Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#4481 PostWysłany: 12 Gru 2017 21:04 

Jak dla mnie przeważyło, że są w aliansie/sojuszu linii lotniczych i zwyciężyło dobro klienta

https://www.fly4free.pl/lot-uia-i-turki ... ewoznikow/
Góra
 PM off  
      
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN
#4482 PostWysłany: 13 Gru 2017 00:59 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Dobro klienta?

AIRE ma reprezentować interesy przewoźników w relacjach z instytucjami europejskimi. Podczas konferencji prasowej podkreślono, że „silne członkostwo ma skłonić instytucje europejskie do przyspieszenia działań związanych ze stworzeniem o wiele bardziej efektywnego pod względem kosztów środowiska biznesowego dla przewoźników lotniczych”.

Tu raczej chodzi o interesy przewoźników, a nie klientów. Liniom lotniczym nie podoba się , że muszą wypłacać odszkodowania, rekompensaty oraz oferować pasażerom świadczenia przy nieregularności lotów.
A takie właśnie AIRE po to między innymi zostało stworzone.

AIRE to nie taki sojusz jak Star Alliance, czy One World, gdzie pasażer ma korzyści z przynależności przewoźnika do danego sojuszu.
Jak rejs lotu zostanie odwołany w Kijowie, to biuro najpierw poszuka lotu zastępczego wśród linii ze stara, a nie AIRE.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4483 PostWysłany: 15 Gru 2017 00:41 

Rejestracja: 15 Gru 2017
Posty: 1
Witam,
szukam Państwa pomocy w związku z moimi problemami z linią Qatar Airways.

Zakupiłem lot z Warszawy przez Dohę do Bangkoku. Opóźnił się on o prawie 20 godzin. Pilot w samolocie za przyczynę podał problemy z silnikiem - podobno wymieniono część. Oczywiście postanowiłem po powrocie z Tajlandii o ubieganie się o odszkodowanie od linii lotniczych. Teoretycznie przysługuje mi 600 euro zniżki (długi czas opóźnienia, daleka trasa i przyczyna techniczna). Napisałem więc do Qatar Airways maila w tej sprawie. Niestety spotkał się on z odmową. Treść odpowiedzi zawieram poniżej:
Cytuj:
Thank you for taking the time in writing to us.
We refer to your feedback concerning flight QR260/20November 2017 Warsaw - Doha.
We are sorry for the inconvenience that you encountered and can fully appreciate how unsettling this situation must have been. Although every effort is made to achieve on time departures, there are occasions when flights are delayed / cancelled due to circumstances beyond our control as it unfortunately happened with this flight QR260.
Unfortunately, there was nothing we could do to avoid the disruption and as such, we believe that this would be considered an extraordinary circumstance, which in this case, involved unexpected flight safety shortcomings.
As you will no doubt appreciate, the safety of our passengers and crew is of the utmost importance to us and Qatar Airways will only operate flights when it is safe to do so.
Whilst we seek your kind understanding that disruptions of this nature can be totally unforeseen and beyond our control, we would like to reassure you that every effort is made to ensure the prompt operation of all our flights and to minimize any potential disruption which may be caused to our valued customers' travel plans.
As a result of this, passengers who had onward connections were consequently rebooked to travel on the next departing flight/s to their final destinations.
We would like to clarify here that at Qatar Airways we believe on continuous improvement and same is done periodically considering the valued feedback received from our valued customer like you and we believe you as valued customer have every right to expect the best service from Qatar Airways and you can have our assurance that same will be highlighted to our Ground Services management for their information and whatever action required.
Regrettably, we are unable to oblige your claim.
On behalf of Qatar Airways, we reiterate our sincere apologies for the inconveniences caused and regret not meeting your expectations.

