Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#4521 PostWysłany: 17 Gru 2017 20:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 1264
Loty: 312
Kilometry: 420 474
srebrny
Nie dyskfalifikuje. Normalnie możesz się ubiegać o odszkodowanie, o ile opóźnienie nie wynikało z trudnych warunków atmosferycznych lub innych przyczyn niezależnych od linii.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
#4522 PostWysłany: 18 Gru 2017 00:00 

Rejestracja: 17 Gru 2017
Posty: 3
Czołem.

Miałem opóźniony lot. Samol był linii SmartWings, ale na pokładzie załoga przedstawiała się jako TravelService (SW to podlinia). Lot był czarterowy (powrót z wakacji). Mieliśmy wystartować z ZEA do Warszawy, odbyła się odprawa, byliśmy nawet na pokładzie samolotu, ale podczas startu kapitan przerwał, zgłaszając usterkę techniczną. Tym samym lot był opóźniony o 12h, linia nie zapewniła niczego (chwilowy nocleg w hotelu załatwiła prawdopodobnie Itaka). Napisałem prośbę o odszkodowanie, z prośbą o odpowiedź w czasie do 2 tygodni, linia jednak nie odpowiedziała w żaden sposób. Co powinienem teraz zrobić, czy ktoś miał podobne problemy z linią TravelService? Z góry dzięki za odpowiedź :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4523 PostWysłany: 18 Gru 2017 00:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1361
niebieski
Masz opcję szukaj na górze po prawej stronie. Napisz travel service a znajdziesz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4524 PostWysłany: 18 Gru 2017 10:09 

Rejestracja: 18 Gru 2017
Posty: 4
[quote="sewnaw"]Czołem...... Napisałem prośbę o odszkodowanie, z prośbą o odpowiedź w czasie do 2 tygodni, linia jednak nie odpowiedziała w żaden sposób. Co powinienem teraz zrobić, czy ktoś miał podobne problemy z linią TravelService? Z góry dzięki za odpowiedź :)[/

Musisz jeszcze poczekać, bo w Polsce obowiązuje 30 dniowy termin odpowiedzi na reklamację. Jeśli nie odpowiedzą, uznaje się reklamację za uznaną. Jeśli odmowią wypłaty, a lot spełniał wymogi rozporządzenia UE 261/2004, to pozostaje Ci złożenie skargi do ULC lub sprzedaż wierzytelności firmie prawniczej. Niestety TS jest jedną z linii, ktora ma duzo zdarzeń odwołania lub opóźnienia lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4525 PostWysłany: 18 Gru 2017 14:40 

Rejestracja: 18 Gru 2017
Posty: 1
witam,

za około miesiąc wylatuję do Kolumbii liniami Air France. Dostałem dzisiaj maila, że mój lot powrotny został przesunięty o 13h wcześniej. Zmienił się również numer lotu. W mailu jest informacja "HAS BEEN RESCHEDULED
DUE TO OPERATIONAL REASONS". Lecimy we dwójkę, bilet zakupiony bezpośrednio w Air France. Tracimy w sumie przez to jeden dzień pobytu, który będziemy musieli odsiedzieć w Panamie podczas przesiadki (reszta lotów się nie zmieniła) i podróż bardzo się wydłuży. Jakie mamy w tym wypadku prawa? Zmiana biletu raczej nie wchodzi w grę, bo za bardzo nie mamy alternatyw.

pozdrawiam
Michał
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4526 PostWysłany: 18 Gru 2017 14:50 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
W związku z tym, że lot jest za miesiąc musisz się zgodzić na warunki AF bez szans na odszkodowanie.
Możesz co najwyżej ponegocjować z nimi na temat dnia powrotu pasującego wam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4527 PostWysłany: 18 Gru 2017 14:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
Xcspike napisał(a):
witam,

za około miesiąc wylatuję do Kolumbii liniami Air France. Dostałem dzisiaj maila, że mój lot powrotny został przesunięty o 13h wcześniej. Zmienił się również numer lotu. W mailu jest informacja "HAS BEEN RESCHEDULED
DUE TO OPERATIONAL REASONS". Lecimy we dwójkę, bilet zakupiony bezpośrednio w Air France. Tracimy w sumie przez to jeden dzień pobytu, który będziemy musieli odsiedzieć w Panamie podczas przesiadki (reszta lotów się nie zmieniła) i podróż bardzo się wydłuży. Jakie mamy w tym wypadku prawa? Zmiana biletu raczej nie wchodzi w grę, bo za bardzo nie mamy alternatyw.

