Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#6101 PostWysłany: 16 Sty 2019 11:11 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Postępowania trwają długo, ale nie masz się czym przejmować - w postępowaniu administracyjnym nie ma przedawnienia.
Góra
 Profil Relacje PM off
maski1973 uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#6102 PostWysłany: 16 Sty 2019 11:42 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2595
Loty: 240
Kilometry: 293 130
boots napisał(a):
Dlaczego błędna?

Bo jeżeli decyzja ULC będzie niekorzystna a minie rok od dnia w którym opóźnienie bądź anulowanie lotu miało miejsce, to w postępowaniu sądowym strona przeciwna będzie mogła skutecznie podnieść zarzut przedawnienia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6103 PostWysłany: 16 Sty 2019 11:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Jeżeli decyzja ULC będzie niekorzystna, to postępowanie cywilne nie ma sensu. Jeśli jednak ktoś widzi siebie jako desperata, to zawsze może przerwać bieg przedawnienia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6104 PostWysłany: 16 Sty 2019 13:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Kwi 2014
Posty: 151
Loty: 138
Kilometry: 319 915
Wczoraj dostalam zwrot 600e z Eurowings, samolot z MUC do Havany 3grudnia spóźniony ok 6h, jako powod w sumie podali ogolne opoznienie zwiazane z w odpoczynkiem zalogi? Na lotnisku dali vouchery na obiad 12eu, wnisoek o odszkodowanie wypelnilam na ich stronie internetowej i zwrot w 12 dni roboczych :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6105 PostWysłany: 16 Sty 2019 18:04 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W roku 2017 wpłynęło łącznie 6 940 skarg, natomiast w 2018 r. wpłynęło 16 196 skarg na przewoźników lotniczych tylko w I instancji. Ponadto po wydaniu decyzji w I instancji wpływają wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy oraz skargi do sądu, nie wspomnę o innych pismach kierowanych do nas o poradę lub wyjaśnienia. Powyższe oznacza, że w roku 2018 nastąpił ponad dwukrotny wzrost liczby prowadzonych postępowań w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim, przy niezmienionej liczbie pracowników (10) prowadzących te sprawy, co pomimo ogromnych naszych starań, powoduje opóźnienia w rozpatrywaniu skarg. Sprawy rozpatrywane są zgodnie z kolejnością wpływu do Urzędu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6106 PostWysłany: 16 Sty 2019 18:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@ansbach1
Rozumiem, że powyższe to cytat?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6107 PostWysłany: 16 Sty 2019 19:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Tak, tak fragment wiadomości przesyłanej z ULC.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6108 PostWysłany: 16 Sty 2019 22:47 

Rejestracja: 15 Sty 2019
Posty: 5
-- 16 Sty 2019 22:45 --

Pawo napisał(a):
Wczoraj dostalam zwrot 600e z Eurowings, samolot z MUC do Havany 3grudnia spóźniony ok 6h, jako powod w sumie podali ogolne opoznienie zwiazane z w odpoczynkiem zalogi? Na lotnisku dali vouchery na obiad 12eu, wnisoek o odszkodowanie wypelnilam na ich stronie internetowej i zwrot w 12 dni roboczych :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Gratuluję - ja tak miałem kiedyś od Air France - po miesiącu od złożenia wypłacono odszkodowanie...
Moja pierwsza przygoda z Enter Air trwała "jedynie" 3 lata, teraz więc też nastawiam się raczej na dłuższą walkę... są linie i linijki.. lotnicze

-- 16 Sty 2019 22:47 --

boots napisał(a):
Postępowania trwają długo, ale nie masz się czym przejmować - w postępowaniu administracyjnym nie ma przedawnienia.


ok, dzięki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6109 PostWysłany: 17 Sty 2019 15:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sie 2016
Posty: 241
Przebrnąć przez 305 stron tematu nie jest łatwo....dlatego krótkie pytanie:

lot naszym narodowym przewoźnikiem
4 godziny przed wylotem jestem poinformowany SMS o opóźnieniu lotu o ponad dwie godziny
siłą rzeczy nie śpieszę się na lotnisko, przybywam na odprawę zgodnie z opóźnieniem
lot odbywa się z ponad dwugodzinnym opóźnieniem, w wyniku czego docieram na miejsce ponad dwie godziny później
czy mogę ubiegać się o odszkodowanie? jak i kiedy składać reklamację?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6110 PostWysłany: 17 Sty 2019 15:50 

Odszkodowanie się nie należy, przy opóźnieniu powyżej 2 godzin powinniście dostać na lotnisku wylotu wouchery na posiłek
Góra
 PM off  
      
#6111 PostWysłany: 17 Sty 2019 15:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sie 2016
Posty: 241
Niezależnie od czasu przybycia na lotnisko/ czasu odprawy ? Wouchery-gdzie pytać ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6112 PostWysłany: 17 Sty 2019 16:00 

Obsługa gate w momencie planowanego odlotu, gdy ma wiedzę, iż lot ma opóźnienie powyżej 2-godzin wsród oczekujących pasażerów tego lotu rozdaje/powinna rozdać vouchery np. wartości 8-12 euro na zakupy w sklepach, kawiarniach strefy odlotu

Tak to wygląda praktycznie i tak stanowią przepisy
Góra
 PM off  
      
#6113 PostWysłany: 17 Sty 2019 16:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
Btw linie BA przy opoznienieu lekko powyzej 2h na JFK nic nie oferowali. ;)
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6114 PostWysłany: 17 Sty 2019 17:03 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
Anonymous napisał(a):
Obsługa gate w momencie planowanego odlotu, gdy ma wiedzę, iż lot ma opóźnienie powyżej 2-godzin wsród oczekujących pasażerów tego lotu rozdaje/powinna rozdać vouchery np. wartości 8-12 euro na zakupy w sklepach, kawiarniach strefy odlotu

