Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 297 z 474

Autor:  scomin [ 05 Gru 2018 20:56 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

@kowalC18
Moim zdaniem brak karty pokładowej nie może być podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania. Problem przewijał się już w tym temacie kilka razy, więc zachęcam to skorzystania z opcji "Przeszukaj temat"...

Autor:  ansbach1 [ 08 Gru 2018 19:25 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

LOT kwestionuje legitymacje czynną, gdy jest karta pokładowa. Nie znalazłem wyroku, w którym sąd zasądził, gdy nie było karty. W przypadku odwołania lotu sprawa jest dla mnie oczywista, ale w przypadku opóźnienia trzeba udowodnić, że odbyło się dany lot. Potwierdzenie rezerwacji nie jest wystarczającym dowodem, ale przed sądem można powołać dowód z zeznań świadków, którzy mieli karty i oczywiste jest, że w tej sytuacji przegrają.

Autor:  Chupacabra [ 08 Gru 2018 20:53 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Myślę, że na upartego nie trzeba wykonać lotu w sytuacji, gdy np. Samolot nie odleciał pięć godzin po czasie. Eu261 mówi konkretnie o tym, że pasażer musi być po odprawie gotowy do lotu.

Autor:  ansbach1 [ 09 Gru 2018 15:16 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Pamiętaj, że rozporządzenie dotyczy sytuacji, gdy lot jest odwołany. Odszkodowanie za opóźnienie wynika z orzecznictwa, w którym wprost wskazuje się o stracie czasu poniesionej przez pasażera. Jeśli nie lecisz, gdy lot jest opóźniony to nie ponosisz żadnej straty czasu. Oczywiście mając kartę linia musiałaby się postarać, żeby udowodnić, że ostatecznie nie poleciałes.

Odnośnie pierwotnego postu. Niech osoby, które nie dostały pozwą LOT i powołają dowód ze świadków. Na pewno za koszty ktoś Ci poprowadzi sprawę.

Autor:  Chupacabra [ 09 Gru 2018 16:33 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

No właśnie, chyba jest odwrotnie. Przy odwołanym locie nie musisz nawet jechać na lotnisko.
Cytuję: " Ustęp 1 stosuje się pod warunkiem, że pasażerowie: posiadają potwierdzoną rezerwację na dany lot oraz, z wyjątkiem przypadku odwolania, o którym mowa w art. 5, stawią się na odprawę pasażerów,
— zgodnie z wymogami i w czasie określonym uprzednio na piśmie (w tym poprzez środki elektroniczne) przez przewoźnika lotniczego, organizatora wycieczek lub autoryzowane biura podróży, lub, jeżeli czas nie zostal określony,
— nie później niż 45 minut przed ogloszoną godziną odlotu; lub
b) bez względu na przyczynę zostali przeniesieni przez przewoźnika lotniczego lub organizatora wycieczek z lotu, na który mieli rezerwacje, na inny lot.

Nie musisz lecieć aby ponieść stratę czasu. W przypadku lotu opóźnionego o więcej niż 5 godzin ma dodatkowo zastosowanie art. 6. 1. c) iii):
"gdy opóźnienie wynosi co najmniej pięć godzin, pomoc określoną w art.8 ust.1 lit. a)."
Czyli, pasażerowi przysługuje możliwość z rezygnacji z lotu i pełen zwrot ceny biletu.
Także, jeżeli LOT twierdzi, że pasażerowie nie odbyli lotu, oni mogą się ubiegać o pełen zwrot ceny biletu a nawet wycieczki.
"1. W przypadku odwolania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
a) — zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pelnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera[...]"
Osobiście, parę lat temu, poprosiłem o deboarding z samolotu, który stał trzy godziny przy rękawie mówiąc właśnie, że cel podróży, czyli przybycie do określonego miejsca o danej porze już nie ma sensu i American Airlines bez problemu wypuścili mnie, z córką i żoną, zapewnili dobry hotel, posiłki i zmienili lot na następny dzień. Powodem do rezygnacji z lotu było to, że miałem małe dziecko i nie chciałem lądować w Belize po 22:00.

Autor:  lorejn [ 09 Gru 2018 21:28 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Ja wykupiłam wycieczke w Tui (w pażdzierniku) lot powrotny miał się odbyć w sobote o 16;45 ale się nie odbył został przesuniety na niedziele na 4:30 poinformowano nas trzy dni przed planowanym odlotem.Nie wspomne że kosztowało nas to dużo nerwów musieliśmy na własną ręke prosić o nocleg i oczywiście musieliśmy jeszcze za niego zapłacić 70 euro poczym ulokowali nas zaraz przy barze więc zaśnięcie choć na chwile było niemożliwe.Napisałam o odszkodowanie do Enterair po miesiącu odpisali:
''...wszelkie wprowadzone zmiany w przedmiotowym rejsie zostały wprowadzone przez przewoznika z zachowaniem ustawowego czasu przeznaczonego na dokonanie zmian...''
Co mi radzicie?Z tego co wiem muszą nas poinformować o zmianach do 14 dni wtedy nic się nie nalezy-mam racje?

