Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7072 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 354  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 11 Sie 2011 16:08 

Rejestracja: 22 Kwi 2011
Posty: 26
Dzisiejsza Gazeta Prawna: :arrow: Linie lotnicze ignorują skargi pasażerów i nie wypłacają odszkodowań
w sumie nic nowego ani odkrywczego, ale może się komuś przyda
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 11 Sie 2011 16:39 

Rejestracja: 14 Gru 2010
Posty: 102
ja wysyłałem reklamację z prośbą o odszkodowanie do PLL LOT za odwołany lot. dostałem odpowiedź, że odszkodowanie mi się nie należy, bo dostałem zwrot kasy za bilet... moim zdaniem nie mają racji... powinienem chyba wysłać tę sprawę do ULC, ale jakoś dotychczas nie miałem głowy do tego...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 12 Sie 2011 12:28 

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 12
Loty: 13
Kilometry: 44 188
Moi drodzy długość lotu, czy przebyte kilometry nie mają znaczenia przy 10 godzinnym opóźnieniu. Można domagać się 600 euro za lot opóźniony. Dnia 29.07.2011 miałam wykupioną wycieczkę na Korfu, odprawa nastąpiła normalnie o godzinie 3:15, dwie godziny później miał być lot, niestety nie odbył się, co 2 godziny informowano pasażerów przez mikrofon ALBO I NIE!!, że nastąpi kolejna informacja o tej i o tej godzinie. Tak spędziliśmy ponad 10 godzin na lotnisku w Warszawie, a turyści mający wracać do Polski na lotnisku na Korfu. Przewoźnik dopuścił się nawet oszustwa i podstawił osobę, która powiedziała pasażerom iż lot NA PEWNO będzie o godzinie 12:00, po czym osoba niesamowicie "kompetentna" zmyła się i podstawili kolejną równie zorientowaną, która powiedziała że nic nie wie. Jak już każdy wkurzył się niezmiernie zesłali do nas Pana, który nie był zorientowany nawet dokąd lecimy (podał informację, iż lot do Warny jest opóźniony!!! katastroficzne zachowanie!).

Na stronie internetowej przewoźnika jest regulamin (http://admin.enterair.com.pl/dir_upload ... 004_UE.pdf), który mówi:

"Artykuł 6

Opóznienie

1. Je7eli obsługujacy przewoznik lotniczy ma uzasadnione powody, by przewidywac, 7e lot
bedzie opózniony w stosunku do planowego startu:
a) o dwie lub wiecej godzin w przypadku lotów do 1 500 kilometrów; lub
b) o trzy lub wiecej godzin w przypadku wszystkich lotów wewnatrzwspólnotowych
dłu7szych ni7 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długosci pomiedzy 1 500 a 3
500 kilometrów, lub
c) o cztery lub wiecej godzin w przypadku wszystkich innych lotów ni7 loty okreslone w lit.
a) lub b),
pasa7erowie otrzymuja od obsługujacego przewoznika lotniczego:
i) pomoc okreslona w art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2; oraz
ii) gdy oczekiwany w sposób uzasadniony czas odlotu nastapi co najmniej dzien po
terminie poprzednio zapowiedzianego odlotu, pomoc okreslona w art. 9 ust. 1 lit. b) i
c); oraz
iii) gdy opóznienie wynosi co najmniej piec godzin, pomoc okreslona w art. 8 ust. 1 lit. a).
2. W ka7dym przypadku, pomoc jest oferowana w ramach limitów czasowych okreslonych
powy7ej w odniesieniu do poszczególnego przedziału odległosci.
Artykuł 7
Prawo do odszkodowania
1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasa7erowie otrzymuja odszkodowanie
w wysokosci:
a) 250 EUR dla wszystkich lotów o długosci do 1 500 kilometrów;
b) 400 EUR dla wszystkich lotów wewnatrzwspólnotowych dłu7szych ni7 1 500 kilometrów
i wszystkich innych lotów o długosci od 1 500 do 3 500 kilometrów;
c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów ni7 loty okreslone w lit. a) lub b).
Przy okreslaniu odległosci, podstawa jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasa7era
nastapi po czasie planowego przylotu na skutek opóznienia spowodowanego odmowa
przyjecia na pokład lub odwołaniem lotu."


