Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 229 z 474

Autor:  kacper451 [ 05 Sty 2018 10:29 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Ja mogę przytoczyć swoją historykę tyle że nie był to LO tylko JP, kupione bilety RT LCJ-AMS-LCJ.
Zmienili mi godzinę lotu z powrotem czy skasowali w ogóle ten lot (nie pamiętam), ok jakoś to przebolałem,
zamieniłem sobie bilety na powrót PB do Wrocławia, ale jak mi przestawili drugi raz to już nie wytrzymałem.
Korespondencja była dość długa ale w końcu ulegli.
Kobieta ciągle chciała nas puścić z powrotem LH z przesiadką do LCJ w rożnych kombinacjach, łącznie z powrotem do WAW i transferem autobusem do LCJ ;)
Tak się uprałem że w końcu napisałem żeby na puściła LH/SK z przesiadką ale do WRO (mam bliżej do domu)
Oczywiście nie ma takiej możliwości, uparła się na tą Łódź i koniec, ale tak długo ja molestowałem łącznie z przedstawionym screenami z Matrixa, że to podobne ceny, że tam sam sojusz, i że dwa razy zmienione powroty a ja już przestawiałem bilety na PB i wypadało by przebookować mi na lot z zgodnie z moja prośbą ;)
W końcu dali za wygraną i puścili mnie z powrotem do WRO.

Także molestowanie nie zaszkodzi, a kto wie może pomoże.

Autor:  Sudoku [ 05 Sty 2018 10:38 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Zdecydowanie trzeba ich dręczyć, ale moje doświadczenia z jakąkolwiek reklamacją w LOT są jak najbardziej negatywne.

Np. w A3 miałem podobną sytuację - odwołali mi lot ATH-WAW i przełożyli na następny dzień. Odpisałem im, że to mi nie pasuje, bo mam spotkania w pracy itd.
Zapropnowałem im trasą do FRA i stamtąd Lufą.
Oni z kolei, że nie, bo to inna linia etc. Ja znowu, że nalegam, muszę być z powrotem. I w kolejnym mailu zgoda i nowy bilet, zgodnie z moim życzeniem via FRA. Choć tu mogło też mieć znaczenie, że mam u nich Golda.

Autor:  rob_sad [ 05 Sty 2018 11:15 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Sudoku napisał(a):
Najlepiej załączyć im przepisy, może się ugną.

Niestety LOT niemal w każdej sytuacji (odwołanie, opóźnienie, problemy z bagażem) jest bardzo antykonsumencki i należy się liczyć z tym, że mogą nie pójść na rękę.


Są jakieś gotowe wykładnie ULC lub orzecznictwo, że lot zastępczy może być innymi liniami i powinien tego samego dnia (szczególnie jeśli w okresie +-1 dzień nie da się złożyć połączeń LO) ?

Autor:  Zeus [ 05 Sty 2018 11:16 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Nie.
Tylko dobra wola.

Autor:  roberto627 [ 06 Sty 2018 00:16 ]
Temat postu:  Lot odwołany z powodu braku personelu naziemnego.

Witam.

Mam pytanie za co przysługuje mi zwrot?

Mój lot z powodu opadów śniegu został odwołany.
Po przyjeździe na lotnisko oprócz nr telefonu infolinii nie dostaliśmy nic więcej.
Pod podany numer telefonu nie można było się dodzwonić ( by dowiedzieć się co mamy zrobić zgodnie z procedurami w takim wypadku).
Zakupiliśmy nowy lot zamiast zmienić starą rezerwację.
Kupiliśmy hotel i wzielismy taksówkę na własną rękę.
Niestety lot kolejnego wieczora o godzinie 21 z innego lotniska na który pojechaliśmy autokarem, również został odwołany po 6 godzinach oczekiwania do wejścia na pokład samolotu. W tym przypadku z tego co się okazało był brak obsługi personelu naziemnego. (nie było komu podstawić schodów). O godzinie 4 nad ranem lotnisko zorganizowało transport i nocleg w hotelu.
Wylot na szczęście mieliśmy tym samolotem który utknął z powodu braku obsługi naziemnej o godzinie 16 dnia następnego.

Moje pytanie czy możemy starać się o zwrot kosztów za hotel, posiłki, za bilet odwołany z powody złych warunków atmosferycznych i kolejny lot który wyleciał po 18 godzinach od planowego czasu wylotu (gdzie winę ponosi lotnisko z powody braku personelu) ?

Pozdrawiam,
Robert.

Autor:  Anonymous [ 06 Sty 2018 00:28 ]
Temat postu:  Re: Lot został odwołany z powodu braku personelu naziemnego.

Grom osób spytało by się, czy lot miałby odbyć się ze wschodniego wybrzeża USA i jakie to były linie.

Autor:  silvershark [ 06 Sty 2018 00:50 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany z powodu braku personelu naziemnego.

Podaj szczegóły; lotniska i linie. Jeśli chodzi o wschodnie wybrzeże USA, może być ciężko, aczkolwiek o zwrot kosztów zawsze warto spróbować się ubiegać, często się to udaje.

Autor:  piotrek_89 [ 08 Sty 2018 16:18 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Cześć miałem tą wątpliwą przyjemność lecieć lotem LO27 z Nowego Jorku do Warszawy 5 stycznia planowany wylot 22:50 po trzech godzinach oczekiwania na boarding wpuszczono nas w końcu do samolotu, po kolejnej godzinie czekania w samolocie pilot poinformował nas, że załodze skończył się czas pracy i nie mogą kontynuować lotu.

Na lotnisku nie zorganizowano żadnej pomocy. Cześć osób (tych bardziej wytrwałych) dostało vouchery na jedzenie i picie, kolacje/śniadanie 20usd i obiad kolejnego dnia 30usd. Nie zaoferowano noclegu ani transferów.
Ostatecznie udało się wylecieć o 19:00 następnego dnia.

Czy w związku z powyższym sytuacja kwalifikuje się do wypłaty odszkodowania w wysokości 600€.
Co prawda problemy wynikły z powodu trudnej sytuacji na lotnisku JFK, które było zamknięte dzień wcześniej z powodu intensywnych opadów śniegu jednak oficjalną przyczyną naszego tak długiego opóźnienia było brak załogi która mogłaby kontynuować nasz lot.

Proszę o wasze opinie i ewentualnie uwagi gdzie (jaka firma pośrednicząca) starać się o odszkodowanie.
Na razie złożyłem formularz ze strony lot i dostałem komunikat że mogę się spodziewać odpowiedzi w ok. 4 tygodni

Autor:  walerek [ 08 Sty 2018 17:25 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Póki co poczekaj na odpowiedź od LOT choć nie spodziewaj się pozytywnej odpowiedzi ( złe warunki pogodowe).
W twoim wypadku trzeba było zbierać paragony i rachunki za usługi i potem zażądać zwrotu.

Autor:  ansbach1 [ 08 Sty 2018 21:29 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

piotrek_89 napisał(a):
Cześć miałem tą wątpliwą przyjemność lecieć lotem LO27 z Nowego Jorku do Warszawy 5 stycznia planowany wylot 22:50 po trzech godzinach oczekiwania na boarding wpuszczono nas w końcu do samolotu, po kolejnej godzinie czekania w samolocie pilot poinformował nas, że załodze skończył się czas pracy i nie mogą kontynuować lotu.

Na lotnisku nie zorganizowano żadnej pomocy. Cześć osób (tych bardziej wytrwałych) dostało vouchery na jedzenie i picie, kolacje/śniadanie 20usd i obiad kolejnego dnia 30usd. Nie zaoferowano noclegu ani transferów.
Ostatecznie udało się wylecieć o 19:00 następnego dnia.

Czy w związku z powyższym sytuacja kwalifikuje się do wypłaty odszkodowania w wysokości 600€.
Co prawda problemy wynikły z powodu trudnej sytuacji na lotnisku JFK, które było zamknięte dzień wcześniej z powodu intensywnych opadów śniegu jednak oficjalną przyczyną naszego tak długiego opóźnienia było brak załogi która mogłaby kontynuować nasz lot.

Proszę o wasze opinie i ewentualnie uwagi gdzie (jaka firma pośrednicząca) starać się o odszkodowanie.
Na razie złożyłem formularz ze strony lot i dostałem komunikat że mogę się spodziewać odpowiedzi w ok. 4 tygodni


Opierając się jedynie na wskazanym opisie sytuacji uważam, że możesz zawalczyć o odszkodowanie. Za pomocną może posłużyć argumentacja z wyroku w sprawie Ratnieks p-ko Air Baltic C-294/10.

" przewoźnik lotniczy, ponieważ jest zobowiązany do podjęcia wszelkich racjonalnych środków w celu uniknięcia nadzwyczajnych okoliczności, powinien rozsądnie na etapie planowania lotu uwzględnić ryzyko opóźnienia związanego z ewentualnym zaistnieniem takich okoliczności. Powinien w związku z tym przewidzieć określoną rezerwę czasu pozwalającą mu, w miarę możliwości, na wykonanie całego lotu po ustaniu nadzwyczajnych okoliczności" Przewoźnik na etapie planowania lotu powinien uwzględnić sytuacje pogodową i zapewnić zawczasu załogę do obsługi lotu, mając na uwadze powstające opóźnienia i przekroczenie czasu pracy. Nie jest to sytuacja 0/1, gdyż planowanie nie może doprowadzić przewoźnika do dokonywania nadmiernych poświęceń z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Sytuacja pogodowa była znana, bo wystąpiła wcześniej przewoźnik racjonalnie mógł to przewidzieć, co zapewne zrobił następnego dnia po opóźnieniu. Nie podjął wtedy wszelkich racjonalnych środków, dlatego odszkodowanie powinno przysługiwać. Przeczytaj wyrok w całości i zobaczysz jak bardzo sytuacja jest zbliżona do Twojej, powołaj się na niego w ewentualnej skardze do ULC. W wyroku w mojej ocenie sytuacja jest bardziej nieprzewidywalna, ponieważ odwołanie powstało na skutek awarii prądu, co było mniej przewidywalne niż atak zimy na wschodnim wybrzeżu.

Odwołując lot przewoźnik powinien się Tobą zaopiekować nocleg itp. nawet w sytuacji wywołanej warunkami atmosferycznymi C-12/11 McDonagh p-ko Ryanair.

Autor:  rebrov [ 09 Sty 2018 20:11 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Witam
Czy przysługuje zwrot kosztów dojazdu na lotnisko jeżeli lot został odwołany ze względów pogodowych ? Rozumiem, że o odszkodowaniu za odwołany lot nie ma mowy ale zastanawiam się co z kosztami dojazdu ?

Autor:  Eryk87 [ 11 Sty 2018 19:43 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Wczoraj odwołali mi ostatni odcinek lotu (w Locie) w związku z awaryjnym lądowaniem innego samolotu ( Kraków- Warszawa, lądowanie bez pełnego podwozia). W zamian otrzymałem taksówkę na trasie Warszawa-Szczecin, czy w reklamacji mogę liczyć na zwrot kosztów całego biletu mimo, że to był ostatni odcinek na powrotnej trasie, 250E czy może na nic bo była to sytuacja losowa (moim zdaniem nie bo wynikała z usterki maszyny) ?

Autor:  miriam [ 11 Sty 2018 21:45 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Twój samolot nie miał usterki i dowieziono cię na miejsce taksówką,nie piszesz ile po pierwotnie planowanym czasie,bo być może nawet nie było 3 godz.opóźnienia.Pisać zawsze można,ale podstawy muszą być.

Autor:  Eryk87 [ 11 Sty 2018 23:12 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Myslałem ,że to oczywista sprawa . Planowany przylot 20:30 , taksówka była o 5:00 nad ranem. Nie ma żadnej możliwości, żeby samochód na trasie 500 km był wolniejszy od samolotu tylko o 3h.

Autor:  Anonymous [ 11 Sty 2018 23:35 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

@Eryk87 - zamiast liczyć uparcie na odszkodowanie, to Ty powinieneś dziękować polskiemu przewoźnikowi, że tak sprawnie zapewniono Tobie transport zastępczy i to jeszcze taksówką (a nie np. autobusem). Osobiście ja byłbym zachwycony w tak trudnej sytuacji. Jakbyś trafił np. na Ryanaira, to byś jeszcze być może do teraz nie dotarł na miejsce.

Autor:  ansbach1 [ 12 Sty 2018 00:25 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Telewizja radziecka kręci film o dobroci Stalina. Jedno z ujęć; Do Stalina podchodzi małe dziecko i mówi:
- Wujku, daj cukierka.
- Won ty s.....u! - Krzyczy Stalin
W tym momencie kamera kieruje obiektyw na planszę z napisem: A mógł zabić!

Ta anegdota idealnie opisuje podejście niektórych do uprawnień jakie im przysługują, masz prawo do opieki, masz prawo do hotelu, masz prawo do alternatywnego środka transportu, nieistotne dziękuj, że nie wepchnęli Cię do autobusu, albo nie leciałeś Ryanairem, bo byś nic nie dostał. Nie przypominam sobie, żeby przepisy miały gwiazdkę i nie dotyczyły LCC. Wszystkie linie mają takie same obowiązki wobec pasażerów, a to że ich nie przestrzegają nie znaczy, że należy to akceptować, ale z żelazną konsekwencją walczyć o swoje prawa, bo po ludzku liczą, że komuś się przestanie chcieć i zarobią Twoim kosztem.

