Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7084 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 355  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 04 Paź 2011 22:50 

Rejestracja: 03 Wrz 2011
Posty: 237
Loty: 14
Kilometry: 20 013
O ile mnie pamięć nie myli, czy linia nie ma obowiązku rozpatrzenia reklamacji w ciągu 30 dni od daty otrzymania pisma ? Czym wysłałeś mailem ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#42 PostWysłany: 05 Paź 2011 15:28 

Rejestracja: 31 Lip 2011
Posty: 14
Z tego co wiem, to polskie prawo mówi o 30 dniach, ale na stronach organów UE, na które się powołujemy napisali o 6 tygodniach. Ja poczekałem. Zobaczymy czy Grecja mi pomoże, czy zbankrutuje i nie zdąży :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#43 PostWysłany: 05 Paź 2011 19:32 

Rejestracja: 03 Lut 2010
Posty: 82
W ULC powiedzieli mi, że nie zostało nigdzie określone ile czasu linia lotnicza ma na odpowiedź w sprawie odszkodowania. Dodali natomiast, że w Europie przyjął się zwyczaj odpowiedzi w miesiąc - po tym czasie można słać skargę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#44 PostWysłany: 05 Paź 2011 21:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 428
Loty: 30
Kilometry: 44 523
dbudyn napisał(a):
Astrid - wiem, ze pozno odpowiadam, ale na twoim miejscu zadzwonilbym do ULC i zapytal ich co nalezy zrobic (wiem, ze twoj lot byl z Hiszpanii, ale zasady sa takie same). Teoretycznie musisz przekazac swoja skarge do przewoznika (tylko po to, zeby on mogl ja odrzucic). Nie wiem, czy Ryanair ma jakis formularz albo adres mailowy do tego, w ULC powinni wiedziec.

Tak właśnie zrobiłam.
Kazano mi wysłać do Ryanaira formularz ze strony ULC. Jutro wysyłam. Zobaczymy, co będzie dalej.
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#45 PostWysłany: 06 Paź 2011 23:11 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 25
Loty: 92
Kilometry: 220 025
Witajcie,

kupiłam bilet w serwisie cheaptickets.de na lot- na jednym bilecie Finnairem:
-Warszawa- Helsinki
-Helsinki- Bangkok
-Bangkok- Helsinki
-Helsinki- Warszawa

Dzis sprawdzilam, ze pierwszy z lotow jest przesuniety z godziny 9.55 na 13.05, w wyniku czego z zaplanowanego calodziennego zwiedzania Helsinek beda nici :/ Do odlotu zostało ponad 30 dni.

Mieszkam we Wroclawiu, mam juza zabookowany lot LOTem do Warszawy oraz nocleg w Wawie.

Jakie prawa mi przysługują?
Rozmawiać z Cheaptickets, czy z Finnairem?
Czy bezwzględnie przysługuje mi odszkodowanie? W jakiej wysokości- czy skoro lecę do Bangkoku, to jest to 600 euro?
Czy moge wywrzec nacisk, zeby znalezli mi i oplacili lot poranny na trasie Wrocław-Helsinki?

Pomóżcie :shock:
_________________
REKORDY 2011
21 lotów za mną
1 przejście odprawy na lotnisku bez żadnego dokumentu tożsamożsci :)

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#46 PostWysłany: 06 Paź 2011 23:42 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
Muffinka napisał(a):
Witajcie,

kupiłam bilet w serwisie cheaptickets.de na lot- na jednym bilecie Finnairem:
-Warszawa- Helsinki
-Helsinki- Bangkok
-Bangkok- Helsinki
-Helsinki- Warszawa

Dzis sprawdzilam, ze pierwszy z lotow jest przesuniety z godziny 9.55 na 13.05, w wyniku czego z zaplanowanego calodziennego zwiedzania Helsinek beda nici :/ Do odlotu zostało ponad 30 dni.

