Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231 ... 353  Następna
Autor Wiadomość
#4541 PostWysłany: 22 Gru 2017 11:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13202
HON fly4free
kubacuba napisał(a):
witam Was, moze ktos mial podobny przypadek.. 12/12 lecialem z cala rodzina na urlop na Jamajke do Montego Bay. Mial to byc lot bezposredni z Warszawy bez miedzyladowania, taki tez kupilem poniewaz bylo to wygodne polaczenie, zwlaszcza ze podrozowalem z dwojka malych dzieci. Lot jednnak nie dosc ze opozniony to jeszcze zostal przekierowany do AMS, gdzie czekalismy w samolocie ponad 2 godziny. Caly lot zostal zatem opozniony o ok 3,5h oraz musielismy ladawac w Amsterdamie. Czy w zwiazku z tym nalezy sie jakies odszkodowanie? dodam ze caly lot WAW-MGB mial trwac 13h. Macie jakies doswiadczenia?


A więc:
- póki co wiemy jakie było opóźnienie NA STARCIE, nie finalnie czyli z jakim opóźnieniem wylądował
- zaczynasz od reklamacji zapewne do Linii lotniczej: TUIfly Netherlands, jak odmówią wtedy dopiero skarga ULC Polska
- co do międzylądowania skontaktuj się z TUI, zgłoś najlepiej pisemnie swoje zastrzeżenia i czekaj co oni na to
Góra
 Relacje PM off  
 
#4542 PostWysłany: 22 Gru 2017 13:49 

Rejestracja: 21 Gru 2017
Posty: 5
ms993 napisał(a):
Propozycja vouchera wygląda na przyznanie się do winy, więc po prostu napisz grzeczne pismo z numerem konta i żądaniem wypłaty 600€ - pewnie się zgodzą. Straszenie portalami branżowymi sobie odpuść, to wygląda trochę niepoważnie. Ogólnie nie strasz, tylko poproś o realizację postanowień rozporządzenia. Jeśli wtedy wystąpi problem w dalszym etapie (po wysłaniu pisma z prośbą o pieniądze zamiast vouchera), to będzie można coś gdybać.

PS. Nie wiem dlaczego piszesz "Nimi" - to nie Trójca Święta, zwroty grzecznościowe pisze się wielką literą tylko przy bezpośrednim zwracaniu się do odbiorcy (np. piszę do Ciebie) lub w przypadku pisania w trzeciej osobie o kimś, kto z jakiegoś powodu zasługuje na większy szacunek (np. jakaś ważna osobistość, byty religijne).


oki dzięki :)
Nimi piszę z niewiedzy ;) teraz będę zwracał na to uwagę :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4543 PostWysłany: 22 Gru 2017 15:06 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5434
HON fly4free
walerek napisał(a):


Jeżeli lot międzykontynentalny przekroczył czas 3h należy się pełne odszkodowanie.
To o czym piszesz dotyczy sytuacji kiedy pasażerowie maja prawo do opieki.
Oczywiście jeżeli to jest w wyniku usterki po stronie przewoźnika.

W przypadku jak lot został przebookowany na inny z opóźnieniem czasu przylotu, zawarł się pomiędzy 3-4h przewoźnik może obniżyć odszkodowanie o 50%.t

@kubacuba
Jak najbardziej składaj wniosek i poinformuj nas o zakończonym postępowaniu.

Ja już za tobą nie nadążam ;) Przeczytaj post 3361 i swoją odp.#3362
Góra
 Relacje PM off
kubacuba uważa post za pomocny.
 
 
#4544 PostWysłany: 22 Gru 2017 17:15 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1162
złoty
miriam napisał(a):
walerek napisał(a):


Jeżeli lot międzykontynentalny przekroczył czas 3h należy się pełne odszkodowanie.
To o czym piszesz dotyczy sytuacji kiedy pasażerowie maja prawo do opieki.
Oczywiście jeżeli to jest w wyniku usterki po stronie przewoźnika.

W przypadku jak lot został przebookowany na inny z opóźnieniem czasu przylotu, zawarł się pomiędzy 3-4h przewoźnik może obniżyć odszkodowanie o 50%.t

@kubacuba
Jak najbardziej składaj wniosek i poinformuj nas o zakończonym postępowaniu.