Autor:  kiimi [ 09 Gru 2018 22:00 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

a dlaczego nie reklamowałeś tego w Tui? sami powinni Wam zapewnic nocleg.

Autor:  imdbmi [ 09 Gru 2018 23:18 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Nie masz racji, czytaj regulamin wycieczki.

Autor:  lorejn [ 09 Gru 2018 23:28 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

reklamowałam oddali za nocleg i tyle właściwie dobre i tyle...
Niewiem co dalej?Czy aby napewno nic się nie da juź odzyskać?

Autor:  ansbach1 [ 10 Gru 2018 19:16 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Chupacabra napisał(a):
No właśnie, chyba jest odwrotnie. Przy odwołanym locie nie musisz nawet jechać na lotnisko.
Cytuję: " Ustęp 1 stosuje się pod warunkiem, że pasażerowie: posiadają potwierdzoną rezerwację na dany lot oraz, z wyjątkiem przypadku odwolania, o którym mowa w art. 5, stawią się na odprawę pasażerów,
— zgodnie z wymogami i w czasie określonym uprzednio na piśmie (w tym poprzez środki elektroniczne) przez przewoźnika lotniczego, organizatora wycieczek lub autoryzowane biura podróży, lub, jeżeli czas nie zostal określony,
— nie później niż 45 minut przed ogloszoną godziną odlotu; lub
b) bez względu na przyczynę zostali przeniesieni przez przewoźnika lotniczego lub organizatora wycieczek z lotu, na który mieli rezerwacje, na inny lot.

Nie musisz lecieć aby ponieść stratę czasu. W przypadku lotu opóźnionego o więcej niż 5 godzin ma dodatkowo zastosowanie art. 6. 1. c) iii):
"gdy opóźnienie wynosi co najmniej pięć godzin, pomoc określoną w art.8 ust.1 lit. a)."
Czyli, pasażerowi przysługuje możliwość z rezygnacji z lotu i pełen zwrot ceny biletu.
Także, jeżeli LOT twierdzi, że pasażerowie nie odbyli lotu, oni mogą się ubiegać o pełen zwrot ceny biletu a nawet wycieczki.
"1. W przypadku odwolania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
a) — zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pelnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera[...]"
Osobiście, parę lat temu, poprosiłem o deboarding z samolotu, który stał trzy godziny przy rękawie mówiąc właśnie, że cel podróży, czyli przybycie do określonego miejsca o danej porze już nie ma sensu i American Airlines bez problemu wypuścili mnie, z córką i żoną, zapewnili dobry hotel, posiłki i zmienili lot na następny dzień. Powodem do rezygnacji z lotu było to, że miałem małe dziecko i nie chciałem lądować w Belize po 22:00.


Owszem w przypadku odwołania nie trzeba jechać na lotnisko. Natomiast w przypadku

Mowa jest o odszkodowaniu, a nie zwrocie ceny. Odszkodowanie za opóźnienie wynika z orzecznictwa, dlatego nie cytuj postanowień rozporządzenia bo nie mają zastosowania.

Sprawy połączone C‑402/07 i C‑432/07

51 W tym względzie należy przypomnieć, że rozporządzenie nr 261/2004 ma na celu naprawienie szkód w sposób ujednolicony i natychmiastowy, co przybiera formę różnych rodzajów działań będących przedmiotem systemów pomocy w przypadku odmowy przyjęcia na pokład oraz odwołania lub dużego opóźnienia lotów (ww. wyrok w sprawie IATA i ELFAA, pkt 43).

52 Za pomocą takich działań rozporządzenie nr 261/2004 realizuje cel, jakim jest zadośćuczynienie, między innymi, szkodzie polegającej na stracie czasu danych pasażerów, która może, ze względu na jej nieodwracalny charakter, zostać złagodzona jedynie przez odszkodowanie.

53 Należy stwierdzić w tym względzie, że taka szkoda dotyczy zarówno pasażerów lotów odwołanych, jak i pasażerów lotów opóźnionych, jeżeli przed dotarciem do celu są oni zmuszeni poświęcić na podróż więcej czasu, niż zostało to pierwotnie określone przez przewoźnika lotniczego.

54 W konsekwencji należy przyjąć, że pasażerowie, których lot został odwołany, oraz pasażerowie, których lot jest opóźniony, ponoszą analogiczną szkodę, polegającą na stracie czasu, a co za tym idzie, do celów stosowania prawa do odszkodowania przewidzianego w art. 7 rozporządzenia nr 261/2004 znajdują się w sytuacjach porównywalnych.

Oczywiście w przypadku lotu odwołanego nie trzeba udowadniać, że się dotarło do celu, ale gdy lot jest opóźniony czyli doleci ostatecznie do celu to strata czasu polega na zwiększeniu czasu podróży ponad czas, który był przewidziany. Jeśli ktoś rezygnuje z lotu to nie ponosi straty czasu.

Autor:  Chupacabra [ 10 Gru 2018 22:03 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Poniekąd właśnie to napisałem. O ile LOT odmawia uznania przelotu bo brakuje karty pokładowej, to można im napisać aby zwrócili opłatę za bilet i inne poniesione koszta.