Mieszkam we Wroclawiu, mam juza zabookowany lot LOTem do Warszawy oraz nocleg w Wawie.

Jakie prawa mi przysługują?
Rozmawiać z Cheaptickets, czy z Finnairem?
Czy bezwzględnie przysługuje mi odszkodowanie? W jakiej wysokości- czy skoro lecę do Bangkoku, to jest to 600 euro?
Czy moge wywrzec nacisk, zeby znalezli mi i oplacili lot poranny na trasie Wrocław-Helsinki?

Pomóżcie :shock:



Odszkodowanie w żadnym wypadku Ci nie przysługuje. Po pierwsze zmiana nastąpiła z dużym wyprzedzeniem, a po drugie nie powoduje opoźnienia (lub przyspieszenia) w dotarciu do miejsca docelowego czyli Bangkoku. Postój w Helsinkach nie jest w takich przypadku w ogóle zakontraktowany w umowie przewozu i ma charakter wyłącznie techniczny: biletem objęta jest, jak domniemuje, podróż z Warszawy do Tajlandii z przesiadką w Helsinkach, a nie podróż z Warszawy do Helsinek i z Helsinek do Tajlandii w określonym odstępie czasu (tak skonstruowany bilet kosztuje dużo więcej). Zmiana rozkladowa nie powoduje też żadnych innych dodatkowych kosztow po Twojej stronie, gdyż nie wpływa na mozliwość skorzystania z innych przelotów (do Warszawy) czy noclegu (a te koszty tak czy owak zgodnie z własnym wyborem byś poniosła). Ewentualnie możesz sprobować napisac do przewoźnika lub agenta, ktory wystawił Ci bilet, czy bylaby mozliwość innej niż zaproponowana zmiany planu podróży - tak aby bardziej Ci to pasowało - ale w tym konkretnym przypadku przewoźnik nie ma obowiązku dokonywac takiej zmiany, abyś wyleciała z Wrocławia (kontraktowalas wylot z Warszawy, moglaś od razu rezerwowac bilet z Wrocławia, jesli Ci na tym zależało) ani żebys miała ileś tam godzinną przerwę na zwiedzanie Helsinek.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
#47 PostWysłany: 11 Paź 2011 17:44 

Rejestracja: 07 Maj 2011
Posty: 109
Mam taki przypadek:
jeden bilet lufy WAW-FRA-MUC-TBS

W Frankfurcie odwołują lot do Monachium, co powoduje (już nie piszę o kolejce do kasy Lufy) - przerwę w podróży i opóźnienie przylotu do TBS o 24 godziny. Co prawda Lufa zapewniła nocleg w hotelu z kolacją i śniadaniem (ale bez obiadu i ... szczoteczki do zębów), ale podróż trwała 34 godziny zamiast planowych 10 godzin. I co - warto pisać o odszkodowanie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#48 PostWysłany: 12 Paź 2011 22:35 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
A jaka była przyczyna odwołania lotu?
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
#49 PostWysłany: 13 Paź 2011 20:15 

Rejestracja: 07 Maj 2011
Posty: 109
Prawdopodobnie samolot się zepsuł. Podkreślam, że byłem już w trakcie podróży.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#50 PostWysłany: 13 Paź 2011 21:07 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
dyzu napisał(a):
Prawdopodobnie samolot się zepsuł. Podkreślam, że byłem już w trakcie podróży.

