Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#7441 PostWysłany: 03 Lut 2020 16:24 

Rejestracja: 07 Lut 2018
Posty: 10
Loty: 18
Kilometry: 94 944
dotarli późno ze względu na korki. to się nie wyklucza, to ta sama sytuacja.
te same korki, które dotyczyły 300 pasażerów, którzy dotarli na czas, czyli wyjechali odpowiednio wcześnie. i żeby było jasne korki o godzinie 15-16 nie są niczym nadzwyczajnym w dużych miastach. nie był to "trafiic jam" na lotnisku/ pasie startowym. to nie samolot utknął w korku na lotnisku, tylko załoga w mieście.

Aktualizacja:
„ Lot LH 461 Miami - Monachium był opóźniony, co zgodnie z odpowiednim raportem spowodowane było utrudnieniami związanymi z infrastrukturą lotniska, a zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej 261/2004 ww. powód należy do okoliczności nadzwyczajnych wykluczających odpowiedzialność przewoźnika a artykuł 14 i 15 Rozporządzenia brzmią następująco:

14) Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.

(15) Za nadzwyczajne okoliczności powinno się uważać sytuację, gdy decyzja kierownictwa lotów w stosunku do danego samolotu spowodowała danego dnia powstanie dużego opóźnienia, przełożenie lotu na następny dzień albo odwołanie jednego lub więcej lotów tego samolotu pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków przez zainteresowanego przewoźnika, by uniknąć tych opóźnień lub odwołań lotów.

W związku z powyższym informujemy, że nasza decyzja jest ostateczna i biorąc pod uwagę fakt, że opóźnienie lotu LH 461 nastąpiło całkowicie niezależnie od przewoźnika lotniczego, informujemy, że Rozporządzenie Europejskie WE 261/2004 nie przewiduje w takim przypadku wypłat odszkodowawczych. Dlatego też nie możemy, niestety spełnić Pańskiego roszczenia dotyczącego wypłacenia odszkodowania ustawowego według Rozporządzenia Europejskiego.

W przypadku wyżej opisanej sytuacji obowiązkiem przewoźnika jest, jak najszybsze dowiezienie pasażerów do miejsca docelowego podróży. Nieodpłatne przepisanie lotu następuje na najbliższy, możliwy rejs.

Dodatkowo informujemy, iż raporty mogą być załączone jedynie do wiadomości Urzędu Lotnictwa Cywilnego, bądź innych instytucji przed sądowych, oraz do wiadomości Sądu. Przykro nam, ale nie możemy zamieścić takiego raportu w naszej odpowiedzi.

Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do: SÖP, Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V. (https://soep-online.de/welcome.html), która to organizacja zapewni niezależną ocenę reklamacji. Lufthansa gotowa jest do poddania się procedurze rozstrzygnięcia sporu ADR (Alternative Dispute Resolution) prowadzonej przez SÖP. Adres: SÖP Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V.,Fasanenstraße 81, 10623 Berlin,Germany.

Alternatywną drogą odwołania jest złożenie reklamacji poprzez stronę internetową Komisji Europejskiej. Na stronie http://ec.europa.eu/odr należy wypełnić formularz elektroniczny reklamacji lub skargi.”

Czyli bez pomocy zewnętrznej raczej się nie uda.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
#7442 PostWysłany: 07 Lut 2020 23:01 

Rejestracja: 08 Sty 2014
Posty: 23
Czy konwencja montrealska na podobnych zasadach jak rozporządzenie 261/2004 określa zasady odpowiedzialności przewoźników lotniczych ? Chodzi mi o opóźnienie lotu Air Canada na trasie VRA-YYZ o około 4 godziny. Jako przyczynę opóźnienia linia lotnicza podała problem z dostępnością załogi. Informacja o opóźnieniu podana 29 godzin przed pierwotnie zaplanowaną godziną wylotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7443 PostWysłany: 07 Lut 2020 23:10 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
Jeśli to AC, to powinny już obowiązywać ichniejsze reguły gry
Cytuj:
The compensation rules related to flight delays and cancellations for reasons within the control of the airline will kick in as of Dec. 15. Passengers on large airlines will get $400 for a delay of between three and six hours, $700 of a delay of six to nine hours, and $1,000 for a delay of nine hours or more. Small airlines must pay $125, $250 and $500, respectively, for those same delays.
Góra
 Profil Relacje PM off
grodzioflic uważa post za pomocny.
 
      
#7444 PostWysłany: 07 Lut 2020 23:17 

Rejestracja: 08 Lis 2015
Posty: 1026
platynowy
A tu masz linka do ich rozporządzenia
http://www.gazette.gc.ca/rp-pr/p2/2019/ ... 0-eng.html
Góra
 Profil Relacje PM off
grodzioflic uważa post za pomocny.
 