Autor:  Bogy [ 11 Gru 2018 09:50 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Hej, ja niestety tez przerabiam Onur air jak na razie bez finalnego efektu w postaci wypłaty odszkodowania. Zignorowali zarówno mojego claima za opóźniony lot z Rzeszowa do Antalyi jak i z tego co udało mi się dowiedzieć w ULC-u po złożeniu skargi, wszelkie ich pisma o złożenie w sprawie wyjaśnień. ULC po kilku miesiącach wydał decyzje administracyjne dla nas pozytywne tzn. uznał w nich, że należy nam się odszkodowanie po 400 EUR dla każdej osoby (chodzi o mnie, żonę i dwoje dzieci) Dodatkowo "dla siebie" ULC nałożył na nich kary pieniężne po 1200,00 PLN od każdego z nas. Jeden z punktów decyzji ULC zobowiązuje Onur Air do zapłaty przyznanych decyzją kwot w terminie 14 dni. Tyle że Onur Air ma to wszystko gdzieś i milczy. Czy ktoś z forumowiczów przerabiał podobny temat? Czy decyzję ULC można wyegzekwować, a jeśli można to w jaki sposób? A swoją drogą zauważyłem że w ULC mają taką rotację pracowników, że nie sposób się niczego dowiedzieć jak już uda się do nich dodzwonić. Zastanawiałem się czy ULC udało się wyegzekwować kary nałożone na Onura na swoją rzecz czyli w sumie 4800,00 PLN. Niestety nikt tam nie potrafi na to pytanie odpowiedzieć.
Będę bardzo zobowiązany za wszelkie wskazówki co dalej z tym robić.

Autor:  opo [ 11 Gru 2018 11:07 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Pozostaje droga sądowa, jest opis na forum jak to zrobić. Powinna być to stosunkowo prosta i szybka sprawa.

Autor:  boots [ 11 Gru 2018 11:23 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

@Bogy
Cytuj:
Czy decyzję ULC można wyegzekwować, a jeśli można to w jaki sposób?

Niestety, w opisanej sytuacji to w zasadzie bez szans.

Autor:  Chupacabra [ 11 Gru 2018 11:37 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

No właśnie. Okazuje się, że w przypadku linii lotniczej z poza EU i do tego nie posiadającej przedstawicielstwa na terenie EU, to w zasadzie jest nierealne wyegzekwowanie należności.

Autor:  miriam [ 11 Gru 2018 11:56 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Linia doskonale o tym wie i prawdopodobnie dlatego olewa sprawę.

Autor:  Magdalena Szczerba [ 11 Gru 2018 18:27 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Lot Singapore - Warszawa 03.11.2018 planowany na 00:05 z liniami lotniczymi LOT.

Weszliśmy do samolotu, po dwóch godzinach stania powiedzieli, że nie wiadomo kiedy odlecimy. Czekaliśmy do 5 nad ranem, kiedy powiedzieli, że lot zostaje odwołany i że zabierają nas do hotelu. Dotarliśmy, zdrzemnęliśmy się i dostaliśmy info, że polecimy o 18.00. Zawieźli nas na lotnisko, po czym już przy check-inie dostaliśmy bilet na 20:00, który później był przesuwany sukcesywnie co godzinę, aż weszliśmy do samolotu o 00:05 (czyli w tym momencie było opóźnienie 24h) a wylecieliśmy za ok. 2h. Oprócz opóźnienia, to zerowa komunikacja, serwis na bardzo niskim poziomie, a jedzenie którym nas uraczyli w czasie kilkugodzinnego oczekiwania, to pierwszego dnia: żelki i prince polo, a drugiego chipsy, ciastka i woda 200ml.

Dostałam accepta na 600 euro za opóźnienie powyżej 3,5h za lot międzykontynentalny, chociaż moim zdaniem powinno być 1200 euro, gdyż jeden lot został odwołany, a drugi opóźniony o ponad 6h.

Macie jakieś doświadczenie z takimi przypadkami?

Autor:  boots [ 11 Gru 2018 21:03 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

@Magdalena Szczerba
Cytuj:
chociaż moim zdaniem powinno być 1200 euro,

Tak powinno być, o ile nie było to spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków,. Pisałaś reklamację - jaka była dokładnie odpowiedź?

Autor:  miriam [ 11 Gru 2018 21:42 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

@Magdalena Szczerba Złożyłaś jak rozumiem oddzielne wnioski na każdy z lotów? Jeszcze możesz w stosunku do negatywnie rozpatrzonego wniosku złożyć odwołanie do ULC jeśli nie zgadzasz się z odmową a uzasadnienie jest wg. ciebie wątpliwe.

Autor:  Chupacabra [ 11 Gru 2018 21:56 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

O ile złożyłaś tylko jedną reklamację, to złóż jeszcze drugą. To są dwie różne sprawy: jeden lot został odwołany a drugi opóźniony.
Pytanie, czy dostałaś nowy numer biletu na drugi lot?

Strona 297 z 474 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/