Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 6948 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348  Następna
Autor Wiadomość
#6881 PostWysłany: 06 Wrz 2019 07:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 572
srebrny
Sz@lony napisał(a):
Przewoźnik może być zarejestrowany w kraju pod dnem oceanu, ale realizując loty do danego państwa, musi zaakceptować warunki i prawa tego kraju w kwestii lotnictwa.

A te warunki i prawa jasno precyzują, że gdy start poza UE i przewoźnik poza UE to odszkodowanie w ramach 261/2004 nie przysługuje

1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie:
a) do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego się na terytorium Państwa Członkowskiego, do którego ma zastosowanie Traktat;
b) do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego się w kraju trzecim i lądujących na lotnisku w Państwie Członkowskim, do którego ma zastosowanie Traktat, chyba że otrzymali oni korzyści lub odszkodowanie oraz udzielono im opieki w tym kraju trzecim, jeżeli przewoźnik lotniczy obsługujący dany lot jest przewoźnikiem wspólnotowym.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6882 PostWysłany: 06 Wrz 2019 07:57 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1324
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
-- 06 Wrz 2019 07:49 --

Sz@lony napisał(a):
Niby dlaczego? Przewoźnik może być zarejestrowany w kraju pod dnem oceanu, ale realizując loty do danego państwa, musi zaakceptować warunki i prawa tego kraju w kwestii lotnictwa. Ja na przykład walczyłem (skutecznie) o odszkodowanie od Air Canada na mocy prawa izraelskiego, i to jako obcokrajowiec, a prawo to jest nawet trochę lepsze od unijnego - daje ok. 770 EUR za opóźnienie zamiast 600 EUR jak w UE.


O to to to, akceptuje i nie płaci ani grosza.

-- 06 Wrz 2019 07:57 --

neverstopexploring napisał(a):
Czy linia lotnicza, która nie chce wypłacić odszkodowania za opóźniony rejs może się tłumaczyć zderzeniem z ptakiem danego samolotu zaplanowanego na dany rejs gdy zderzenie to odbyło się na wcześniejszym locie, ale tej samej maszynie? JAK rozumiem LOT chce mi powiedzieć, że ten sam samolot złapał jakiegoś bird strike'a na jednym rejsie i przez to nastąpiło opóźnienie kolejnego bo ta sama maszyna była zaplanowana.


Jeśli nie zamierza wypłacić odszkodowania to może tłumaczyć sie wszystkim czym innym jest to czy tłumaczenia są racjonalne.

Odpowiedź sobie na pytanie co było przyczyną opóźnienia Twojego lotu? Bird strike, a może planowana rotacja.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6883 PostWysłany: 06 Wrz 2019 08:34 

Rejestracja: 06 Wrz 2019
Posty: 2
Witam wszystkich serdecznie, jest to mój pierwszy post.
W dniu 31.08 miałem lot z Chania (CHQ) do Gdańska lot 3Z7463, który był opóźniony o ponad 3 godziny, w Gdańsku mieliśmy lądować o 22:50, natomiast wylądowaliśmy o 2:02 według serwisu flightradar24, na lotnisko wszedłem o godzinie 2:20.
Wiem że muszę zgłosić sprawę do operatora linii którym był Smartwings, lecz mam pytanie w jakiej formie, czy przez ich formularz kontaktowy na stronie internetowej, czy wysłać pismo, jeżeli pismo to na polski adres : Smartwings Poland Sp. z o.o.,ul. Gordona Bennetta 2B, 02-159 Warszawa czy czeski : Smartwings, K Letisti 1068/30, 160 08 Prague 6, Czech Republic, czy pismo mogę wysłać w języku polskim czy jednak tłumaczyć na angielski ?
Dziękuję bardzo za wyrozumiałość i pomoc.
Pozdrawiam
Adam
Góra
 Relacje PM off  
 
#6884 PostWysłany: 06 Wrz 2019 14:50 

Rejestracja: 06 Wrz 2019
Posty: 5
Reklamację w związku z opóźnionym lotem ponad 4h w związku z usterką samolotu, wysłałam w j.polskim pod adres w Warszawie oraz w języku angielskim do siedziby w Czechach, plus wypełniłam formularz kotaktowy na stronie Smartwings.
Odpowiedź, z ktorą się nie zgodziłam otrzymałam z siedziby w Warszawie - pocztą, kilka dni przed upływem 30 dni kalendarzowych.
Odwołałam się od ich decyzji (proponowali po 200euro na głowę, bez uwzględnienia pasażera niespełna 2letniego, ktory według mnie "ucierpiał" najbardziej). Moje odwołanie (list polecony) odebrali 26.07.2019, do tej pory nie otrzymałam ich decyzji.