Co polecacie robić dalej? Czy dalej walczyć mailowo z Qatarem, czy może iść do Urzędu Lotnictwa Cywilnego? Co sądzicie o pośredniku, który mógłby przejąć sprawę? Za każdą pomoc i radę będę wdzięczny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4484 PostWysłany: 15 Gru 2017 09:44 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1960
platynowy
Złóż wniosek do polskiego ULC i załącz wszystkie dokumenty łącznie z odpowiedzią od QA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4485 PostWysłany: 16 Gru 2017 04:37 

Rejestracja: 16 Gru 2017
Posty: 5
W niedzielę 10 grudnia podróżowalem z GDN do EIN. Pierwszy problem pojawił sie w Gdańsku. Samolot W6 nie dolecial na czas z poprzedniego odcinka (powód - został przekierowany z Malmo do Kopenhagi z powodu warunkow pogodowych i nie dolecial na czas z Kopenhagi). Wiec wylot z GDN opóźnił sie o niecałe dwie godziny.

W trakcie lotu do EIN popsuły sie warunki pogodowe i samolot został przekierowany do Liege w Belgii (gdybysmy wystartowali o czasie samolot wylądowałby w Eindhoven, mam na to dowody).

W Liege , jako ze to terminal cargo ' przez godzine nie mogli znalezć schodów zeby nas wypuscic z samolotu wiec siedzielismy w samolocie.
W terminalu w Liege spedzilismy 5 godzin w oczekiwaniu na autobusy do Eindhoven, oczywiscie bez opieki w postaci jedzenia, picia itd.

Czy jest szansa na odszkodowanie, jesli udowodnie, ze planowy (a nie spozniony) wylot tego samolotu z GDN zakonczylby sie ladowaniem w Eindhoven a nie Liege? (Inne samoloty ladowaly w EIN w tych godzinach, w ktorych miał dotrzec nasz samolot) Dotarlismy do EIN z ponad 9 godzinnym spoznieniem.



Dalszy ciąg historii bo to nie koniec nieciekawych wydarzeń:

Z EIN 10 grudnia rownież mielismy leciec do ACE. Jednak lot został odwołany. (Prawdopodobnie tez nie doleciał do EIN i wyladowal w CRL, skad poleciał na ACE).

Musielismy wiec wziac taxi, oraz hotel. Jako, ze FR zaproponowal nam lot za tydzień dopiero na ACE, postanowilismy zostac w hotelu 4 doby i wrocic do GDN (bo najblizsze bilety na powrot do GDN byly na 14 grudnia.).

Czy FR powinien nam pokryc koszty hotelu, taxi i powrotu do GDN?

Pomózcie co powiniennem i czy wogóle egzekwowac, bo sytuacja jest na tyle zlozona, ze mimo doswiadczenia w lataniu i jako tako znajomosci przepisow, juz jej nie ogarniam. Za duzo sie wydarzylo jednego dnia.


Ostatnio edytowany przez Abcn 16 Gru 2017 11:32, edytowano w sumie 2 razy
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4486 PostWysłany: 16 Gru 2017 07:45 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6219
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
Spróbować zawsze można , ale w takich wypadkach zastosują taką odpowiedź - cytuję z pamięci " Due to extremly bad weather condition...''
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4487 PostWysłany: 16 Gru 2017 14:06 

Rejestracja: 16 Gru 2017
Posty: 5
oskiboski napisał(a):
Spróbować zawsze można , ale w takich wypadkach zastosują taką odpowiedź - cytuję z pamięci " Due to extremly bad weather condition...''


Tez jestem tego prawie pewien.

Bardziej zalezy mi na odpowiedzi czy koszty hotelu i taksowek, oraz wczesniejszego powrotu do Polski )przypominam ze po odwolaniu EIN-ACE, po czterech dniach wrocilismy do GDN, bilety kupilismy sami. Czy FR pownienien zrekompensowac koszty czy nie skoro zaproponowal wylot za tydzien?

Zamiast ACE siedzielismy w pokoju w EIN, nawet nie wychodzilismy (tylko raz po jedzenie) bo ciuchy mielismy takie bardziej na ACE :) Zato cala impreza kosztowala nas 600 E.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4488 PostWysłany: 16 Gru 2017 14:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Jeśli powodem odwołania/opóźnienia nie była pogoda między lotniskiem Twojego wylotu i przylotu, tylko w związku z poprzednim lotem, to składaj wniosek o odszkodowanie na podstawie rozporządzenia 261. A jeśli przewoźnik odmówi to skarga do ULC - w tej chwili urzędy lotnictwa w całej UE zgodnie uznają, że pogoda może być uzasadnieniem pod warunkiem, że dotyczy lotu, na który ma się bilet, a nie lotów poprzednich(przewoźnik niech tak załatwia sobie samoloty i konstruuje rozkład, by opóźnienia na innych trasach nie miały wpływu na dalsze loty).
Zbieraj rachunki i domagaj się też zwrotu kosztów poniesionych w związku z opóźnionym lotem.
Pewnie będą Cię zbywać, dlatego konieczna będzie skarga do ULC. W niej zaznaczysz wszystkie zaniedbania linii - brak napojów i pożywienia, opóźnienie, poniesione dodatkowe wydatki.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4489 PostWysłany: 16 Gru 2017 15:01 

