Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#8241 PostWysłany: 30 Lip 2022 14:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Dzięki temu, jeśli uzyskasz odszkodowanie, to powiększone o dodatkowe odsetki za te dwa lata. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#8242 PostWysłany: 30 Lip 2022 14:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 4085
HON fly4free
Panowie @boots i @dg72 Idzcie na strone i zalatwcie sprawe honoworo :-)
PS. Przeciez wiadomo ze od ostatniej nowelizacji ULC jest bezzebne i specjalnie zostal zmieniony mechanizm dzialania, aby lawinowo zwiekszajaca sie ilosc wniosko nie byla procesowana przez urzad, bo tenze nie wyrabial, co potwierdza @Sudoku. Specjalnie zmieniono procedury w ten sposob, aby jedyna realna/praktyczna, a nie teoretyczna/fasadowa sciezka bylo postepowanie sadowe. Kolega @ansbach1 chyba najwiecej tu moze powiedziec jak to realnie wyglada.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#8243 PostWysłany: 30 Lip 2022 18:06 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Co do działania Rzecznika należy przeczytać sprawozdania za działalności. Generalnie to w większości spraw Rzecznik stwierdza swoja niewłaściwość, gdyż ludzie składają, gdy lot przyleciał do Polski z UE.

Czy Rzecznik jest skuteczny? To zależy od przewoźnika. W przypadku linii tradycyjnych, które realnie obsługują roszczenia istnieje szansa na ugodę tzn. wypłatę. W przypadku linii egzotycznych z Turcji, Tunezji, Egiptu też warto spróbować, bo Rzecznik pomógł uzyskać odszkodowanie, ale to jest ich dobra wola. Czartery i LCC to właściwe zerowa szansa.

O postępowaniach sądowych można powieść napisać. Liczy się know how, co gdzie, kiedy etc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
jaco027 uważa post za pomocny.
 
      
#8244 PostWysłany: 31 Lip 2022 15:20 

Rejestracja: 01 Lis 2019
Posty: 125
Mój problem dotyczy opóźnionego o ponad 5 godz. lotu na terenie USA liniami Delta Airlines z Miami do Nowego Jorku. Nie robił bym z tego powodu wielkiego HALO, jednak to opóźnienie spowodowało to, że spóźniłem się na samolot do Polski (na loty łączone JFK-VIE-WAW-KTW). Wszystkie loty przepadły, a ja z rodziną zmuszony byłem do kupienia nowych biletów powrotnych, o koczowaniu na lotniskach nie wspominając. Czy ktoś z forumowiczów doradzi mi, czy jest jakaś szansa na uzyskanie zwrotu kosztów poniesionych przeze mnie w związku z opóźnieniem tamtego lotu oraz ewentualnie uzyskania odszkodowania. Powodów jakie podał przewoźnik było kilka: na początku poinformował o zamkniętej przestrzeni powietrznej nad Waszyngtonem (rozumiem, że tutaj by mi się chyba nie należało), ale później powodem był przegrzany samolot, który nie mógł wystartować. W mailu zaś otrzymałem taką informację: "We know you were disappointed with the delay of flight 735 to New York – John F Kennedy airport. Unexpected weather issues prevented us from departing as originally scheduled. Unfortunately, once your flight was out of the gate, our aircraft did not have proper cooling while on the ground warranting the crew to return to the gate for mechanical issues. This was not the experience we wanted you to have, and I apologize for any inconvenience this may have caused"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8245 PostWysłany: 31 Lip 2022 15:40 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Realnie nie widzę żadnych szans.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8246 PostWysłany: 31 Lip 2022 15:53 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
papierki2 napisał(a):
Mój problem dotyczy opóźnionego o ponad 5 godz. lotu na terenie USA liniami Delta Airlines z Miami do Nowego Jorku. Nie robił bym z tego powodu wielkiego HALO, jednak to opóźnienie spowodowało to, że spóźniłem się na samolot do Polski (na loty łączone JFK-VIE-WAW-KTW). Wszystkie loty przepadły, a ja z rodziną zmuszony byłem do kupienia nowych biletów powrotnych, o koczowaniu na lotniskach nie wspominając. Czy ktoś z forumowiczów doradzi mi, czy jest jakaś szansa na uzyskanie zwrotu kosztów poniesionych przeze mnie w związku z opóźnieniem tamtego lotu oraz ewentualnie uzyskania odszkodowania. Powodów jakie podał przewoźnik było kilka: na początku poinformował o zamkniętej przestrzeni powietrznej nad Waszyngtonem (rozumiem, że tutaj by mi się chyba nie należało), ale później powodem był przegrzany samolot, który nie mógł wystartować. W mailu zaś otrzymałem taką informację: "We know you were disappointed with the delay of flight 735 to New York – John F Kennedy airport. Unexpected weather issues prevented us from departing as originally scheduled. Unfortunately, once your flight was out of the gate, our aircraft did not have proper cooling while on the ground warranting the crew to return to the gate for mechanical issues. This was not the experience we wanted you to have, and I apologize for any inconvenience this may have caused"


