Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#141 PostWysłany: 12 Sty 2012 23:32 

Rejestracja: 27 Wrz 2011
Posty: 25
Ta zmiana psuje mi cały plan wyjazdu. Mieliśmy przylecieć do Rio kilkanaście godzin wcześniej. Wybrałam taki lot ponieważ mi odpowiadał. Gdybym wiedziała ze będzie taki długi stop w Lizbonie nie zdecydowałabym się na ten lot. Czy mogę liczyć na rebooking np. z innego miasta? LH lata z Katowic przez Frankfurt do RIO. Mogę wogóle takie coś proponować czy raczej nie wchodzi w grę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: all inclusive w 4* hotelu na Rodos od 2060 PLN. Wyloty z 5 miast Wczasy w Grecji: all inclusive w 4* hotelu na Rodos od 2060 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Wietnamu: Ho Chi Minh, Phu Quoc, Nha Thrang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3505 PLN Wycieczka do Wietnamu: Ho Chi Minh, Phu Quoc, Nha Thrang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3505 PLN
#142 PostWysłany: 13 Sty 2012 00:08 

Rejestracja: 11 Wrz 2011
Posty: 3
Dostałem informację, że zmieniono mi lotnisko oraz godzinę wylotu (miejsce docelowe te same, ale już zupełnie inny lot). Czy przewoźnik ma prawo bez mojej wiedzy zmienić mi lot na inny niż ten który zakupiłem? Linie Condor.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#143 PostWysłany: 13 Sty 2012 00:11 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7938
HON fly4free
Napisz do przewoźnika, że dokonana zmiana ci nie pasuje i że oczekujesz zaproponowania alternatywnego planu podróży, który będzie zbliżony do pierowotnie zaplanowanego. Zobaczysz co ci odpiszą i ewentualnie jakie będą ich propozycje. Wtedy będziesz się dalej zastanawiać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#144 PostWysłany: 13 Sty 2012 00:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 1651
srebrny
Jeżeli powiadomili Cię na 2 tygodnie przed wylotem to wszystko jest ok.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#145 PostWysłany: 13 Sty 2012 00:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
sportufan napisał(a):
Dostałem informację, że zmieniono mi lotnisko oraz godzinę wylotu (miejsce docelowe te same, ale już zupełnie inny lot). Czy przewoźnik ma prawo bez mojej wiedzy zmienić mi lot na inny niż ten który zakupiłem? Linie Condor.

Nie! Zawarłeś z przewoźnikiem umowę na podstawie której zobowiązał się do przetransportowania Cię z punktu A do punktu B, i ewentualne zmiany rozkładu niczego tu nie zmieniają. Masz prawo żądać od przewoźnika re-routingu na dogodnych dla Ciebie warunkach.

koncentrator napisał(a):
Jeżeli powiadomili Cię na 2 tygodnie przed wylotem to wszystko jest ok.

Oczywiście, że NIE masz racji, za taką dezinformację powinny sypać się bany :evil: :evil: :evil:
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#146 PostWysłany: 13 Sty 2012 07:05 

Rejestracja: 27 Wrz 2011
Posty: 25
Linia proponuje opłacenie hotelu podczas tej nocy w Lizbonie. Moge sie na to nie godzić i dalej upierać się przy rebookingu na inne miasto albo loty ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#147 PostWysłany: 14 Sty 2012 16:28 

Rejestracja: 11 Wrz 2011
Posty: 3
Dzięki marek2011 i awerik. Pismo wysłane, odpowiedzi nadal brak. Dziś poszła kolejna wiadomość. Do wylotu zostały praktycznie 2 tygodnie z hakiem... Co jeśli nie będą mi chcieli zaproponować dogodnego dla mnie połączenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#148 PostWysłany: 15 Sty 2012 01:51 

Rejestracja: 28 Gru 2011
Posty: 17
Ostatnio 10.01.2012 miałem lecieć taką trasą: Gdańsk- Eindhoven, Eindhoven- Madryt, Madryt- Tenerife, wszystko Ryanairem. Nie wyleciałem z Gdańska z powodów złych warunków atmosferycznych (nic nie odlatywało, ani przylatywało do Gdańska, kiedy ja tam byłem przez parę godzin). Pani w okienku powiedziała, że zamawiałem te pozostałe loty na własną odpowiedzialność i że jest o tym w regulaminie. Powiedziała, że mogą mi zwrócić pieniądze tylko za 1 lot i wyniesie to coś ponad 200zł.

nie pamiętam ile płaciłem za ten 1 lot, ale otrzymałem zwrot 83.40zł. Można się jakoś odwołać?

