi się troszkę inna bajka. Strajk odpowiednio wcześniej zapowiedziany, w takim przypadku linie mają możliwości zapobiegania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4603 PostWysłany: 13 Sty 2018 14:12 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4288
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Widzisz, a ja nie rozumiem. "Mój" strajk był od dawna zaplanowany i ogłoszony, a pomimo tego przewoźnik niczego nie zrobił, żeby uniknąć opóźnień. W dzisiejszym stanie prawnym decyzja ULC byłaby zapewne inna...
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4604 PostWysłany: 13 Sty 2018 14:29 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1768
Loty: 177
Kilometry: 576 272
złoty
strajk zalogi nie upowaznia do odrzucenia reklamacji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4605 PostWysłany: 13 Sty 2018 15:08 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1102
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
SO w Warszawie zadał pytanie prejudycjalne do TS. Na niewielką część pytań TS udziela odpowiedzi, dlatego trzeba poczekać. Natomiast z orzecznictwa wyłania się prosta zasada, że w przypadku opóźnienia odszkodowanie się należy, chyba że jest "spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to jest okoliczności, które pozostają zakresem skutecznej kontroli przewoźnika lotniczego" C-432/07

„nadzwyczajne okoliczności” w rozumieniu tego przepisu, chyba że problem ten jest następstwem zdarzeń, które – ze względu na swój charakter lub źródło – nie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności danego przewoźnika lotniczego i nie pozwalają mu na skuteczne nad nimi panowanie.


Przewoźnik musi zatem dowieść, że nawet przy użyciu wszystkich zasobów ludzkich i materiałowych oraz środków finansowych, jakimi dysponował, w sposób oczywisty nie mógł – bez poświęceń niemożliwych do przyjęcia z punktu widzenia możliwości jego przedsiębiorstwa w tym momencie – uniknąć sytuacji, w której zaistniałe nadzwyczajne okoliczności skutkowały odwołaniem lotu. C 549/07



Czy strajk nie załóg nie wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności, a usterka samolotu już tak? Uważam, że wpisuje się i to bardzo ;) Czy przewoźnik podjął wszelkie racjonalne środki mając wiedzę o strajku? Nie.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez ansbach1, 13 Sty 2018 16:23, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4606 PostWysłany: 13 Sty 2018 15:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2039
srebrny
Tomek Zien napisał(a):
Dokładnie. I to jeszcze umowa nazwana, uregulowana w KC.
BTW, nawet kasując bilet w komunikacji miejskiej zawiera się umowę przewozu ;)
Ale my tu mówimy o odpowiedzialnosci przewoźnika z tytułu unieruchomienia lotniska względem pasażerów innych lotów,tutaj nie ma żadnej umowy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4607 PostWysłany: 13 Sty 2018 15:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1102
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Myślałem, żeby domagać się odszkodowania od swojego przewoźnika, a ten w ramach roszczenia regresowego żądałby zwrotu od tego pierwszego. Czy w zachowaniu LOT można doszukać się bezprawności? Nie wiem, dlatego może być ciężko uzyskać odszkodowanie od LOT, zwłaszcza że musisz wykazać szkodę, co też może okazać się trudne...Dlatego najkorzystniej byłoby próbować uzyskać odszkodowanie ryczałtowe z rozporządzenia, bo tu nie musi być wykazana szkoda, tylko przewoźnik musiałby wypłacić, a następni pozwać pierwszego...czyli siebie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4608 PostWysłany: 13 Sty 2018 17:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2039
srebrny
Na podstawie rozporządzenia nic nie dostaniesz od swojego przewoznika bo co miał zrobić? Przewidzieć że konkurencja będzie miała niesprawny samolot? Wystarczy przeczytać konwencję montrealska że twój przewoźnik nie będzie odpowiadał w takim wypadku


Ostatnio edytowany przez krasnal, 13 Sty 2018 23:03, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4609 PostWysłany: 13 Sty 2018 17:58 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1684
złoty
Sprawa nie jest taka jednoznaczna - moim zdaniem trudno byłoby uzyskać odszkodowanie w tym wypadku, bo niewątpliwie awaryjne lądowanie samolotu jest okolicznością nadzwyczajną.
Niemniej - przy opóźnieniu samolotu spowodowanym awarią w sortowni lotniska odszkodowanie zostało wypłacone - a przyjmując taki tok rozumowania jest to sytuacja na którą przewoźnik nie ma wpływu.
To przewoźnik a nie pasażer jest związany umowami z lotniskiem, firmą handlingową i innymi podmiotami i tylko on ma możliwość skutecznego dochodzenia odszkodowania od sprawcy opóźnienia. W razie opóźnienia spowodowanego przez stronę trzecią, ale nie spowodowanego "okolicznościami nadzwyczajnymi których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków" odszkodowanie się należy. W przeciwnym razie każdy przewoźnik mógłby powiedzieć , że nie odpowiada np za opóźnienie spowodowane usterką samolotu, bo nie jest jego producentem, ani nawet właścicielem (samolot w leasingu) i nie miał wpływu na usterkę ponieważ samolot jest serwisowany przez zewnętrzną firmę i nie może odpowiadać za jej zaniedbania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4610 PostWysłany: 13 Sty 2018 21:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1102
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Ale znajduje się w sferze jego działalności tak samo jak awaria samolotu i to wystarczyło, bo nic więcej innego nie potrzeba do udowodnienia. Wszelkie racjonalne środki...używane są w sytuacjach nie jasnych tak jak w sprawie Peskova vs Travel Service C 315-17 to własnie takie orzeczenia rozszerzaja zakres ochrony i to bedzie działo się cześciej bo podstawy zostały już wyjaśnione.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4611 PostWysłany: 15 Sty 2018 13:36 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 18
michzak napisał(a):
Przeczytać wikipost, w którym jest zawarty link https://www.fly4free.pl/uniwersalny-por ... -pasazera/
Dzięki a czy jest jakiś termin w którym należy złożyć wniosek ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4612 PostWysłany: 15 Sty 2018 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 971
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
@tescik
Powiedzmy, że masz rok.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4613 PostWysłany: 15 Sty 2018 13:54 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 18
Pabloo napisał(a):
@tescik
Powiedzmy, że masz rok.
To powinienem zdążyć
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Ponownie odwołany lot
#4614 PostWysłany: 16 Sty 2018 18:11 

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 228
niebieski
Hej, w niedziele odwołali mi lot z ktw do waw. Zmienili na moja prośbę na wtorek (dzisiaj) ale okazało się, ze ten lot tez został z przyczyn technicznych odwołany. Nie ryzykuje już trzeciej zmiany i wracam do Wawy pociągiem. Mam pytanie czy mogę ubiegać się o odszkodowanie x2 za dwukrotnie odwołany lot? I czy mogę domagać się zwrotu za bilet kolejowy? Będę wdzięczny za pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#4615 PostWysłany: 16 Sty 2018 19:05 

Rejestracja: 16 Sty 2018
Posty: 1
Czy warto dochodzić odszkodowania za odwołany lot za pomocą firm oferujących swoje usługi w tym zakresie.
Wiem, odszkodowanie minus prowizja itd. Ale czy oni są w stanie więcej zdziałać od standardowego formularza reklamacyjnego (np. LOT). Macie jakieś doświadczenie w tym zakresie?
Sprawa dotyczy 10 stycznia/Okęcie-zamknięte lotnisko/lot krajowy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4616 PostWysłany: 16 Sty 2018 19:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 12498
HON fly4free
Tyłka tyle, że te firmy czy pośrednicy zapewne mają jakieś doświadczenie

Tu na forum nie pytaj, większość jak nie wszyscy sami walczą o odszkodowanie

Jak Ci zależy zaproponuj odkupienie z jakimś tam % upustem i będziesz wiedział jakie masz szanse
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4617 PostWysłany: 16 Sty 2018 19:31 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4881
HON fly4free
gorny77 napisał(a):
Tyłka tyle, że.... na forum nie pytaj... jakie masz szanse

Każdy tu wyrazi własną opinię,która nie jest wyrocznią ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4618 PostWysłany: 16 Sty 2018 20:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 12498
HON fly4free
-- 16 Sty 2018 19:05 --

Jak coś cytujesz to z sensem czy głową, bo w tej formie to co najwyzej proszę "siebie cytuj"

-- 16 Sty 2018 19:06 --

miriam napisał(a):
gorny77 napisał(a):
Tyłka tyle, że.... na forum nie pytaj... jakie masz szanse

Każdy tu wyrazi własną opinię,która nie jest wyrocznią ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4619 PostWysłany: 19 Sty 2018 21:01 

Rejestracja: 30 Gru 2017
Posty: 12
Dziewczyny nie bijcie się! :D

No a tak poważnie to znów PLL LOT. Bilety kupione przez pośrednika OneTwoTrip. Były one na lot 10 stycznia który został odwołany (zamknięte lotnisko Chopina przez awaryjne lądowanie, było o tym głośno w tv). Pani w biurze PLL LOT stwierdziła że jak kupione przez pośrednika to ubiegać się o zwrot do niego. Prawda to czy tylko mnie tak spławiła?

No i druga kwestia. Zwrot środków rozumiem że mogę wnioskować już teraz, tak?
A rekompensata? Te minimum 30 dni od zdarzenia jest dalej aktualne? Nie można wcześniej? I jeżeli aktualne to gdzie uderzyć? Też przez pośrednika czy już bezpośrednio do PLL LOT?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4620 PostWysłany: 19 Sty 2018 21:15 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4881
HON fly4free
Zwrot za bilet dostaniesz od pośrednika ,a rekompensata to zależy co masz na myśli-przeprosiny za zamknięcie lotniska czy coś innego ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6565 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 329  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group