Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#5861 PostWysłany: 07 Lis 2018 19:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
@tunczaj W 2014 zgłaszałem do szwedzkiego ARN skargę na opóźniony lot WizzAir, niestety wydają tylko rekomendację, które linie skutecznie olewają. Przydaje się ona tylko do sprawy w sądzie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Teneryfie: 4* hotel z wyżywieniem za 2199 PLN. Wyloty z 3 miast Wczasy na Teneryfie: 4* hotel z wyżywieniem za 2199 PLN. Wyloty z 3 miast
Odkryj Indonezję: przygoda na Jawie za 3010 PLN. Loty z Warszawy z dużym bagażem Odkryj Indonezję: przygoda na Jawie za 3010 PLN. Loty z Warszawy z dużym bagażem
#5862 PostWysłany: 07 Lis 2018 20:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1527
Loty: 187
Kilometry: 337 435
platynowy
A walczyles w sądzie, i jeżeli tak to z jakim skutkiem?

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5863 PostWysłany: 07 Lis 2018 20:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
@tunczaj posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-cennik-i-opinie,1498,134286#p1140587
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
tunczaj uważa post za pomocny.
 
      
#5864 PostWysłany: 07 Lis 2018 23:45 

Rejestracja: 01 Lip 2018
Posty: 17
Czy ktoś z Szanownych Forumwiczów miał doczynienia z "claim"-em w sprawie opóźnienia (ponad 3 hrs) z Turecką Linią ONURAIR?

Lot na trasie Warszawa-Alanya (Wakacje w tym roku - Lipiec 2018)

Takie odpowiedzi uzyskałem - tzw. "odbijanie piłeczki" - jakieś sugestie i czy warto walczyć?

Cytuj:
To whom it may concern,

We kindly state that any request which are to demand payments related to passenger compensation, service or any right on behalf of passenger is not considered by our firm unless the request made by the rightful owner or an authorized representative by a notary certified power of attorney through 6098 numbered Turkish Code of Obligations Art. 40 or a power of attorney approved by the Turkish Consulate or notarized and apostilled in the case of the documents issued abroad, in accordance with the Civil Aviation General Directorate instructions dated 24.02.2016.
We kindly remind you that, in case payment to the representetive is required, the power of attorney must include an open collecting power.
The Power of Attorney, that you sent us, is e-signed.
Therefore it has no validity, unless it is notarized or approved by Turkish Consulate or stamped apostille by Notary.



Saygılarımızla/Best regards.

Onur Air Müşteri İlişkileri Müdürlüğü
Onur Air Customer Relations Management
T: +90 850 210 66 66
F: +90 212 468 66 91
E: crm@onurair.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5865 PostWysłany: 08 Lis 2018 00:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Jakie pełnomocnictwo im wysłałeś?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5866 PostWysłany: 08 Lis 2018 10:08 

Rejestracja: 01 Lip 2018
Posty: 17
boots napisał(a):
Jakie pełnomocnictwo im wysłałeś?


Wysłałem e-mailem claim-a (na podstawie EC 261/2004) z danymi lotu, pasażerów etc. tak jak to z każdą linią działa. Sami mają na swojej stronie podany e-mail (poniżej link), bo nie ma żadnej online formy jeśli chodzi o "claim-y" tak jak w przypadku innych linii typu RyanAir czy EasyJet lub WizzAir. To samo Customer Service mi powiedział przez Telefon, abym kontaktował się drogą e-mailową.

https://www.onurair.com/en/faq/list-accordion/Passenger-Rights/138/234/0

No i w odpowiedzi dostałem to co wcześniej wkleiłem. Odpowiedziałem im, że nie potrzebuje żadnych Tureckich prawników, aby mnie reprezentowali bo doskonalę mogę reprezentować sam siebie - również wspomniałem, że wylot był z Polski etc.. no i tego kolejnego e-maila z tą Treścią oczywiście zlekceważyli i nadal jest echo z ich strony...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5867 PostWysłany: 08 Lis 2018 11:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
Może wyślij im wszystko w kopercie... nie będą narzekać na e-podpis.
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5868 PostWysłany: 08 Lis 2018 12:22 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
@alternatyva
Cytuj:
Wysłałem e-mailem claim-a (na podstawie EC 261/2004) z danymi lotu, pasażerów etc

A zatem występujesz jako pełnomocnik pasażerów. Albo poświadcz pełnomocnictwa, albo niech każdy pasażer wyśle swoja reklamację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5869 PostWysłany: 08 Lis 2018 12:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 343
Loty: 158
Kilometry: 235 829
Używałem kilka razy czegoś takiego i działało.

