Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2148 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 108  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 18 Paź 2016 13:19 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4108
HON fly4free
Jeśli w zapisach regulaminowych ubezpieczenia ,które kupiłeś masz opcję dot. odszkodowania lub zwrotu kosztów połączenia alternatywnego w przypadku odwołania pierwotnego lotu to pisz do ubezpieczyciela.Druga kwestia to odpowiedzialność przewoźnika ,ale to zależy od terminu w jakim Cię powiadomiono o odwołaniu lotu patrz regulamin na stronie Ryanair.
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysztof.ka lubi ten post.
 
      
#62 PostWysłany: 18 Paź 2016 13:34 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1313
złoty
@‌miriam‌
Regulamin FR nie ma nic do rzeczy. 261/2004 jest nadrzędne nad regulaminem a ono stanowi, że jeśli odwołanie nastąpiło na mniej niż 14 dni od wylotu to stosuje się jego zapisy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysztof.ka lubi ten post.
krzysztof.ka uważa post za pomocny.
 
      
#63 PostWysłany: 18 Paź 2016 13:47 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4108
HON fly4free
@‌tasma‌
miriam napisał(a):
to zależy od terminu w jakim Cię powiadomiono o odwołaniu lotu patrz regulamin na stronie Ryanair.

Nie podano informacji,że anulowano lot i powiadomiono o tym na mniej niż 14 dni przed datą lotu,jeśli tak było to oczywiście wtedy 261/2004 ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysztof.ka lubi ten post.
 
      
#64 PostWysłany: 18 Paź 2016 15:01 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 375
niebieski
Chodziło mi o taką sytuację, gdzie na pewno na mniej niż 14 dni, powiedzmy w dniu wylotu dowiadujemy się, że rejs jest odwołany. Wiem, że w systemie rezerwacyjnym FR można zmienić wtedy datę podróży. Samo odszkodowanie z tytułu rozporządzenia to raptem 250 euro, taki bilet kupiony w tym samym dniu to koszt około 1600 PLN, czyli jakieś 380 euro. Ubezpieczyciel w Irlandii, proponowany przez FR niby ma w zakresie ubezpieczenia taką sytuację.
Pytanie do tych, którzy latają tym przewoźnikiem, czy FR rzeczywiście tylko zmienia rezerwacje na swoje rejsy, a nie na innych przewoźników?
Nigdy nie leciałem tanią linią, zawsze latałem z przewoźnikami tradycyjnymi, gdzie przebukowanie na rejs inną linią jest czymś normalnym.
Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie lecę 11 listopada, a firma mi proponuje alternatywny rejs np. na 28 listopada, bo ma miejsce, albo na jutro, zupełnie w inne miejsce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#65 PostWysłany: 18 Paź 2016 16:15 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4108
HON fly4free
Jeśli odszkodowanie nie pokrywa w całości kosztów nowego biletu na inną linię to masz prawo ubiegać się o zwrot dodatkowo wydanej kwoty,ale nie jest to ot tak, od ręki.
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysztof.ka lubi ten post.
krzysztof.ka uważa post za pomocny.
 
      
#66 PostWysłany: 20 Paź 2016 17:25 

Rejestracja: 20 Paź 2016
Posty: 1
Witam,

Mam pytanie odnośnie odwołanego lotu. 5 października Ryanair odwołał nam lot z Rzymu do Poznania. Rzekomo jeden pas startowy został zamknięty bo jakaś awionetka lądowała bez wysuniętego podwozia i go uszkodziła. Zaproponowali nam lot na kolejny dzień przez Brukselę i do Warszawy Modlin i tą opcję przyjęliśmy. Pisałam pisma o zwrot kosztów jakie ponieśliśmy i o odszkodowanie, ponieważ odwołali tylko 3 loty a cała reszta wyleciała bez problemu, jednakże dwukrotnie odpisali że to nie ich wina. Do kogo teraz należało by pisać aby dalej ubiegać się o odszkodowanie? Do ULC?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#67 PostWysłany: 20 Paź 2016 18:36 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4108
HON fly4free
Romka28 napisał(a):


jednakże dwukrotnie odpisali że to nie ich wina. Do kogo teraz należało by pisać aby dalej ubiegać się o odszkodowanie? Do ULC?

Ale chyba do włoskiego.Szanse mikroskopijne w opisanej sytuacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#68 PostWysłany: 20 Paź 2016 18:48 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1526
złoty
Polemika z liniami lotniczymi nie ma większego sensu. Po pierwszej odmowie najlepiej od razu kierować do ULC.