Pisz w takim razie o ryczałtowe odszkodowanie w związku z odwołanym lotem i opóźnieniem podróży: w tym wypadku nie ma znaczenia, że stało się to już jej w trakcie (problemy pojawiają się w sytuacji spóźnienia na lot przesiadkowy - tu rozporządzenie unijne nie chroni w wielu przypadkach pasażerów, ale nie odwołania lotu). Ogólnie rzecz biorąc: usterka maszyny NIGDY nie jest sama w sobie okolicznością nadzwyczajną, natomiast nie oznacza to automatycznie, że przewoźnik, który odwołał lot z powodów "technicznych", będzie musiał wypłacić odszkodowanie. Sedno sprawy tkwi w tym, co spowodowało tę usterkę: inna jest sytuacja w razie, gdy samolot się zepsuł bo się poprostu zepsuł (wszystko się kiedyś psuje i to przewoźnik musi mieć na uwadze), inna gdy coś samolot zespuło: i tu albo to coś mogło być nieprzewidywalne (z reguły np. uderzenie pioruna, zderzenie z ptakami), albo też ewentualnie przewidywalne. Do tego ocenia sie także, czy przewoźnik mógl odpowiednio zapobiec skutkom zdarzenia (tu szczegolnie sprawa jest istotna bo operował ze swojego hubu nr 1 do hubu nr 2 więc mial nieporównywalnie wieksze mozliwości dzialania niż na obcym lotnisku). Reasumując, istniaje szansa, że coś uda Ci się uzyskać - w razie odmowy LH piszesz od ULC i to przewoźnik będzie musiał wykazać nadzwyczajnośc okoliczności, które spowodowały usterkę.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
#51 PostWysłany: 13 Paź 2011 21:17 

Rejestracja: 07 Maj 2011
Posty: 109
Dzięki. Skorzystam z Twojej rady. Nic to przecież nie kosztuje.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#52 PostWysłany: 17 Paź 2011 10:21 

Rejestracja: 03 Wrz 2011
Posty: 237
Loty: 14
Kilometry: 20 013
Daj znać jak poszło w temacie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#53 PostWysłany: 20 Paź 2011 11:42 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4096
Loty: 416
Kilometry: 910 366
Moja historia:

11 dni przed wylotem mój lot o długości trasy do 1500 km został odwołany. Zaproponowano mi połączenie o 3h 45 minut wcześniejsze. Propozycję przyjąłem. Następnie złożyłem reklamację i ubiegałem się o odszkodowania. Ostatecznie przyznano mi 50% kwoty, o którą wnioskowałem. Powołując się na art. 7 pkt 2 litera a)


2. Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmiane planu podróży do ich miejsca
docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu
przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu

a) o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długosci do 1 500 kilometrów; lub

(...)

obsługujacy przewoznik lotniczy moze pomniejszyc odszkodowanie przewidziane w ust.1 o
50%.


Złożyłem odwołanie do ULC. ULC w postępowaniu przewoźnika nie doszukało się uchybień i wypłatę 50% odszkodowania uznało za poprawne.


Mój punkt widzenia. Czas lotu nie przekraczający (...) o 2h należy rozumieć jako maksymalnie +/- 2 godziny od godziny pierwotnej. Z tego co się domyślam zarówno przewoźnik jak i ULC przekraczający traktuje jako ponad +2h od godziny pierwotnej. Ponieważ w moim przypadku było -3h 45 min przewoźnik według niego samego jak i ULC może pomniejszyć odszkodowanie o 50%. Dziwne, ale prawdziwe.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#54 PostWysłany: 20 Paź 2011 12:20 

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 363
Chyba mają rację. Oni w tym punkcie mówią o przylocie. Jeśli będziesz wcześniej to chyba lepiej. Twoje odszkodowanie wynika z innego faktu a mianowicie z Artykuł 5, pkt 1 c). Trzeba tu rozgraniczyć czas odlotu od czasu przylotu. To, że przenieśli Ci o 3 h 45 m wcześniej i nastąpiło to w okresie do 2 tygodni przed podróżą pozwala Ci ubiegać się o odszkodowanie. Dodam więcej jeśli np. w okresie od 2 tyg. do 1 tyg. zaproponowaliby Ci lot, który zaczyna się o 1 h 45 m wcześniej i kończy się 3 h 50 m później niż pierwotnie to odszkodowanie nie należałoby się.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#55 PostWysłany: 20 Paź 2011 12:55 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4096
Loty: 416
Kilometry: 910 366
barrob1 napisał(a):
Chyba mają rację. Oni w tym punkcie mówią o przylocie. Jeśli będziesz wcześniej to chyba lepiej.