Kod:
PEŁNOMOCNICTWO WRAZ Z OŚWIADCZENIEM
Ja, niżej podpisany/.............................................................., zamieszkały/a ......................................................................................................... legitymujący/a się dowodem osobistym/paszportem nr ......................................, posiadający/a numer PESEL ................................., działając w imieniu własnym, niniejszym udzielam pełnomocnictwa dla................., zamieszkałego .............................................legitumującego się dowodem osobistym ...................... do samodzielnego działania, z prawem udzielania dalszych pełnomocnictw, do reprezentowania mnie w sprawie o dochodzenie roszczeń wynikających z rozporządzenia WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów w związku z lotem nr...................... z dnia...................... Pełnomocnictwo obejmuje umocowanie do reprezentowania przed osobami fizycznymi i osobami prawnymi oraz innymi podmiotami, sądami powszechnymi Rzeczypospolitej Polskiej, sądami administracyjnymi Rzeczypospolitej Polskiej oraz organami administracyjnymi. Pełnomocnictwo obejmuje umocowanie do występowania we wszystkich czynnościach przedsądowych, we wszystkich instancjach postępowania sądowego i podejmowania w nim wszelkich czynności procesowych, czynności prawnych materialnych, a także do występowania w postępowaniu egzekucyjnym. Pełnomocnik upoważniony jest w szczególności do:
1. zawarcia ugody,
2. podejmowania wszelkich łączących się ze sprawą czynności przedsądowych
3. odbioru kosztów procesu,
4. zrzeczenia się roszczenia i uznania powództwa,
5. odbioru kwoty roszczenia oraz wskazania numeru rachunku bankowego, na który powinien być dokonany przelew środków,
6. otrzymywania wszelkiej związanej ze sprawą korespondencji,
7. otrzymywania od strony przeciwnej/zobowiązanej wszelkiej dokumentacji związanej z przedmiotową sprawą,
8. składania wniosków i skarg do oraz otrzymywania dokumentacji związanej ze sprawą od: portu lotniczego, Urzędu Lotnictwa Cywilnego lub innego organu właściwego w sprawach lotnictwa cywilnego oraz wszelkich innych podmiotów w zakresie niezbędnym do dochodzenia roszczeń,
9. udzielania dalszych pełnomocnictw, których zakres nie wykracza poza zakres niniejszego pełnomocnictwa.
Dodatkowo: Oświadczam, że znane są mi przepisy Kodeksu karnego o odpowiedzialności za składanie fałszywych zeznań i wnoszę o dopuszczenie w charakterze dowodu załączonych do niniejszej skargi odpisów lub wydruków dokumentów jako zgodnych z oryginałem. Upoważniam krajowy organ wykonawczy odpowiedzialny za stosowanie rozporządzenia nr 261/2004/WE do działania w moim imieniu, w granicach uprawnień tego organu, w kontaktach z wymienionym wyżej przewoźnikiem lotniczym, oraz uzyskania dostępu do danych osobowych dotyczących mnie, przechowywanych przez tego przewoźnika lotniczego.
__________________________________________________________________________________
Miejscowość, data
__________________________________________________________________________________
Czytelny podpis (Imię i nazwisko)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5870 PostWysłany: 08 Lis 2018 12:35 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Działało, bo przewoźnicy bardzo luźno i nieroztropnie podchodzą do przepisów. Jak widać ONURAIR do nich nie należy ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5871 PostWysłany: 08 Lis 2018 19:54 

Rejestracja: 01 Lip 2018
Posty: 17
boots napisał(a):
@alternatyva
Cytuj:
Wysłałem e-mailem claim-a (na podstawie EC 261/2004) z danymi lotu, pasażerów etc

A zatem występujesz jako pełnomocnik pasażerów. Albo poświadcz pełnomocnictwa, albo niech każdy pasażer wyśle swoja reklamację.