Tak to wygląda praktycznie i tak stanowią przepisy


Nie stanowią tak. Przewoźnik ma obowiązek udzielenia pomocy polegającej na zapewnieniu posiłków i napojów (np. przez voucher, fizyczne ich wydanie lub zwrot kosztów poniesionych przez paxa) w razie przewidywanego opóźnienia lotu min od 2 do 4 godzin, a to w zależności od trasy i dystansu. Więc przykładowo w razie opóźnienia lotu transatlantyckiego obowiązek będzie, w przypadku większości tras, aktualizował się przy przewidywanym opóźnienieniu na poziomie 4 godzin dopiero, a nie dwóch, linia może oczywiście dobrowolnie wcześniej rozdać kanapki czy coś.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6115 PostWysłany: 18 Sty 2019 13:04 

Rejestracja: 06 Lis 2018
Posty: 3
Witam

Po wymianie paru e-mail z Travel Service dostałęm odpowiedź dnia: 23.11.2018

-Szanowni Państwo,
informujemy, że odległość pomiędzy Katowicami, a Izmirem wynosi 1496 km. Tym samym, brak jest podstaw do wypłaty odszkodowania w wysokości 400 euro.
Polecenie zapłaty odszkodowania w kwocie 250 euro na pasażera zostanie przekazane do działu finansowego w Pradze w najszybszym możliwym terminie.

Prosimy o cierpliwość.

Z poważaniem,
Travel Service Polska Sp.z o.o
Customer Care Dep
Ul. Gordona Bennetta 2B
02-159 Warszawa

Ktoś wie ile czasu trzeba czekać na wypłatę ? :roll:
Czy jakoś sie przypomnieć ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6116 PostWysłany: 18 Sty 2019 13:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
czekać do skutku przypominając się
kliknij pomógł
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
MaciekM lubi ten post.
szorek uważa post za pomocny.
 
      
#6117 PostWysłany: 18 Sty 2019 14:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2015
Posty: 93
Rezerwacja na 1 bilecie, wszystkie odcinki LOTem (godzina przesiadki w WAW do Singapuru). Niestety samolot POZ WAW spóźniony o ponad 3 godziny, skutkiem czego Singapur poleciał w siną dal.

W transit desku na Okęciu jedyna proponowana nam opcja to lot przez Tokio następnego dnia (mimo, że esky itp portale pokazuję kilka dostępnych lotów z niemieckich lotnisk odbywające się za parę godzin. Ku ironii operatorerm niektórych z nich jest LOT).

Dostajemy hotel i lecimy następnego dnia, efekt spóźnienie ponad 24 godziny, dodatkowo 1000 zł za przebukowanie biletów na dalszą część wakacji, utracony nocleg itp.

Przyczyna opóźnienia: kolejka do startu samolotu lecącego z WAW do POZ. Opad śniegu wg Wunderground określany jako "light snow". Inne samoloty zaliczają spóźnienia rzędu 10-15 minut, WAW - POZ czeka 3 godziny. Jest 20 grudnia i lekki opad topniejącego śniegu to jak dla mnie sytuacja normalna zimą, lotnisko nie jest zamknięte, tylko guzdrzą się z odśnieżaniem. W Poznaniu lekki topniejące śnieg. Samoloty startują normalnie.

Napisałam do LOTu, tradycyjnie spodziewam się odmowy. Jak to widzicie, mam argumenty do dalszej walki, czy w przypadku odmowy odpuścić?
_________________
https://lepiejdalej.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6118 PostWysłany: 18 Sty 2019 14:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
W przypadku odmowy pisz skargę do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#6119 PostWysłany: 18 Sty 2019 19:43 

Rejestracja: 18 Sty 2018
Posty: 5
Hej,

potrzebuję porady - 1 grudnia ubiegłego roku wracałem z Lanzarote liniami Enter Air do Warszawy (ENT5484). Lot miał ok. 3:45h opóźnienia, pilot jako przyczynę podał awarię samolotu. Wysłaliśmy do przewoźnika z narzeczoną 2 reklamacje z kompletem wymaganych dokumentów itp (zszywając wszystko razem i oczywiście wspominając o załącznikach w treści reklamacji). Narzeczona po mięsiącu dostała odpowiedź, że...brakuje dokumentów, które były załączone i proszą o dosłanie ich. Ja natomiast otrzymałem odpowiedź dziś, po 1.5 miesiąca z wiadomością, że niestety odszkodowanie mi się nie należy z racji tego, że przyczyną opóźnienia był...silny wiatr (a nie awaria samolotu, jak powiedział pilot). Czy wobec tego ma sens kierowanie tego dalej do ULC, czy nie mam szans udowodnić im swojej racji?

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6120 PostWysłany: 18 Sty 2019 19:57 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 35
Loty: 570
Kilometry: 634 795
Drodzy,
czy możecie mi doradzić w następującej sprawie?

Lot WAW - PEK (15h stop) - SGN

Opóźnienie na odcinku WAW-PEK ~6h przez co ominięte transfery, spotkania i dokonane rezerwacje w Pekinie.

Czy i za co przysługuje tu odszkodowanie?
1) Nic
2) Poniesione koszty
3) EU 261
4) Koszty + EU 261

Starałem się znaleźć, ale wszędzie odnosi się do "final destination", a tam wylądowałem o czasie tracąc jedynie zwiedzanie Pekinu...

Dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group