Autor: | Ekspansja [ 19 Kwi 2019 09:41 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Właśnie odebrałam odpowiedź LOTu: „Uprzejmie informujemy, iż opóźnienie rejsu LO3950 było spowodowane czynnikami niezależnymi od przewoźnika, tj. niekorzystnymi warunkami w pogodowymi w polskiej przestrzeni powietrznej. Dodatkowo wyjaśniamy, iż zgodnie z obowiązującymi przepisami ww. okoliczności są traktowane jako niezawinione przez przewoźnika (siła wyższa) i jako takie ograniczają jego odpowiedzialność. Wobec powyższego brak jest podstaw do uznania roszczenia dotyczącego wypłaty odszkodowania.” Sytuacja pokrótce taka: LO3950 (POZ-WAW) 20.12.2018 spóźniony ponad 3 godziny, skutkiem tego utracone połączenie do Singapuru, gdzie dotarliśmy ok 30 godzin później niż planowany czas przylotu. LO3950 spóźnił się, z tego powodu, że w Warszawie, z której startował do Poznania (czyli na poprzednim lotnisku) utworzyła się kolejka do startu, z powodu krótkotrwałego opadu śniegu. Czekał w tej kolejce 2,5 godziny. Czyli to sytuacja w WAW i opóźniony start były przyczyną. Innym samolotom te warunki jakoś tak bardzo nie przeszkadzały, bo ich spóźnienia były o wiele krótsze. Naszemu lotowi do Singapuru również, bo poleciał sobie bez nas. Klęska żywiołowa to nie była. Mam komentarz Piotra Rudzki, rzecznik prasowy warszawskiego Lotniska Chopina,z tego dnia i tych godzin: „przejazd kolumny odśnieżającej zajmuje około 20 minut i przez ten czas samoloty musiały poczekać. Samoloty podchodzące do lądowania mogły zaliczać delikatne opóźnienia, ale wszystko powinno odbywać się już z rozkładem.” W Poznaniu, gdzie czekaliśmy na przylot samolotu z Warszawy inne samoloty startowały i lądowały, najwyżej zaliczając niewielkie spóźnienia wynikające z warunków „po drodze”. Pogoda w POZ (planowany czas startu 21.00:) wg wunderground: 21:00 light drizzle, od 21:30 do 23.00 light rain. Czyli pogoda, która o tej porze roku w naszym klimacie jest normą a nie siłą wyższą. W związku z tym mam do Was 2 pytania: Czy dobrze rozumuję, że w tym wypadku mam prawo do odszkodowania, gdyż spóźnienie wynikło ze złych warunków w poprzednim porcie lotniczym (WAW) a nie w porcie wylotu (POZ) a przewoźnik sprzedając bilet z krótkim (1 godzinnym) czasem transferu powinien wziąć pod uwagę możliwości spóźnienia? Czy mogę teraz wysłać odwołanie do LOTu, a dopiero w razie ponownej odmowy napisać do rzecznika praw pasażer przy ULC? Będę bardzo wdzięczna za pomoc i wskazówki. |
Autor: | Chupacabra [ 19 Kwi 2019 10:20 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Chyba sama sobie odpowiedziałaś, że jednak samolot stał 2,5 godziny w kolejce spowodowanej opadami śniegu. |
Autor: | imdbmi [ 19 Kwi 2019 10:32 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Ekspansja napisał(a): W Poznaniu, gdzie czekaliśmy na przylot samolotu z Warszawy inne samoloty startowały i lądowały, najwyżej zaliczając niewielkie spóźnienia wynikające z warunków „po drodze”. Pogoda w POZ (planowany czas startu 21.00:) wg wunderground: 21:00 light drizzle, od 21:30 do 23.00 light rain. Czyli pogoda, która o tej porze roku w naszym klimacie jest normą a nie siłą wyższą. W związku z tym mam do Was 2 pytania: Czy dobrze rozumuję, że w tym wypadku mam prawo do odszkodowania, gdyż spóźnienie wynikło ze złych warunków w poprzednim porcie lotniczym (WAW) a nie w porcie wylotu (POZ) a przewoźnik sprzedając bilet z krótkim (1 godzinnym) czasem transferu powinien wziąć pod uwagę możliwości spóźnienia? Samolot to nie samochod zeby zmienic opony na zimowe i jechac dalej. Te twoje argumenty sa tak glupie zeby otrzymac odszkodowanie ze az trudno pomyslec ze napisala to dorosla osoba |
Autor: | pemat [ 19 Kwi 2019 11:19 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