Rejestracja: 16 Gru 2017
Posty: 5
Pabloo napisał(a):
Jeśli powodem odwołania/opóźnienia nie była pogoda między lotniskiem Twojego wylotu i przylotu, tylko w związku z poprzednim lotem, to składaj wniosek o odszkodowanie na podstawie rozporządzenia 261. A jeśli przewoźnik odmówi to skarga do ULC - w tej chwili urzędy lotnictwa w całej UE zgodnie uznają, że pogoda może być uzasadnieniem pod warunkiem, .


Dziekuje za odpowiedz, tylko, ze moja sytacja jest na tyle zlozona (W6 opozniony GDN-EIN, FR EIN-ACE odwolany). Ze juz nie wiem o co i do kogo mam sie starac.
Wydaje mi sie logicznym, ze odszkodowanie do W6 a zwrot kosztow do FR. Czy dobrze mysle?

Natomiast pozostale dwa odcinki, ktore mialem kupione czyli ACE-BCN BCN-GDN sadze, ze poprostu przepadaja? Czy nie?


Narazie zlozylem do FR (odwolany EIN-ACE) wniosek o zwrot kosztow hotelu, taksi, jedzenia, biletu powrotnego, ktory musialem kupic z EIN_GDN. Czy dobrze zrobilem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4490 PostWysłany: 16 Gru 2017 17:38 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
sebek1111 napisał(a):
Wydaje mi sie logicznym, ze odszkodowanie do W6 a zwrot kosztow do FR. Czy dobrze mysle?

Natomiast pozostale dwa odcinki, ktore mialem kupione czyli ACE-BCN BCN-GDN sadze, ze poprostu przepadaja? Czy nie?


Narazie zlozylem do FR (odwolany EIN-ACE) wniosek o zwrot kosztow hotelu, taksi, jedzenia, biletu powrotnego, ktory musialem kupic z EIN_GDN. Czy dobrze zrobilem?

Czy loty powrotne są FR i już po terminie?Jeśli jeszcze nie ,to próbuj je anulować ( za zwrotem kosztów choćby w postaci vouchera) w związku z całą historią odwołania lotu do ACE i braku jakiejkolwiek opieki po tym fakcie.FR ma bezpłatny czat chyba do godz.18 więc nie zaszkodzi przedstawić perypetie i dopytać czy chociaż nie da się zminimalizować strat za powrót z ACE.To co napisałeś do tej pory do FR jest ok.tylko szanse,że zaakceptują pod znakiem zapytania. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4491 PostWysłany: 16 Gru 2017 18:48 

Rejestracja: 29 Sty 2015
Posty: 9
Loty: 25
Kilometry: 59 086
-- 16 Gru 2017 18:46 --

witam,
Pytanie o opóźniony lot.... Miałem lot na jednym bilecie na trasie Warszawa - Kuala Lumpur z transferem w Stambule. Lot Warszawa- Stambuł odbył się bez problemów, natomiast lot na trasie Stambuł -Kuala Lumpur miał 5 godzin 15 minut opóźnienienia. Wraz z planowanym czasem oczekiwania tj. 6,5 h czekaliśmy w Stambule około 11,5 h. Tak wiem, liczy sie czas dotarcia do miejsca docelowego, ale nie pamiętam tego. Dostaliśmy kupony na jedzenie, ale odmówili nam noclegu, za który zapłaciliśmy z własnych pieniędzy. Moje pytanie brzmi, czy powyższy przypadek łapie się pod rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.? Znajduję na ten temat sprzeczne informacje....ULC odpisał, że się nie należy, ale zapomianiełm wspomnieć, że zaczynałem lot w Warszawie, natomiast firmy zajmujące sie tego typu odszkodowaniami twierdzą, że ten przypadek łapie się pod to rozporządzenie....