Co do szans to trudno powiedzieć - włoski odpowiednik ULC ma możliwość określenia prawdziwej przyczyny opóźnienia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#69 PostWysłany: 20 Paź 2016 19:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1481
Loty: 363
Kilometry: 441 116
srebrny
Romka28 napisał(a):
Rzekomo jeden pas startowy został zamknięty bo jakaś awionetka lądowała bez wysuniętego podwozia i go uszkodziła.
Dodam, że takie wydarzenie faktycznie miało miejsce:
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=190495
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#70 PostWysłany: 20 Paź 2016 19:25 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 726
niebieski
Ponadto na Ciampino "jeden pas startowy" to wszystkie pasy startowe, więc faktycznie ciężko dopatrywać się winy Ryanaira, że odwołali lot. Powinni jednakże zapewnić opiekę pasażerom (nocleg itd.).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#71 PostWysłany: 24 Paź 2016 15:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Wrz 2016
Posty: 104
Loty: 86
Kilometry: 91 386
Czekali do ostatniego, 10. dnia roboczego, ale odszkodowanie przyszło :D

Pro tip: przy składaniu wniosku o odszkodowanie nie podawajcie konta walutowego, tylko normalnie, złotówkowe, ponieważ przychodzi równowartość X pasażerów * 250 € w zł. Ja podałem subkonto w euro, myśląc, że dostanę X pasażerów * 250 €, tymczasem przyszły złotówki i bank sobie przeliczył wpłaconą równowartość z powrotem na euro. Łącznie z prowizją za przelew nabycie tej wiedzy kosztowało mnie 11 €, więc czerpcie z mojego błędu ;)
_________________
My FlightRadar24

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#72 PostWysłany: 08 Lis 2016 09:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2014
Posty: 194
Loty: 14
Kilometry: 23 152
Moją historię pewnie znacie...wpierw odwołany, potem przywrócony a ostatecznie opóźniony lot o 13 godzin wylot na Korfu z Rzeszowa (październik)...
Gdy wracaliśmy z wycieczki na lotnisku w Jasionce przywitali nas przedstawiciele jednej z firm zajmującej się odszkodowaniami w takich sprawach...dostaliśmy porady jak i ulotkę.
Jako, że nie chce nikomu płacić prowizji tylko za to, że wypełni formularz za mnie to zrobiłem to sam...
Na drugi dzień po wysłaniu wiadomości wraz z dołączonymi skanami kart pokładowych z feralnego lotu dostałem odpowiedź, że moja sprawa zostanie rozpatrzona w ciągu kolejnych 7 dni.
Dostałem także kolejną wiadomość z plikiem tekstowym w załączniku, w którym Ryanair pisze;

Cytuj:
We refer to your online claim dated 21st of October 2016.

We sincerely regret the cancellation of your flight FR8064 from Rzeszow to Corfu on the 09/10/2016, which was caused due Greek strike, outside of our control, and was later re-instated.

We sincerely apologise for the delay of your flight, FR8064 from Rzeszow to Corfu on the 09/10/2016 which was delayed due to operational reasons.

In addition we are pleased to confirm that our Accounts Department will process a bank transfer in the value of €500 representing your request for compensation. Please be advised that in order for us to process this transfer, we kindly ask you to submit your bank details, using the below link:

https://complainttracker.ryanair.com

Furthermore please be advised that Ryanair is not liable for any prepaid expenses, therefore we are not in a position to accede to your refund request.

Please be advised that the bank details you have submitted are incomplete, therefore we kindly ask you to re-submit them, in the following order to the above link:

IBAN number:
Account Holder’s name:
Bank name:
SWIFT/BIC:

On receipt of same, we will endeavour to process your claim without delay.

Please quote the above reference when replying.

Yours sincerely,

Ryanair Customer Service Department


Poprzez podany link wysłałem niezbędne dane do zwrotu...to było 22 października...ostatnio 4 listopada napisałem na czacie w mojej sprawie i konsultant powiedział, żeby czekać kolejne 30 dni...mieliście podobną historię ?
Czekać ? Czy może ich męczyć mailami powołując się na numer sprawy...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#73 PostWysłany: 08 Lis 2016 09:58 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1099
złoty
Czekać.
Oni maja 30 dni na dokonanie przelewu.
Skoro pytają o numer konta to jesteś na dobrej drodze do dostania odszkodowania
Góra
 Profil Relacje PM off
jasiek1212 lubi ten post.
 