Oczywiście tak zrobiłem (występuje sam w swoim imieniu i rodziny) i taka spychologię ONURAIR właśnie stosuje. Dalego moje pytanie brzmiało czy ktoś miał z tą linią do czynienia lub może ma jakiś pomysł jak ugryźć temat?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5872 PostWysłany: 08 Lis 2018 20:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Rozwiązanie Ci podałem:
Cytuj:
Albo poświadcz pełnomocnictwa, albo niech każdy pasażer wyśle swoja reklamację.


Czy to jakiś problem?
Góra
 Profil Relacje PM off
maciejros uważa post za pomocny.
 
      
#5873 PostWysłany: 09 Lis 2018 04:43 

Rejestracja: 28 Paź 2012
Posty: 28
Hej,

Mam pytanie, ponieważ mam opóźniony lot Scoot już o 10 godzin i chciałem zapytać czy w związku z tym należy mi się jakieś odszkodowanie? Lot kończy się w UE, więc nie dotyczą go te z góry narzucone wartości odszkodowan w przypadku gdy opóźniony lot zaczyna się w UE.

Dostałem od scoota takie pismo

Image

Enviado desde mi Redmi 5 Plus mediante Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5874 PostWysłany: 09 Lis 2018 05:28 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
Sam odpowiedziles na swoje pytanie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5875 PostWysłany: 11 Lis 2018 11:57 

Rejestracja: 28 Paź 2012
Posty: 28
To prawda, sam sobie odpowiedziałem;) Niemniej jednak zastanawiałem się czy jest może jeszcze jakaś inna możliwość uzyskania odszkodowania, ale jak rozumiem nie ma?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5876 PostWysłany: 11 Lis 2018 21:51 

Rejestracja: 11 Lis 2018
Posty: 5
Cześć,
mam pytanko odnośnie opóźnionego lotu z cypru do katowic.
Przesłałam pismo drogą mailowa do linii lotniczej - Travel Service, przekierowali mojego maila, ale minęło 30 dni i nie otrzymałam żadnej odpowiedzi.
Chciałabym teraz skierować sprawę do ULC - i tutaj moje pytanie: czy właściwym organem będzie w tym przypadku ULC w Polsce czy powinnam to przesalać na Cypr, skoro tam miało miejsce opóźnienie samolotu?
Powiem szczerze, że nie ma jasno określonej siedziby ULC na Cyprze dlatego proszę o wskazówki :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5877 PostWysłany: 11 Lis 2018 22:49 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2597
Loty: 240
Kilometry: 293 130
Jak najbardziej możesz wysłać zgłoszenie do polskiego ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5878 PostWysłany: 12 Lis 2018 00:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
Ile czekaliscie, o ile byl taki przypadek, na odszkodowanie od Austrian?
W moim przypadku anulacja i przesuniecie na nastepny dzien innymi liniami. ;)
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5879 PostWysłany: 12 Lis 2018 11:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lis 2014
Posty: 350
Loty: 438
Kilometry: 1 132 564
Podłaczam sie do pytania cccc, bo mam bardzo podobny przypadek z Austrianem :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5880 PostWysłany: 13 Lis 2018 19:58 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2184
złoty
Mam dość nietypową sytuacje.
Wczoraj miałem zrobić taką o to trasę:
KRK-BRU(35 minut na przesiadkę)-BSL(około 4 godziny)-MUC(60 minut)-KRK
Wszystko oczywiście na jednym bilecie kupowane jako KRK-BSL RT.
Brussel przysłał "charoszają ruskają maszinę" Suchoja Superjeta, który wyleciał do KRK z BRU z godzinnym opóźnieniem i z podobnym do niej wrócił przez co nie zdążyłen na BRU-BSL. Brussel przebukował mi automatycznie odcinek BRU-BSL na BRU-MUC-BSL, gdzie doleciałem 3h50 minut później niż powinienem, (ale 30 minut przed odlotem lotu BSL-MUC z pierwotnej rezerwacji), a później po mojej interwencji jeszcze powrót z KRK na dzisiaj bo miałem w Bazylei zaplanowane spotkanie.
Teraz pytanie. Czy tutaj należy się odszkodowanie a jeśli tak to ile?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group