Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#7661 PostWysłany: 09 Gru 2020 17:40 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
boots napisał(a):
@imdbmi
Wiesz, co znaczy also?


a ty rozumiesz co to znaczy?

also czyli sprawdzic tablice lotow czyli glowne zrodlo wedlug tresci maila


walerek napisał(a):
@Miriam to kobieta.


miriam rivera???


Zeus napisał(a):
No to jak nie było info ze delay/new time departure ale było gate open to już nie wina lotniska/handlera tylko twoja.

nie zawsze jest delay,boarding moze sie ciagnal dluzej


Załącznik:
Screenshot_20201209-163136_Gallery.jpg
Screenshot_20201209-163136_Gallery.jpg [ 49.31 KiB | Obejrzany 1745 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#7662 PostWysłany: 09 Gru 2020 17:42 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Widzę, że wszystko wiesz lepiej. Bierz zatem fakturę za hotel, żądaj zwrotu i odszkodowania. Jak odmówią, to zatrudnij prawnika - niech wytoczy w Twoim imieniu powództwo.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#7663 PostWysłany: 09 Gru 2020 18:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Po pierwsze zbyt wielu z Was zbyt dużą uwagę przykłada do prawdy materialnej to jest wszelkich zdarzeń opartych na zgodnych z prawdą ustaleniach faktycznych. W procesie cywilnym sąd ustala prawdę w oparciu o dokumenty czyli w oparciu o prawdę formalną. Każde uzasadnienie zaczyna się od słów - Sądu ustalił następujący stan faktyczny... Sąd opiera się na dowodach i daje im wiarę lub tej wiary odmawia. W tym ustalonym stanie faktycznym rozstrzyga. Sąd cywilny nie dąży do ustalenia prawdy jest bezstronnym arbitrem, dlatego orzeknie w oparciu o to co mu strony przedstawią. Co mogą przedstawić? Listę pasażerów z adnotacją, że pasażer się nie stawił. Klasyk przy odmowie, pasażer się nie stawił i sprawa zakończona, o ile nie podejmiesz dodatkowych działań. Wątpię w przesłuchanie świadka z Niemiec, więc możesz mieć przewagę.

Po drugie najprawdopodobniej nie masz kartki z odmową przyjęcia na pokład. Z jednej strony to dobrze, bo gdyby napisali, że zgłosiłeś się 5 minut przed planowaną godziną, to każdy sędzia odwołałby się do swojego doświadczenia życiowego kiedy czeka w kolejce 30 minut przed otwarciem bramki i wtedy przegrałbyś przy czytaniu przez niego pozwu. Z drugiej źle, bo to są tylko Twoje słowa, że odmówiono Ci wejścia na pokład. Generalnie osoby, którym przewoźnik odmawia przyjęcia na pokład zapominają o potwierdzeniu odmowy, a taki dokument jest wręcz konieczny, gdyż ułatwia cały proces.

Po trzecie skoro zarezerwowali Ci lot to dają argument, że mogą ponosić winę za dane zdarzenie i rzeczywiście odmówili Ci przyjęcia na pokład. To on jest kluczem.

Po czwarte: mowa jest srebrem, milczenie złotem. Wielu z Was chcąc skierować pozew chciałoby opisać stan faktyczny z dokładnością, co do sekundy. Tylko po co? Trzeba wiedzieć kiedy pozew powinien być rozbudowany, a kiedy składać się z dwóch akapitów. Wszystko zależy od ciężaru dowodu i tego kogo obciąża. Tutaj ewidentnie powinieneś unikać pisania czegokolwiek poza suche fakty i jak diabeł święconej wody unikać przesłuchania.

Po piąte nie znam regulaminu lub innych wytycznych określających gdzie pasażer powinien oczekiwać na lot i o której godzinie powinien być przy bramce. Zazwyczaj gate closed pojawia się już po zamknięciu. Innymi słowy skąd mamy wiedzieć, o której zamykają bramkę?

