Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#7361 PostWysłany: 01 Sty 2020 22:56 

Rejestracja: 01 Sty 2020
Posty: 2
Pozew.

Dziękuję za szybką odpowiedź. To była podróż służbowa dla łącznie sześciu pasażerów. Sąd w obcym kraju jest dla nas zbyt skomplikowany.
Jeśli ma to sens, czy znasz sprawdzoną firmę, która ma doświadczenie w podobnej sprawie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
#7362 PostWysłany: 02 Sty 2020 11:19 

Rejestracja: 18 Sie 2010
Posty: 67
Loty: 47
Kilometry: 144 826
miriam napisał(a):
Jaka trasa lotu?W pewnych sytuacjach jest to zgodne z prawem.Tyle ,że połowa z 600 to 300 ;)


Londyn Heathrow - San Diego z przesiadką w Las Vegas.


Pierwszy samolot się opóznił więc nie zdążyłem na pierwszy samolot, następny był pełny i poleciałem dopiero następnym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7363 PostWysłany: 02 Sty 2020 17:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@jandzon Przysługuje im w opisanej sytuacji obniżenie pełnego odszkodowania o 50%, nie wiem skąd te 250E zamiast 300.
Góra
 Profil Relacje PM off
jandzon uważa post za pomocny.
 
      
#7364 PostWysłany: 03 Sty 2020 15:14 

Rejestracja: 13 Mar 2013
Posty: 169
Loty: 218
Kilometry: 674 180
Po prawie 3,5 miesiacach potyczek i dyskusji z British, rowniez z pomoca CEDR ....na gwiazdke otrzymuje wiadomosc ze przyznaja mi odszkodowanie i wczoraj pokazala sie na koncie oczekiwana suma .. dla tych co walcza zycze wytrwalosci i cierpliwosci
Góra
 Profil Relacje PM off
TIT lubi ten post.
 
      
#7365 PostWysłany: 03 Sty 2020 17:30 

Rejestracja: 03 Sty 2020
Posty: 3
Witam
Chciałbym sie dowiedzieć jaki jest mniej więcej czas oczekiwania na odszkodowanie za opóźniony lot ?? 20 listopada dostałem maila, iż dane do przelewu zostały przekazane do działu finansowego i odszkodowanie zostanie wypłacone, jednak do tej pory żadnego przelewu nie otrzymałem. Dodam tylko, ze korzystałem z usług lini lotniczych Smartwings. Dodam tylko, ze maila dostałem od strony polskiej ponieważ z czeska kontakt był ciężki od samego początku.

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7366 PostWysłany: 03 Sty 2020 18:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Jeśli od powiadomienia upłynęło już 1,5 miesiąca to nie ma co czekać ,że kasa bez interwencji wpłynie Z tą linią łatwo nie będzie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7367 PostWysłany: 03 Sty 2020 18:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Ale Smart wypłaca całość czy dotyczy to kwoty wynikającej z ugody?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7368 PostWysłany: 03 Sty 2020 19:27 

Rejestracja: 03 Sty 2020
Posty: 3
A gdzie najlepiej napisać ?? Na stronie internetowej w formularzu kontaktowym, praktycznie niemożliwe jest wysłanie zapytania bo strona mi sie zawiesza, nie wiem czy tylko ja tak mam ale sprawdzałem na telefonie,tablecie,laptopie i wszędzie tak samo sie dzieje. Z kolei nie znalazłem innej formy kontaktu zarówno z Polska jak i czeska strona.
A co do odszkodowania to prawdę powiedziawszy dostając maila o odszkodowaniu w wysokości 200 euro nie drazylem dalej tematu, ale z racji, ze był to mój pierwszy lot w życiu to bede miał nauczkę na przyszłość ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7369 PostWysłany: 03 Sty 2020 19:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1134
Loty: 392
Kilometry: 429 122
niebieski
Jeśli otrzymałeś 20 listopada maila, to może najlepiej po prostu jeszcze raz odpowiedzieć na maila? Ja też ostatnio dostałem od innej linii informację, że przelew przyjdzie po 20 dniach roboczych. Nie przyszedł, wysłałem maila przypominającego i pomogło.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7370 PostWysłany: 03 Sty 2020 19:49 

Rejestracja: 03 Sty 2020
Posty: 3
16 grudnia odpowiedziałem na maila
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7371 PostWysłany: 06 Sty 2020 22:40 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
TSUE w sprawie C-502/18 rozstrzygnął, że w przypadku lotu łączonego, gdy opóźnienie nastąpiło na drugim odcinku obsługiwanym przez przewoźnika niewspólnotowego z powództwem można wystąpić przeciwko przewoźnikowi, który obsługiwał pierwszy lot.

Artykuł5 ust.1 lit.c) iart.7 ust.1 rozporządzenia (WE) nr261/2004 Parlamentu Europejskiego iRady zdnia 11lutego 2004r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania ipomocy dla pasażerów wprzypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr295/91, w związku zart.3 ust.5 tego rozporządzenia należy interpretować wten sposób, że wramach lotu łączonego, składającego się z dwóch lotów ibędącego przedmiotem jednej rezerwacji, rozpoczynającego się zlotniska znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego i kończącego się na lotnisku znajdującym się w państwie trzecim z przesiadką na lotnisku winnym państwie trzecim, pasażer, który przyleciał do miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym trzy godziny lub więcej, wynikającym zdrugiego lotu obsługiwanego - wramach umowy owspólnej obsłudze połączeń - przez przewoźnika mającego siedzibę w państwie trzecim, może wytoczyć powództwo o odszkodowanie na podstawie tego rozporządzenia przeciwko wspólnotowemu przewoźnikowi, który realizował pierwszy lot.

Jednocześnie TSUE stwierdził:

Zgodnie z art. 2 lit. b) rozporządzenia nr 261/2004 'obsługujący przewoźnik lotniczy' oznacza 'przewoźnika lotniczego wykonującego lub zamierzającego wykonać lot zgodnie z umową zawartą z pasażerem lub działającego w imieniu innej osoby, prawnej lub fizycznej, mającej umowę [z] tym pasażerem'. Definicja ta ustanawia zatem dwie kumulatywne przesłanki uznania przewoźnika lotniczego za 'obsługującego przewoźnika lotniczego', a mianowicie, primo, wykonanie danego lotu, oraz, secundo, istnienie umowy zawartej z pasażerem (wyrok z dnia 4 lipca 2018 r., Wirth i in., C-532/17, EU:C:2018:527, pkt 18). W niniejszej sprawie i jak wynika z postanowienia odsyłającego, jest bezsporne, że spółka České aerolinie rzeczywiście wykonała lot w ramach umowy przewozu zawartej z pasażerami, których dotyczy postępowanie główne. W konsekwencji należy ją uznać za 'obsługującego przewoźnika lotniczego' i w związku z tym za zobowiązaną do zapłaty, z zastrzeżeniem art. 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004, odszkodowania przewidzianego w art. 5 ust. 1 lit. c) i art. 7 ust. 1 owego rozporządzenia.


W przypadku lotu zakupionego u przewoźnika z USA na lot z PL do Meksyku z przesiadką w UE i USA, gdy opóźnienie powstało w USA przewoźnikiem od którego można otrzymać jest przewoźnik wykonujący pierwszy lot tj. Lufthansa. W przypadku wyroku TSUE pasażerowie zawarli umowę z Czech, w tym przypadku z przewoźnikiem z poza UE. Czy według was za obsługującego przewoźnika można uznać Lufthansę?


Ponadto cel zapewnienia wysokiego poziomu ochrony pasażerów wyrażony w motywie 1 rozporządzenia nr 261/2004 może również potwierdzać wniosek, że w przypadku lotu łączonego, będącego przedmiotem jednej rezerwacji i wykonanego w ramach umowy o wspólnej obsłudze połączeń, obsługujący przewoźnik lotniczy, który wykonał pierwszy lot, jest zobowiązany do zapłaty odszkodowania nawet w razie opóźnienia powstałego w trakcie drugiego lotu obsługiwanego przez innego przewoźnika lotniczego. Rozwiązanie takie pozwala bowiem zagwarantować, że przewożonym pasażerom zostanie wypłacone odszkodowanie przez przewoźnika lotniczego, który zawarł z nimi umowę przewozu, bez konieczności uwzględnienia uzgodnień poczynionych przez owego przewoźnika w odniesieniu do wykonania drugiego lotu składającego się na lot łączony.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
pifko uważa post za pomocny.
 
      
#7372 PostWysłany: 09 Sty 2020 12:25 
Moderator forum

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 1689
Chylę czoła przed @ansbach1.
Enter zgrabnie wypłacił odszkodowanie, wcześniej proponując li tylko 100 EUR.

Pierwszy raz w zawodowej praktyce spotykam się z uznaniem roszczenia i zapłatą na konto REVOLUT pełnomocnika ;)

Załączniki:
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg [ 44.98 KiB | Obejrzany 1348 razy ]
_________________
Tu był link do flightradar
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#7373 PostWysłany: 09 Sty 2020 12:34 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Enter zmienił strategię teraz nie wnosi nawet sprzeciwu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7374 PostWysłany: 09 Sty 2020 23:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wręcz przykładowe zaoranie się Rzecznika LOT:

- Po przekazaniu kobiety służbom ratunkowym, Boeing nie mógł jednak kontynuować dalszego lotu, gdyż pasażerowie mogliby nie zostać odprawieni przez amerykańskie służby graniczne. Dolecieliby w momencie, gdy nie byłaby otwarta kontrola - wyjaśnił Czernicki.

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/201 ... ef=article


"Przyczyną nieregularności wszystkich rejsów planowanych na trasie Warszawa-Los Angeles w dniach 25-26 października br. było zdarzenie medyczne, które zgodnie z obowiązującymi przepisami lotniczymi jest czynnikiem całkowicie niezależnym od przewoźnika.Bezpieczeństwo Pasażerów jest dla nas najważniejsze, dlatego w obliczu zagrożenia stanu zdrowia jednej z osób lecących 25 października do Los Angeles, załoga rejsu podjęła decyzję o międzylądowaniu na najbliższym lotnisku w Keflaviku na Islandii. W efekcie zdarzenia został przekroczony dopuszczalny przepisami lotniczymi czas pracy załogi, co skutkowało wyłączeniem Dreamlinera LOT-u z operacji lotniczych na niespełna 24 godziny. Niestety zdarzenie to spowodowało nie tylko brak możliwości przewiezienia pasażerów rejsu do Los Angeles na czas, wykonania rejsu powrotnego z Los Angeles do Warszawy tego samego dnia (25 października), ale także wpłynęło na płynność rotacji planowanych w kolejnym dniu.

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/201 ... a-faktami/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
maciek lubi ten post.
 
      
#7375 PostWysłany: 14 Sty 2020 14:11 

Rejestracja: 14 Sty 2020
Posty: 1
Cześć,

Mam następującą sprawę. Miałem lot z 14.01.2019 z Bolonii do Krakowa o 8:40. Co chwilę zmieniano godzinę odlotu, aż samolot, którym mieliśmy lecieć przyleciał o 12:45 (prawdopodobnie dlatego, że nie mógł wystartować z Krakowa ze względu na mgłę). Dodatkowo od rana były komunikaty, że ze względu na strajk obsługi lotniczej od 13:00 do 17:00 lotnisko wstrzymuje pracę i loty zostaną przesunięte lub odwołane.

Finalnie nasz lot jest o 17:20. Co oznacza, że będziemy łącznie siedzieć na lotnisku ponad 10 godzin. A opóźnienie względem planowanej godziny wyniesie 8 godzin i 40 minut.

Czy w takim przypadku można ubiegać się o jakieś odszkodowanie? Jeśli tak to jakie kroki podjąć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7376 PostWysłany: 17 Sty 2020 13:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 944
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
travellista napisał(a):
travellista napisał(a):
Taka sytuacja w dniu wczorajszym 11.11: rejs TP1482 DSS LIS 02:05 06:00 przylecial do Lizbony ok. 25 minut pozniej (obsłudze w Dakarze sie nie spieszylo), mialem planowo krotka przesiadke na lot TP536 do Berlina LIS TXL 07:05 11:35, zaraz po wyladowaniu dostalem SMS o zmianie rezerwacji na

TP932 LIS ZRH 08:50 12:40
LX968 ZRH TXL 13:40 15:05

Na transfer desku wydano mi nowe karty pokladowe i voucher na 6 EUR na posilek.

W miejscu docelowym wyladowalem ponad 3 h po czasie (15:05 zamiast 11:35), dystans Dakar-Berlin to ponad 3500 km. Co w tym wypadku moge ugrac? Niby 600 EUR nalezy sie za ten dystans, ale poniewaz dotarlem jedynie ponad 3 h a mniej niz 4 h, to rozumiem, ze ew. odszkodowanie przewoznik moze pomniejszy o 50 % ? Wiadomosc przez system do linii TAP wyslana, zobaczymy, kiedy odpowiedza.


