Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7035 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346 ... 352  Następna
Autor Wiadomość
#6841 PostWysłany: 09 Sie 2019 02:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 820
srebrny
Sytuacja finansowa Urzędu Lotnictwa Cywilnego jest krytyczna; mamy już pierwszy przypadek, gdy Niemcy przejmują nadzór nad polskim lotnictwem cywilnym - mówił w czwartek posłom szef ULC Piotr Samson, apelując o dodatkowe środki na płace.

Mamy też obszar związany z rzecznikiem praw pasażera. Obecnie oczekiwanie na wyjaśnienie takiej kwestii związanej z opóźnieniem samolotu to jest 12 miesięcy. (...) Ilość spraw obecnie to 14 tysięcy, która leży" - podkreślał.

Źródło: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Szef-U ... 19767.html
Góra
 Relacje PM off  
 
#6842 PostWysłany: 13 Sie 2019 10:14 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 148
Loty: 138
Kilometry: 293 761
niebieski
No to po ponad 100 lotach w tym roku w końcu się doigrałem, i pierwszy raz nie załapałem się na przesiadkę w Monachium.

Leciałem z LHR do POZ, przez MUC, i po prawie 2h opóźnienia na wylocie z LHR, nie załapałem się na ostatni samolot do POZ.

LH oczywiście zapewniła nowy lot, hotel, vouchery na jedzenie i taxi.

Siłą rzeczy do Poznania dolecę ponad 12h później niż miałem, z tego co słyszałem opóźnienie było przez późny przylot samolotu do Londynu.

Z góry sorry za głupie pytania, ale zakładam że odszkodowanie (250 eur?) i tak mi się należy, i teraz czy wystarczy wypełnić reklamacje na stronie LH, (patrząc na inne wątki zakładam że nie ma sensu przez pośredników).

Czy powinienem na coś konkretnego zwrócić uwagę, czy z LH można raczej liczyć na sprawne załatwienie sprawy?

Z góry dzięki
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6843 PostWysłany: 13 Sie 2019 10:27 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5429
HON fly4free
Wypełnij wniosek o odszkodowanie i prześlij do LH.Czy będzie sprawnie i bezproblemowo dowiesz się jak odpowiedzą,każda sprawa jest inna i trudno wyrokować jak zachowa się przewoźnik.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6844 PostWysłany: 15 Sie 2019 23:10 

Rejestracja: 22 Lip 2015
Posty: 402
srebrny
Mam pewien problem z przewoźnikiem nieunijnym. Nie bardzo wiem gdzie złożyć wniosek o odszkodowanie, bo mam wrażenie, że linia lotnicza nie bardzo jest zainteresowana finansowaniem mi lotu, nawet za "opiekę" (jedzenie) nie zwrócili, a czekaliśmy bardzo długo na lotnisku.

Problem jest taki, że pierwszy odcinek lotu był realizowany przez inną linię lotniczą niż pozostałe (ale na tym samym bilecie). Wniosek składa się w kraju pierwotnego wylotu czy tam gdzie się przesiadłem na właściwego przewoźnika?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6845 PostWysłany: 16 Sie 2019 07:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Maj 2017
Posty: 308
srebrny
Liczy się kraj początkowy lub docelowy (jeden w UE), możesz nawet lecieć przez terrorystyczną islamską dolinę Swat w Pakistanie, ale przewoźnik ma obowiązek dostarczyć Cię do punktu docelowego o czasie. Pytanie tylko, z czyjej winy było opóźnienie - ostatnio zrobiło się głośno wyroku sądu, że to pierwszy przewoźnik ponosi odpowiedzialność za finalne opóźnienia. Albo ten, który wystawiał bilet.
Góra
 Relacje PM off
adam1987 lubi ten post.
adam1987 uważa post za pomocny.
 
