Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 265 z 474

Autor:  becek [ 22 Lip 2018 08:16 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

poczekaj do końca następnego tygodnia

Autor:  BZG [ 22 Lip 2018 10:02 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Dzwoniłem przed chwilą na infolinię i powiedzieli, że mają bardzo dużo reklamacji w ostatnim czasie i nie dają rady odpowidać w ustawowym terminie. Przepraszają i proszą o cierpliwość.

Autor:  pawelos [ 22 Lip 2018 10:48 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Brak odpowiedzi w ustawowym terminie, wywołuje skutek prawny w postaci uznania roszczenia !

Autor:  Aron [ 22 Lip 2018 10:58 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

To niestety nie jest tak oczywiste jakby się wydawało, nie tak dawno czytałem ciekawą analizę. Jak odszukam to wrzucę linka.


https://www.temidium.pl/artykul/odpowiedz_przedsiebiorcy_na_reklamacje_konsumenta-3741.html

Poszło zagadnienie prawne do SN.

Autor:  boots [ 22 Lip 2018 11:01 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

pawelos napisał(a):
Brak odpowiedzi w ustawowym terminie, wywołuje skutek prawny w postaci uznania roszczenia !

Uważam, że jesteś w błędzie.

Autor:  DMW [ 22 Lip 2018 12:43 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Zgodnie z art. 7a ust. 2 u.p.k., jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni, uważa się, że uznał on reklamację.

Autor:  boots [ 22 Lip 2018 12:48 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Zgadza się. To jednak nie jest tożsame z uznaniem roszczenia.

Autor:  pawelos [ 22 Lip 2018 13:10 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

To powiedz jak rozumiesz różnicę o której mówisz.

Autor:  boots [ 22 Lip 2018 13:13 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Odpowiedź znajdziesz choćby w linku podanym przez @Aron

Autor:  pawelos [ 22 Lip 2018 14:47 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Mnie interesuje twój punkt widzenia.

Autor:  boots [ 22 Lip 2018 14:55 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Jest dokładnie taki sam, jak w linkowanej treści.

Autor:  Pabloo [ 22 Lip 2018 17:04 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Pan tak ma, że na tym forum zajmuje się kwestionowaniem tego co piszą inni, samemu nie podając argumentów, a odsyłając rozmówcę do ponownego przeczytania tekstu lub powołując się na to, że ktoś mu tak powiedział.
Elementem, wydaje się że niezbędnym reklamacji(aby miała sens), jest zawarcie żądania. Nie bardzo da się uznać reklamację nie uznając żądania klienta. To jest istotą reklamacji. Wskazują też na to choćby wypracowane przez orzecznictwo uprawnienia w przypadku kolejnej reklamacji(np. prawo wtedy do zwrotu ceny lub wydania nowego produktu w przypadku kolejnej reklamacji z tej samej przyczyny - przedsiębiorca miałby uznać reklamację i nie uznać żądania? - nie miałoby to sensu). No chyba, że roszczenie wychodziłoby poza uprawnienia wynikające z właściwych przepisów kc i ustawy konsumenckiej, ale to raczej oczywiste. Wtedy ta część żądania po prostu nie byłaby reklamacją(to odnosi się też do słów pana radcy o uznaniu abstrakcyjnym i żądaniu miliona odszkodowania - to co dla konsumenta jest reklamacją opiera się na przepisach kc i ustawy konsumenckiej, roszczenie odszkodowawcze wynika z innych przepisów i raczej nie może być tak prosto kumulowane).
Linkowany tekst zresztą nie zaprzecza takiemu, powszechnie zresztą akceptowanemu rozumieniu odpowiednich przepisów. Ktoś go więc pewnie nie przeczytał. Oczywiście również sądy i organy zajmujące się ochroną praw konsumentów prezentują pogląd podobny.
Za to pogląd pana radcy co do skutku braku odpowiedzi na reklamację jest raczej odosobniony, a odmienny, co wydaje się najbardziej istotne, prezentują sądy. W tego typu dylematach stosuje się raczej proklienckie wykładnię, tym bardziej, że w przeciwnym razie przepis o 30 dniach na odpowiedź miałby małe uzasadnienie. Po za tym warto pamiętać, że przepisy szczegółowe w odnoszące się do niektórych branż dają inny termin na odwiedź lub też pozwalają to wydłużyć.

Autor:  Aron [ 22 Lip 2018 17:48 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

W podobnym zagadnieniu:

uchwała Sądu Najwyższego z 13 czerwca 2018 r. (III CZP 113/17)

Autor:  moss_LOT [ 22 Lip 2018 18:02 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Dostaniesz odszkodowanie. Mialem podobnie ostatnio.

BZG napisał(a):
W dniu 15.06 złożyłem reklamację do PLL LOT na odwołany lot i nadal cisza. Na infolinii proszą o cierpliwość i pomimo zapewnień, że do końca tygodnia będzie odpowiedź to na skrzynce nic nie ma :(

Autor:  BZG [ 22 Lip 2018 18:03 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Ile czekałeś na odpowiedź?

Autor:  boots [ 22 Lip 2018 18:29 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

@Pabloo
Cytuj:
Pan tak ma, że na tym forum zajmuje się kwestionowaniem tego co piszą inni, samemu nie podając argumentów, a odsyłając rozmówcę do ponownego przeczytania tekstu lub powołując sie na to, że ktoś mu tak powiedział.

Nie jestem, pewien, czy piszesz to do mnie. Ale jeśli tak, to nie obawiaj się niczego i zwracaj się do mnie na ty.
Jeśli to było do mnie, to odpowiadam: nie widzę powodu, żeby mnożyć takie same argumenty i analogiczne treści, skoro wcześniej ktoś je zawarł w linkowanym już tekście.
Cytuj:
Nie bardzo da się uznać reklamację nie uznając żądania klienta

Wręcz przeciwnie, co widać choćby po przywołanym już III CZP 113/17.
Cytuj:
Wskazują też na to choćby wypracowane przez orzecznictwo uprawnienia w przypadku kolejnej reklamacji(np. prawo wtedy do zwrotu ceny lub wydania nowego produktu w pożądku kolejnej reklamacji z tej samej przyczyny - przedsiębiorca miałby uznać reklamację i nie uznać żądania? - nie miałoby to sensu)

Piszesz o zupełnie czymś innym i o odmiennie skonstruowanych przepisach.
Cytuj:
No chyba, że roszczenie wychodziłoby poza uprawnienia wynikające z właściwych przepisów kc i ustawy konsumenckiej, ale to raczej oczywiste.

Te przepisy określają uprawnienia konsumenta jedynie w przypadku korzystania z rękojmi za wadę fizyczną lub prawną rzeczy sprzedanej.
Cytuj:
Wtedy ta część żądania po prostu nie byłaby reklamacją

A czym byłaby? I na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Cytuj:
to co dla konsumenta jest reklamacją opiera się na przepisach kc i ustawy konsumenckiej

Zacytujesz zatem definicję, co dla konsumenta jest reklamacją, podaną w tych przepisach?
Cytuj:
Za to pogląd pana radcy co do skutku braku odpowiedzi na reklamację jest raczej odosobniony, a odmienny, co wydaje się najbardziej istotne, prezentują sądy

Poważnie? Podaj zatem te prawomocne orzeczenia sądów, które tak stanowią. I ponownie zapoznaj się z podawaną już tu III CZP 113/17.
Cytuj:
Po za tym warto pamiętać, że przepisy szczegółowe w odnoszące się do niektórych branż dają inny termin na odwiedź lub też pozwalają to wydłużyć.

Ma coś niby z tego wynikać?


Zupełnie nie wiem, po co kolejny już raz rozpoczynasz taką dyskusję, w której chcesz sprawiać laikom wrażenie, że Twoja opinia poparta jest merytoryczną wiedzą i doświadczeniem. Nie wiem, bo na forum są nie tylko laicy w dziedzinie prawa..