Proszę o podpowiedź, ile dni mają na ustosunkowanie się do mojego odwołania, czy też 30 dni kalendarzowych?
Jeśli tak, a minęło już 30 DK, czy powinnam zaskarżyć ich decyzję i brak odpowiedzi na odwołanie do ULC?
Wdzięczna będę za odpowiedź :)
M
Góra
 Relacje PM off  
 
#6885 PostWysłany: 06 Wrz 2019 15:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 750
srebrny
ULC nie wydaje już decyzji. Jeśli nie uwzględnią twojego zażalenia, pozostaje Ci jedynie droga sądowa. Skoro, chcieli przyznać po 200 euro, to mniema, że opóźnienie z ich winy.
_________________
"Był las, nie było Was, będzie las, nie będzie Was." Stefan Kardynał Wyszyński
Góra
 Relacje PM off  
 
#6886 PostWysłany: 06 Wrz 2019 17:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
Cytuj:
Proszę o podpowiedź, ile dni mają na ustosunkowanie się do mojego odwołania, czy też 30 dni kalendarzowych?

W ogóle nie muszą odpowiadać.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6887 PostWysłany: 06 Wrz 2019 17:36 

Rejestracja: 06 Wrz 2019
Posty: 5
Na stronie ULC jest info, że wnioski są przyjmowane ale z zastrzeżeniem, że rozpatrzenie może potrwać dłużej niż 90 dni, że względu na braki kadrowe i finansowe.

Jeśli Smartwings nie musi odpowiadać na moje odwołanie, to w jaki sposób dowiem się, czy się z nim zgadzają, czy nie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6888 PostWysłany: 06 Wrz 2019 17:39 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
Przyjmij, że się nie zgadzają.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6889 PostWysłany: 06 Wrz 2019 17:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
21adam napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie, jest to mój pierwszy post.
W dniu 31.08 miałem lot z Chania (CHQ) do Gdańska lot 3Z7463, który był opóźniony o ponad 3 godziny, w Gdańsku mieliśmy lądować o 22:50, natomiast wylądowaliśmy o 2:02 według serwisu flightradar24, na lotnisko wszedłem o godzinie 2:20.
Wiem że muszę zgłosić sprawę do operatora linii którym był Smartwings, lecz mam pytanie w jakiej formie, czy przez ich formularz kontaktowy na stronie internetowej, czy wysłać pismo, jeżeli pismo to na polski adres : Smartwings Poland Sp. z o.o.,ul. Gordona Bennetta 2B, 02-159 Warszawa czy czeski : Smartwings, K Letisti 1068/30, 160 08 Prague 6, Czech Republic, czy pismo mogę wysłać w języku polskim czy jednak tłumaczyć na angielski ?
Dziękuję bardzo za wyrozumiałość i pomoc.
Pozdrawiam
Adam

Możesz to jak najbardziej zrobić przez formularz kontaktowy na ich stronie. Automatycznie powinieneś otrzymać maila zwrotnego, ale na wszelki wypadek warto zrobić screena przy wysyłaniu.

Przy ewentualnym wysyłaniu pocztą smartwings można na warszawski adres.
Teoretycznie mogłoby to zależeć od tego która dokładnie spółka jest stroną przewozu, bo smartwings ma blisko powiązane ze sobą firmy z siedzibą w Czechach, na Litwie i chyba nawet na Węgrzech, które to czasami realizują przelot nawet z Polski, ale przyjmuje i akceptuje zamiennie adresowanie na nie wszystkie.

pawelos napisał(a):
ULC nie wydaje już decyzji. Jeśli nie uwzględnią twojego zażalenia, pozostaje Ci jedynie droga sądowa. Skoro, chcieli przyznać po 200 euro, to mniema, że opóźnienie z ich winy.