 
#6846 PostWysłany: 16 Sie 2019 09:04 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5429
HON fly4free
@adam1987 Czy twój lot rozpoczynał się w kraju UE? Jeśli lot rozpoczyna się z lotniska w UE, jest objęty rozporządzeniem 261/2004. Prawo to dotyczy również przypadków, gdy lot odlatuje spoza UE, ale jest obsługiwany przez europejskie linie lotnicze.Piszesz,że przewoźnik nie unijny ,jeśli opóźniony lot zaczynał się nie w UE, nie wywalczysz odszkodowania w oparciu o w/w rozporządzenie.
Góra
 Relacje PM off
adam1987 lubi ten post.
adam1987 uważa post za pomocny.
 
 
#6847 PostWysłany: 16 Sie 2019 10:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1073
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
@adam1987
Prawo sobie, praktyka sobie. Pomimo stabilnego orzecznictwa organy poszczególnych państw ciągle różnie interpretują pojęcie „miejsca wylotu" przy lotach łączonych. Z reguły chcą mieć jak najmniej roboty.
W naszym ULC-u jeszcze do niedawna odesłaliby Cię do organu innego kraju, gdyby tylko opóźnienie wynikło dopiero na drugim locie łączonym, a pierwszy obył się bez perturbacji. Między innymi po lipcowym C-502/18 ma się to zmienić, ale może być różnie.
Z tym, że dla wniosków teraz składanych sprawą zajmie się Rzecznik Praw Pasażerów, a jego zaproszenia do mediacji przewoźnicy nieunijni raczej olewają.
Skąd dokąd leciałeś?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6848 PostWysłany: 16 Sie 2019 17:07 

Rejestracja: 22 Lip 2015
Posty: 402
srebrny
@miriam @Pabloo lot zacząłem u naszych sąsiadów (więc jak najbardziej w Unii), a przesiadka była w Londynie. Pierwszy lot nie miał żadnych opóźnień, drugi w sumie też nie. Dopiero z trzecim był problem (w całości odbył się poza UE). Wydaje mi się, że ten pierwszy lot to nawet nie był Code Share tylko jakieś inne porozumienie. Nie mniej jednak cała podróż była na jednym bilecie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6849 PostWysłany: 17 Sie 2019 04:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Maj 2017
Posty: 308
srebrny
@adam1987
W takim razie jak najbardziej należy Ci się odszkodowanie; nie tylko za opóźnienie, ale też za ewentualny hotel i koszty posiłków podczas oczekiwania. Wyślij im stanowcze, ale kulturalne pismo. W internecie są wzory; nie warto natomiast korzystać z pośredników typu AirHelp, bo napiszą to samo co Ty sam potrafisz, a zabiorą Ci część odzyskanych pieniędzy. Dobrze jeszcze dopisać kilka dramatycznych zdań, jak bardzo lubiłeś dane linie, a Cię zawiedli i zniszczyli ważne plany. Koszt hotelu nie gra roll, może być spokojnie Hilton albo Sheraton - ich nie obowiązują limity krajowych diet. Nie miałem może zbyt wielu takich sytuacji, ale zawsze oddawali pieniądze. Nawet pomimo braku paragonów z restauracji zwracali oszacowane przez nich koszty porządnego najedzenia się na mieście (śniadanie, lunch, kolacja).

Powodzenia, trzymam kciuki! ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#6850 PostWysłany: 18 Sie 2019 17:01 

Rejestracja: 18 Sie 2019
Posty: 2
Witam;

Mam pytania do Was.
Miałem opóźniony lot Wizzair Warszawa Chopin - Bukareszt OTP lot był opóźniony około 4-5h przyczyna która o którą pytałem to usterka samolotu. Z tego co się orientuję to przysługuje mi 250 euro,
Podczas czekania otrzymaliśmy voucher pierwszy o wartości 20 zł na posiłek i po jakimś czasie przekładnia wylotu kolejny o wartości 30 zł, oczywiście kotwy śmieszne i nie wystarczyły nam na obiad na lotnisku.
Kolejna rzecz po przylocie do Bukaresztu auto które mieliśmy zarezerwowane do odebrania przez późną porę 22:00 musieliśmy dopłacić 25 euro .
I pytania do Was; Czy jak sam zgłoszę pismo do wizzair o odszkodowanie 250 euro a oni nie uznają tych roszczeń to czy mogę wtedy przekazać sprawę firmie np. aircashback, żeby ona mi o to powalczyła, czy wtedy jest już za późno ? Dalej czy te 250 euro to kwota ostateczna i nie mogę już liczyć na zwrot tych 25 euro plus dodatkowe koszta na posiłki na lotnisku.