      
#7445 PostWysłany: 07 Lut 2020 23:40 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
Chyba dobrze rozumiem, że to Kanadyjskie rozporządzenie dotyczy każdego lotu startującego z Kanady lub lądującego w Kanadzie.
Czyli, można np. dochodzić odszkodowania od linii lotniczych z USA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7446 PostWysłany: 08 Lut 2020 00:22 

Rejestracja: 08 Sty 2014
Posty: 23
No dobrze, u mnie sytuacja wyglądała tak, że miałem na jednej rezerwacji Air Canada trzy odcinki lotu, trasa VRA-YYZ-MUC-WAW. W YYZ przerwa na przesiadkę miała wynieść 9 godzin. Opóźnienie tak jak pisałem powstało na pierwszym odcinku VRA-YYZ i przez to przerwa ta została skrócona do 5 godzin co nie spowodowało że do WAW przylecieliśmy z opóźnieniem. Czy w takiej sytuacji jest o co pisać ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7447 PostWysłany: 08 Lut 2020 00:24 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22333
List do świętego Mikołaja.

Przyleciałaś o czas? Jak tak, to jedynie dobra wola linii lotniczej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7448 PostWysłany: 08 Lut 2020 10:41 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
grodzioflic napisał(a):
przerwa ta została skrócona do 5 godzin co nie spowodowało że do WAW przylecieliśmy z opóźnieniem. Czy w takiej sytuacji jest o co pisać ?

Odszkodowania są za opóźnienia w dotarciu do celu a nie za skrócenie oczekiwania na następny lot.Chyba,że chcesz im podziękować ,to napisz ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7449 PostWysłany: 09 Lut 2020 00:23 

Rejestracja: 08 Sty 2014
Posty: 23
No ma się rozumieć że byłem im wdzięczny za to przesunięcie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7450 PostWysłany: 09 Lut 2020 01:44 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Ja tu tylko to zostawię. Jeśli zastanawiasz się jak zainwestować pieniądze z odszkodowania...Tylko informacyjnie.


https://m.bankier.pl/notowania/akcje/ENTER
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7451 PostWysłany: 11 Lut 2020 14:26 

Rejestracja: 20 Mar 2011
Posty: 507
niebieski
Mam kupiony bilet multicity z Mediolanu do Sal i po dwudniowej przerwie z Sal do Dakaru. Linia Cabo Verde Airlines skasowała mi dzisiejszy lot doz Sal Dakaru, zmieniając rezerwację na lot o dzień później. Czy należy mi się od nich odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7452 PostWysłany: 14 Lut 2020 22:28 

Rejestracja: 06 Lip 2014
Posty: 709
Loty: 251
Kilometry: 641 741
niebieski
Kupiłem lot z Barcelony do Bostonu z przesiadką w Zurychu. Czas na przesiadkę 50 minut. Samolot z Barcelony bardzo często wylatuje opóźniony dość znacznie, biorąc pod uwagę czas przesiadki. Ale również samolot do Bostonu wylatuje z reguły minimum 30 min po czasie, o ile nie więcej i tylko dlatego w większości przypadków pasażerowie są w stanie się przesiąść. Moj samolot do Zurychu przylatuje opóźniony prawie 45 minut, a samolot do Bostonu o dziwo tym razem wylatuje prawie o czasie. Juz w samolocie do Zurychu pojawia się komunikat, że mój lot będzie zmieniony na inny. Summa summarum  jestemw US dobę później. Swiss odpisuje z odmową wypłaty odszkodowania. Ich wyjaśnienie jest właściwie jak dla mnie bez wyjaśnienia. Odpisałem im, opisując całą sytuację i historię ich lotów na tej trasie. Kolejna odnowa. Czy ktoś miał podobną sytuację w Swiss na tej trasie?

Najpierw odpisali:

You have completed a form on SWISS.com to check your eligibility for compensation in case of flight cancellation or long delays in application of Regulation EC261/2004.It is possible that the times stated in the timetables and the actual departure times may change between the date of publication and the date of departure. There may also be seasonal variations or adjustments that result in changes to the timetable. As such circumstances are considered extraordinary; in line with the current regulations we are unable to grant your request for compensation.Although the airline is challenged with such occurrences, we do everything in our power to get our passengers safely to the final destinations and also getting them there at the earliest time available.We thank you for your understanding and we hope to have the pleasure of serving you again soon.