Akurat na smartwings i niektóre inne czartery można próbować. Tak jak już wspominałem czasami przystępują do postępowania.

MBor_35 napisał(a):
[...]
Odwołałam się od ich decyzji (proponowali po 200euro na głowę, bez uwzględnienia pasażera niespełna 2letniego, ktory według mnie "ucierpiał" najbardziej). Moje odwołanie (list polecony) odebrali 26.07.2019, do tej pory nie otrzymałam ich decyzji.

Proszę o podpowiedź, ile dni mają na ustosunkowanie się do mojego odwołania, czy też 30 dni kalendarzowych?
Jeśli tak, a minęło już 30 DK, czy powinnam zaskarżyć ich decyzję i brak odpowiedzi na odwołanie do ULC?
Wdzięczna będę za odpowiedź :)
M


Mają 30 dni, ale odpowiedzieli Ci, przyjmując reklamację w ograniczeniu do wypłaty 200 euro. Nie wydaje się, by od Twojego odwołania mieli ponownie 30 dni na ustosunkowanie się.
Przypomnij im się ponownie ze swoim odwołaniem.
Do ULC już nie zaskarżysz, co najwyżej możesz poprosić Rzecznika Praw Pasażerów o mediację.
A i dla dziecka do lat dwóch, bo nie ma osobnego miejsca, odszkodowanie nie przysługuje.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo 06 Wrz 2019 18:03, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#6890 PostWysłany: 06 Wrz 2019 17:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 750
srebrny
Moim zdaniem strata czasu na ULC. Skoro przyznali już połowiczne odszkodowanie, znaczy się wyługują i można śmiało iść na drogę sądową.
_________________
"Był las, nie było Was, będzie las, nie będzie Was." Stefan Kardynał Wyszyński
Góra
 Relacje PM off  
 
#6891 PostWysłany: 06 Wrz 2019 17:58 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 459
niebieski
ansbach1 napisał(a):
Odpowiedź sobie na pytanie co było przyczyną opóźnienia Twojego lotu? Bird strike, a może planowana rotacja.



A skąd ja mam wiedzieć co było faktyczną przyczyną opóźnienia? LOT twierdzi, że zderzenie z ptakiem, ale jak mogło to być zderzenie z ptakiem skoro samolot przez 6 h stał na lotnisku we Wrocławiu? Dlatego sądzę,że LOTowi może chodzić o to , że na wcześniejszym locie tego samego samolotu mogło do czegoś dojść, ale co to mnie obchodzi? Było 6 h żeby podstawić sprawną maszynę


BTW. mógłby mi ktoś sprawdzić przebieg lotu LO 3849 14 sierpnia?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6892 PostWysłany: 06 Wrz 2019 18:14 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 473
niebieski
Proszę.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
neverstopexploring lubi ten post.
neverstopexploring uważa post za pomocny.
 
 
#6893 PostWysłany: 06 Wrz 2019 18:21 

Rejestracja: 06 Wrz 2019
Posty: 5
Aż dziw, że nie ma doprecyzowanego terminu na ustosunkowanie się do odwołania...
W takim razie, przypomnę się przewoźnikowi, złożę wniosek na stronie ULC (zobaczymy, czy jakkolwiek zareagują).
Choć przyznam, że zaczynam żałować, iż nie zgodziłam się na to 200 euro...
Góra
 Relacje PM off  
 
#6894 PostWysłany: 06 Wrz 2019 18:36 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 459
niebieski
I co ten post wnosi do dyskusji?, kolejny raz przez tego samego użytkownika.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6895 PostWysłany: 06 Wrz 2019 19:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
MBor_35 napisał(a):
Aż dziw, że nie ma doprecyzowanego terminu na ustosunkowanie się do odwołania...
W takim razie, przypomnę się przewoźnikowi, złożę wniosek na stronie ULC (zobaczymy, czy jakkolwiek zareagują).
Choć przyznam, że zaczynam żałować, iż nie zgodziłam się na to 200 euro...