To ja sie pytam, skoro nasz lot był opóźniony 10 godzin, czemu mam dostać marne 250 euro, bo odległość wynosi 1400 km? Czy w przypadku gdybym leciała do USA i czekała te same 10 godzin na lotnisku to ten czas płynie szybciej? nie rozumiem!!! Z tego względu mniemam, iz punkt odności CZTERECH I WIECEJ GODZIN dotyczy właśnie naszej sytuacji!

Jeśli już ktoś z 168 razy 2 (miejsca w samolocie, lot z WAW - CFU i odwrotnie) napisał skargę, proszę o podzielenie się na forum, które dokumenty wysyłał i o jaką kwotę się ubiegał. Uważam, iż taki potraktowanie nas na lotnisku jest karygodne, informacja na ekranie, że za 2 godziny bedzie następna informacja, co to za praktyka?? Albo położenie kartek z lipną informacją i nieodpowiadającym numerem telefonu i kto weźmie to weźmie, kto nie ten niech sie pocałuje??

a TUI swoją drogą! Nie wysłali przez 10 godzin żadnego przedstawiciela do tylu turystów, pożal się Boże!. :cry:
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 12 Sie 2011 13:14 

Rejestracja: 22 Kwi 2011
Posty: 26
Cytuj:
długość lotu, czy przebyte kilometry nie mają znaczenia przy 10 godzinnym opóźnieniu. Można domagać się 600 euro za lot opóźniony.
co się należy jest jasno napisane

Skąd niby ten wniosek?
Bez urazy, ale proponuję mniej emocji, a więcej spokojnego czytania.
waw-cfu 1399 km http://www.world-airport-codes.com/dist/?a1=waw&a2=cfu
opóźnienie od 2 godzin dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów -250 EUR
i pamiętaj, że zgodnie z art. 5 ust. 3 rozporządzenia obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych srodków.
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 12 Sie 2011 13:16 

Rejestracja: 17 Maj 2010
Posty: 256
Żaneta nie gorączkuj się tak, to już niczego nie zmieni.

Należy Ci się 250e odszkodowania, jeżeli miałaś lot poniżej 1500km. Twoje rozmyślanie o tym, że przy ponad 10h czekania ilość km nie ma znaczenia do niczego nie prowadzi i nic nie zmieni. Dodatkowo, aby to odszkodowanie dostać powinny być spełnione warunki wymienione w rozporządzeniu. Jeśli się nie mylę, przy takim długim czasie oczekiwania dodatkowo należały Ci się posiłki od linii. Oskarżenia o oszustwie też chyba powinnaś sobie darować.
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 14 Sie 2011 13:42 

Rejestracja: 31 Lip 2011
Posty: 14
Żaneta - ja byłem właśnie wtedy na lotnisku Korfu :)
Wysłałem wniosek do EnterAir o przyznanie 250 euro, bo to jasno wynika z rozporządzenia.
Osoby, które leciały na Araxos (międzylądowanie w Korfu), mogą ubiegać się o 400 euro, podobnie jak osoby wracające z Araxos (ponad 1500km).

Załączyłem do wniosku kopię umowy z TUI o przelot czarterowy. 1 sierpnia 2011 r. wysłałem, na razie nic się nie dzieje.
Nie ma się co emocjonować - jak odmówią, to piszę do ULC i tyle. :)

EDIT:
ULC każe przesyłać te skargi do "organu wykonawczego" odpowiedniego dla miejsca, gdzie miało miejsce zdarzenie. Moje opóźnienie było w Grecji, ale awaria samolotu w Polsce, a linia lotnicza też jest z Polski. To mam przesyłać wszystkie dokumenty po polsku i skargę do Grecji?
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 15 Sie 2011 10:31 