z góry dziękuje za odp. Maciej
Góra
 Relacje PM off  
 
#6851 PostWysłany: 18 Sie 2019 17:27 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5429
HON fly4free
Najpierw samodzielnie złóż wniosek,po ew. negatywnej odpowiedzi możesz walczyć dalej sam, lub przez firmę.O dodatkowe udokumentowane koszty występuje się z osobnym wnioskiem,jednak trudno powiedzieć czy uznają dopłatę do jedzenia i wypożyczalni.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6852 PostWysłany: 18 Sie 2019 17:42 

Rejestracja: 18 Sie 2019
Posty: 2
Dzien dobry. Chciałam zapytać.. W piatek 16.08, mialam samolot z Barcelony do Katowic. Lot mial sie rozpocząć o godzinie 21:40, przylot do Katowic 00:30, przed przyjazdem na lotnisko ludzie zaczeli dostawac smsy, ze lot opóźniony, mial być 23:55.. Średnio co 30 minut był nowy sms z późniejszymi godzinami odlotu.. O godzinie 23 dostalismy vouchery o wartości 4 euro na głowę.. W kazdym razie, wylecielismy o godzinie dokładnie 03:45.. Lot opóźniony 6h.. Ze wzgledu na to, ze bilety mialam z synem kupowane z konta WizzAir mojej mamy, nie wiem jak skladac wniosek o odszkodowanie, bo na stronie wizzair jest tak to zmieszane, ze juz nie wiem o co chodzi.. Czy ktos mógłby mi wytłumaczyć jak złożyć taki wniosek na siebie i syna? W Katowicach mielismy być 00:30, a byliśmy o 6.. Dziękuję z góry za pomoc
Góra
 Relacje PM off  
 
#6853 PostWysłany: 18 Sie 2019 19:06 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5429
HON fly4free
W zakładce skargi wybierasz temat opóźnienie i tam piszesz o odszkodowanie dla 2 os..Możesz to zrobić z konta z którego rezerwowaliście podajesz nr rezerwacji, swoje dane i syna i czekasz co odpowiedzą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6854 PostWysłany: 18 Sie 2019 22:36 

Rejestracja: 18 Sie 2019
Posty: 2
Dziękuję za pomoc :)
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
#6855 PostWysłany: 20 Sie 2019 19:48 

Rejestracja: 06 Lip 2014
Posty: 452
Loty: 131
Kilometry: 409 523
niebieski
Jestem przed zakupem lotu za ocean i zastanawia mnie kwestia czy jeśli wybiorę lot przez Zurych z jedynie 50 minutami na przesiadkę i na kolejny lot nie zdążę, ale nie ze względu na opóźnienie przylotu samolotu lub jedynie nieznaczne jego późnienie, ale przez to, że były kolejki lotnisku do kontroli paszportowej oraz kontroli bezpieczeństwa, to traktowane to jest jak sytuacja kwalifikująca mnie do odszkodowania, o ile oczywiście dotrę ostatecznie do USA z opóźnieniem ponad 4h?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6856 PostWysłany: 21 Sie 2019 19:34 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 493
niebieski
W LOcie jak były dwie osoby i lot był opóźniony to składam osobne reklamacje dla każdego pasażera czy wystarczy jedna?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6857 PostWysłany: 21 Sie 2019 20:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5429
HON fly4free
@neverstopexploring Jedna z danymi obu osób.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6858 PostWysłany: 23 Sie 2019 10:23 

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 807
złoty
Drodzy, chcę się tylko upewnić.

Linia Enter Air w odpowiedzi na reklamację wskazuje, iż lot nr XXX był opóźniony "z powodu niesprzyjających warunków meteorologicznych, które doprowadziły do uszkodzenia samolotu".

