Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#7261 PostWysłany: 25 Lis 2019 16:47 

Rejestracja: 25 Lis 2019
Posty: 1
makesiu napisał(a):
Dzień dobry
Lot z Itaka 28.06.2019, linie Blue Panorama. Wro-Boj Opóźnienie 8h..
Pytanie- miał ktoś do czynienia z tymi liniami?
Druga sprawa, czy jak złoże wniosek o odszkodowanie, a odpowiedzą odmownie, to mogę jeszcze przekazać do firmy zajmującej się uzyskiwaniem odszkodowań, czy już muszę ciągnąć sam?
Linie są jakieś dziwne,gdzieś tam na stronie mają, że o odszkodowanie trzeba pisać zwykłą pocztą, natomiast konsultant z Itaki wysłał kontakt via Mail i twierdzi, żeby maila do nich pisać.. :oops: Pozdrawiam!


Czy byłby Pan uprzejmy opisać jak się potoczyła sprawa?
Nie ma możliwości zadania pytania priv dla osób, które napisały mniej niż 5 postów.
Lot Blue Panorama miał prawie 5 godzin opóźnienia na trasie Nosy Be - Warszawa w dniu 22.11 także Pana opis mógłby być pomocny dla wielu osób.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off
piwili uważa post za pomocny.
 
      
Tygodniowe all inclusive w 4* hotelu na Cyprze od 2422 PLN. Wyloty z 4 miast Tygodniowe all inclusive w 4* hotelu na Cyprze od 2422 PLN. Wyloty z 4 miast
Karaiby last minute: loty na Jamajkę z 3 miast od 2423 PLN Karaiby last minute: loty na Jamajkę z 3 miast od 2423 PLN
#7262 PostWysłany: 25 Lis 2019 18:42 

Rejestracja: 25 Lis 2019
Posty: 2
Witam Wszystkich!
To mój pierwszy post więc jeśli napisałem go nie w tym miejscu gdzie trzeba wybaczcie.
Potrzebuję porady:
W dniu 01.10 podróżowaliśmy LHR - WAW a następnie WAW - KTW.
Mieliśmy wylot LHR - WAW o 6:30 ale dzień wcześniej ok 22.00 dostałem maila że lot jest odwołany (cud że zerknąłem na pocztę). Udało mi się po wielu próbach dodzwonić na infolinię i miła Pani znalazła nam miejsca na kolejny lot o 10:15. Niestety ten lot opóźnił się i wylecieliśmy dopiero o 12:00. Lot z WAW do KTW też się opóźnił, miał wylecieć 16:40 wyleciał 17:30.
Mam do Was następujące pytania:
1) czy za odwołany lot przysługuje mi odszkodowanie? Jeśli podróżowaliśmy rodziną (żona, ja + 17 leni syn) to odszkodowanie jest dla każdego z biletów/podróżnych?
2) czy za opóźniony lot przysługuje mi odszkodowanie. Zgodnie pierwotnym planem podróży mieliśmy być w KTW o 14:30. Byliśmy o 18:10
3) czy odległość jest liczona do punktu docelowego? LHR - WAW - KTW 1450 km + 259 km?
Chyba najważniejsze - linie lotnicze LOT. Bilety kupione u nich, bez żadnych pośredników.
Dziękuję i pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7263 PostWysłany: 25 Lis 2019 21:31 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Veri_STRH napisał(a):
Witam Wszystkich!
To mój pierwszy post więc jeśli napisałem go nie w tym miejscu gdzie trzeba wybaczcie.
Potrzebuję porady:
W dniu 01.10 podróżowaliśmy LHR - WAW a następnie WAW - KTW.
Mieliśmy wylot LHR - WAW o 6:30 ale dzień wcześniej ok 22.00 dostałem maila że lot jest odwołany (cud że zerknąłem na pocztę). Udało mi się po wielu próbach dodzwonić na infolinię i miła Pani znalazła nam miejsca na kolejny lot o 10:15. Niestety ten lot opóźnił się i wylecieliśmy dopiero o 12:00. Lot z WAW do KTW też się opóźnił, miał wylecieć 16:40 wyleciał 17:30.
Mam do Was następujące pytania:
1) czy za odwołany lot przysługuje mi odszkodowanie? Jeśli podróżowaliśmy rodziną (żona, ja + 17 leni syn) to odszkodowanie jest dla każdego z biletów/podróżnych?
2) czy za opóźniony lot przysługuje mi odszkodowanie. Zgodnie pierwotnym planem podróży mieliśmy być w KTW o 14:30. Byliśmy o 18:10
3) czy odległość jest liczona do punktu docelowego? LHR - WAW - KTW 1450 km + 259 km?
Chyba najważniejsze - linie lotnicze LOT. Bilety kupione u nich, bez żadnych pośredników.
Dziękuję i pozdrawiam.