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 12
Loty: 13
Kilometry: 44 188
Wiecie co, jak tu się nie emocjonować!! Nie byliscie tam te 10 godzin! Mam ochote wycisnac ich jak cytryne za lekcewazenie ludzi, a nie za usterki w samolocie! naszym samolocie zasłabł czlowiek, nie chcieli podac nawet nic do picia, bo REGULAMIN zabrania :D smieszne to jest, i jeli ktokolwiek mi powie ze podchodze emocjonalnie, to ma rację - bylam, przezylam! Mam prawo.
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 20 Wrz 2011 22:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 428
Loty: 30
Kilometry: 44 523
Witam.
Wczoraj leciałam z Lanzarote do Madrytu. Lot został opóźniony o ponad 9 godzin! Mieliśmy lecieć o 9.55, a wylecieliśmy dopiero ok. 19.20. Najpierw przez kilka godzin nie było żadnej informacji, oprócz DELAY na tablicy. Później zaplanowano, że wylecimy o 16, ale nic z tego nie wyszło i co chwilę na tablicy przesuwano odlot na późniejszą godzinę. Oprócz mnie i moich dwóch przyjaciół, pozostali pasażerowie byli Hiszpanami, a wiadomo jaki Hiszpanie mają temperament. Nikt cierpliwie nie czekał, zaczęli krzyczeć, manifestować, pobiegli nawet zablokować wyjście na lot do Edynburga. Wywiązała się bójka!! Przybiegła ochrona i po ok. godzinie "nasi" pozwolili odlecieć tym do Edynburga.
Od Ryanaira każdy dostał dwa voulchery po 5€ na zakup jedzenia.
Czy mogę starać się o jakieś poważniejsze odszkodowanie? Bo 10 € na jedzenie to jest jak jakiś żart. W końcu lot został opóźniony o prawie 10 godzin i to rozwaliło wszystkie moje plany.
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 20 Wrz 2011 22:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2011
Posty: 304
Loty: 35
Kilometry: 94 159
niebieski
Podstawowe pytanie - z jakiego powodu ten lot był opóźniony?

Cytuj:
Kiedy mamy prawo do odszkodowania i zwrotu kosztów?

Gdy opóźnienie wynosi przynajmniej 5h, lub lot jest odwołany mamy prawo (wybór należy do nas):
- do zwrotu kosztu po jakim został zakupiony bilet,
- lotu w najwcześniejszym możliwym terminie na tej samej trasie (lub innym terminie dogodnym dla nas, w miare dostępności wolnych miejsc),
- lotu do innego miejsca docelowego na podbnych warunkach przewozu w najwcześniejszym możliwym terminie.

Pasażerowie opóźnionych i odowłanych lotów mogą oczekiwać odszkodowania, jeżeli przybędą do ich miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu. Niedotyczy to nieprzewidzianych okoliczności, którym nie można było zaradzić.

Okoliczności te, zgodnie z prawem unijnym, to nie tylko warunki meteorologiczne uniemożliwiające dany lot, ale także zagrożenie bezpieczeństwa, destabilizacja polityczna, nieoczekiwane wady mogące wpłynąć na bezpieczeństwo lotu, a także strajki mające wpływ na działalność przewoźnika – czytamy w money.pl.

O jakim odzkodowaniu mowa? Od 250 euro w przypadku lotów do 1500 km, przez 400 euro w przypadku lotów na dystansie 1500-3500 km i 600 euro dla lotów dalszych.

Jest jednak wyjątek, jeśli zaoferowano nam lot alternatywny, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu o 2/3/4h (w zależności od dystansu) linia lotnicza może pomniejszyć odszkodowanie o 50%.

Przewoźnik powinien wypłacić nam odszkodowanie niezwłocznie. Jeżeli nie wyraził takiej woli, zaczynamy postępowanie reklamacyjne. Jeśli go nie uznaje, a jesteśmy przekonani o swojej racji i od daty zdarzenia minęło 30 dni, lub przewoźnik nie dopełnił innych wymienionych wcześniej obowiązków – składamy skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Następną instancją jest już sąd cywilny.


Z f4f.pl
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 20 Wrz 2011 22:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 428
Loty: 30
Kilometry: 44 523
Prawdopodobnie przyczyną była jakaś usterka samolotu, bo samolot cały czas stał podstawiony, a nas do niego nie wpuszczali. Niczego nie dało się dowiedzieć, bo nikt z pasażerów nie mówił po angielsku, a pracownicy Ryanaira po tej bójce pochowali się po kątach.

Co należy zrobić, aby dostać odszkodowanie? Nie mam żadnego potwierdzenia z lotniska, że lot był opóźniony.
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 22 Wrz 2011 00:24 

Rejestracja: 23 Sty 2011
Posty: 20
Twoja sprawa jest troszke inna niz opisana na stronie, bo strona opisuje wylot z Polski, a ty wylatywalas z Hiszpanii. W zwiazku z tym bedziesz musiala odwolywac sie do hiszpanskiego odpowiednika ULC, ale cala procedura prawdopodobnie jest taka sama.