Niemniej jednak, proponują wypłatę 100 EUR w drodze ugody.

Czy to można uznać za przyznanie się do winy?
Sąd? Czy można jeszcze pisać, żeby przestali ściemniać i wypłacili całość, mając na uwadze ewentualne koszty procesu i pełnomocnika?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6859 PostWysłany: 23 Sie 2019 13:17 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5429
HON fly4free
@Gadekk Zawsze warto przed udaniem się do sądu zaproponować im dobrowolną wypłatę pełnego odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6860 PostWysłany: 23 Sie 2019 21:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1364
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Gadekk napisał(a):
Drodzy, chcę się tylko upewnić.

Linia Enter Air w odpowiedzi na reklamację wskazuje, iż lot nr XXX był opóźniony "z powodu niesprzyjających warunków meteorologicznych, które doprowadziły do uszkodzenia samolotu".

Niemniej jednak, proponują wypłatę 100 EUR w drodze ugody.

Czy to można uznać za przyznanie się do winy?
Sąd? Czy można jeszcze pisać, żeby przestali ściemniać i wypłacili całość, mając na uwadze ewentualne koszty procesu i pełnomocnika?


@Gadekk możesz pisać im list każdego dnia, ale nie wróżę sukcesu. Wysyłałem powtórne wezwania do zapłaty, po uprzednich odmowach otrzymywanych przez pasażerów, wierzyłem że Enter się przejmie przerazi kosztów i dobrowolnie zapłaci, bo przecież musi zapłacić koszty procesu więc mu się nie opłaca. Nic bardziej mylnego. Enter raz przez pomyłkę nie zlożył sprzeciwu, ba nie zapłacił na czas. Sąd zasądził 625 zł +126 zł, a komornik przyznał 225 zł = 976 zł, w pozostałym sprawach wnieśli sprzeciw, że aż po ludzku mi się żal ich zrobiło, takie bzdety pisali, nawet dla picu nie podnoszą wystąpienia nadzwyczajnej okoliczności. Firma której akcje od listopada wzrosły z 15 zł do 40 zł, woła o pomstę do nieba. Sąd na posiedzeniu niejawnym wydał wyrok, bo ich sprzeciw był taki denny, że uznał brak potrzeby przeprowadzenia rozprawy i zasądził koszty 1225 zł i nic to nie zmieni. Enter pisze bzdety, proponuje ugodę czyli uznaje swoją odpowiedzialność, a nie płaci. Wiesz czemu? Bo niewiele osób nadal wie, że odszkodowanie przysługuje, pozostali jak już napiszą to większość zgodzi się na ugodę, bo przecież może się nie należy, a oni mają gest, albo nie wie co zrobić i nie chce iść do sądu, bo nie chce nic stracić. Enter płaci koszty, ale i tak na tym zarabia. Po pewnym czasie pewnie kojarzą pełnomocników i mogą zmienić podejście.

Jeśli wniesiesz pozew sam to sąd nie zasądzi dla Ciebie kosztów pełnomocnika. Jeśli weźmiesz pełnomocnika z ulicy to on na dzień dobry weźmie kasę, a umówmy się niewielu chce wyłożyć pieniądze. Jaka pozostaje opcja? Firmy odszkodowawcze, które opłacają wszystkie koszty i ponoszą ryzyko przegranej, ale przecież wszystko samemu można zrobić...gdy przychodzi odmowa wielu pasażerów przeprasza się z firmami, albo korzystają od początku bo nie mają czasu na boksowanie się z przewoźnikiem, nie mają do tego głowy, jedyne co robią to podają numer konta i kasa spływa.

Aktualnie mam 25 spraw przeciwko Enterowi, w każdej odszkodowanie się należy Sad zasądzi 1225 zł kosztów, wiesz jaką odpowiedź dostanę przy ponownym wezwaniu? Opóźnienie lotu było spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Gadekk uważa post za pomocny.
 
 
 [ 7035 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346 ... 352  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group