Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#7341 PostWysłany: 28 Gru 2019 14:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2236
złoty
ansbach1 napisał(a):
nie podaję nazwy, ale jest ona na liście pośredników

To miała być "anty-lista" pośredników, żeby inni mieli świadomość dodatkowych opłat (które są zazwyczaj ujęte gdzieś w regulaminie) w przypadku drogi sądowej.
Za to Ty przedstawiłeś listę kilku pośredników wraz ich prowizjami i nie trzeba być hazardzistą by wytypować te w których możesz pracować.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
Wycieczka do Bolonii za 953 PLN. Loty z Warszawy + 4 noclegi w hotelu Wycieczka do Bolonii za 953 PLN. Loty z Warszawy + 4 noclegi w hotelu
Relaks na Cyprze za 963 PLN. Loty do Pafos z Katowici 5 nocy w apartamencie Relaks na Cyprze za 963 PLN. Loty do Pafos z Katowici 5 nocy w apartamencie
#7342 PostWysłany: 28 Gru 2019 14:06 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3368
złoty
A to niespodzianka. Zona dostala maila AZ o mozliwosci wyboru 600€ na konto lub 750€ na kolejny lot AZ.
Ja jeszcze nic nie dostalem ale chyba tez przyjdzie skoro lecielismy razem.

Tapniete z telefonu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7343 PostWysłany: 28 Gru 2019 14:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 28 Gru 2019 13:06 --

Chupacabra napisał(a):
@ansbach1 Na pierwszy rzut, firma nie zrobi nic więcej niż sam poszkodowany, czyli wyśle pismo reklamacyjne.


Pod każdą firma kryje się adwokat lub radca. Wezwanie do SAS powodem strajk, odmowa, proces i wygrana. Kolejne wezwanie w sprawie tego samego lotu i SAS odpowiada, że jak najbardziej za strajk przysługuje odszkodowanie. Pasażerowi odpowiedziałby tak samo? Nigdy nie wiesz czy wezwanie przez pełnomocnika nie ma większej mocy. Wizzair po dwóch odmowach pasażerowi na wezwanie wypłacił odszkodowanie bez procesu.

Piszecie kopiuj wklej, ale niekiedy trzeba poświęcić kilka godzin na znalezienie przyczyn. To jest wezwanie do zapłaty, a nie esej. W prowizji jest cała działaność i ryzyko, gdy w sądzie masz 100 spraw i ryzykujesz kosztami 100 tyś. Jeden chcę składać sam, drugi przez firmę jego wybór, dla mnie lepiej jak linia odmawia.

-- 28 Gru 2019 13:18 --

Hose napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
nie podaję nazwy, ale jest ona na liście pośredników

To miała być "anty-lista" pośredników, żeby inni mieli świadomość dodatkowych opłat (które są zazwyczaj ujęte gdzieś w regulaminie) w przypadku drogi sądowej.
Za to Ty przedstawiłeś listę kilku pośredników wraz ich prowizjami i nie trzeba być hazardzistą by wytypować te w których możesz pracować.


@hose Czy ja Ci coś zrobiłem? Okradłem? Pobiłem dziecko?