Na poczatek musisz sprobowac skontaktowac sie z przewoznikiem, czyli Ryanair. Potem sa dwie opcje - albo Ryanair cie splawi i napisze, ze nie ma podstaw do odszkodowania, albo nie odpisze wcale. Teoretycznie na odpowiedz od przewoznika musisz czekac 6 tygodni. Kiedy juz nie zgodza sie na przyznanie odszkodowania musisz zlozyc sprawe do hiszpanskiego odpowiednika ULC ( http://www.seguridadaerea.es/), skladajac do nich odpowiednie pismo/formularz (bodajze bedzie to ten - http://www.seguridadaerea.es/NR/rdonlyr ... 302091.xls ). Zaden dokument potwierdzajacy opoznienie z lotniska nie jest ci potrzebny - to Ryanair bedzie musial sie tlumaczyc, a nie ty ;) Musisz wyslac kopie korespondencji z przewodnikiem, potwierdzenie rezerwacji i karty pokladowe (jesli masz, ja nie mialem a skarga zostala przyjeta).

A tak swoja droga to Ryanair na swojej stronie troche wprowadza w blad w sprawie odszkodowan (np. mozna zlozyc skarge, jesli opoznienie wynioslo 3 godziny i pasazer zrezygnowal z lotu lub jesli lot zostal anulowany - nie ma ani slowa o opoznieniach).
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 22 Wrz 2011 11:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 428
Loty: 30
Kilometry: 44 523
Dzięki ;)
Będziemy walczyć :mrgreen:
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 22 Wrz 2011 15:21 

Rejestracja: 03 Wrz 2011
Posty: 237
Loty: 14
Kilometry: 20 013
@Astrid

Daj znać o postępach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 24 Wrz 2011 16:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 428
Loty: 30
Kilometry: 44 523
pehape napisał(a):
@Astrid

Daj znać o postępach.

Jasne, ale dopiero w przyszłym tygodniu będę mieć czas się za to wziąć.


Powiedzcie mi, czy ja mam na stronie Ryanaira wypełnić jakiś formularz? Bo ja tam widzę tylko formularz o refundację kosztu biletu, a mi zależy na odszkodowaniu, a nie refundacji, bo bilet kosztował tylko 21€.
Czy mam kontaktować się z nimi w jakiś inny sposób?
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 27 Wrz 2011 15:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 428
Loty: 30
Kilometry: 44 523
Astrid napisał(a):
Powiedzcie mi, czy ja mam na stronie Ryanaira wypełnić jakiś formularz? Bo ja tam widzę tylko formularz o refundację kosztu biletu, a mi zależy na odszkodowaniu, a nie refundacji, bo bilet kosztował tylko 21€.
Czy mam kontaktować się z nimi w jakiś inny sposób?


Odpowie mi ktoś?
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 30 Wrz 2011 15:26 

Rejestracja: 31 Lip 2011
Posty: 14
Enter Air po ponad 6 tygodniach nie odpowiedział na mój wniosek o odszkodowanie (pisałem o tym w lipcu na tym forum). Wypełniłem właśnie europejski formularz skargi i przygotowałem dokumenty. W poniedziałek wysyłam to do greckiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#37 PostWysłany: 30 Wrz 2011 17:00 

Rejestracja: 03 Wrz 2011
Posty: 237
Loty: 14
Kilometry: 20 013
Słusznie,
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 30 Wrz 2011 18:10 

Rejestracja: 03 Wrz 2010
Posty: 156
MM93 Ja wysłałem dzisiaj w tej samej sprawie :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 03 Paź 2011 23:35 

Rejestracja: 23 Sty 2011
Posty: 20
Astrid - wiem, ze pozno odpowiadam, ale na twoim miejscu zadzwonilbym do ULC i zapytal ich co nalezy zrobic (wiem, ze twoj lot byl z Hiszpanii, ale zasady sa takie same). Teoretycznie musisz przekazac swoja skarge do przewoznika (tylko po to, zeby on mogl ja odrzucic). Nie wiem, czy Ryanair ma jakis formularz albo adres mailowy do tego, w ULC powinni wiedziec.
Góra
 Relacje PM off  
 
#40 PostWysłany: 04 Paź 2011 20:23 

Rejestracja: 03 Lut 2010
Posty: 82
MM93 napisał(a):
Enter Air po ponad 6 tygodniach nie odpowiedział na mój wniosek o odszkodowanie (pisałem o tym w lipcu na tym forum). Wypełniłem właśnie europejski formularz skargi i przygotowałem dokumenty. W poniedziałek wysyłam to do greckiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. :)

Widać przynajmniej, że trzymają jeden (b. niski) standard - pojutrze minie miesiąc od kiedy Enter Air milczy w mojej sprawie, więc w piątek zamierzam wysłać skargę do ULC.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7072 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 354  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group