-- 16 Gru 2017 18:48 --

zapomniałem dodać ,że loty były w Turkish Airlines
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4492 PostWysłany: 16 Gru 2017 18:52 

Nie pozostaje nic innego jak sprzedać im z upustem roszczenie do odszkodowania...

Masz odpowiedź z ULC, a liczysz na pomoc gal anonima z forum, nawet jeśli tak zacnego forum ;)
Góra
 PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#4493 PostWysłany: 16 Gru 2017 18:53 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Jaka linia i ile po planowanym pierwotnie czasie byłeś w Kuala Lumpur ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4494 PostWysłany: 16 Gru 2017 18:54 

Przeczytaj dokładnie, a i jak Stambuł to od razu wiadomo
Góra
 PM off  
      
#4495 PostWysłany: 16 Gru 2017 19:00 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@piorek88 ULC może mieć rację,nic nie zmienia fakt wylotu z WAW jeśli uznają,że opóźnienie powstało dopiero w Istambule.Może firma chce dochodzić roszczeń bezpośrednio od linii w oparciu o ich regulamin ;)Skieruj jednak sprawę oficjalnym pismem do ULC ,aby się upewnić jak twój przypadek potraktują.Jeśli decyzja ULC będzie negatywna a firma nadal chętna to rozważ,bo wtedy niewiele tracisz.


Ostatnio edytowany przez miriam, 16 Gru 2017 20:18, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4496 PostWysłany: 16 Gru 2017 19:04 

piorek88 napisał(a):
natomiast lot na trasie Stambuł -Kuala Lumpur miał 5 godzin 15 minut opóźnienienia. Wraz z planowanym czasem oczekiwania tj. 6,5 h czekaliśmy w Stambule około 11,5 h. Tak wiem, liczy sie czas dotarcia do miejsca docelowego, ale nie pamiętam tego. Dostaliśmy kupony na jedzenie, ale odmówili nam noclegu, za który zapłaciliśmy z własnych pieniędzy. Moje pytanie brzmi, czy powyższy przypadek łapie się pod rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.?


Czy Turcja i/lub Malezja są objęte jurysdykcją Parlamentu Europejskiego? Myślę, że w tak oczywistej sprawie znasz odpowiedź.

piorek88 napisał(a):
ULC odpisał, że się nie należy, ale zapomianiełm wspomnieć, że zaczynałem lot w Warszawie, natomiast firmy zajmujące sie tego typu odszkodowaniami twierdzą, że ten przypadek łapie się pod to rozporządzenie....


Oczywiście, że możesz uwierzyć w takie "zapewnienia" (obietnice bez pokrycia) i przehandlować swoje dane osobowe pod pretekstem uzyskania odszkodowania dla Ciebie. Decyzja należy do Ciebie - twoje ryzyko.
Góra
 PM off  
      
#4497 PostWysłany: 16 Gru 2017 19:06 

Rejestracja: 29 Sty 2015
Posty: 9
Loty: 25
Kilometry: 59 086
No właśnie nie pamiętam, ile czasu byłem po planowanym przylocie w Kuala Lumpur, tak jak wspomniałem w poście, ale na pewno było to około 5 godzin. Maile do ULC był w formie zapytania i tak jak wspomniałem w poście zapomniałem dodać , że wylot był z Warszawy. W poniedziałek zadzwonię do nich. Pozornie sprawa nie jest tak oczywista bo loty były na jednym bilecie a miejscem wylotu była Warszawa ( znajdująca się na terenie UE) to według firm zajmujących sie tego typu sprawami bardzo ważna informacja... Zadałem to pytanie bo może, ktoś miał podobną sytuację..... czytałem gdzieś na forum o przypadku podobnym, ale wylot z Budapesztu i chłopak dostał odszkodowanie. Inna osoba opisując podobny przypadek otrzymała taką prośbę odmownie.... Nie mam pojęcia z czego to wynika... Interesuję mnie tylko czy jeśli lot był z Warszawy i wszystko odbyło się na jednym bilecie czy dany przypadek podlega pod prawo UE....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4498 PostWysłany: 16 Gru 2017 19:11 

Rejestracja: 16 Gru 2017
Posty: 5
miriam napisał(a):
Czy loty powrotne są FR i już po terminie?