Po pierwsze listę stworzyłem sam i Ty lepiej wiesz, dlaczego powstała lista. Nie, lista ta nie jest antylista, tylko dla osób, którym odmówiono odszkodowania, bo sąd jest jedynym skutecznym sposobem na uzyskanie odszkodowania, a ludzie nie chcą skladacy sami. Jeśli chcesz to dodaj więcej firm z prowizją.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#7344 PostWysłany: 28 Gru 2019 14:35 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2907
złoty
Napisałem, że pierwszy krok wykonany przez poszkodowanego pasażera ma dokładnie taki sam walor jak ten wykonany przez pełnomocnika.
W przypadku drugiego, lub następnego kroku, odpowiednia pieczątka może zwrócić na siebie uwagę i pomóc.
Osobiście, na dzień dzisiejszy, sam wywalczyłem wszystkie odszkodowania, dla siebie i rodziny, ze 100% skutecznością, bez potrzeby udawania się do sądu.
No, może 99%, bo pełnego odszkodowania od Lufthansy, za spóźnienie lotu zastępczego, po wcześniejszym otrzymaniu 600EUR za pierwsze opóźnienie, nie udało mi się wyciągnąć. Sprawa zahaczała o lot zastępczy z Air India, już na terytorium Indii i pewnie jest do wygrania, ale jakoś mi się nie chce ciągnąć tego tematu.
Pół roku ping-ponga z Jet Airways, ze skutkiem pozytywnym, tuż przed ich bankructwem, wymęczyło mnie psychicznie na tyle, że sprawa Air India i Lufthansa jest na razie odłożona na półce. Może jeszcze do niej powrócę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7345 PostWysłany: 28 Gru 2019 14:43 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
@ansbach1
Cytuj:
@boots Kolejny raz już do mnie "pijesz". To, że nie podałem Ci nazwy firmy nie znaczy, że gdyby wpłynęło do mnie zgłoszenie nie zająłbym się. Nie zająłem sie, bo nic takiego nie wpłynelo. Zdecydowanie Twój przypadek nie jest za trudny.


Kontaktowałem się z każdą firma, która nie wyglądała na krzak - a zatem i z tą, dla której pracujesz. I każda albo powiedziała nie bo nie, albo wprost, że nie ma orzecznictwa, więc nie chcą ryzykować. Nie chcą nawet wtedy, gdy pasażer zaoferuje pokrycie kosztów zastępstwa strony przeciwnej w przypadku przegranej sprawy.
Nie mam do nikogo o to pretensji, bo mamy wolny rynek takich usług, ale jasno mogę stwierdzić i potwierdzić to, co już napisałem:
Te firmy polują tylko na łatwa kasę. Jak znajdą sprzyjające orzecznictwo w analogicznym przypadku, to ruszają po kasę. Jak nie znajdą, to się nie podejmują, bo za trudne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7346 PostWysłany: 28 Gru 2019 14:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lip 2016
Posty: 1039
srebrny
marek2011 napisał(a):
Tak, w Turcji obowiązują przepisy "na podobieństwo" 261/2004 - ochrona jest skromniejsza i nieco inne reguły, ale jest.


@marek2011 - mógłbyś podać linka do tych przepisów?
Czy chodzi może o te regulacje opisane na stronach Turkisha: https://turkishairlines.ssl.cdn.sdlmedi ... 2479CP.pdf

Konkretnie szukam przypadku w którym w IST nie zdążono na boarding na kolejny lot ze względu na ekstremalnie długie kołowanie po lądowaniu + problem na security.
Minimalny czas przesiadki na bilecie zachowany. Oba loty na jednej rezerwacji. Przylot TK. Odlot również TK (odlot z IST do EU).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7347 PostWysłany: 28 Gru 2019 14:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
boots napisał(a):
@ansbach1
Cytuj:
@boots Kolejny raz już do mnie "pijesz". To, że nie podałem Ci nazwy firmy nie znaczy, że gdyby wpłynęło do mnie zgłoszenie nie zająłbym się. Nie zająłem sie, bo nic takiego nie wpłynelo. Zdecydowanie Twój przypadek nie jest za trudny.


Kontaktowałem się z każdą firma, która nie wyglądała na krzak - a zatem i z tą, dla której pracujesz. I każda albo powiedziała nie bo nie, albo wprost, że nie ma orzecznictwa, więc nie chcą ryzykować. Nie chcą nawet wtedy, gdy pasażer zaoferuje pokrycie kosztów zastępstwa strony przeciwnej w przypadku przegranej sprawy.
Nie mam do nikogo o to pretensji, bo mamy wolny rynek takich usług, ale jasno mogę stwierdzić i potwierdzić to, co już napisałem:
Te firmy polują tylko na łatwa kasę. Jak znajdą sprzyjające orzecznictwo w analogicznym przypadku, to ruszają po kasę. Jak nie znajdą, to się nie podejmują, bo za trudne.