Co do samego odszkodowania. Odszkodowanie przysługuje, chyba że duże opóźnienie spowodowane jest zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to jest okoliczności, które pozostają poza zakresem skutecznej ochrony przewoźnika. Awaryjne lądowanie stanowi przyczynę zewnętrzną opóźnienia/odwołania lotu, ale czy można postawić znak równości pomiędzy wybuchem wulkanu, zderzeniem z ptakiem uderzeniem pioruna i awarią techniczną samolotu, która nie jest uznawana w orzecznictwie za nadzwyczajną okoliczność. Jeśli lot z Krakowa opóźniłby się o więcej niż 3 godziny na skutek zrzucenia paliwa to przysługiwałoby im odszkodowanie, bo przyczyną opóźnienia nie była nadzwyczajna okoliczność. Natomiast w Twoim przypadku zastanowiłbym się nad art. 12 ust 261/2004, bo z jednej strony odszkodowanie nie przysługuje, a z drugiej awaryjne lądowanie wywołała usterka, która przyczyniła się do awaryjnego lądowania. Zatem czy w przypadku, gdy przyczyna zewnętrzna została wywołana przez okoliczności związane z typowym wykonywaniem transportu lotniczego to nie masz prawa do odszkodowania? Roszczenie regresowe mogłoby mieć tutaj zastosowanie tylko, że cieżko wykazać roszczenie o odszkodowanie przy locie WAW-SZZ, ale składając skargę dajesz pole do popisu sędziom czy prawnikom z ULC, ale kto nie ryzykuje nie dostaje odszkodowań.

Autor:  boots [ 12 Sty 2018 00:35 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Cytuj:
a z drugiej awaryjne lądowanie wywołała usterka, która przyczyniła się do awaryjnego lądowania. Zatem czy w przypadku, gdy przyczyna zewnętrzna została wywołana przez okoliczności związane z typowym wykonywaniem transportu lotniczego to nie masz prawa do odszkodowania?

Moim zdaniem nie ma, bo usterka nie nastąpiła w jego samolocie - a spotkałeś się z odmiennym orzecznictwem?

Autor:  ansbach1 [ 12 Sty 2018 00:51 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Nie, nie spotkałem się. Dlatego w tej sprawie nie można powiedzieć odszkodowanie Ci się należy bezproblemowo. Zauważ art. 13, gdyby przewoźnik oczywiście nie LOT, ale inny wypłacił odszkodowanie to czy nie mógłby on dochodzić odszkodowania od LOT? Czy zatem przy splocie wydarzeń zerwanie łańcucha poprzez zaistnienie przyczyny zewnętrznej wywołującej opóźnienie/odwołanie dalszych lotów eliminuje odpowiedzialność z 261/2004? Czy odpowiedzialność ta nie powinna mieć charakteru schodkowego do źródła przyczyny wywołującej opóźnienie/odwołanie, bo ona leżała w gestii przewoźnika tyle, że pierwotnego, a nie wtórnego.

Autor:  Anonymous [ 12 Sty 2018 01:06 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

@ansbach1 - zanim przerobisz forum F4F na forum prawne :o to czy przypadkiem @Eryk87 nie mógł polecieć do Szczecina choćby dlatego, że lotnisko w Warszawie było zamknięte przez kilka godzin? Fizycznie tego konkretnego lotu nie można było zorganizować przez kilka godzin. Zresztą jeszcze następnego dnia wiele lotów było odwołanych. W przypadku sytuacji, którą opisał @Eryk87 należy się szacunek przewoźnikowi, że tak szybko zapewnił pasażerowi alternatywną formę transportu. To należy docenić.

Autor:  boots [ 12 Sty 2018 01:13 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Moim zdaniem nie.
Komisja jest chyba tez analogicznego zdania (2016/C 214/04), skoro twierdzi, że:
Cytuj:
Zgodnie z art. 5 ust. 3 rozporządzenia przewoźnik lotniczy jest zwolniony z obowiązku wypłacenia odszkodowania w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia przylotu, jeśli potrafi wykazać, że odwołanie lub opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć nawet przy podjęciu wszelkich racjonalnych środków.
W celu uzyskania zwolnienia z obowiązku wypłaty odszkodowania przewoźnik musi zatem jednocześnie wykazać:

istnienie nadzwyczajnych okoliczności i związek między zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności a opóźnieniem lub odwołaniem, oraz

fakt, że takiego opóźnienia lub odwołania nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.


Jak Twoim zdaniem przewoźnik mógł uniknąć opóźnienia z powodu awaryjnego lądowania samolotu innego przewoźnika? Jak mógł przewidzieć awarię statku powietrznego innego przewoźnika i spowodować jej uniknięcie?

Strona 229 z 474 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/