Ja już za tobą nie nadążam ;) Przeczytaj post 3361 i swoją odp.#3362


Masz chyba zarchiwizowane wszystkie wypowiedzi forumowiczów. :lol:
Ja tak daleko pamięcią się sięgam.

To była moja wypowiedź sprzed roku wynikająca z blednej interpretacji paragrafu 6 tego rozporzadzenia.
On dotyczy czegoś innego.
W każdym wypadku aby uzyskać odszkodowanie trzeba mieć na przylocie min. 3h opóźnienie niezależnie od trasy.

Teraz mam już większe doswiadczenie i dla pewności wykonałem rano telefon do Ulc i jest tak jak napisałem wcześniej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4545 PostWysłany: 22 Gru 2017 19:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5434
HON fly4free
walerek napisał(a):

To była moja wypowiedź sprzed roku wynikająca z blednej interpretacji paragrafu 6 tego rozporzadzenia.
On dotyczy czegoś innego.
W każdym wypadku aby uzyskać odszkodowanie trzeba mieć na przylocie min. 3h opóźnienie niezależnie od trasy.

Teraz mam już większe doswiadczenie i dla pewności wykonałem rano telefon do Ulc i jest tak jak napisałem wcześniej.

No to fajnie.Zapamiętam,że werbelek wróbelka już nie ma felerka ;) Wesołych Świąt.
Góra
 Relacje PM off
maginiak lubi ten post.
 
 
#4546 PostWysłany: 22 Gru 2017 20:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Paź 2016
Posty: 469
Loty: 224
Kilometry: 352 430
niebieski
Brakuje mi tu chyba tylko Elemelka by razem z Walerkiem zjedli w polu kartofelka przy dźwięku werbelka...
Wesołych wesołych :)
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
#4547 PostWysłany: 23 Gru 2017 00:21 

Rejestracja: 23 Gru 2017
Posty: 2
Hej,

Czy numer PNR jest niezbędny do złożenia skargi w ULC? Mój lot opóźnił się o ponad 4h, linie lotnicze (Enter Air) odrzuciły reklamację (nagła usterka) i z tego co wiem moim kolejnym krokiem powinno być złożenie skargi do ULC. Lot był czarterowany przez biuro podróży TUI i jedyne, do czego aktualnie mam dostęp, to karta pokładowa (tam nie widzę nic, co by przypominało PNR).

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4548 PostWysłany: 23 Gru 2017 00:37 

Rejestracja: 19 Mar 2017
Posty: 36
kubacuba napisał(a):
witam Was, moze ktos mial podobny przypadek.. 12/12 lecialem z cala rodzina na urlop na Jamajke do Montego Bay. Mial to byc lot bezposredni z Warszawy bez miedzyladowania, taki tez kupilem poniewaz bylo to wygodne polaczenie, zwlaszcza ze podrozowalem z dwojka malych dzieci. Lot jednnak nie dosc ze opozniony to jeszcze zostal przekierowany do AMS, gdzie czekalismy w samolocie ponad 2 godziny. Caly lot zostal zatem opozniony o ok 3,5h oraz musielismy ladawac w Amsterdamie. Czy w zwiazku z tym nalezy sie jakies odszkodowanie? dodam ze caly lot WAW-MGB mial trwac 13h. Macie jakies doswiadczenia?


Lecieliśmy tym samym samolotem ;) Przyznam, że z lenistwa i braku pewności czy należy się odszkodowanie postanowiłem skorzystać z firmy-pośrednika ([reklama], zajmują się całą sprawą, jeżeli jest wygrana biorą 25% z odszkodowania). Póki co dostałem informacje:

Cytuj:
Twoja sprawa została przez nas dokładnie przeanalizowana i mamy solidne podstawy by wierzyć, że przysługuje Ci rekompensata za lot

Zatem po cichu liczę na jakiś hajs, w każdym razie warto próbować.


Ostatnio edytowany przez krasnal, 23 Gru 2017 12:05, edytowano w sumie 1 raz
Reklama, promowanie własnych stron internetowych, podawanie linków do innych, konkurencyjnych stron.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4549 PostWysłany: 23 Gru 2017 01:22 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5434
HON fly4free
Bronisław1980 napisał(a):
Hej,

Czy numer PNR jest niezbędny do złożenia skargi w ULC? Mój lot opóźnił się o ponad 4h, linie lotnicze (Enter Air) odrzuciły reklamację (nagła usterka) i z tego co wiem moim kolejnym krokiem powinno być złożenie skargi do ULC. Lot był czarterowany przez biuro podróży TUI i jedyne, do czego aktualnie mam dostęp, to karta pokładowa (tam nie widzę nic, co by przypominało PNR).

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Nie jest konieczny,ale scan odmowy uznania reklamacji i karty pokładowej załącz.
Góra
 Relacje PM off
Bronisław1980 uważa post za pomocny.
 
 
#4550 PostWysłany: 23 Gru 2017 07:46 

Rejestracja: 23 Gru 2017
Posty: 2
Witajcie! Może mi ktoś doradzić - jaki jest termin złożenia reklamacji do przewoźnika za opóźniony lot (Small Planet, lot P7 8376 18.06.2016 )? Po złożeniu dokumentów otrzymałam info:
"Szanowni Państwo,W nawiązaniu do Państwa wiadomości dotyczącej lotu P7 8376 z dnia 2016-06-18 uprzejmie informuję, iż roszczenie wynikające z art. 7 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 wygasa po roku zgodnie z art. 778 Polskiego Kodeksu Cywilnego, co potwierdza również orzeczenie Sądu Najwyższego w sprawie III CZP 111/16 z dnia 17 marca 2017. Mając na uwadze powyższe, Small Planet nie może uznać Państwa roszczenia."
Czy rzeczywiście nic już nie można zrobić?
Jeden z pośredników w odzyskiwaniu odszkodowań dał mi info, że mamy 10 lat, żeby uzyskać odszkodowanie.
Jak to jest na prawdę?
Serdecznie dziękuję za pomoc i życzę zdrowych i wesołych Świąt!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4551 PostWysłany: 23 Gru 2017 09:21 

Rejestracja: 23 Gru 2017
Posty: 2
miriam napisał(a):
Bronisław1980 napisał(a):
Hej,

Czy numer PNR jest niezbędny do złożenia skargi w ULC? Mój lot opóźnił się o ponad 4h, linie lotnicze (Enter Air) odrzuciły reklamację (nagła usterka) i z tego co wiem moim kolejnym krokiem powinno być złożenie skargi do ULC. Lot był czarterowany przez biuro podróży TUI i jedyne, do czego aktualnie mam dostęp, to karta pokładowa (tam nie widzę nic, co by przypominało PNR).

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Nie jest konieczny,ale scan odmowy uznania reklamacji i karty pokładowej załącz.


Pięknie dziękuję.
Wesołych świąt wszystkim. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4552 PostWysłany: 23 Gru 2017 09:47 

Rejestracja: 28 Lis 2016
Posty: 37
Potrzebuję informacji. Szukam jakiegoś formularza reklamację go Eurowings, żeby przesłać im reklamację.
W dniu 10.12.2017 były w Niemczech opady śniegu i odwołali mi drugą część z podróży Agadir -DUS- WRO. Nie zabokowali miejsc na kolejny lot drugiego dnia tylko po prostu anulowali i nie można było nic zrobić ani przez net ani przez infocentrum ani na lotnisku, z resztą anulowali swoje prawie wszystkie loty tego wieczora więc w podobnej sytuacji były setki podróżnych.
Muszę przesłać reklamację z kosztami hotelu, jedzenia, taksówek i kupienia nowego biletu kolejnego dnia też na eurowings ale za kosmiczne pieniądze. Czy dodatkowo za brak jakiejkolwiek opieki nad podróżnym należy się też odszkodowanie? Co sądzicie o takiej sytuacji?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4553 PostWysłany: 23 Gru 2017 10:59 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5434
HON fly4free
@MartaMar Przewoźnik jeśli jest zarejestrowany w Polsce podlega pod nasze prawo i faktycznie obecnie jest tylko rok na dochodzenie roszczeń.Jeśli jakiś pośrednik uważa,że można coś ugrać i płacisz dopiero jak coś wywalczy, to zleć mu sprawę. :)
Góra
 Relacje PM off
MartaMar lubi ten post.
MartaMar uważa post za pomocny.
 