Ponadto Pani powiedziała, że na moim miejscu napisała by o jakaś refundacje na te pozostałe 2 loty (oba były o czasie). Co mogę zrobić i czy to da jakiś skutek? Ktoś miał podobne przygody?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#149 PostWysłany: 15 Sty 2012 08:29 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7938
HON fly4free
Miałeś loty p2p czyli jeśli nie wstawiłeś się na kolejne loty, bez względu na przyczynę, jest to traktowane jako no-show z winy pasażera. Takie sa niestety reguły gry w przypadku nie tylko Ryanaira ale w ogóle latania przy trasach zlożonych na osobnych biletach. Teoretycznie możesz wysłać pismo z prośba o refundacje albo zamianę straconych rezerwacji na inne, ale wątpie żeby zwłaszcza Ryanair to uznał.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#150 PostWysłany: 15 Sty 2012 18:53 

Rejestracja: 15 Sty 2012
Posty: 50
Witam ! To mój pierwszy post , ale śledzę to forum już od jakiegoś czasu . Po lekturze tego tematu postanowiłem ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony o 8,5h lot czarterowy z Poznania do Heraklionu w lipcu 2011 roku . Znana w mediach z dużych pozwów zbiorowych ( wobec linii lotniczych ) kancelaria prawna nie chciała podjąć tematu , bo uznali że im się to nie opłaca ( odszkodowanie dla 6 osób ) . Pismo do przewoźnika Enter Air wysłałem jakieś 6 tygodni temu , ale do tej pory cisza . Jak myślicie , pisać już do ULC , czy dać im jeszcze trochę czasu ?
Parę osób w tym temacie pisało o tym przewoźniku - dostaliście już jakieś odszkodowanie ?

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#151 PostWysłany: 15 Sty 2012 18:57 

Rejestracja: 24 Sie 2011
Posty: 103
DEL, co by nie robić zamieszania.


Ostatnio edytowany przez patron, 15 Sty 2012 20:50, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#152 PostWysłany: 15 Sty 2012 19:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 2801
niebieski
patron napisał(a):
A na czartery to w ogóle przysługuje coś takiego z przepisów?
Chyba musiałbyś wykazać jakieś straty i procesować się o nie,
bo wydaje mi się że nie ma 'automatyczych' odszkodowań
przewidzianych w prawodawstwie w kwestii czarterów.

czarter nie czarter, podlega pod prawo UE. Jesli byla to ich wina (a nie np pogody) to nalezy ci sie conajmniej 250€ odszkodowania - mowia o tym przepisy UE dotyczace samolotów pasazerskich (rejsowych/czarterowych, bez znaczenia)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#153 PostWysłany: 15 Sty 2012 19:41 

Rejestracja: 15 Sty 2012
Posty: 50
Przewoźnik lotniczy , nie ważne , że lata tylko dla biur podróży .
W tym wypadku przyczyną była usterka samolotu , opóźnienie spowodowało skrócenie pobytu na Krecie , ale nie ma to znaczenia , przy tej odległości i długości opóźnienia należy się 400 euro odszkodowania na osobę . Poprawcie mnie jeśli się mylę ;)

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#154 PostWysłany: 15 Sty 2012 20:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Sty 2012
Posty: 292
niebieski
Przeczytałam wszystko co pisaliście w tym wątku i już się boje :(
Mój pierwszy lot ma być w marcu lecę z dziećmi dla frajdy. Mam 3 godziny bycia na lotnisku i powrót, a co gdyby pierwszy samolot się spóźnił i nie zdążyłabym na powrotny?
Czy wtedy przylecę innym samolotem?
Czy często się tak zdarza?
_________________
Malta, Majorka, Forli, Malme, Londyn, Neapol, Kanary, Martynika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#155 PostWysłany: 15 Sty 2012 20:50 

Rejestracja: 24 Sie 2011
Posty: 103
Jak się opóźni wylot o więcej niż 2h to najwyżej z nimi nie wsiądziesz. Tyle ;-)

Wybaczcie zamieszanie powyżej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#156 PostWysłany: 15 Sty 2012 22:18 

Rejestracja: 03 Lut 2010
Posty: 82
daraswlkp napisał(a):
Witam ! To mój pierwszy post , ale śledzę to forum już od jakiegoś czasu . Po lekturze tego tematu postanowiłem ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony o 8,5h lot czarterowy z Poznania do Heraklionu w lipcu 2011 roku . Znana w mediach z dużych pozwów zbiorowych ( wobec linii lotniczych ) kancelaria prawna nie chciała podjąć tematu , bo uznali że im się to nie opłaca ( odszkodowanie dla 6 osób ) . Pismo do przewoźnika Enter Air wysłałem jakieś 6 tygodni temu , ale do tej pory cisza . Jak myślicie , pisać już do ULC , czy dać im jeszcze trochę czasu ?
Parę osób w tym temacie pisało o tym przewoźniku - dostaliście już jakieś odszkodowanie ?