ku pokrzepieniu @Ekspansja - oraz refleksji @Chupacabra i @imdbmi - wklejam post #4488 z tego wątku (warto korzystać z "szukajki"...) z odpowiedzią na takie pytanie Pabloo napisał(a): Jeśli powodem odwołania/opóźnienia nie była pogoda między lotniskiem Twojego wylotu i przylotu, tylko w związku z poprzednim lotem, to składaj wniosek o odszkodowanie na podstawie rozporządzenia 261. A jeśli przewoźnik odmówi to skarga do ULC - w tej chwili urzędy lotnictwa w całej UE zgodnie uznają, że pogoda może być uzasadnieniem pod warunkiem, że dotyczy lotu, na który ma się bilet, a nie lotów poprzednich(przewoźnik niech tak załatwia sobie samoloty i konstruuje rozkład, by opóźnienia na innych trasach nie miały wpływu na dalsze loty). |
Autor: | Ekspansja [ 19 Kwi 2019 11:37 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
No właśnie o takie sytuacje mi chodzi, czytałam o tym i stąd moje pytanie. Podkreślam, że problemem była pogoda na lotnisku poprzedzającym i to tam nastąpiło opóźnienie, które spowodowało dalsze komplikacje. Na lotnisku mojego wylotu warunki nie uniemożliwiały ani startów ani lądowań. |
Autor: | maczala1 [ 19 Kwi 2019 11:41 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Tylko, że w tym konkretnym przypadku poprzedni lot odbywał się na tej samej trasie ale w przeciwnym kierunku. Nie można więc powiedzieć, że problemem była pogoda w całkiem innym miejscu, niezwiązanym z feralnym lotem. W sumie sprawa niejednoznaczna ale można próbować skargi do ULC, to nic nie kosztuje. Odwołanie do LOT raczej nic nie da. |
Autor: | Ekspansja [ 19 Kwi 2019 12:02 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Bardzo dziękuję za merytoryczną odpowiedź. Wiem, że sytuacja jest trochę pokręcona, stąd moje wątpliwości. @imdbmi - chyba linie lotnicze płacą Ci za robienie idiotów z ludzi, którzy mają jakieś wątpliwości na tym forum. |
Autor: | becek [ 19 Kwi 2019 12:10 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
problemem nie są linie linie lotnicze tylko pazerność ludzka-do przemyślenia w Wielkim Tygodniu |
Autor: | maczala1 [ 19 Kwi 2019 12:23 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Pazerność klientów idelanie współgra z pazernością przewoźników. Po prostu takie środowisko |
Autor: | becek [ 19 Kwi 2019 12:38 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
na tym forumie "pazerność przewoźników" brzmi przekomicznie ale racja, mógł kapitan wyminąć samoloty w kolejce i polecieć może by nikt nie zauważył |
Autor: | maczala1 [ 19 Kwi 2019 12:55 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Przykłady pazerności przewoźników z ostatniego okresu można mnożyć. Tytułowe "fly4free" to już tylko hasło, przypominające stare dobre czasy. |
Autor: | Pawo [ 19 Kwi 2019 13:12 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Ekspansja napisał(a): Bardzo dziękuję za merytoryczną odpowiedź. Wiem, że sytuacja jest trochę pokręcona, stąd moje wątpliwości. Też uważam że masz rację, bilet kupiony był z Poz więc Ciebie jako klienta nie powinno interesować że przewoźnik tym samym samolotem zalicza opóźnienia na innych lotach. Trzeba przedstawić fakty- wylot z Poz nie był opóźniony ze wzgledu na warunki pogodowe w Poz tylko z powodu opoznienia przylotu maszyny. W związku z tym przysługuje Ci pełne odszkodowanie. @imdbmi - chyba linie lotnicze płacą Ci za robienie idiotów z ludzi, którzy mają jakieś wątpliwości na tym forum. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Ekspansja [ 19 Kwi 2019 13:46 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