Możesz odpisać, że się zgadzasz.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6896 PostWysłany: 06 Wrz 2019 19:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1324
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
-- 06 Wrz 2019 19:18 --

Pabloo napisał(a):
21adam napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie, jest to mój pierwszy post.
W dniu 31.08 miałem lot z Chania (CHQ) do Gdańska lot 3Z7463, który był opóźniony o ponad 3 godziny, w Gdańsku mieliśmy lądować o 22:50, natomiast wylądowaliśmy o 2:02 według serwisu flightradar24, na lotnisko wszedłem o godzinie 2:20.
Wiem że muszę zgłosić sprawę do operatora linii którym był Smartwings, lecz mam pytanie w jakiej formie, czy przez ich formularz kontaktowy na stronie internetowej, czy wysłać pismo, jeżeli pismo to na polski adres : Smartwings Poland Sp. z o.o.,ul. Gordona Bennetta 2B, 02-159 Warszawa czy czeski : Smartwings, K Letisti 1068/30, 160 08 Prague 6, Czech Republic, czy pismo mogę wysłać w języku polskim czy jednak tłumaczyć na angielski ?
Dziękuję bardzo za wyrozumiałość i pomoc.
Pozdrawiam
Adam

Możesz to jak najbardziej zrobić przez formularz kontaktowy na ich stronie. Automatycznie powinieneś otrzymać maila zwrotnego, ale na wszelki wypadek warto zrobić screena przy wysyłaniu.

Przy ewentualnym wysyłaniu pocztą smartwings można na warszawski adres.
Teoretycznie mogłoby to zależeć od tego która dokładnie spółka jest stroną przewozu, bo smartwings ma blisko powiązane ze sobą firmy z siedzibą w Czechach, na Litwie i chyba nawet na Węgrzech, które to czasami realizują przelot nawet z Polski, ale przyjmuje i akceptuje zamiennie adresowanie na nie wszystkie.

pawelos napisał(a):
ULC nie wydaje już decyzji. Jeśli nie uwzględnią twojego zażalenia, pozostaje Ci jedynie droga sądowa. Skoro, chcieli przyznać po 200 euro, to mniema, że opóźnienie z ich winy.

Akurat na smartwings i niektóre inne czartery można próbować. Tak jak już wspominałem czasami przystępują do postępowania.

MBor_35 napisał(a):
[...]
Odwołałam się od ich decyzji (proponowali po 200euro na głowę, bez uwzględnienia pasażera niespełna 2letniego, ktory według mnie "ucierpiał" najbardziej). Moje odwołanie (list polecony) odebrali 26.07.2019, do tej pory nie otrzymałam ich decyzji.

Proszę o podpowiedź, ile dni mają na ustosunkowanie się do mojego odwołania, czy też 30 dni kalendarzowych?
Jeśli tak, a minęło już 30 DK, czy powinnam zaskarżyć ich decyzję i brak odpowiedzi na odwołanie do ULC?
Wdzięczna będę za odpowiedź :)
M


Mają 30 dni, ale odpowiedzieli Ci, przyjmując reklamację w ograniczeniu do wypłaty 200 euro. Nie wydaje się, by od Twojego odwołania mieli ponownie 30 dni na ustosunkowanie się.
Przypomnij im się ponownie ze swoim odwołaniem.
Do ULC już nie zaskarżysz, co najwyżej możesz poprosić Rzecznika Praw Pasażerów o mediację.
A i dla dziecka do lat dwóch, bo nie ma osobnego miejsca, odszkodowanie nie przysługuje.


Wezwanie należy kierować do przewoźnika czyli Smartwings a.s. Kierowanie wezwania do polskiej spółki jest błędem, gdyż nie jest obsługującym przewoźnikiem. Jeśli skierujesz do polskiej spółki wezwanie i ją pozwiesz to przegrasz bo polska spółka nie posiada legitymacji biernej, nie ona była stroną umowy. Znam takie wyroki. Sąd odrzuca pozew i zasądza koszty od Ciebie. Jeśli wyślesz do polskiej spółki a pozwiesz czeską to oficjalnie nie wezwałeś do zapłaty czyli wygrasz, ale możesz zapłacić koszty. Z uwagi na zagraniczną siedzibę sąd nie wyda nakazu zapłaty i sprawa potrwa dłużej, sam ich pozwałem w tej samej sytuacji i czekam.