      
#74 PostWysłany: 08 Lis 2016 19:14 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 726
niebieski
O kurcze, ja musiałem czekać na przelew z LOTu 21 miesięcy, a tutaj ludzie się po miesiącu od lotu Ryanairem niecierpliwią :P
Góra
 Profil Relacje PM off
jasiek1212 lubi ten post.
 
      
#75 PostWysłany: 09 Lis 2016 15:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2014
Posty: 194
Loty: 14
Kilometry: 23 152
mikerus napisał(a):
O kurcze, ja musiałem czekać na przelew z LOTu 21 miesięcy, a tutaj ludzie się po miesiącu od lotu Ryanairem niecierpliwią :P


Może nie niecierpliwią tylko fajnie jakby Ryanair napisał wiadomość jakąś, że po otrzymaniu danych banku w ciągu 30 dni przeleje pieniądze czy coś...a tu nie dostałem żadnego info tylko, że formularz wypełniony poprawnie...dlatego zapytałem tutaj bo może ktoś miał już podobną sytuację.
Pozdrawiam !
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#76 PostWysłany: 10 Lis 2016 13:45 

Rejestracja: 10 Lis 2016
Posty: 3
Witam,
dnia 15.09 mialam leciec z Palma de Majorka do Hamburga i dzien przed odlotem dostalismy smsa, ze lot zostal odwołany.Następny lot na który były wolne miejsca był dopiero następnego dnia,czyli 16.09 tak wiec musielismy gdzieś spedzić noc, a mielismy wymeldowac sie z hotelu 15.09. Dodam, że jestem w ciąży i przechodziłam zatrucie, dnia 15.09 mialam wizytę u lekarza, która mi przepadła i dodatkowy dzien na Majorce w temp 37 stopni byl dla mnie dużym obciążeniem.
Mąż udał sie na lotnisko, gdzie został tylko poinformowany ze mozemy zostać w hotelu w ktorym jesteśmy, tylko nalezy wziąć rachunek za który następnie zostaną zwrócone nam pieniądze. Zero informacji na temat posiłków,napojów czy transportu które nam przysługiwały czy na temat powodów odwołania lotu. Napisalam reklamacje do Ryanair, opisałam całą sytuację i dostałam odpowiedż, ze lot został odwołany z powodu strajku kontrolerów lotu we Francji, tak więc z powodów niezależnych od Ryanair i odszkodowanie nam sie nie należy, jedynie zwrot kosztów za hotel.
Ale z tego co widze kolega wyzej tez dostal odpowiedz ze lot został odwołany z powodu strajku w Grecji, czyli z przyczyn niezaleznych od nich i przyznali mu odszkodowanie.
Myślicie ze jest sens pisać do nich po raz kolejny, czy moze od razu do hiszpanskiego ULC, czy raczej sa marne szanse na odszkodowanie. Lot byl powyzej 1500km, czyli 400E na osobe, wiec jest o co walczyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#77 PostWysłany: 10 Lis 2016 13:55 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1099
złoty
Nic nie tracisz w tym, ze złożysz skargę do hiszpańskiego ULC.
Albo cos ugrasz albo nie tym bardziej, że co mają wspólnego francuscy kontrolerzy na tej trasie chyba, że samolot miał przelecieć przez albo ze strefy francuskiej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#78 PostWysłany: 10 Lis 2016 15:04 

Rejestracja: 10 Lis 2016
Posty: 3
Walerek masz racje, warto spróbować bo stracę pare chwil na napisanie skargi a moge zyskać całkiem sporą sumę. Trasa lotu obejmuje chyba terytorium Francji wiec moze francuscy kontrolerzy lotu maja coś do rzeczy, chociaz na poczatku tez mi sie to dziwne wydawało.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#79 PostWysłany: 10 Lis 2016 15:19 

Rejestracja: 10 Lis 2016
Posty: 5
jasiek1212 proszę o kontakt na priv
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#80 PostWysłany: 10 Lis 2016 15:27 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1099
złoty
madalenita napisał(a):
Walerek masz racje, warto spróbować bo stracę pare chwil na napisanie skargi a moge zyskać całkiem sporą sumę. Trasa lotu obejmuje chyba terytorium Francji wiec moze francuscy kontrolerzy lotu maja coś do rzeczy, chociaz na poczatku tez mi sie to dziwne wydawało.



Tak jak pisałem wcześniej może być tak że ten samolot miał przylecieć np. z Beauvais i też mógł miec problemy w tym wypadku ze strajkiem Francuzów i nie mieli co wam podstawić.
Poczytaj w sieci czy faktycznie mieli tam strajk w tym dniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2148 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 108  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group