@boots Uznałeś mnie za krzaka...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7348 PostWysłany: 28 Gru 2019 15:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
Nie. To Ty zakłamujesz rzeczywistość. Rozumiem, bo prawda odstrasza jednak klientów.
Góra
 Profil Relacje PM off
QbaqBA lubi ten post.
 
      
#7349 PostWysłany: 28 Gru 2019 15:11 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2907
złoty
@ofer http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/mevzuat/sektorel/taslaklar/SHT-YOLCU03032017.pdf
Co masz na myśli przez
Cytuj:
Minimalny czas przesiadki na bilecie zachowany
?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7350 PostWysłany: 28 Gru 2019 15:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
boots napisał(a):
Nie. To Ty zakłamujesz rzeczywistość. Rozumiem, bo prawda odstrasza jednak klientów.


Sam napisałeś, że nie pisałeś do firm krzaków, nie dostaliśmy takiego zgłoszenia = jesteśmy firmą krzak. Nic nie zakłamuje. Nie mamy udziałowców z zagranicy, nie stoi za nami wielka kancelaria.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7351 PostWysłany: 28 Gru 2019 15:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
Dostaliście. Kontaktowałem się ze wszystkimi z listy na forum, a dodatkowo z innymi, które reklamują się w necie. A już na pewno z wszystkimi, które oferują warunki, jakimi się chwaliłeś.
Nie wiem, po co zaprzeczasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7352 PostWysłany: 28 Gru 2019 15:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lip 2016
Posty: 1039
srebrny
Chupacabra napisał(a):
@ofer http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/mevzuat/sektorel/taslaklar/SHT-YOLCU03032017.pdf
Co masz na myśli przez
Cytuj:
Minimalny czas przesiadki na bilecie zachowany
?


Mnimalny czas przesiadki = Minimum Connection Time (MCT)
"A Minimum Connection Time (MCT) is defined as the shortest time interval required in order to transfer a passenger and their luggage from one flight to a connecting flight."
Musisz miec odpowiednią przerwę między lotami (MCT) która dla danej linii i dla danego lotniska pozwala na poprawną czasowo przesiadkę pasażera. Inaczej (zazwyczaj) nie wystawią biletu łączonego.

Co do dokumentu który zacytowałeś - dzięki, ale tureckiego nie znam :) Jest to może w wersji EN?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7353 PostWysłany: 28 Gru 2019 16:04 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2907
złoty
@ofer Nie oczekiwałem wyjaśnienia co znaczy MCT. Nie rozumiem co masz na myśli pisząc, o tym, że "minimalny czas przesiadki na bilecie zachowany". Z takiego opisu wynika, że nie wpuszczono Cię do samolotu pomimo zachowanego MCT. O ile gate arrival był już po tym czasie to może i masz szansę coś ugrać. Jeśli nie, to problemy z "security" raczej są poza zasięgiem linii lotniczych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7354 PostWysłany: 28 Gru 2019 18:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lip 2016
Posty: 1039
srebrny
@Chupacabra - sorry, nie zrozumiałem Twojego pytania.
Chodziło mi o to, że bilet był wystawiony z uwzględnieniem prawidłowego MCT dla przesiadki (w odróżnieniu od biletu który mógł być wystawiony z czasem na przesiadkę < niż MCT. Kiedyś o mały włos by mi taki bilet wystawiono - musiałem sam wspomnieć, że czas na przesiadkę dali za krótki).

