Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917


 [ 8622 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424 ... 432  Następna
Autor Wiadomość
#8401 PostWysłany: 23 Paź 2022 17:30 

Rejestracja: 10 Lut 2016
Posty: 463
Loty: 115
Kilometry: 138 119
niebieski
Próbował ktoś z Was ściągnąć kiedyś odszkodowanie od Scoota?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8402 PostWysłany: 23 Paź 2022 18:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7591
srebrny
@monroe
Istotny jest moment otwarcia drzwi.
Góra
 Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
 
#8403 PostWysłany: 23 Paź 2022 18:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2409
Loty: 171
Kilometry: 458 588
złoty
@boots
Czyli jak rozumiem w moim przypadku - o ile wcześniej nie nastąpiły inne okoliczności niezależne od przewoźnika - opóźnienie kwalifikujące się do odszkodowania miało miejsce (nawet jeśli było to kilka minut ponad 3h).
Góra
 Relacje PM off  
 
#8404 PostWysłany: 23 Paź 2022 18:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7591
srebrny
Tak.
A nawet, jak takie okoliczności nastąpiły, to i tak z góry nie zakłada to braku obowiązku wypłaty odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off
monroe lubi ten post.
monroe uważa post za pomocny.
 
 
#8405 PostWysłany: 23 Paź 2022 20:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 495
Loty: 105
Kilometry: 182 332
jakub.m napisał(a):
Czy mógłby ktoś poratować danymi dla bgy-waw (w6 1432) dla 29.09? Ja na flightaware coś nie mogę sobie poradzić

Proszę :-)


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#8406 PostWysłany: 24 Paź 2022 07:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1820
złoty
Mio napisał(a):
Proszę :-)

Ktoś się "boksował" z przewoźnikiem w sytuacji jak wyżej ?
Do pełnych 3h brakuje 14 min, ale mogło zdarzyć się tak, że taxi na stand chwile trwał, schody się spóźniły i finalnie drzwi otworzyły się po 3h od rozkładu.
Pasażer po fakcie jest w stanie taką informację uzyskać ?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
jakub.m lubi ten post.
 
 
#8407 PostWysłany: 24 Paź 2022 12:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 495
Loty: 105
Kilometry: 182 332
@jakub.m
Jeszcze z innego źródła poniżej:


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8408 PostWysłany: 24 Paź 2022 12:34 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2968
srebrny
Hose napisał(a):
Pasażer po fakcie jest w stanie taką informację uzyskać ?


Publicznie takie dane nie są dostępne, ale lotnisko nimi dysponuje.
Niemniej 14 minut to bardzo dużo i jest mało prawdopodobne że całość przekroczyła 3h.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8409 PostWysłany: 24 Paź 2022 13:58 

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 217
Loty: 144
Kilometry: 166 833
niebieski
No widzę o której zamówiłem ubera sprzed lotniska ale czy ktoś się wojował z linią w takim wypadku? Jeśli nie ma danych oficjalnych,to słowo vs słowo do wygrania?;p
Góra
 Relacje PM off  
 
#8410 PostWysłany: 24 Paź 2022 14:19 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6161
HON fly4free
Dane radarowe, jeśli jest dostęp do nich, pokazują też czas gate2gate - można mniej więcej zweryfikować ile trwało kołowanie itp. W Warszawie rzadko zajmuje to dłużej niż kilka minut po lądowaniu. Liczy się też czas otwarcia drzwi (na podstawie odpowiedniej komendy dowódcy statku) a nie podstawienia schodów czy fizycznego wypuszczenia pasażera z pokładu, a to pierwsze następuje generalnie czasem nawet dobrych kilka minut wcześniej niż pozostałe elementy.

@jakub.m: ciężar dowodu w razie sporu sądowego spoczywa na przewoźniku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8411 PostWysłany: 24 Paź 2022 14:39 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3868
platynowy
Najlepiej zapomnieć, by niepotrzebnie nie kopać się z koniem.
Powyżej opóźnienia 2 godzin mieli obowiązek na lotnisku wręczyć voucher na posiłek i poinstruować o prawach pasażera.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8412 PostWysłany: 24 Paź 2022 16:21 

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 217
Loty: 144
Kilometry: 166 833
niebieski
A to też dobre - steewka zapytała czy były wydane - on powiedział że były. Jak się tego nie dowiedziało z bramki, czy wciąż można dochodzić o zwrot kosztów za żarcie, czy moja wina?


Ostatnio edytowany przez dmirstek, 24 Paź 2022 16:23, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#8413 PostWysłany: 03 Lis 2022 14:05 

Rejestracja: 03 Lip 2014
Posty: 37
Rajesh Kuthrappali napisał(a):
a aegean odpisal?

Tak:

We are contacting you about the delay of your flight from Warsaw to Athens on 12/07/2022. We understand how stressful this situation must have been and we are sorry this occurred for you and your co-travelers.

We have reviewed our official reports and can confirm that your flight to Athens was delayed 37 minutes, due to late arrival of the incoming aircraft caused by Air Traffic Restrictions.

Our aim is to operate our flights as scheduled; however, factors beyond our control, such as the Air Traffic Restrictions may cause unexpected delays.

We are sorry but financial compensation is not foreseen on this occasion since the flight was delayed by a factor beyond the airline control.

Since you missed your connected flight to Kos, our airport colleagues reserved for you seats with the next available flight and hotel accommodation was arranged for your overnight stay.