Pozdrawiam

Pisać, bo i tak z tą linią nic nie załatwisz samodzielnie. Dopiero ULC musi wszcząć postępowanie i wezwać Entera do wyjaśnień. Ten ma na udzielenie odpowiedzi ULC 14 dni. Lecz nigdzie nie zostało ustalone ile czasu urząd ma na poinformowanie poszkodowanego o wynikach postępowania. Dlatego właśnie już ponad 2 mies. czekam na odpowiedź z ULC. Ostatnio nawet do nich dzwoniłem -dowiedziałem się wyłącznie, że do niedawna Enter odmawiał wypłaty jakichkolwiek odszkodowań, a ostatnio powoli zaczyna się to zmieniać na korzyść pasażerów. Jednak żadnych bliższych szczegółów nie poznałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#157 PostWysłany: 16 Sty 2012 11:44 

Rejestracja: 03 Wrz 2010
Posty: 156
michal.sa napisał(a):
daraswlkp napisał(a):
Witam ! To mój pierwszy post , ale śledzę to forum już od jakiegoś czasu . Po lekturze tego tematu postanowiłem ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony o 8,5h lot czarterowy z Poznania do Heraklionu w lipcu 2011 roku . Znana w mediach z dużych pozwów zbiorowych ( wobec linii lotniczych ) kancelaria prawna nie chciała podjąć tematu , bo uznali że im się to nie opłaca ( odszkodowanie dla 6 osób ) . Pismo do przewoźnika Enter Air wysłałem jakieś 6 tygodni temu , ale do tej pory cisza . Jak myślicie , pisać już do ULC , czy dać im jeszcze trochę czasu ?
Parę osób w tym temacie pisało o tym przewoźniku - dostaliście już jakieś odszkodowanie ?

Pozdrawiam

Pisać, bo i tak z tą linią nic nie załatwisz samodzielnie. Dopiero ULC musi wszcząć postępowanie i wezwać Entera do wyjaśnień. Ten ma na udzielenie odpowiedzi ULC 14 dni. Lecz nigdzie nie zostało ustalone ile czasu urząd ma na poinformowanie poszkodowanego o wynikach postępowania. Dlatego właśnie już ponad 2 mies. czekam na odpowiedź z ULC. Ostatnio nawet do nich dzwoniłem -dowiedziałem się wyłącznie, że do niedawna Enter odmawiał wypłaty jakichkolwiek odszkodowań, a ostatnio powoli zaczyna się to zmieniać na korzyść pasażerów. Jednak żadnych bliższych szczegółów nie poznałem.


Mam dokładnie tą samą sytuację ULC wezwało Entera przeszło 2miesiące temu i nadal cisza. Pozostaje czekać, nie znam innych możliwości.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#158 PostWysłany: 16 Sty 2012 18:57 

Rejestracja: 15 Sty 2012
Posty: 50
No to biorę się za pisanie do ULC .

Takie traktowanie pasażera powinno być karane - za brak jakiejkolwiek odpowiedzi od razu powinien być mandat karny 1000 zł jako nauczka dla przewoźnika .

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#159 PostWysłany: 23 Sty 2012 19:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sie 2011
Posty: 7
Witam,
moja sytuacja jest następująca:
Mam zabukowany bilet liniami Alitalia Bergamo-Rzym-Toronto na 21.03. W piątek dzwonili do mnie z Włoch, że lot ten został odwołany i zaoferowali mi lot dzień później, 22.03. Problem w tym, że zabukowałem już bilet Ryanair Poznań-Bergamo 20.03, więc nie zgodziłem się na propozycję przesunięcia lotu na 22.03. Poprosiłem o telefon na następny dzień, aby zastanowić się nad swoimi prawami. Wciąż czekam na telefon. W grę wchodzą 3 opcje, które by mnie satysfakcjonowały.
1. Zwrot kosztów za bilet Poznań-Bergamo, lub zapewnienie innego lotu z południowej Polski do Bergamo w dniu 21.03
2. Zapewnienie przelotu do Toronto w terminie zbliżonym do rezerwacji, innymi liniami bądź z innymi przesiadkami
3. Zapewnienie hotelu i wyżywienia w dniu 21.03 w Bergamo.
Czy mam jakieś szanse, że Alitalia spełni moje wymagania?
W razie odmowy, czy jest możliwość, aby otrzymać od Ryanair zwrot kosztów za bilet Poznań-Bergamo,albo chociaż za sam bagaż?
_________________
Image

http://brostrip.eu/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#160 PostWysłany: 23 Sty 2012 19:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Gru 2011
Posty: 265
Loty: 140
Kilometry: 285 616
niebieski
Nie chcę się wypowiadać co do innych kwestii, ale od Ryanair'a nic nie odzyskasz :roll:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group