Przy okazji: sytuacja nie dotyczy mnie tylko znajomej osoby. Runway time przy lądowaniu był w miarę o czasie, natomiast gate arrival zdecydowanie później (strasznie długie czasowo kołowanie). Uwzględniając gate arrival jako początek MCT to w wyniku długiego kołowania faktyczny czas na przesiadkę zrobił się krótszy niż MCT.
Paxa przebukowano na kolejny lot, co oczywiście skutkowało solidnym opóźnieniem w finalnym miejscu przeznaczenia w EU.

Chciałem sprawdzić czy w tym przypadku na podstawie tureckich przepisów przysługuje jakieś odszkodowanie czy nie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7355 PostWysłany: 28 Gru 2019 20:11 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2907
złoty
@ofer To chyba musisz się posiłkować translatorem, aczkolwiek oglądając ten filmik zamieszczony powyżej i czytając dokument TK, myślę, że możesz oczekiwać bardzo posobnych rozwiązań jak w EU. Na początek piszcie do linii lotniczej.
Góra
 Profil Relacje PM off
ofer lubi ten post.
ofer uważa post za pomocny.
 
      
#7356 PostWysłany: 01 Sty 2020 18:30 

Rejestracja: 01 Sty 2020
Posty: 2
Jestem z Czech i chciałbym uzyskać porady, jak najlepiej postępować w przypadku odmowy odszkodowania za opóźniony lot. Był to lot LO529 WAW - PRG, 22 października 2019 r. Opóźnienie przylotu wyniosło 3 godziny i 5 minut. Oto oświadczenie LOT-u:
Our reference: RP/102582/19/ACH

Dear Mr Vobecky,
In reference to your letter, please accept our sincere apologies for all the inconvenience you experienced due to the delay of flight LO529 from Warsaw to Prague on 22 October 2019.
We are aware that our passengers expect from us reliability in all aspects of our service, nonetheless sometimes unforeseeable circumstances occur.
Please be informed that flight LO529 was delayed due to circumstances beyond carrier’s control – i.e. adverse weather conditions. In the light of applicable law in such situations the obligations of the carrier are limited and no compensation is due.
Rest assured that we investigate all passenger claims based on careful analysis of documents and explanations received from relevant services.
We assure you that we will continue to work on our product and our processes to ensure future flights run smoothly from start to finish. It is important to us that you remain one of our loyal and valued customers.

Yours sincerely,
xxx
Specialist
Passenger Claims Section


Faktem jest, że przyczyną opóźnienia nie była pogoda podczas naszego lotu, ale poprzedni lot LO769. Został przekierowany z Odessy do Kiszyniowa. Jednak ten powód nie ma znaczenia dla naszego opóźnienia.

Mam zrzuty ekranu Flightstats i Flightradar24.
Przepraszamy za polski przez tłumacza Google i dziękuję za radę.


Ostatnio edytowany przez Washington, 03 Sty 2020 00:10, edytowano w sumie 1 raz
usunięto dane osobowe
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7357 PostWysłany: 01 Sty 2020 21:07 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Pozew.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Washington, 03 Sty 2020 00:09, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7358 PostWysłany: 01 Sty 2020 22:41 

Rejestracja: 18 Sie 2010
Posty: 72
Loty: 47
Kilometry: 144 826
Mam pytanie o lot opóźniony o ponad 3 godziny.

Linia proponuje 250 euro zamiast 600 bo według nich, odszkodowanie może być 50% mniejsze bo samolot był spóźniony o ponad 3 godziny ale krócej niż 4 godziny.

Jaka droga pozostaje do uzyskania pełnego odszkodowania jeśli linia nie chce dać całości ale proponuje część? Linia to Delta Airlines.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7359 PostWysłany: 01 Sty 2020 22:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
250 to nie jest 50% z 600.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7360 PostWysłany: 01 Sty 2020 22:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7798
złoty
Jaka trasa lotu?W pewnych sytuacjach jest to zgodne z prawem.Tyle ,że połowa z 600 to 300 ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group