Na moja reklamacje w sprawie opoznienia w dniu 11.11 dostalem dzisiaj od TAP taka oto formulke:

Thank you for contacting TAP Air Portugal. Your comments will allow us to improve customer experience with our company.
We apologise for the delay of the flight TP 1482 from DSS to LIS on the 11-11-2019., which was due to airport restrictions,.
All the reasonable measures have been taken in order to minimize the consequences of a situation, which is completely unrelated to TAP Air Portugal.
In the terms of the EU Regulation 261/2004, there is no compensation in case of extraordinary circumstance, as verified in this situation.
We look forward to welcoming you on board soon.

Nie ukrywam, ze mnie bardzo zaskoczyli, ale najwidoczniej chca sie wymigac od odszkodowania powolujac sie na nadzwyczajne okolicznosci - haslo "airport restrictions" moze znaczyc wszystko i nic. Wszystkie operacje odbywaly sie o tej porze o normalnie, nasz boarding takze, ale potem dosc dlugo czekalismy az obsluga naziemna dostarczy dokumenty do kokpitu i zaraz potem wystartowalismy, w sumie ok. 25 minut po czasie. Pilot nic nie wspomnial w swoim komunikacie na temat opoznienia czy tez zamkniecia przestrzeni powietrznej, restrykcji itd.

Co radzicie w tej sytuacji?


Przypomne sie z tematem, bo moze komus sie przyda. Po odmownej odpowiedzi od linii TAP przyjrzalem sie dokladnie mojej trasie na Flighj Radar 24 i jakie bylo moje zdziwienie, gdyz lot DSS-LIS a nastepnie LIS-TXL wykonala dokladnie ta sama maszyna - Airbus A321 o numerach CS TJF. A pasazerow jeszcze w trakcie lotu przebukowano na loty przesiadkowe via ZRH i obsluga poinformowala nas, ze bramka jest zamknieta itd. Doprawdy dziwne. Napisalem do nich ponownie, wyslalem screen z Flight Radar, zobaczymy, czy sie do tego ustosunkuja.

Załączniki:
Komentarz do pliku: TP CS TJF
TP CS TJF 11.11.2019.png
TP CS TJF 11.11.2019.png [ 49.86 KiB | Obejrzany 1039 razy ]
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7377 PostWysłany: 22 Sty 2020 13:04 

Rejestracja: 31 Gru 2019
Posty: 6
Zarezerwowalam lot z London Gatwick do San Diego z przesiadka w Las Vegas (1 godzina i 40 minut na przesiadke). Pierwszy lot byl obslugivany przez Virgin Airilines a drugi przez Delta Airlines (bilety zarezerwowane na jednej rezerwacji). Jako ze pierwszy lot (London Gatwick - Vas Vegas) mial 2 godziny opoznienia, linia lotnicza przebookowala moj lot z Vas Vegas to San Diego na kolejny. Samolot z Las Vegas do San Diego mial rowniez opoznienie, ktore spowodowalo ladowanie w miejscu docelowym ponad 4 godziny po planowanym czasie ladowania. Gdyby jednak lot z Las Vegas do San Diego sie nie opoznil, wyladowalabym ponad 3 godziny pozniej.

Wszystkie czasy startu i ladowania zostaly sprawdzone na Flightera

Virgin Airlines proponuja 50% z 600 EUR czyli 300 EURO mowiac ze w ich recordzie czas ladowania w miejscu docelowym miesci sie w granicach 4 godzin (a dokladniej ze moje opoznienie bylo 3 godziny 59 minut).

Co o tym myslicie? Z gory dziekuje za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7378 PostWysłany: 22 Sty 2020 14:24 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
No cóż ,brać co dają lub udowadniać racje sądownie by ew.uzyskać 100% :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7379 PostWysłany: 22 Sty 2020 15:52 

Rejestracja: 31 Gru 2019
Posty: 6
@miriam - zastanawiam sie czy maja podstawe do tego zeby zredukowac odszkodowanie o 50%. Nie wiem skad wzieli czas ladowania samolotu, skoro na Flightera then czas jest zupelnie inny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7380 PostWysłany: 22 Sty 2020 17:48 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
@esabane Podstawą są wytyczne EU (2016/C 214/04)
Cytuj:
Jeśli opóźnienie w momencie przylotu wynosi mniej niż cztery godziny w przypadku podróży powyżej 3 500 km z portu lotniczego znajdującego się poza UE, odszkodowanie można zmniejszyć o 50 % i wynosi ono zatem 300 EUR


Podaj datę oraz numery lotów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group