ad. 1 Tak, każdy dostaje 250 EUR (?)
ad. 2 Trudne pytanie
ad. 3 Liczymy po ortodromie, czyli prostej linii.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Veri_STRH uważa post za pomocny.
 
      
#7264 PostWysłany: 25 Lis 2019 21:47 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2896
złoty
ad. 2 - Już kiedyś o tym pisaliśmy na forum. @ansbach1 sam podesłałeś interpretację wskazującą, że za każdy nowy lot powinno przysługiwać kolejne odszkodowanie.

@Veri_STRH Pisz do LOT'u reklamację o odszkodowanie za odwołany lot. Potem złóż drugą reklamację na opóźnienie kolejnych lotów.

---> Czy mieliście wystawione nowe bilety?
Góra
 Profil Relacje PM off
Veri_STRH uważa post za pomocny.
 
      
#7265 PostWysłany: 25 Lis 2019 22:48 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Ja złożyłbym najpierw za opóźniony lot, a dopiero później za odwołany.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Veri_STRH uważa post za pomocny.
 
      
#7266 PostWysłany: 25 Lis 2019 22:52 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2896
złoty
Dokładnie to samo napisałem.
Góra
 Profil Relacje PM off
Veri_STRH uważa post za pomocny.
 
      
#7267 PostWysłany: 25 Lis 2019 22:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8581
złoty
Cytuj:
Zgodnie pierwotnym planem podróży mieliśmy być w KTW o 14:30. Byliśmy o 18:10

A zgodnie ze zmienionym?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7268 PostWysłany: 25 Lis 2019 22:56 

Rejestracja: 31 Paź 2016
Posty: 68
(Edit, bo chyba bzdurę napisałem :))
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7269 PostWysłany: 26 Lis 2019 09:23 

Rejestracja: 26 Lis 2019
Posty: 1
Witam wszystkich potrzebuje pomocy od kogos kto jest obeznany w temacie odszkodowan lub kogos kto moze lecial tym samym lotem co ja (katowice-chania 1.09.2019 lot opoznjony ponad 4,5 godziny). Napisalem do smartwings na adres czeski wczoraj dostalem odpowiedz z adresu polskiego gdzie powoluja sie na dyrektywe o wycofaniu samolotow max, z tego co przeczytalem wysylaja do kazdefo ten sam powod i proponuja 200 euro. Mam kartke z lotniska w katowicach o tym ze smartwings przyznaje sie do opoznjenia i w powodach podaje problemy techniczne... to ten samolot z zepsutym skrzydlem... bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie wskazowki na maila b.piatkowski9@gmail.com pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off
klaudia10227 lubi ten post.
 
      
#7270 PostWysłany: 26 Lis 2019 11:20 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Przysługuje Ci odszkodowanie w pełnej wysokości Trzeba ich pozwać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
klaudia10227 lubi ten post.
 
      
#7271 PostWysłany: 26 Lis 2019 17:48 

Rejestracja: 25 Lis 2019
Posty: 2
-- 26 Lis 2019 17:46 --

Chupacabra napisał(a):
ad. 2 - Już kiedyś o tym pisaliśmy na forum. @ansbach1 sam podesłałeś interpretację wskazującą, że za każdy nowy lot powinno przysługiwać kolejne odszkodowanie.