pozdrawiam
Michał

masz prawo wyjść na miasto w Panamie, warto
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4528 PostWysłany: 18 Gru 2017 18:56 

Rejestracja: 17 Gru 2017
Posty: 3
@Marlena Wojnowska jaki jest termin oczekiwania na wypłatę? Coś wiadomo na ten temat?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4529 PostWysłany: 18 Gru 2017 21:39 

Rejestracja: 02 Sie 2016
Posty: 14
Przepraszam ale nie przekopię się przez ten wątek a potrzebuję fachowa pomocy.

Ma zarezerwowany lot LOTem z Lublina do Tel Avivu 22-25.03
Dostałem meila że lot 25.03 Tel Aviv - Lublin jest odwołany i zaproponowano mi inny trzy dni później tj 28.03.
Nie mam potrzeby i nie chcę spędzić w Izraelu 7 dni. 3-4 jest dla mnie optymalne.
LOT prosi mnie o kontakt w tej sprawie.

Jakie są moje prawa i czego mogę żądać od PLL Lot?

Pięknie dziękuję za pomoc i przychylne spojrzenie na laika w tych sprawach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4530 PostWysłany: 18 Gru 2017 21:54 

Wczoraj ktoś miał podobny problem: bez problemu zamienili ten zmieniony lot na w podobnej dacie np. z Warszawy, ale nie chcą całości Lublin - Tel Aviv - Lublin zmienić np. na Warszawa - Tel Aviv - Warszawa, choć być może "kropla drąży skałę i za którymś razem"

Na pewno należy się zwrot pełnej kwoty rezerwacji
Góra
 PM off  
      
#4531 PostWysłany: 21 Gru 2017 19:22 

Rejestracja: 21 Gru 2017
Posty: 5
Ktoś z Nimi kiedyś miał do czynienia ?

Samolot miał awarie w międzylądowaniu. Zamieszanie itd itp. hotel, spanie.... 18h opóźnienia.

Wysłałem reklamacje żeby 600euro zapłacili zgodnie z "rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady".

Wysłali mi info, że chętnie dadzą Vouczer na 700 EURO na swoje usługi... wiec niby spoko bo 100euro więcej ale:
- small planet lata raczej lokalnie...
- ważność do 10.2018

Wiadomo, że z perspektywy przewoźnika lepiej dać Vouczer niż przelew...

Oczywiście zaraz napiszę do nich, że się na Vouczer nie zgadzam. Podam nr konta do przelewu 600 euro i basta.
Postraszę Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, informacjami na portalach branżowych itd itp.

Przechodził ktoś z Was tego typu "przygody" z Nimi ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4532 PostWysłany: 21 Gru 2017 19:40 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 2243
Loty: 285
Kilometry: 460 659
złoty
Propozycja vouchera wygląda na przyznanie się do winy, więc po prostu napisz grzeczne pismo z numerem konta i żądaniem wypłaty 600€ - pewnie się zgodzą. Straszenie portalami branżowymi sobie odpuść, to wygląda trochę niepoważnie. Ogólnie nie strasz, tylko poproś o realizację postanowień rozporządzenia. Jeśli wtedy wystąpi problem w dalszym etapie (po wysłaniu pisma z prośbą o pieniądze zamiast vouchera), to będzie można coś gdybać.

PS. Nie wiem dlaczego piszesz "Nimi" - to nie Trójca Święta, zwroty grzecznościowe pisze się wielką literą tylko przy bezpośrednim zwracaniu się do odbiorcy (np. piszę do Ciebie) lub w przypadku pisania w trzeciej osobie o kimś, kto z jakiegoś powodu zasługuje na większy szacunek (np. jakaś ważna osobistość, byty religijne).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#4533 PostWysłany: 21 Gru 2017 20:03 

malekar napisał(a):
Oczywiście zaraz napiszę do nich, że się na Vouczer nie zgadzam.


Nie pisz do nich "Vouczer", bo padną ze śmiechu :lol: :lol: :lol:
Góra
 PM off
MaciekM lubi ten post.
 
      
#4534 PostWysłany: 21 Gru 2017 20:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1191
Loty: 104
Kilometry: 466 167
niebieski
ale wauczer jak najbardziej mozesz i nie strasz bo będą przeciągać
_________________
Europa /USA /Kanada /Dominikana /Martynika /Gwadelupa/ St.Lucia /Barbados /Brazylia /Argentyna /Chile /Urugwaj /Egipt /Izrael /ZEA /Dubai /Katar /Etiopia /RPA /Suazi /Tanzania /Singapur /Tajlandia /Indonezja /Filipiny /Australia /Nowa Zelandia /Fidżi /Hawaje /Korea /Japonia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4535 PostWysłany: 22 Gru 2017 00:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 370
Loty: 66
Kilometry: 123 094
niebieski
Nawet jak zgodzą się jakąś kwotę przelalać na konto, to zajmuje im to kilka miesięcy lub dłużej.
Znajomi mieli opóźniony lot we wrześniu, kase na konto dostali w czerwcu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4536 PostWysłany: 22 Gru 2017 00:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Lut 2016
Posty: 3
Loty: 130
Kilometry: 382 348
witam Was, moze ktos mial podobny przypadek.. 12/12 lecialem z cala rodzina na urlop na Jamajke do Montego Bay. Mial to byc lot bezposredni z Warszawy bez miedzyladowania, taki tez kupilem poniewaz bylo to wygodne polaczenie, zwlaszcza ze podrozowalem z dwojka malych dzieci. Lot jednnak nie dosc ze opozniony to jeszcze zostal przekierowany do AMS, gdzie czekalismy w samolocie ponad 2 godziny. Caly lot zostal zatem opozniony o ok 3,5h oraz musielismy ladawac w Amsterdamie. Czy w zwiazku z tym nalezy sie jakies odszkodowanie? dodam ze caly lot WAW-MGB mial trwac 13h. Macie jakies doswiadczenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4537 PostWysłany: 22 Gru 2017 01:04 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Lot był międzykontynentalny więc opóźnienie( jeśli z winy linii lotniczej wykonującej lot) ,które upoważnia do odszkodowania to w tym przypadku 4 godziny.Międzylądowanie z czegoś pewnie wyniknęło ,ale nie wiem czy daje jakieś podstawy do roszczeń.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4538 PostWysłany: 22 Gru 2017 01:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2876
HON fly4free
Nic się nie należy w tym przypadku, dotarliście na miejsce o czasie eu261.
_________________
https://youtube.com/@CamiloPardo


Ostatnio edytowany przez nick, 22 Gru 2017 01:31, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4539 PostWysłany: 22 Gru 2017 01:19 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Może nie o czasie pierwotnie planowanym,ale o takim,że z odszkodowania niestety nici :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4540 PostWysłany: 22 Gru 2017 10:49 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
miriam napisał(a):
Lot był międzykontynentalny więc opóźnienie( jeśli z winy linii lotniczej wykonującej lot) ,które upoważnia do odszkodowania to w tym przypadku 4 godziny.Międzylądowanie z czegoś pewnie wyniknęło ,ale nie wiem czy daje jakieś podstawy do roszczeń.



Jeżeli lot międzykontynentalny przekroczył czas 3h należy się pełne odszkodowanie.
To o czym piszesz dotyczy sytuacji kiedy pasażerowie maja prawo do opieki.
Oczywiście jeżeli to jest w wyniku usterki po stronie przewoźnika.

W przypadku jak lot został przebookowany na inny z opóźnieniem czasu przylotu, zawarł się pomiędzy 3-4h przewoźnik może obniżyć odszkodowanie o 50%.t

@kubacuba
Jak najbardziej składaj wniosek i poinformuj nas o zakończonym postępowaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
cron
phpBB® Forum Software © phpBB Group