Po szóste oczekiwanie do samego końca, aby wejść na samolot nie jest racjonalne. Jeśli masz pieniądze, aby ewentualnie przegrać możesz spróbować walczyć.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7664 PostWysłany: 09 Gru 2020 18:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
6.2 Musisz stawić się przy bramce (gate) najpóźniej o godzinie podanej przez nas przy odprawie.
https://www.lufthansa.com/pl/pl/biznes-warunki-1#6


Ostatnio edytowany przez klapio, 09 Gru 2020 23:09, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 uważa post za pomocny.
 
      
#7665 PostWysłany: 09 Gru 2020 21:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W związku z powyższym stosuj punkt 4.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7666 PostWysłany: 16 Gru 2020 01:40 

Rejestracja: 26 Mar 2013
Posty: 38
Drodzy forumowicze,

Walczę z Enter Air w sądzie o odszkodowanie za opóźniony lot z października 2019 (wcześniej propozycja zaniżonej ugody)
Pozew wniesiony, Enter Air oczywiście wniósł sprzeciw od nakazu w którym zarzuca mi brak legitymacji czynnej, ponieważ nie przedłożyłem karty pokładowej ani w reklamacji ani w dowodach do pozwu czyli nie udowodniłem mojej obecności na pokładzie.

Prawda wygląda tak że lot odbyłem i kartę pokładową gdzieś zgubiłem i mam tylko dokument podróży z biura podróży z wyszczególnionym lotem.

Przytoczyłem w pozwie wyrok ECLI:EU:C:2019:902 Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 24.10.2019 w sprawie C‑756/18 znoszący z pasażerów obowiązek posiadania karty pokładowej jednak dla Enter Air to za mało. Chcąc ustosunkować się do zarzutów o brak legitymacji prawnej i braku dowodu na moje stawienie się na odprawie pasażerów chciałbym wskazać Sądowi gdzie dokładnie Enter Air przechowuje listy pasażerów odprawionych na dany lot.

W pozwie wspomniałem że lista ta powinna być w systemie DCS (Departure Control System) jednak Enter Air w sprzeciwie twierdzi że cytuję:

"W przypadku lotów organizowanych na potrzeby biur podróży, to biura te zarządzają listami pasażerskimi i danymi osobowymi pasażerów. Niejednokrotnie zdarza się że biura te dokonują zmian przewoźników i lotów oraz ich godzin w zależności od swoich wyników sprzedażowych. W związku z tym, pozwana (Enter Air) nie dysponuje listą odprawionych pasażerów i nie jest do tego z żadnym razie zobligowana. Co więcej wobec wskazanej okoliczności spoczywania ciężaru dowodu na powodzie nie istnieje uzasadniony prawem cel przetwarzania takich danych pasażerów, zatem pozwana w świetle prawa nie może posiadać takowej listy, gdyż nie istnieje ku temu uzasadniony cel."

Proszę o pomoc w ustaleniu gdzie dokładnie znajduje się lista pasażerów z moim nazwiskiem która jest dowodem na to że odbyłem lot liniami Enter Air i określeniu dokładnej nazwy dokumentu którego mam żądać od Enter Air?
Albo jakieś prawo które obliguje linię lotniczą do archiwizowanie listy pasażerów?


Swoją drogą czy to możliwe że w locie czarterowym linia lotnicza nie archiwizuje nazwisk pasażerów lecących na pokładzie?

Bedę bardzo wdzięczny za pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
#7667 PostWysłany: 16 Gru 2020 17:00 

Rejestracja: 24 Paź 2020
Posty: 501
Linia na 100% archiwizuje listę pasażerów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7668 PostWysłany: 16 Gru 2020 17:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
kamyk3m napisał(a):
Drodzy forumowicze,

Walczę z Enter Air w sądzie o odszkodowanie za opóźniony lot z października 2019 (wcześniej propozycja zaniżonej ugody)
Pozew wniesiony, Enter Air oczywiście wniósł sprzeciw od nakazu w którym zarzuca mi brak legitymacji czynnej, ponieważ nie przedłożyłem karty pokładowej ani w reklamacji ani w dowodach do pozwu czyli nie udowodniłem mojej obecności na pokładzie.