@Veri_STRH Pisz do LOT'u reklamację o odszkodowanie za odwołany lot. Potem złóż drugą reklamację na opóźnienie kolejnych lotów.

---> Czy mieliście wystawione nowe bilety?


Chupacabra, ansbach1, boots bardzo dziękuję za odpowiedzi!

Chupacabra - po kontakcie z infolinią otrzymaliśmy nowe bilety na maila. Tak się zastanawiam nad roszczeniem za opóźnienie. Porównuję je do pierwszych biletów które mieliśmy gdzie w KTW mieliśmy być o 14:30 i to chyba błąd.
Opóźnienie lotu LHR - WAR zostało "skonsumowane" przez planowany czas który mieliśmy spędzić w Warszawie. Mieliśmy mieć stopover w WAW od 13:50 do 16:40 ale opóźnienie spowodowało że mieliśmy tylko ok pół godziny na przesiadkę.

Jeszcze raz dziękuję wam za cenne wskazówki. Pozdrawiam!

-- 26 Lis 2019 17:48 --

boots napisał(a):
Cytuj:
Zgodnie pierwotnym planem podróży mieliśmy być w KTW o 14:30. Byliśmy o 18:10

A zgodnie ze zmienionym?


Tak zgodnie ze zmienionym. Opóźnienie z LHR zostało "skonsumowane" przez czas który mieliśmy spędzić w oczekiwaniu na lot do KTW.

Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7272 PostWysłany: 26 Lis 2019 18:00 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
Z tego wyjaśnienia wynika,że po zmianie planu podróży( z powodu odwołania lotu )dodatkowego opóźnienia nie było,więc ew. dwa odszkodowania nie przysługują.
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
#7273 PostWysłany: 26 Lis 2019 22:35 

Rejestracja: 26 Lis 2019
Posty: 1
ansbach1 napisał(a):
Przysługuje Ci odszkodowanie w pełnej wysokości Trzeba ich pozwać.


Witam wszystkich - również podróżowałam liniami Smartwings na trasie Katowice - Chania 01.09.2019.
Ansbach1 -dzięki za odpowiedz. Według rozporządzenia przysługuje nam odszkodowanie w wysokości 400 euro na osobę. Czy ktoś tutaj wywalczył odszkodowanie od tych linii? Jak tak to w jakiej formie? Pisaliście listy itd czy sądownie?
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7274 PostWysłany: 26 Lis 2019 23:34 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Ku pokrzepieniu serc. Opóźniony lot, przewoźnik czarterowy, dwie odmowy wypłaty odszkodowania, którego przyczyną było przymusowe lądowanie na poprzednim odcinku. W imieniu pasażerów wnieśliśmy pozew. Wczoraj wpłynęły pieniądze od przewoźnika, po doręczeniu odpisu pozwu. Warto walczyć o odszkodowanie i korzystać z pomocy profesjonalistów ;) Głos pasażerki w telefonie i jej radość bezcenna.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#7275 PostWysłany: 27 Lis 2019 03:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1388
niebieski
A kierowca autobusu wstał i zaczął klaskać.

Po co te motywy ozdobne? To tablica reklamowa usług odszkodowawczych?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#7276 PostWysłany: 27 Lis 2019 07:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2232
złoty
manyaky napisał(a):
To tablica reklamowa usług odszkodowawczych?

Bingo :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7277 PostWysłany: 27 Lis 2019 09:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
manyaky napisał(a):
A kierowca autobusu wstał i zaczął klaskać.

Po co te motywy ozdobne? To tablica reklamowa usług odszkodowawczych?


Serio? Dzielę się swoją wiedzą i efektem pracy w postaci udostępnianych wyroków, które mogą pomóc w wielu sytuacjach, tym razem dziele się sukcesem, bo sytuacja nie była klarowna. Wymagała znajomości orzeczeń i odpowiedniego przedstawienia stanu faktycznego. Nie widzę tu kogoś innego z firm, który dzieli się swoją wiedzą i właściwie im się nie dziwię. Spotkałyby ich komentarze platynowych forumowiczów, którzy wiedzą, że się należy, ale jak odmówią to powiedzą: składaj skargę do ULC! Dla was lepiej jest, żeby ktoś nie dostał nic, niż miałby zapłacić prowizję. Mam odmienne zdanie. Czas na urlop.