 
#4554 PostWysłany: 23 Gru 2017 13:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1073
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
@MartaMar
Czas na dochodzenie odszkodowania z tytułu rozporządzenia 261 to skomplikowana sprawa. Można powiedzieć, że odpowiedzieli Ci prawidłowo, można też mieć inne zdanie ;). Tak jak Ci napisali, Sąd Najwyższy wydał w tym roku orzeczenie, które dotyczyło przedawnienia roszczeń z tytułu tego odszkodowania i przyjmując, że jest to droga cywilna, SN uznał, że wymagalność wygasa po roku. Jednak sądy administracyjne, w tym Naczelny Sąd Administracyjny wydawały wcześniej wyroki uznając, że postępowanie administracyjne, które wszczyna się przed Urzędem Lotnictwa Cywilnego sprawia, że mamy do czynienia z drogą administracyjną(tak w skrócie), a tam co do zasady nie ma przedawnienia i można żądać owego odszkodowania jeszcze wiele lat po zdarzeniu.
Możesz teraz zrobić to co w każdej takiej sytuacji, czyli napisać skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego na przewoźnika i zobaczyć co Ci odpowiedzą. Jako, że uprawia się tam spychologię, pewnie napiszą to samo co smallplanet, ale warto spróbować. Odwoływanie się dalej byłoby w tym wypadku dość pochłaniające i bez gwarancji ostatecznego sukcesu.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
MartaMar uważa post za pomocny.
 
 
#4555 PostWysłany: 23 Gru 2017 15:01 

Rejestracja: 06 Sie 2011
Posty: 118
niebieski
@MartaMar Ja w tym roku dostałem odszkodowanie za "atak hakerski" z czerwca 2015 r. Pierwszy wniosek od razu po zdarzeniu został odrzucony przez Lot. Napisałem do ULC jakoś w maju tego roku (czyli niecałe 2 lata po) a we wrześniu czy październiku sprawa była rozwiązana na moją korzyść. Zatem spróbować z ULC warto :)
Góra
 Relacje PM off
MartaMar lubi ten post.
MartaMar uważa post za pomocny.
 
 
#4556 PostWysłany: 24 Gru 2017 00:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1365
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Musieli o Tobie zapomnieć, mi zaproponowali ugodę rok temu
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4557 PostWysłany: 27 Gru 2017 22:30 

Rejestracja: 23 Gru 2017
Posty: 2
Miriam, Pabloo, Zabiegowy - dziękuję za odpowiedzi.
Spróbuję z tym ULC, a jeśli się nie uda to może przez tego pośrednika.

pozdrawiam!
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
#4558 PostWysłany: 27 Gru 2017 23:00 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4942
platynowy
Jeśli się nie uda przez ULC, to przez pośrednika tym bardziej.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#4559 PostWysłany: 05 Sty 2018 09:51 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 480
Loty: 198
Kilometry: 455 156
niebieski
Moim rodzicom anulowano lot Astana-Warszawa. System automatycznie zrobił rezerwacją na lot dzień wcześniej, jednak absolutnie ona nie pasuje, choćby z powodu przesiadki w WAW o długości 10h !!! Da się lecieć też 2 dni później, co rodzicom też nie pasuje.
Wydaje mi się, że w takich sytuacjach przysługuje pasażerowi lot innymi liniami w dniu w którym pierwotnie był lot w rezerwacji.
Tu pasuje połączenia AirAstana przez FRA.
Jak rozmawiać z LOT by dokonał takiej rezerwacji w zamian za odwołamy lot ?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4560 PostWysłany: 05 Sty 2018 10:04 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5106
Loty: 791
Kilometry: 744 474
platynowy
Najlepiej załączyć im przepisy, może się ugną.

Niestety LOT niemal w każdej sytuacji (odwołanie, opóźnienie, problemy z bagażem) jest bardzo antykonsumencki i należy się liczyć z tym, że mogą nie pójść na rękę.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231 ... 353  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group