Tylko, gdy wykupione ubezpieczenie podróżne miało wariant wypłaty odszkodowania w takim przypadku.
Jeśli posiadasz karty kredytowe, przejrzyj również co zawierają warianty ubezpieczenia podrożnego do nich.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8247 PostWysłany: 31 Lip 2022 16:06 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 295
niby dlaczego musiales kupic nowe bilety?przeciez lufthansa oferuje mozliwosc darmowego przybukowania(oczywiscie doplacilbys do zmiany taryfi jesli miales tansze bilety( nawet w przypadku no show
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8248 PostWysłany: 31 Lip 2022 16:10 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3240
srebrny
@dg72

Czy znasz jakieś polskie ubezpieczenie z kk albo niezależne które obejmuje przypadek opóźnionego lotu na oddzielnym bilecie i utratę połączenia?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8249 PostWysłany: 31 Lip 2022 16:26 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Tak, choć w mocno ograniczonym zakresie do KK Infinite ING.
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
      
#8250 PostWysłany: 31 Lip 2022 17:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Czyli jednak nie obejmuje tego, o czym pisze @SPLDER, prawda?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#8251 PostWysłany: 31 Lip 2022 18:12 

Rejestracja: 31 Lip 2022
Posty: 1
Witam,

proszę o poradę, czy w poniższej sytuacji mogę ubiegać się o odszkodowanie, a jeśli tak, to jakie.

Oryginalny lot kupiony za pośrednictwem booking.com:
17/07 WAW-MUC 6:00-7:30; MUC-MAD 8:30-11:10 i powrót 31/07 MAD-MUC 7:15-9:45 MUC-WAW 11:05-12:35 (wszystkie loty Lufthansa).
Dzień prze wylotem, podczas dokonywania odprawy online, okazało się, że loty zostały zmienione na poniższe (nikt się ze mną w tej sprawie nie kontaktował i nie otrzymałem żadnej informacji o zmianach):
17/07 WAW-MUC 9:15-10:40; MUC-MAD 11:50-14:30 i powrót 31/07 MAD-MUC 7:15-9:45 MUC-WAW 14:50-16:15 (wszystkie loty Lufthansa).

Skontaktowałem się z infolinią Lufthansy i otrzymałem informację, że oryginalne loty MUC-MAD 8:30-11:10 oraz MUC-WAW 11:05-12:35 zostały anulowane 04/07 i stąd ta zmiana. Odpowiedzialnością za brak informacji o zmianach Lufthansa obciążyła booking.com. Poprzez infolinię udało się (bezkosztowo) zmienić rezerwację na:
17/07 WAW-MUC 6:00-7:30; MUC-MAD 11:50-14:30 i powrót 31/07 MAD-FRA 6:10-8:40 FRA-WAW 10:25-12:10 (Lufthansa, ostatni odcinek LOT).

W związku z powyższym mam pytania:
1. Czy w tym przypadku należy się odszkodowanie w związku z anulowaniem? Jeśli tak, to czy dotyczy tylko lotu 17/07 czy także powrotu 31/07?
2. Jeśli odpowiedź na pierwsze pytanie jest twierdząca, to czy wniosek o odszkodowanie mam złożyć bezpośrednio w Lufthansie czy za pośrednictwem booking.com?