Kupując usługę przewozu oczekuję jej realizacji na warunkach określonych w umowie, w tym konkretnych godzin przylotu i wylotu. Czy wcześniej czy później zmienia to mój plan podróży i powoduje komplikacje.

barrob1 napisał(a):
Twoje odszkodowanie wynika z innego faktu a mianowicie z Artykuł 5, pkt 1 c). Trzeba tu rozgraniczyć czas odlotu od czasu przylotu.


Moje odszkodowanie nie wynika z innego faktu, tylko z tego własnie :). Cytowany przeze mnie artykuł pozwala przewoźnikowi zmniejszyć należne odszkodowanie o 50%.

barrob1 napisał(a):
To, że przenieśli Ci o 3 h 45 m wcześniej i nastąpiło to w okresie do 2 tygodni przed podróżą pozwala Ci ubiegać się o odszkodowanie.


Dlatego o odszkodowanie wystąpiłem i je otrzymałem.

barrob1 napisał(a):
Dodam więcej jeśli np. w okresie od 2 tyg. do 1 tyg. zaproponowaliby Ci lot, który zaczyna się o 1 h 45 m wcześniej i kończy się 3 h 50 m później niż pierwotnie to odszkodowanie nie należałoby się.


Zgadza się.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#56 PostWysłany: 20 Paź 2011 13:51 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
@Kamil: interpretacja przewoźnika i ULC w tym wypadku niestety jest trafna: takie przypadki, jak opisałeś, niestety nie są objęte odszkodowaniem zryczałtowanym, natomiast jeśli pasażer mimo tego ponosi szkodę z powodu przyspieszenia lotu w takiej konfiguracji, jak w Twoim przypadku (dodatkowe koszty związane z dłużym pobytem, zmiana biletów na wcześniejsze podróże, utrata czasu pracy itd. itp.) zawsze może wystapić do sądu z roszczeniami w trybie montrealskim: niestety już według zwykłych zasad dowodowych (trzeba wykazać szkodę itd). Warto o tym pamiętać, bo z całą pewnością są przypadki, gdy przyspieszenie podróży (a nie tylko jej opóźnienie) pociąga za sobą wymierne koszty.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
#57 PostWysłany: 20 Paź 2011 14:09 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4096
Loty: 416
Kilometry: 910 366
Marek ależ jak najbardziej jest objęte odszkodowaniem, które już jest na moim koncie. Zaskoczyło mnie jednak, że w tej sytuacji, przewoźnik może je pomniejszyć o 50%. Sądziłem, że rozporządzenie winno być interpretowane odmiennie. ULC wyprowadziło mnie z błędu. Stąd moja informacja: jeśli wasz lot jest przesunięty na godzinę wcześniejszą, przysługuje tylko 50% odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#58 PostWysłany: 20 Paź 2011 14:12 

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 363
Cała rzecz jest w rozumieniu słów "którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu". Ja rozumiem w ten sposób, że może być dowolnie wcześniej ale nie później niż.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#59 PostWysłany: 20 Paź 2011 14:15 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4096
Loty: 416
Kilometry: 910 366
I dokładnie tak jest. Ja natomiast sądziłem (wydawało mi się, że zgodnie z logiką), iż "nie przekracza" należy interpretować: nie wykracza poza oznaczoną granicę (w obie strony).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#60 PostWysłany: 20 Paź 2011 15:58 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
Jasne, oczywiście, miałem na myśli nie są objęte odszkodowaniem w pełnym wymiarze, stąd ewetualnie jeśli szkody poniesione przez pasazera przenoszą połowę ryczałtu, wspomniana możliwość dochodzenia ich pełnego pokrycia, ale już w zwykłym trybie procesowym.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7084 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 355  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group