"...ale racja, mógł kapitan wyminąć samoloty w kolejce i polecieć może by nikt nie zauważył” A obsługa w transferdesku na Okęciu mogła mi zaproponować jeden z wielu dostępnych w tym czasie lotów do Singapuru przez niemieckie lotniska. Ich realizatorem w wielu przypadkach był LOT z Lufthansą. Wtedy moje spóźnienie byłoby 6 góra 7 godzin. I na pewno byłabym dużo bardziej wyrozumiała nawet co do śniegu w Polsce w grudniu. W końcu klimat się zmienia Niestety ich wrodzona pazerność spowodowała, że jedyną propozycją był lot przez Tokio (bo mieli pusty samolot) o wiele dłuższy i 17 godzin później. Skutkiem czego spóźnienie wyniosło aż 32 godziny. Poniosłam w związku z nim spore straty, nie tylko finansowe. A hotel i stara kanapka nie rekompensują ich. |
Autor: | pemat [ 19 Kwi 2019 13:54 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
becek napisał(a): problemem nie są linie linie lotnicze tylko pazerność ludzka egzekwowania swoich praw nie nazywałbym pazernością...szczególnie w Wielkim Tygodniu |
Autor: | QbaqBA [ 19 Kwi 2019 17:12 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Pawo napisał(a): Ekspansja napisał(a): Trzeba przedstawić fakty- wylot z Poz nie był opóźniony ze wzgledu na warunki pogodowe w Poz tylko z powodu opoznienia przylotu maszyny. W związku z tym przysługuje Ci pełne odszkodowanie. A jesteś pewna że znasz te fakty? Bo może jednak z racji pogody dostał też "slota" w drodze do Waw z uwagi na spiętrzenie ruchu z powodu wcześniejszej śnieżycy? |
Autor: | Ekspansja [ 19 Kwi 2019 17:44 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Po tym jak spóźniony dotarł do POZ dalsza trasa przebiegała bez zakłóceń. Między lądowaniem a ponownym startem była góra pół godziny przerwy, czas trwania lotu POZ-WAW również zgodny z planem. |
Autor: | ansbach1 [ 19 Kwi 2019 18:09 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Opóźnienie spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi na poprzednich rotacjach nie zwalniają przewoźnika z odszkodowania, bowiem realna przyczyną są przerwy między rotacjami (siatka) a nie pogoda jeśli nie dotyczy danego lotu. Z tymże wyroki w szczególności NSA, dostępne w LEX w stanie faktycznym zakładają opóźnienie na wcześniejszym odcinku, a nie bezpośrednio poprzedzającym. Niemniej wykładnia potwierdza stanowisko Pablo. Niedługo mam nadzieję poznam rozstrzygnięcie Sądu dla m.st. Warszawy w podobnej sprawie przeciwko Lufthansie. Serio chcesz składać skargę do rzecznika, który mediuje. Przy trybie sądowym linia nie ma interesu w braniu udziału w mediacji. |
Autor: | Leon665 [ 22 Kwi 2019 23:12 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Cześć, Sprawa dotyczy lotu na trasie CDG-WAW-KTW. Wylot z CDG nastąpił (21:16) 1h:36 min później od planowanej godziny. W konsewkencji tego nie zdążyłem na lot do Katowic ( w Warszawie byłem po 23). Przy stanowisku obsługi PLL LOT został mi zaproponowany hotel, transfer i lot następnego dnia o 10:45 - dla mnie godzina nie do przyjęcia. Wziałem kanapkę, voucher na taxi, ale do Katowic wróciłem na właną rękę pociągiem. Czy korzystając z części zaoferowanych przez przewozinka opcji, nieświadomie zrezygnowałem z prawa do oszkodowania? dziękuję i pozdrawiam L |
Autor: | miriam [ 22 Kwi 2019 23:25 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Nie zrezygnowałeś . Nawet jadąc taksówką byłeś/byłbyś na miejscu (lotnisko KTW) ponad 3 h później niż planowany przylot samolotu na który nie zdążyłeś z powodu opóźnienia pierwszego lotu. |
Autor: | juhas99 [ 23 Kwi 2019 15:19 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za spóźniony lot |
Cześć, ile w tej chwili czeka się na odpowiedź od ULC w sprawie nieuznanej reklamacji (PL LOT jeżeli to ma znaczenie, bo urząd państwowy i linia też )? Wysyłałem skargę na początku marca i do tej pory nie dostałem żadnej odpowiedzi ani potwierdzenia przyjęcia pisma. |
Strona 322 z 474 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |