Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 231 z 474

Autor:  boots [ 13 Sty 2018 14:00 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Kilka lat temu miałem opóźnienie na skutek strajku kontrolerów. Linia lotnicza odrzuciła reklamację, ULC podtrzymał ich decyzję.

Autor:  dawidchyl [ 13 Sty 2018 14:07 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Strajki kontrolerów jak najbardziej rozumiem. Tutaj linie mają bardzo ograniczone możliwości i nic nie mogą zrobić. No ale strajk załogi pokładowej to wydaje mi się troszkę inna bajka. Strajk odpowiednio wcześniej zapowiedziany, w takim przypadku linie mają możliwości zapobiegania.

Autor:  boots [ 13 Sty 2018 14:12 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Widzisz, a ja nie rozumiem. "Mój" strajk był od dawna zaplanowany i ogłoszony, a pomimo tego przewoźnik niczego nie zrobił, żeby uniknąć opóźnień. W dzisiejszym stanie prawnym decyzja ULC byłaby zapewne inna...

Autor:  Kian [ 13 Sty 2018 14:29 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

strajk zalogi nie upowaznia do odrzucenia reklamacji

Autor:  ansbach1 [ 13 Sty 2018 15:08 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

SO w Warszawie zadał pytanie prejudycjalne do TS. Na niewielką część pytań TS udziela odpowiedzi, dlatego trzeba poczekać. Natomiast z orzecznictwa wyłania się prosta zasada, że w przypadku opóźnienia odszkodowanie się należy, chyba że jest "spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to jest okoliczności, które pozostają zakresem skutecznej kontroli przewoźnika lotniczego" C-432/07

„nadzwyczajne okoliczności” w rozumieniu tego przepisu, chyba że problem ten jest następstwem zdarzeń, które – ze względu na swój charakter lub źródło – nie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności danego przewoźnika lotniczego i nie pozwalają mu na skuteczne nad nimi panowanie.


Przewoźnik musi zatem dowieść, że nawet przy użyciu wszystkich zasobów ludzkich i materiałowych oraz środków finansowych, jakimi dysponował, w sposób oczywisty nie mógł – bez poświęceń niemożliwych do przyjęcia z punktu widzenia możliwości jego przedsiębiorstwa w tym momencie – uniknąć sytuacji, w której zaistniałe nadzwyczajne okoliczności skutkowały odwołaniem lotu. C 549/07



Czy strajk nie załóg nie wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności, a usterka samolotu już tak? Uważam, że wpisuje się i to bardzo ;) Czy przewoźnik podjął wszelkie racjonalne środki mając wiedzę o strajku? Nie.

Autor:  lukas63 [ 13 Sty 2018 15:15 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Tomek Zien napisał(a):
Dokładnie. I to jeszcze umowa nazwana, uregulowana w KC.
BTW, nawet kasując bilet w komunikacji miejskiej zawiera się umowę przewozu ;)
Ale my tu mówimy o odpowiedzialnosci przewoźnika z tytułu unieruchomienia lotniska względem pasażerów innych lotów,tutaj nie ma żadnej umowy

Autor:  ansbach1 [ 13 Sty 2018 15:52 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Myślałem, żeby domagać się odszkodowania od swojego przewoźnika, a ten w ramach roszczenia regresowego żądałby zwrotu od tego pierwszego. Czy w zachowaniu LOT można doszukać się bezprawności? Nie wiem, dlatego może być ciężko uzyskać odszkodowanie od LOT, zwłaszcza że musisz wykazać szkodę, co też może okazać się trudne...Dlatego najkorzystniej byłoby próbować uzyskać odszkodowanie ryczałtowe z rozporządzenia, bo tu nie musi być wykazana szkoda, tylko przewoźnik musiałby wypłacić, a następni pozwać pierwszego...czyli siebie

Autor:  lukas63 [ 13 Sty 2018 17:36 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Na podstawie rozporządzenia nic nie dostaniesz od swojego przewoznika bo co miał zrobić? Przewidzieć że konkurencja będzie miała niesprawny samolot? Wystarczy przeczytać konwencję montrealska że twój przewoźnik nie będzie odpowiadał w takim wypadku

Autor:  SPLDER [ 13 Sty 2018 17:58 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Sprawa nie jest taka jednoznaczna - moim zdaniem trudno byłoby uzyskać odszkodowanie w tym wypadku, bo niewątpliwie awaryjne lądowanie samolotu jest okolicznością nadzwyczajną.
Niemniej - przy opóźnieniu samolotu spowodowanym awarią w sortowni lotniska odszkodowanie zostało wypłacone - a przyjmując taki tok rozumowania jest to sytuacja na którą przewoźnik nie ma wpływu.
To przewoźnik a nie pasażer jest związany umowami z lotniskiem, firmą handlingową i innymi podmiotami i tylko on ma możliwość skutecznego dochodzenia odszkodowania od sprawcy opóźnienia. W razie opóźnienia spowodowanego przez stronę trzecią, ale nie spowodowanego "okolicznościami nadzwyczajnymi których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków" odszkodowanie się należy. W przeciwnym razie każdy przewoźnik mógłby powiedzieć , że nie odpowiada np za opóźnienie spowodowane usterką samolotu, bo nie jest jego producentem, ani nawet właścicielem (samolot w leasingu) i nie miał wpływu na usterkę ponieważ samolot jest serwisowany przez zewnętrzną firmę i nie może odpowiadać za jej zaniedbania.

Autor:  ansbach1 [ 13 Sty 2018 21:39 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Ale znajduje się w sferze jego działalności tak samo jak awaria samolotu i to wystarczyło, bo nic więcej innego nie potrzeba do udowodnienia. Wszelkie racjonalne środki...używane są w sytuacjach nie jasnych tak jak w sprawie Peskova vs Travel Service C 315-17 to własnie takie orzeczenia rozszerzaja zakres ochrony i to bedzie działo się cześciej bo podstawy zostały już wyjaśnione.

Autor:  tescik [ 15 Sty 2018 13:36 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

michzak napisał(a):
Przeczytać wikipost, w którym jest zawarty link https://www.fly4free.pl/uniwersalny-por ... -pasazera/
Dzięki a czy jest jakiś termin w którym należy złożyć wniosek ?

Autor:  Pabloo [ 15 Sty 2018 13:43 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

@tescik
Powiedzmy, że masz rok.

Autor:  tescik [ 15 Sty 2018 13:54 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Pabloo napisał(a):
@tescik
Powiedzmy, że masz rok.
To powinienem zdążyć

Autor:  romiso [ 16 Sty 2018 18:11 ]
Temat postu:  Ponownie odwołany lot

Hej, w niedziele odwołali mi lot z ktw do waw. Zmienili na moja prośbę na wtorek (dzisiaj) ale okazało się, ze ten lot tez został z przyczyn technicznych odwołany. Nie ryzykuje już trzeciej zmiany i wracam do Wawy pociągiem. Mam pytanie czy mogę ubiegać się o odszkodowanie x2 za dwukrotnie odwołany lot? I czy mogę domagać się zwrotu za bilet kolejowy? Będę wdzięczny za pomoc

Autor:  polar7 [ 16 Sty 2018 19:05 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Czy warto dochodzić odszkodowania za odwołany lot za pomocą firm oferujących swoje usługi w tym zakresie.
Wiem, odszkodowanie minus prowizja itd. Ale czy oni są w stanie więcej zdziałać od standardowego formularza reklamacyjnego (np. LOT). Macie jakieś doświadczenie w tym zakresie?
Sprawa dotyczy 10 stycznia/Okęcie-zamknięte lotnisko/lot krajowy

Autor:  Anonymous [ 16 Sty 2018 19:08 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Tyłka tyle, że te firmy czy pośrednicy zapewne mają jakieś doświadczenie

Tu na forum nie pytaj, większość jak nie wszyscy sami walczą o odszkodowanie

Jak Ci zależy zaproponuj odkupienie z jakimś tam % upustem i będziesz wiedział jakie masz szanse

Autor:  miriam [ 16 Sty 2018 19:31 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Anonymous napisał(a):
Tyłka tyle, że.... na forum nie pytaj... jakie masz szanse

Każdy tu wyrazi własną opinię,która nie jest wyrocznią ;)

Autor:  Anonymous [ 16 Sty 2018 20:06 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

-- 16 Sty 2018 19:05 --

Jak coś cytujesz to z sensem czy głową, bo w tej formie to co najwyzej proszę "siebie cytuj"

-- 16 Sty 2018 19:06 --

miriam napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Tyłka tyle, że.... na forum nie pytaj... jakie masz szanse

Każdy tu wyrazi własną opinię,która nie jest wyrocznią ;)

Autor:  kacha1423 [ 19 Sty 2018 21:01 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Dziewczyny nie bijcie się! :D

No a tak poważnie to znów PLL LOT. Bilety kupione przez pośrednika OneTwoTrip. Były one na lot 10 stycznia który został odwołany (zamknięte lotnisko Chopina przez awaryjne lądowanie, było o tym głośno w tv). Pani w biurze PLL LOT stwierdziła że jak kupione przez pośrednika to ubiegać się o zwrot do niego. Prawda to czy tylko mnie tak spławiła?

No i druga kwestia. Zwrot środków rozumiem że mogę wnioskować już teraz, tak?
A rekompensata? Te minimum 30 dni od zdarzenia jest dalej aktualne? Nie można wcześniej? I jeżeli aktualne to gdzie uderzyć? Też przez pośrednika czy już bezpośrednio do PLL LOT?

Autor:  miriam [ 19 Sty 2018 21:15 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Zwrot za bilet dostaniesz od pośrednika ,a rekompensata to zależy co masz na myśli-przeprosiny za zamknięcie lotniska czy coś innego ;)

Strona 231 z 474 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/