Lot ACE-BCN jest FR. Mialas bardzo dobry pomysł z tym anulowaniem, niestety juz za pozno bo czat nieczynny a lot wlasnie sie odbywa. Ok 21 bedzie w BCN, wyleciał punktualnie.

Lot BCN-GDN jest jutro i jest realizowany przez W6.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#4499 PostWysłany: 16 Gru 2017 19:12 

@piorek88 - odnośnie opóźnień, każdy odcinek lotu traktowany jest jako oddzielny w kwestii dochodzenia swoich praw. Czyli np. jeśli na jednym bilecie masz 4 loty, a wszystkie będą opóźnione, każdy przypadek jest traktowany osobno. Jeśli opóźnienie dotyczy tylko jednego z lotów, sprawa dotyczy tylko tego konkretnego odcinka (jako całość się to nie liczy).

Ważne jest co innego w przypadku lotów łączonych, znajdujących się na jednym bilecie. Jeśli opóźnienie na danym odcinku powoduje, że nie możliwe było wstawienie się na kolejny lot, linia lotnicza ma obowiązek zapewnić Tobie alternatywny lot.
Góra
 PM off  
      
#4500 PostWysłany: 16 Gru 2017 19:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Dlaczego znowu wypowiadacie się na dość istotny temat na podstawie własnych przypuszczeń i uprzedzeń, nie mając pojęcia o rzeczywistości?

Wyrok TS UE z 26 lutego 2013 r. :
http://curia.europa.eu/juris/celex.jsf?celex=62011CJ0011&lang1=pl&type=TXT&ancre=
cytaty z wyroku:
Cytuj:

34
Tymczasem pojęcie miejsca docelowego zostało zdefiniowane w art. 2 lit. h) rozporządzenia nr 261/2004 jako miejsce lądowania określone na bilecie przedstawionym na stanowisku kontrolnym lub, w przypadku lotów łączonych, miejsce lądowania ostatniego lotu.

Cytuj:

35
Z powyższego wynika, że w przypadku lotu łączonego do celów zryczałtowanego odszkodowania przewidzianego w art. 7 rozporządzenia nr 261/2004 znaczenie ma wyłącznie opóźnienie stwierdzone względem planowej godziny przybycia do miejsca docelowego, rozumianego jako miejsce lądowania ostatniego lotu zainteresowanego pasażera.

Cytuj:
32
Należy zwrócić uwagę w tym względzie, że odniesienie w rozporządzeniu nr 261/2004 do różnych sytuacji opóźnienia wykazuje zgodność z art. 19 konwencji montrealskiej, która stanowi integralną część porządku prawnego Unii (zobacz wyroki: z dnia 10 stycznia 2006 r. w sprawie C-344/04 IATA i ELFAA, Zb.Orz. s. I-403, pkt 36; a także z dnia 6 maja 2010 r. w sprawie C-63/09 Walz, Zb.Orz. s. I-4239, pkt 19, 20). Wspomniany artykuł mówi bowiem o „opóźnieniu w przewozie lotniczym osób”, nie precyzując, na jakim etapie takiej operacji przewozu powinno zostać stwierdzone owo opóźnienie.


opis w mediach: http://www.rp.pl/artykul/984579-ETS--kiedy-za-opozniony-lot-z-przesiadkami-nalezy-sie-odszkodowanie.html

Czyli reasumując: Nie ma znaczenia gdzie kończy się lot, nawet jeśli jest z przesiadką poza UE. Liczy się miejsce startu. Jeśli miałeś jeden bilet do Kuala Lumpur z przesiadką w Stambule, liczy się czas dotarcia do Kuala Lumpur.

@piorek88
Luźne zapytania do ULC to i luźne odpowiedzi od nich. Tak często działają instytucje państwowe. Nie pisz pytań, nie dzwoń, tylko po odmowie od linii złóż skargę na przewoźnika. Dopóki nie ma postępowania to podejście będzie jak najbardziej luźne.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group