Prawda wygląda tak że lot odbyłem i kartę pokładową gdzieś zgubiłem i mam tylko dokument podróży z biura podróży z wyszczególnionym lotem.

Przytoczyłem w pozwie wyrok ECLI:EU:C:2019:902 Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 24.10.2019 w sprawie C‑756/18 znoszący z pasażerów obowiązek posiadania karty pokładowej jednak dla Enter Air to za mało. Chcąc ustosunkować się do zarzutów o brak legitymacji prawnej i braku dowodu na moje stawienie się na odprawie pasażerów chciałbym wskazać Sądowi gdzie dokładnie Enter Air przechowuje listy pasażerów odprawionych na dany lot.

W pozwie wspomniałem że lista ta powinna być w systemie DCS (Departure Control System) jednak Enter Air w sprzeciwie twierdzi że cytuję:

"W przypadku lotów organizowanych na potrzeby biur podróży, to biura te zarządzają listami pasażerskimi i danymi osobowymi pasażerów. Niejednokrotnie zdarza się że biura te dokonują zmian przewoźników i lotów oraz ich godzin w zależności od swoich wyników sprzedażowych. W związku z tym, pozwana (Enter Air) nie dysponuje listą odprawionych pasażerów i nie jest do tego z żadnym razie zobligowana. Co więcej wobec wskazanej okoliczności spoczywania ciężaru dowodu na powodzie nie istnieje uzasadniony prawem cel przetwarzania takich danych pasażerów, zatem pozwana w świetle prawa nie może posiadać takowej listy, gdyż nie istnieje ku temu uzasadniony cel."

Proszę o pomoc w ustaleniu gdzie dokładnie znajduje się lista pasażerów z moim nazwiskiem która jest dowodem na to że odbyłem lot liniami Enter Air i określeniu dokładnej nazwy dokumentu którego mam żądać od Enter Air?
Albo jakieś prawo które obliguje linię lotniczą do archiwizowanie listy pasażerów?


Swoją drogą czy to możliwe że w locie czarterowym linia lotnicza nie archiwizuje nazwisk pasażerów lecących na pokładzie?

Bedę bardzo wdzięczny za pomoc


Idą święta, odpocznij i nie przejmuj się nieistotnymi sprawami ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7669 PostWysłany: 16 Gru 2020 18:14 

Rejestracja: 26 Mar 2013
Posty: 38
Mam akurat dwa tygodnie aby przesłać pismo przygotowawcze do sądu więc wypada to zrobić przed świętami :)

-- 16 Gru 2020 18:14 --

potylika napisał(a):
Linia na 100% archiwizuje listę pasażerów.


A czy wiesz może gdzie dokładnie ją archiwizuje i na jakiej podstawie prawnej jest do tego zobligowana abym mógł wykazać to w Sądzie? :)


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 16 Gru 2020 19:31, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7670 PostWysłany: 16 Gru 2020 19:20 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Opowiedz więcej o tym locie etc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7671 PostWysłany: 16 Gru 2020 19:52 

Rejestracja: 26 Mar 2013
Posty: 38
Sprawa jest na etapie takim że złożyłem pozew, sąd wystawił nakaz zapłaty, Enter Air wniósł sprzeciw i mam teraz wnieść pismo przygotowawcze w którym ustosunkuje się do zarzutów i twierdzeń podniesionych w sprzeciwie.

W sprzeciwie jest też opisana przyczyna opóźnienia:

"Według Enter Air przyczyną usterki samolotu były wyładowanie elektryczne które uszkodziły samolot w trakcie przelotu przez chmury"

Według wszelkich logicznych przesłanek jest to zdarzenie wpisujące się w ramy normalnego wykonywania działalności przewoźnika lotniczego.

Chciałbym się jednak skupić na mojej legitymacji czynnej stąd moje pytanie gdzie jest lista pasażerów którą Sąd może wyegzekwować od Enter Air.
Lub jaki przepis prawa obliguje ich to archiwizowania takich informacji?