We would like to thank you for your preference. Should you need any further information or clarification, we will be at your disposal.

Sincerely yours,
Góra
 Relacje PM off  
 
#8414 PostWysłany: 05 Lis 2022 17:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2021
Posty: 114
niebieski
Cześć,

Na 1.11.2022 miałem zaplanowany lot POZ-FRA-JFK/EWR-CMH. Dzień wcześniej wieczorem (ok. 10 h przed planowanym wylotem) dostałem info o anulacji odcinka LH1381 POZ-FRA i z automatu zostałem przebukowany na wylot kolejnego dnia. W efekcie dotarłem prawie 24h później do miejsca docelowego. Napisałem do LH o 600EUR i już 2 dni później zostałem spuszczony na drzewo, że to była kwestia pogody i "lotnisko POZ było zamknięte".

Oczywiście jest to bullshit, ponieważ FR7895 wyleciał 1.11 normalnie o 6:00. Patrząc na historię, to ostatni przylot dzień wcześniej został odwołany (LH1640 MUC-POZ, pewnie tutaj rzeczywiście ze względu na pogodę) - w to miejsce ten sam samolot wykonał MUC-WRO.

Rozumiem, że nie ma większego sensu dalej się z nimi kopać - pytanie do kogo się zwrócić o pomoc w kontynuowaniu sprawy?

Z góry dzięki za info.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8415 PostWysłany: 05 Lis 2022 18:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 802
Loty: 176
Kilometry: 169 439
srebrny
@majek89

Jak odrzucili to spróbuj w AirCompensa. Korzystałem i się udało ale to było w przypadku Wizz, który mi odrzucił.
Spróbować nie zaszkodzi. Nie chodzi tutaj o to że robię im reklamę a po prostu się udało i nie zabrali dużo za to.
_________________
Image
Image
Góra
 Relacje PM off
majek89 uważa post za pomocny.
 
 
#8416 PostWysłany: 05 Lis 2022 20:18 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3607
złoty
Wizz a lufa to zupełnie inna sprawa, proponuję @majek89, aircb, po odmowie pozwali lufę w sądzie w Monachium i wygrali sprawę, nie wiem czy każdy pośrednik w odszkodowaniach ma prawników za granicą którzy tam wytoczą sprawę ?, żadnych dodatkowych opłat nie pobrali
Góra
 Relacje PM off
majek89 lubi ten post.
majek89 uważa post za pomocny.
 
 
#8417 PostWysłany: 06 Lis 2022 00:43 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1362
HON fly4free
majek89 napisał(a):
Cześć,

Na 1.11.2022 miałem zaplanowany lot POZ-FRA-JFK/EWR-CMH. Dzień wcześniej wieczorem (ok. 10 h przed planowanym wylotem) dostałem info o anulacji odcinka LH1381 POZ-FRA i z automatu zostałem przebukowany na wylot kolejnego dnia. W efekcie dotarłem prawie 24h później do miejsca docelowego. Napisałem do LH o 600EUR i już 2 dni później zostałem spuszczony na drzewo, że to była kwestia pogody i "lotnisko POZ było zamknięte".

Oczywiście jest to bullshit, ponieważ FR7895 wyleciał 1.11 normalnie o 6:00. Patrząc na historię, to ostatni przylot dzień wcześniej został odwołany (LH1640 MUC-POZ, pewnie tutaj rzeczywiście ze względu na pogodę) - w to miejsce ten sam samolot wykonał MUC-WRO.

Rozumiem, że nie ma większego sensu dalej się z nimi kopać - pytanie do kogo się zwrócić o pomoc w kontynuowaniu sprawy?

Z góry dzięki za info.



To jak samolot nie przyleciał dzień wcześniej ze względu na pogodę to jak ma odlecieć?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8418 PostWysłany: 06 Lis 2022 01:04 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7591
srebrny
No to trzeba płacić...
Góra
 Relacje PM off
majek89 lubi ten post.
 
 
#8419 PostWysłany: 06 Lis 2022 01:54 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6161
HON fly4free
W przypadku LH warto jeszcze sprawdzić, czy dzień wcześniej faktycznie była pogoda uniemożliwiająca wieczorne lądowania w POZ czy tylko była prognoza takiej pogody. Oni bardzo lubią odwoływać rejsy z automatu kilka godzin wcześniej na podstawie samej prognozy w depeszach metarowych, a potem okazuje się, że prognoza się nie sprawdziła, np. była mgła, ale mniejsza niż zapowiadano, więc nie uniemożliwiała lądowania, albo była, ale później niż zapowiadano i w godzinach rozkładowych rejs się mógł (był) spokojnie odbyć.
Góra
 Relacje PM off
majek89 uważa post za pomocny.
 
 
#8420 PostWysłany: 06 Lis 2022 02:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2021
Posty: 114
niebieski
Kacper Szymanski napisał(a):
To jak samolot nie przyleciał dzień wcześniej ze względu na pogodę to jak ma odlecieć?

A co to mnie obchodzi? To niech przylatuje 2 dni wcześniej.

kostek966 napisał(a):
Wizz a lufa to zupełnie inna sprawa, proponuję @majek89, aircb, po odmowie pozwali lufę w sądzie w Monachium i wygrali sprawę

To aircb ma jakieś rozwinięcie, bo google mi nic nie znajduje? ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 8622 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424 ... 432  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group