Z góry dziękuję za pomoc.
Adam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8252 PostWysłany: 31 Lip 2022 18:56 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3240
srebrny
@dg72

Gdyby takie ubezpieczenie było dostępne to wiele osób na tym forum byłoby nim bardzo zainteresowane. Znalazłem tylko ubezpieczenia opóźnienia środka transportu lądowego, przez które spóźniliśmy się na lot.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#8253 PostWysłany: 31 Lip 2022 19:27 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 415
niebieski
@SPLDER

Limit marny ale coś takiego jest za darmo do karty BNP

§ 10 Opóźnienie podróży/spóźnienie na połączenie
W przypadku, gdy zaplanowana i zarezerwowana podróż poza granicami kraju ulegnie opóźnieniu o przy- najmniej 4 godziny w związku:
1) z opóźnieniem lub odwołaniem potwierdzonej podróży lub
2) ze sprzedaną większą liczbą biletów niż jest miejsc (overbooking);
3) ze spóźnieniem się pasażera na połączenie;
4) z opóźnieniem transportu publicznego na lotnisko lub do miejsca wyjazdu,
ubezpieczenie obejmuje zwrot kosztów dotyczących istotnych zakupów – posiłków, przekąsek, kosztów
dodatkowej podróży i zakwaterowania do wysokości limitu określonego w Tabeli Nr 1 wiersz F.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
SPLDER uważa post za pomocny.
 
      
#8254 PostWysłany: 31 Lip 2022 19:42 

Rejestracja: 01 Lis 2019
Posty: 125
Rajesh Kuthrappali napisał(a):
niby dlaczego musiales kupic nowe bilety?przeciez lufthansa oferuje mozliwosc darmowego przybukowania(oczywiscie doplacilbys do zmiany taryfi jesli miales tansze bilety( nawet w przypadku no show

Dzwoniłem na infolinie LH dzień później i powiedziano mi, że jeśli lot już się odbył to oni nie są w stanie przebukować mi biletów. Zanim jeszcze się z nimi skontaktowałem napisałem maila przed godziną odlotu z informacją o tym, że nie zdążę i proszę o przebukowanie biletów. Taki sposób kontaktu poleciła mi Pani z infolinii LOTu twierdząc, że oni w przypadku trudności ze skontaktowaniem się telefonicznym akceptują wolę przebukowania biletów nawet 30 min. przed odlotem. Niestety LH tego nie bierze pod uwagę twierdząc, że mają 24 godzinną infolinie w Niemczech i USA. Kiedy dzwoniłem na polską infolinię LH była ona nieczynna. Ale biorąc pod uwagę koszt pierwotnie zakupionych biletów myślę, że ta różnica o tórej pisze @Rajesh Kuthrappali byłaby na tyle wysoka, że mogłaby przewyższyc cenę, którą zapłaciłem za nowe bilety.

Jeśli zaś chodzi o KK które posiadam z ubezpieczeniem to są to Visa Platinum Santandera oraz Mastercard Platinum PKO BP. Obawiam się, że żadna z nich nie oferuje ubezpieczenia, które obejmuje mój przypadek.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8255 PostWysłany: 31 Lip 2022 21:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4473
srebrny
-- 31 Lip 2022 21:04 --

Jak dlugo czeka się teraz w LOcie na odpowiedź na reklamację związaną z odszkodowaniem?

-- 31 Lip 2022 21:04 --

Jak dlugo czeka się teraz w LOcie na odpowiedź na reklamację związaną z odszkodowaniem?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8256 PostWysłany: 02 Sie 2022 19:07 

