Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Dochodzenie odszkodowania na podstawie przepisów tureckich
http://web.shgm.gov.tr/doc4/shy-passenger.pdf


 [ 7531 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 373, 374, 375, 376, 377
Autor Wiadomość
#7521 PostWysłany: 26 Mar 2020 09:25 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 6
Oczywiście. Mam rezerwacje lotów i karty pokładowe. Przesłałem je do Lufthansy razem z reklamacją.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7522 PostWysłany: 26 Mar 2020 11:31 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1586
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Krzysiek_Krzysztof napisał(a):
Witam wszystkich,

Mam taki ciekawy przypadek. Może ktoś z Was będzie w stanie doradzić ewentualne dalsze postępowanie w poniższej sprawie.

W dniu 18.09.2019 dokonałem rezerwacji lotów na stronie Lufthansy z Krakowa do Porto (termin lotu 08.11.2019) i z powrotem (termin lotu 11.11.2019). W dniu 06.11.2019 po południu otrzymałem wiadomość SMS, że odcinek lotu o numerze LH1371 z Krakowa do Monachium został anulowany, w związku z czym następnego dnia skontaktowałem się telefonicznie z polską infolinią, gdzie dokonano zmiany rezerwacji na wylot z Warszawy zamiast z Krakowa z powodu braku możliwości wylotu z Krakowa w dniu 08.11.2019. Zgodziłem się na tę zmianę pomimo, że wiązała się z dodatkowymi kosztami z mojej strony w postaci biletu kolejowego do Warszawy i hotelu w Warszawie.
W dniu 07.11.2019 wieczorem otrzymałem wiadomość SMS, że odcinek lotu o numerze LH1353 z Warszawy do Frankfurtu również został anulowany. Skontaktowałem się telefonicznie z niemiecką infolinią, gdzie otrzymałem informację, że nie ma możliwości zmiany na inny lot, dzięki któremu mógłbym dotrzeć z Warszawy do Porto w dniu 08.11.2019. W związku z tym poprosiłem o anulację rezerwacji.
Ze względu, że z trudem przyjmuję odpowiedź typu „nie da się” zacząłem samodzielnie szukać dostępnych połączeń i znalazłem możliwość lotu z Warszawy do Porto w dniu 08.11.2019 i powrotu z Porto do Krakowa w dniu 11.11.2019 (pomimo zapewnień pracownika niemieckiej infolinii Lufthansy o braku takiej możliwości), korzystając z połączenia realizowanego przez LOT na odcinku Warszawa-Monachium i Lufthansa na odcinku Monachium-Porto i powrót Porto-Monachium-Kraków. Loty odbyły się bez zakłóceń (pomijając małe opóźnienie).
Następnie po powrocie złożyłem reklamację w Lufthansie na podstawie artykułu 5, punkt 1a oraz artykułu 8, punkt 1b ROZPORZĄDZENIA NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r. żądając zwrotu kwoty zapłaconej za połączenie, które byłem zmuszony zarezerwować samodzielnie.
Otrzymałem zwrot tylko kwoty, którą zapłaciłem za pierwszą rezerwację w dniu 18.09.2019.
Zażądałem wtedy zwrotu pozostałej różnicy w cenie między rezerwacją za lot, który doszedł do skutku, a zwrotem który otrzymałem.
Reklamacja została odrzucona, bo jak twierdzi Lufthansa nie było możliwości lotu w tamtym terminie w tej samej klasie, co jest o tyle dziwne, że mi się udało znaleźć połączenie.

Czy ktoś miał podobny przypadek?
Czy Waszym zdaniem jest możliwość uzyskania zwrotu pełnego kosztu, który zapłaciłem za przelot?
Jakie kroki należałoby podjąć?
Jakie są szanse na pozytywne rozstrzygnięcie?


Po pierwsze to masz prawo do podwójnego odszkodowania, gdyż dwa loty były odwołane. Prawdopodobnie lot był odwołany ze względu na strajk, dlatego bez sądu się nie obejdzie, ponieważ Lufthansa wbrew TSUE nie uznaje strajku UFO za okoliczność wpisującą się w ramy normalnego wykonywania działalności.Dostaniesz zwrot za hotel oraz pociąg.

Po drugie zachęcam najpierw do poczytania, a później do działania. Napisałeś W związku z tym poprosiłem o anulację rezerwacji. pasażer ma dwie możliwości w przypadku odwołania zwrot ceny biletu ALBO zmianę planu podróży. Wybrałeś zwrot kasy, przykro mi ale dałeś się ograć studentowi z Lufthansy, który wmówił Ci, że nie ma połączenia. Nie było pandemii to jak nie może być połączenia do Porto innym przewoźnikiem. Trzeba było powiedzieć, że jeśli Lufthansa nie oferuje połączenia z Warszawy to proszę zarezerwować bilet innym przewoźnikiem. Nie wiedziałeś i się nabrałeś. Kolejnym razem się nie nabierzesz, a odszkodowanie za ponad rok dostaniesz.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7523 PostWysłany: 26 Mar 2020 13:02 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 6
ansbach1 napisał(a):
Trzeba było powiedzieć, że jeśli Lufthansa nie oferuje połączenia z Warszawy to proszę zarezerwować bilet innym przewoźnikiem.

Tak właśnie powiedziałem i usłyszałem, że nie ma możliwości żadnym przewoźnikiem (usłyszałem, że sprawdzali w Lufthansa, w Star Alliance i poza). Dlatego poprosiłem o anulację rezerwacji.