Autor:  moss_LOT [ 22 Lip 2018 18:53 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

@BZG

Ponad 30 dni.
Mysle, że wypłata odszkodowania jest jasna, dlatego pozwalają sobie na opóźnienie odpowiedzi w tej kwesti.
Jeśli była usterka - to LOT wypłaca, a kasa po 2 dniach była na koncie.

Autor:  bestravel [ 22 Lip 2018 20:12 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Witam,

Czy zgodnie z niżej otrzymaną odpowiedzią z LOTu , przysługuje mi odszkodowanie ? Opóźnenie 24H.


"W odpowiedzi na reklamację uprzejmie informujemy, że odwołanie rejsu LO046 w dniu 26 czerwca 2018 r. nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika.

Jednocześnie wyjaśniamy, że w związku z ujawnieniem wady projektowej silników samolotu zaplanowanego do wykonania tego połączenia, przewoźnik zmuszony był podjąć działania wynikające z instrukcji producenta tj. firmy Rolls-Royce.

Konieczne było odesłanie silnika do producenta w celu wymiany wadliwego elementu.

Zapewniamy, że przewoźnik podjął wszelkie środki zmierzające do zminimalizowania nieregularności, niestety nie dysponował innym statkiem powietrznym, który mógłby wykonać przedmiotowy rejs.

Przewoźnik podejmował również próby leasingu samolotu, wystosował kilkadziesiąt zapytań, niestety nie udało się pozyskać zastępczej maszyny.

Dodatkowo pragniemy podkreślić, iż wada projektowa ujawniona w silnikach producenta Rolls-Royce jest problemem globalnym. Z powodu braku części, w tej chwili wyłączonych z eksploatacji jest kilkadziesiąt samolotów różnych przewoźników. Producent silników jest monopolistą w tym zakresie, więc nie ma również możliwości skorzystania z usług innego producenta.

Autor:  boots [ 22 Lip 2018 20:20 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Zgodnie z wytycznymi 2016/C 214/04 taka sytuacja może wyłączać odpowiedzialność przewoźnika.
Cytuj:
5.2. Usterki techniczne

Trybunał (49) wyjaśnił ponadto, że problem techniczny, wykryty podczas obsługi technicznej statku powietrznego lub z powodu braku takiej obsługi nie może stanowić „nadzwyczajnych okoliczności”. Trybunał jest zdania, że nawet jeżeli problem techniczny, który wystąpił nieoczekiwanie, nie wynika ze złej konserwacji i nie został wykryty podczas rutynowej obsługi technicznej, taki problem techniczny nie wchodzi w zakres pojęcia „nadzwyczajne okoliczności”, gdy wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności przewoźnika lotniczego. Na przykład awaria spowodowana przedwczesną usterką niektórych komponentów statku powietrznego może stanowić nieprzewidywalne wydarzenie. Niemniej jednak taka awaria jest nieodłącznie związana z bardzo skomplikowanym systemem funkcjonowania statku powietrznego, który jest użytkowany przez przewoźnika lotniczego w warunkach, zwłaszcza w warunkach meteorologicznych, które są często trudne lub nawet ekstremalne i co więcej oczywiste jest, że żaden element statku powietrznego nie ma wiecznej trwałości. Należy zatem uznać, że nieoczekiwane zdarzenie wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności przewoźnika lotniczego (50). Jednakże ukryta usterka konstrukcyjna ujawniona przez producenta statku powietrznego lub przez właściwy organ, lub uszkodzenie statku powietrznego w wyniku aktów sabotażu lub terroryzmu, mogłyby zostać zakwalifikowane jako nadzwyczajne okoliczności.


https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 15%2801%29

Autor:  bestravel [ 22 Lip 2018 20:42 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za spóźniony lot

Bardzo dziękuję za tak szybką infomracje :)

Strona 265 z 474 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/