Rejestracja: 02 Sie 2022
Posty: 2
Cześć Panowie. Jestem dość kiepski w temacie podróżowania na własną rękę, dopiero zaczynam. W marcu miałem następującą sytuację: Poleciałem do Manchesteru z Krakowa linią Ryanair. Tu wszystko ok. Natomiast przeboje były przy powrocie. Lotnisko w Manchesterze miało ogromne problemy. Podobno coś z elektryką. Odprawa szła jak krew z nosa, wskutek czego potworzyły się ogromne kolejki. Linie takie jak Qatar Airways naturalnie zaczekały na wszystkich swoich pasażerów, a mój powrotny samolot do Krakowa odleciał nie zabierając mnie i wielu innych pasażerów. Wylot miał być po 19:15. Samolot odleciał chyba po 21:30. Co prawda dostałem nowy bilet na następny dzień do Katowic ale musiałem pilnie wracać do Krakowa. Czekał mnie nocleg na lotnisku i kupienie biletu na inne linie lotnicze. Czy jest szansa na jakieś odszkodowanie? Może na odzyskanie części kosztów?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8257 PostWysłany: 02 Sie 2022 19:20 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Realnie nie ma szans.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8258 PostWysłany: 02 Sie 2022 21:36 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 400
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
@addaro rozwijajac odpowiedz kolegi powyzej, to nie wina lini lotniczej ze nie poleciales a lotniska. Moze sprobuj napisac do lotniska o jakies zadoscuczynienie. Przyklad z Dublina sprzed paru tygodni/miesiecy - lotnisko nie potrafilo obsluzyc ogromnej ilosci pasazerow z powodow brakow personalnych i zalecalo kontakt z nimi w sprawie odszkodowan. Moze cos ugrasz od lotniska. Warto sprobowac
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8259 PostWysłany: 03 Sie 2022 13:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
stocz napisał(a):
Witam,

proszę o poradę, czy w poniższej sytuacji mogę ubiegać się o odszkodowanie, a jeśli tak, to jakie.

Oryginalny lot kupiony za pośrednictwem booking.com:
17/07 WAW-MUC 6:00-7:30; MUC-MAD 8:30-11:10 i powrót 31/07 MAD-MUC 7:15-9:45 MUC-WAW 11:05-12:35 (wszystkie loty Lufthansa).
Dzień prze wylotem, podczas dokonywania odprawy online, okazało się, że loty zostały zmienione na poniższe (nikt się ze mną w tej sprawie nie kontaktował i nie otrzymałem żadnej informacji o zmianach):
17/07 WAW-MUC 9:15-10:40; MUC-MAD 11:50-14:30 i powrót 31/07 MAD-MUC 7:15-9:45 MUC-WAW 14:50-16:15 (wszystkie loty Lufthansa).

Skontaktowałem się z infolinią Lufthansy i otrzymałem informację, że oryginalne loty MUC-MAD 8:30-11:10 oraz MUC-WAW 11:05-12:35 zostały anulowane 04/07 i stąd ta zmiana. Odpowiedzialnością za brak informacji o zmianach Lufthansa obciążyła booking.com. Poprzez infolinię udało się (bezkosztowo) zmienić rezerwację na:
17/07 WAW-MUC 6:00-7:30; MUC-MAD 11:50-14:30 i powrót 31/07 MAD-FRA 6:10-8:40 FRA-WAW 10:25-12:10 (Lufthansa, ostatni odcinek LOT).

W związku z powyższym mam pytania:
1. Czy w tym przypadku należy się odszkodowanie w związku z anulowaniem? Jeśli tak, to czy dotyczy tylko lotu 17/07 czy także powrotu 31/07?
2. Jeśli odpowiedź na pierwsze pytanie jest twierdząca, to czy wniosek o odszkodowanie mam złożyć bezpośrednio w Lufthansie czy za pośrednictwem booking.com?

Z góry dziękuję za pomoc.
Adam


Tak za pierwszy lot, o ile nie dostałeś informacji o odwołaniu lotu.

Lufthansa
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8260 PostWysłany: 05 Sie 2022 20:07 

Rejestracja: 14 Lut 2018
Posty: 47
22.06 wracałam z LA do Gdańska. Samolot z Warszawy do USA wyleciał z opoznieniem, przez co lot z LA do Warszawy był opóźniony prawie 3 godz. Oczywiście nie zdążyliśmy na samolot z Warszawy do Gdańska. Linia zaproponowała nam przejazd busem (nie było już wolnych miejsc na kolejny lot), przez co zamiast być na miejscu ok. 21, dotarliśmy o 3 w nocy. Od razu złożyłam wniosek o odszkodowanie. Dzisiaj, po 40 dniach dostałam odpowiedź, że przepraszają, ale odszkodowanie się nie należy, ponieważ lot był opóźniony ze względu na restrykcje lotniskowe. Spotkaliście się z czymś takim? Mi to wygląda na ściemę i zamierzam się odwoływać. Strajku wtedy nie było.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Proximic [Bot], Yandex [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group