-- 06 Wrz 2019 19:22 --

MBor_35 napisał(a):
Aż dziw, że nie ma doprecyzowanego terminu na ustosunkowanie się do odwołania...
W takim razie, przypomnę się przewoźnikowi, złożę wniosek na stronie ULC (zobaczymy, czy jakkolwiek zareagują).
Choć przyznam, że zaczynam żałować, iż nie zgodziłam się na to 200 euro...


Serio? Krew mnie zalewa, gdy czytam takie wiadomości. Nikt nie dałby Ci 200 EUR, gdyby nie musiał. Oni chcą Cie wy***** bo należy się 400, ale dają 200 EUR, a TY jeszcze im dziękujesz. Ja Ci mogę dać 200 EUR jeśli sprzedasz wierzytelność, bo zarobiłbym na niej 500 EUR. Poczytaj postów i złóż pozew.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
 
#6897 PostWysłany: 06 Wrz 2019 19:27 

Rejestracja: 06 Wrz 2019
Posty: 5
Przepraszam czegoś tu nie mogę zrozumieć, ja reklamację finansowa wysłałam do smartwings w Polsce i do siedziby w Czechach. Odpisali mi z Polski, że mogą wypłacić te 200e/głowę, także odwołanie wysłałam już tylko na adres w PŁ. Może powinnam też kopię tego odwołania przesłać do Czech, by było skuteczniej?
Poradzcie co najlepiej teraz zrobić...
Góra
 Relacje PM off  
 
#6898 PostWysłany: 06 Wrz 2019 20:01 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1324
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Owszem odpisują z polski, bo list jest tańszy i celowo wprowadzają w błąd.

“W rozpoznawanej sprawie jakkolwiek umowa przewozu została zawarta między powodami a (…) sp. z o. o. z siedzibą w W., co nie zostało zakwestionowane przez pozwaną, to jednak odpowiedzialnym za opóźnienie lotu (…) na trasie W. – Z. w dniu 27 lipca 2014 roku nie był pozwana, co zostało przez nią podniesione i zanegowane, ale (…) a.s. z siedzibą w P..“

Składanie odwołania jest bezsensu. Przewoźnik, gdy się należy proponuje ugodę, oni nie rozpatrują Twojej reklamacji, mają listę, płacimy, nie płacimy. Nikt się nie pochyla nad Twoim odwołaniem, bo jeśli nie pójdziesz do sądu to nic nie dostaniesz, a bardzo wielu nie pójdzie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6899 PostWysłany: 06 Wrz 2019 20:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
ansbach1 napisał(a):
Wezwanie należy kierować do przewoźnika czyli Smartwings a.s. Kierowanie wezwania do polskiej spółki jest błędem, gdyż nie jest obsługującym przewoźnikiem. Jeśli skierujesz do polskiej spółki wezwanie i ją pozwiesz to przegrasz bo polska spółka nie posiada legitymacji biernej, nie ona była stroną umowy. Znam takie wyroki. Sąd odrzuca pozew i zasądza koszty od Ciebie. Jeśli wyślesz do polskiej spółki a pozwiesz czeską to oficjalnie nie wezwałeś do zapłaty czyli wygrasz, ale możesz zapłacić koszty. Z uwagi na zagraniczną siedzibę sąd nie wyda nakazu zapłaty i sprawa potrwa dłużej, sam ich pozwałem w tej samej sytuacji i czekam.

Tak, wezwania, jeśli chce się pójść do sądu, oczywiście należy kierować do właściwej spółki.
Mnie chodziło o praktykę wysyłania samych reklamacji, które smartwings rozpatruje raczej niezależnie gdzie się wyśle i nie wykręca się, że jej nie otrzymał.
Z tym, że przewoźnikiem bywają również inne spółki smartwings, nie tylko ta z Czech.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6900 PostWysłany: 06 Wrz 2019 21:48 

Rejestracja: 06 Wrz 2019
Posty: 5
Ok, w takim razie jeśli powinnam teraz pójść z tą sprawą do sądu, to kogo mam pozywać? Smartwings PL , czy Smartwings CZ? Gdzie to sprawdzę, gdzie się upewnię?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 6948 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Sogou [Spider] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group