PS. Dzisiaj po roku i po kilkudziesięciu wiadomościach pasażer dostał zwrot za niewykorzystany bilet, oczywiście po wniesieniu pozwu, ale jakie to ma znaczenie...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
      
#7278 PostWysłany: 27 Lis 2019 13:31 

Rejestracja: 27 Lis 2019
Posty: 5
Zaczynam swoją batalię z Enter Air. Póki co jeszcze mi nie odpisali, ale czy komukolwiek udało się uzyskać pełne odszkodowanie za opóźniony lot, bez sądów itp? Ot tak, po napisaniu listu? Przeglądam różne fora i właściwie wszyscy piszą o sądowaniu się i zastanawiam się czy też się na to nastawiać, czy jednak czasem linia zaskakuje i bez problemu wypłaca? Dziękuję za odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7279 PostWysłany: 27 Lis 2019 14:04 

Rejestracja: 24 Wrz 2019
Posty: 14
-- 27 Lis 2019 12:36 --

Uważam, że Smartwings ewidentnie "wodzi nas za nos" i uważam, że powinniśmy się skrzyknąć i złożyć wspólny pozew (Rzecznik Praw Pasażerów powiedział mi, że dopiero jak pozew otrzymają to zaczną z nami rozmawiać) .
Dnia 29 listopada br odebrali moje odwołanie w Czechach (Polska też otrzymała) i cały czas nie ma żadnej odpowiedzi.
A do andrzej.procki@wp.pl nie mogę wysłać wiadomości, bo do mnie wracają.
Możesz napisać bezpośrednio na: janwicki00@wp.pl

-- 27 Lis 2019 13:04 --

janwicki00@wp.pl napisał(a):
Uważam, że Smartwings ewidentnie "wodzi nas za nos" i uważam, że powinniśmy się skrzyknąć i złożyć wspólny pozew (Rzecznik Praw Pasażerów powiedział mi, że dopiero jak pozew otrzymają to zaczną z nami rozmawiać) .
Dnia 29 listopada br odebrali moje odwołanie w Czechach (Polska też otrzymała) i cały czas nie ma żadnej odpowiedzi.
A do andrzej.procki@wp.pl nie mogę wysłać wiadomości, bo do mnie wracają.
Możesz napisać bezpośrednio na: janwicki00@wp.pl


Miało być października ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7280 PostWysłany: 03 Gru 2019 18:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Wrz 2016
Posty: 174
Loty: 38
Kilometry: 35 491
Angemon napisał(a):
makesiu napisał(a):
Dzień dobry
Lot z Itaka 28.06.2019, linie Blue Panorama. Wro-Boj Opóźnienie 8h..
Pytanie- miał ktoś do czynienia z tymi liniami?
Druga sprawa, czy jak złoże wniosek o odszkodowanie, a odpowiedzą odmownie, to mogę jeszcze przekazać do firmy zajmującej się uzyskiwaniem odszkodowań, czy już muszę ciągnąć sam?
Linie są jakieś dziwne,gdzieś tam na stronie mają, że o odszkodowanie trzeba pisać zwykłą pocztą, natomiast konsultant z Itaki wysłał kontakt via Mail i twierdzi, żeby maila do nich pisać.. :oops: Pozdrawiam!


Czy byłby Pan uprzejmy opisać jak się potoczyła sprawa?
Nie ma możliwości zadania pytania priv dla osób, które napisały mniej niż 5 postów.
Lot Blue Panorama miał prawie 5 godzin opóźnienia na trasie Nosy Be - Warszawa w dniu 22.11 także Pana opis mógłby być pomocny dla wielu osób.
Pozdrawiam



Dzień dobry
Pierwotnie wysłałem o odszkodowanie pod PL adres. Ponieważ nastała cisza - a dodzwonić się nie sposób, uczepiłem się włochów, że dają kontakt do firmy widmo. Lekko poskutkowało - wypełniłem nowe formularze i czekam....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group