Enter twierdzi że nie ma listy pasażerów i nie wiem kto podróżował na pokładzie ich samolotu :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7672 PostWysłany: 16 Gru 2020 20:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Pierwsza podstawowa zasada to nielekceważenie przeciwnika. Nadzwyczajna okoliczność to zdarzenie, którego źródło nie wpisuje się w ramy normalnej działalności. O jakich logicznych przesłankach piszesz? Proszę rozwiń.

Szerzej:

Artykuł 5 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91 należy interpretować w ten sposób, że problem techniczny, który wystąpił w statku powietrznym, skutkujący odwołaniem lotu, nie jest objęty pojęciem "nadzwyczajne okoliczności" w rozumieniu tego przepisu, chyba że problem ten jest następstwem zdarzeń, które - ze względu na swój charakter lub źródło - nie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności danego przewoźnika lotniczego i nie pozwalają mu na skuteczne nad nimi panowanie. Zawarta w Montrealu w dniu 28 maja 1999 r. konwencja o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego nie ma przy tym rozstrzygającego znaczenia dla wykładni okoliczności uzasadniających zwolnienie przewoźnika z obowiązku wypłacenia odszkodowania, o których mowa w art. 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7673 PostWysłany: 17 Gru 2020 00:16 

Rejestracja: 26 Mar 2013
Posty: 38
Odnośnie przyczyny opóźnienia to mam kontakt z osobami które leciały zemną i dostały propozycję ugody 150EUR zamiast 400EUR i ją przyjęły. Wnioskuję więc że wspomniana w sprzeciwie przyczyna techniczna leży po stronie linii lotniczej, inaczej Enter Air nie proponowałby ugody. Dodatkowo zasięgałem wiedzy że ani wyładowania w chmurach ani nawet uderzenie pioruna nie powinny uszkodzić samolotów którymi lata Enter Air.

Czy to Sąd faktycznie decyduje o tym czy przyczyna wpisuje się ramy normalnego wykonywania działalności danego przewoźnika lotniczego czy inny podmiot?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7674 PostWysłany: 17 Gru 2020 17:22 

Rejestracja: 24 Paź 2020
Posty: 501
Decyduje sąd na podstawie precedensów już obecnych w prawie normatywnym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7675 PostWysłany: 18 Gru 2020 02:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Postulat znajomości przepisów przez sędziów jest naturalny, ale nie zawsze jest możliwy do spełnienia. Do sądu trafia wiele różnych spraw, dlatego nie każdy sędzia musi znać orzeczenia TSUE czy innych sądów. Tu jest pole pozostawione pełnomocnikom, aby od początku do końca sędzia poruszał się wśród korzystnych dla pasażera wyrokach, bo widziałem wyroki oddalające przy usterce.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
kamyk3m lubi ten post.
 
      
#7676 PostWysłany: 29 Gru 2020 15:31 

Rejestracja: 20 Sty 2013
Posty: 12
cześć
w zeszłym roku jeszcze przed pandemia byłem w USA '
w drodze powrotnej miałem lot

LAX - DFW Dallas - FRA
lot LAX - DFW Dallas opóźniony z powodu usterki technicznej samolotu, w związku z tym nie zdążyłem na lot do FRAnkfurtu
ostatecznie wracałem przez Londyn -
w FRA byłem ponad 10h później
czy w takiej sytuacji jest szansa na jakieś odszkodowanie?
loty na jednej rezerwacji


Ostatnio edytowany przez Abcn, 01 Sty 2021 16:53, edytowano w sumie 1 raz
L
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7677 PostWysłany: 29 Gru 2020 15:37 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
Nie napisałeś u jakiego przewoźnika było opóźnienie.
Jezeli United to przewoźnik spoza UE więc odszkodowanie nie przysługuje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7678 PostWysłany: 29 Gru 2020 16:08 

Rejestracja: 20 Sty 2013
Posty: 12
bilety kupione u Finnair na ich stronie
loty wykonywała AA
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7679 PostWysłany: 29 Gru 2020 16:29 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
AA nie jest przewoźnikiem wspólnotowym więc rozporządzenie 261/2004 nie obowiązuje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7680 PostWysłany: 29 Gru 2020 23:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
@harrods Jaka była dokładnie trasa? Czy Finnair obsługiwał, którykolwiek odcinek?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group