A potem napisali:

I understand your frustration and I regret my message did not meet your expectations.As I had mentioned in my previous response that this unfortunate situation occur on short notice. With Swiss, we consider safety our utmost priority. Therefore, the airline was not able to control the circumstances around it.Please note that flight irregularities may occur on many different occasions, most of which may be beyond the airlines control. I understand that you may incur cost whilst your baggage was not found. We recommend you to personally fill-in the following form again: https://www.swiss.com/ch/EN/customer-su ... tion-check with the relevant receipts if possible.Most times, this has a negative impact on passengers planned schedules, however, SWISS hopes that we can count your understanding, that we do our very best to accommodate all our esteemed guests.Once again I am deeply sorry for the inconvenience caused. It would be our pleasure to welcome you on board again soon and to count you amongst our satisfied guests.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7453 PostWysłany: 17 Lut 2020 13:25 

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 53
Cześć, miałem lot UA984 z 7-godzinnym opóźnieniem w marcu 2019 (problem techniczny w samolocie z poprzedniego lotu). Użyłem firmy ClaimCloud, aby uzyskać odszkodowanie i po 8 miesiącach otrzymałem następujące oświadczenie:
Drogi Kliencie, Twoja sprawa, mimo że linia lotnicza popełniła błąd, jesteśmy zmuszeni zamknąć się bez odszkodowania.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami wykorzystano wszystkie możliwości, aby zmusić linię lotniczą do zrekompensowania twojego lotu.
Niestety pomimo wielokrotnych starań linia lotnicza nie jest w zasięgu ręki. Jedynym sposobem na uzyskanie jakiegokolwiek odszkodowania jest wszczęcie procesu przed lokalnie właściwym sądem w kraju, w którym linia lotnicza ma siedzibę. Ze względu na niejasny wynik postanowiliśmy zamknąć sprawę.
Bardzo nam przykro, z wyżej wymienionych powodów nie ma sensu utrzymywać otwartej aplikacji i zamykamy sprawę. Ponieważ nie osiągnęliśmy odszkodowania, nasze usługi są bezpłatne zgodnie z cennikiem.

Czy możesz mi powiedzieć, gdzie mogę teraz odwołać się? Dzięki

edit: lot CDG-SFO, 1.3. 2019.


Ostatnio edytowany przez Mirko888, 17 Lut 2020 14:43, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7454 PostWysłany: 17 Lut 2020 14:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
A jaka była trasa lotu? Wszystkie dane.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7455 PostWysłany: 17 Lut 2020 14:29 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22333
CDG-SFO
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7456 PostWysłany: 17 Lut 2020 16:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2012
Posty: 185
Loty: 107
Kilometry: 270 851
niebieski
Miła historia sukcesu: Lot Finnair na trasie WAW-HEL opóźniony ok. 2h, co pociągnęło za sobą spóźnienie na kolejny w ramach rezerwacji lot wewnętrzny w Finlandii i rebooking na następny dostępny lot, przylot na miejsce docelowe z opóźnieniem 4h10min. Pozytywna odpowiedź na claim złożony przez stronę Finnair już następnego dnia, pieniądze na koncie po dwóch kolejnych.
To był mój pierwszy kontakt z tą linią i od razu taki udany, nie spodziewałam się tego zważywszy na to, że w tym wątku o Finnair ktoś napisał iż jest to trudna linia "na czarnej europejskiej liście", cokolwiek to oznacza ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7457 PostWysłany: 17 Lut 2020 18:02 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Zeus napisał(a):
CDG-SFO


Wybrałeś firmę z Czech, aby dochodziła odszkodowania za lot z Paryża. Pozew można złożyć w Paryżu, ale linia jest z poza UE wiąże się to z kosztami przewyższającymi odszkodowanie zwłaszcza jeśli ktoś nie działa we Francji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7458 PostWysłany: 17 Lut 2020 19:29 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
@Mirko888 A pisałeś sam do United?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7459 PostWysłany: 17 Lut 2020 19:38 

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 53
Tak, napisałem do UA zaraz po tym, jak stało się opóźnienie. Badali to od kilku miesięcy, a następnie stwierdzili, że jako wymówkę mogę otrzymać kupon na lot o wartości 200 $ ważny przez 12 miesięcy na lot UA.
Przypuszczam, że następnym krokiem jest zgłoszenie roszczenia do instytucji francuskiej lub europejskiej. Chciałem tylko wiedzieć, czy ktoś już to zrobił i jakie są kroki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7460 PostWysłany: 17 Lut 2020 20:10 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
Czy oficjalnie przyjąłeś voucher na 200$ ?
Tam jest napisane coś takiego
Cytuj:
RELEASE OF LIABILITY
By acceptance of this travel certificate you release United; the operating carrier, and their respective employees, agents and representatives from any and all liability, claims or damages resulting or arising from the matters relating to your flight, compensation therefore or any related complaint.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group