Pomijając dochodzenie odszkodowania w sądzie, rozumiem, że nie ma szans na odzyskanie kosztów własnej rezerwacji lotów?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7524 PostWysłany: 26 Mar 2020 13:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1586
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
To powinienes powiedzieć, że w związku z powyższym sam zarezerwujesz bilet i przedstawisz rachunek i ten fakt mieć udokumentowany. Tutaj był błąd.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7525 PostWysłany: 26 Mar 2020 13:53 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 6
Rozumiem. Dziękuję za odpowiedź.
Na przyszłość będę wiedział co robić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7526 PostWysłany: 26 Mar 2020 14:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1124
Loty: 51
Kilometry: 105 571
srebrny
@Krzysiek_Krzysztof
Skoro zostałeś wprowadzony w błąd co do tego czy możliwa jest zmiana rezerwacji przez przewoźnika na inny lot, możesz próbować wzruszyć swoją „prośbę o anulację". Jeśli to się zdecydowanie bardziej opłaca tak bym robił.

I tak jak Ci wyżej napisano - lufthansa była zobowiązana do zmiany planu podróży na taki, który by Ci odpowiadał. Do tego odszkodowanie za odwołany lot, a w
zasadzie dwa odszkodowania za dwa odwołane loty. Ale bez sądu się nie obędzie, choć pomęcz jeszcze mailami lufthansę.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#7527 PostWysłany: 26 Mar 2020 15:18 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 6
Pabloo napisał(a):
@Krzysiek_Krzysztof
Skoro zostałeś wprowadzony w błąd co do tego czy możliwa jest zmiana rezerwacji przez przewoźnika na inny lot, możesz próbować wzruszyć swoją „prośbę o anulację". Jeśli to się zdecydowanie bardziej opłaca tak bym robił.

Co masz na myśli pisząc "prośbę o anulację"?

Pabloo napisał(a):
I tak jak Ci wyżej napisano - lufthansa była zobowiązana do zmiany planu podróży na taki, który by Ci odpowiadał. Do tego odszkodowanie za odwołany lot, a w
zasadzie dwa odszkodowania za dwa odwołane loty. Ale bez sądu się nie obędzie, choć pomęcz jeszcze mailami lufthansę.

Odnośnie zwrotu kosztów rezerwacji biletów rozmawiałem z nimi kilkukrotnie mailowo i telefonicznie przez kilka miesięcy, ale są nieustępliwi.
Odszkodowania nie żądałem, bo wiem że musiałoby to przejść przez sąd, co wygenerowałoby dodatkowe koszty po mojej stronie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7528 PostWysłany: 26 Mar 2020 15:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1586
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Na kilkadziesiąt spraw dotyczących Lufthansy tylko w jednym zmienili zdanie po interwencji pełnomocnika. Niestety w pozostałych sprawach niezbędny jest postępowanie sądowe.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7529 PostWysłany: 26 Mar 2020 21:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1124
Loty: 51
Kilometry: 105 571
srebrny
Krzysiek_Krzysztof napisał(a):
Pabloo napisał(a):
@Krzysiek_Krzysztof
Skoro zostałeś wprowadzony w błąd co do tego czy możliwa jest zmiana rezerwacji przez przewoźnika na inny lot, możesz próbować wzruszyć swoją „prośbę o anulację". Jeśli to się zdecydowanie bardziej opłaca tak bym robił.

Co masz na myśli pisząc "prośbę o anulację"?

Krzysiek_Krzysztof napisał(a):
[...] że nie ma możliwości zmiany na inny lot, dzięki któremu mógłbym dotrzeć z Warszawy do Porto w dniu 08.11.2019. W związku z tym poprosiłem o anulację rezerwacji.


Z innej beczki, po co przeniesiono cały temat do innego wątku, który to nie jest w ogóle związany z treścią pytania i stał się jedynie śmietnikiem, w którym trudno cokolwiek znaleźć? To już nawet niżej był temat zdecydowanie bardziej zgodny z pytaniem: „Odwołany lot, co mogę zrobić?" jeśli z szerzej nieznanych przyczyn bardzo komuś nie pasuje otwieranie dobrze opisanego nowego tematu z problemem.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#7530 PostWysłany: 28 Mar 2020 17:47 

Rejestracja: 03 Lut 2020
Posty: 17
Jeszcze raz się zapytam bo już mój temat zginął w czeluściach.
Miałem mieć lot 15.03 AirFrance WAW-CDG, został on odwołany tydzień wcześniej i zaproponowano mi bilet na 16.03 (chociaż tego samego dnia w innych godzinach były dalej zaplanowane dwa loty na tej samej trasie, też się france) z biletu zrezygnowałem i w aż czekam na zwrot pieniędzy. Przez telefon i na mailu udało mi się wyciągnąć powód odwołanego lotu, no niby koronawirus, ale tak naprawdę lot został odwołany bo większość pasażerów rezygnowała i im nie opłacało się samolotu puszczać (tak jak napisałem wcześniej, tego samego dnia i kolejnego były wciąż planowane loty).

Do tego momentu wydaje mi się że odszkodowanie się należy jak najbardziej. No ale wzięli i granicę pozamykali akurat 15 tego. Jak to by wyglądało od strony prawnej i "badaczy pisma"? Jest jakaś szansa na ugranie czegoś? Przewoźnik może sobie się tłumaczyć, że i tak bym nie poleciał mimo że odwołanie lotu miało miejsce wczesniej niz zamknięcie granic?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7531 PostWysłany: 28 Mar 2020 19:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1124
Loty: 51
Kilometry: 105 571
srebrny
Nic nie dostaniesz.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7531 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 373, 374, 375, 376, 377

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group