Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#8221 PostWysłany: 12 Lip 2022 08:02 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 295
bezproblemu powinny zmienic na iberie, na ryanaira nie zmienia.jesli lot zostal anulowany to na 99% zmiana jest darmowa
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Przygoda w Afryce: Nairobi, Mombasa, Zanzibar i Dar es Salaam w jednej podróży z Warszawy za 3029 PLN Przygoda w Afryce: Nairobi, Mombasa, Zanzibar i Dar es Salaam w jednej podróży z Warszawy za 3029 PLN
Urlop w Playa del Carmen za 3720 PLN. Loty z Warszawy (z bagażem) i 7 nocy ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Playa del Carmen za 3720 PLN. Loty z Warszawy (z bagażem) i 7 nocy ze śniadaniami w 4* hotelu
#8222 PostWysłany: 12 Lip 2022 12:52 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1144
niebieski
teraz tak myśle ze ta iberia tez mi psuje plany jednak i właściwie jak nie RyanAir to wolałbym wracać dzień wcześniej i zaoszczędzić na hotelu, lub dzień później rano.

Rozumiem ze EI nie lubi kupować biletów w FR, ale co mnie obchodzą ich personalne preferencje jeżeli opieramy się na prawie, a nie sympatii linii między sobą? Dlatego chciałem dowiedzieć się kto (EI czy OTA) jest za to odpowiedzialny i do której obsługi klienta mam powtarzać jak mantrę 261/2004, 261/2004…:D
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8223 PostWysłany: 13 Lip 2022 07:39 

Rejestracja: 26 Kwi 2013
Posty: 843
niebieski
Treść otrzymanego e-maila od easyjet:

"Thank you for your EU261 compensation claim which we received 07/06/2022.
Due to a technical error we are unable to process your claim and would request you to please submit a new webform on the link provided below:
https://www.easyjet.com/en/claim/eu261
Once we receive your claim our team will review it and notify you on the eligibility of compensation.
We apologize for any inconvenience caused and hope to welcome you on board soon."

Z informacji na stronie wynika, że powinny rozpatrzyć wniosek w ciągu 28 dni. Mail przyszedł po 35. Obawiam się, że po kolejnych kilku tygodniach mogą przysłać podobną informację. Spotkaliście się z taką sytuacją?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8224 PostWysłany: 18 Lip 2022 23:06 

Rejestracja: 07 Lut 2017
Posty: 58
Dziś mija 28 dni od złożenia reklamacji przez stronę Easyjeta. Nie dostałem żadnego maila czy mój wniosek został rozpatrzony pozytywnie czy też negatywnie. Według ich strony mój wniosek został przyjęty i nadal czeka na rozpatrzenie. Ktoś miał podobną sytuację i wie jak mogę się zachować, żeby to przyspieszyć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8225 PostWysłany: 24 Lip 2022 18:01 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 324
niebieski
Kilka godzin przed planowanym wylotem informacja, że lot został odwołany. Po 35 dniach od złożenia wniosku o odszkodowania z odwołany lot przyszłą odmowa od lini lotniczej ponieważ lot miał być odwołany w związku z nadzwyczajną sytuacją. Linia nie podaja, jaka to była dokładnie sytuacja.

Na lotnisku powiedziano mi, że z przyczyn operacyjnych.
Domyślam się, że nie było samolotu lub załogi.

Czy linia nie ma obowiązku napisania jaka to była sytuacja nadzwyczajna?

Szykuje odpowiedz, żeby jednak powalczyć o odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8226 PostWysłany: 24 Lip 2022 18:14 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
Nie ma.
Góra
 Profil Relacje PM off
moss_LOT uważa post za pomocny.
 
      
#8227 PostWysłany: 24 Lip 2022 18:52 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 324
niebieski
@boots wiec rozumiem, że linia lotnicza w "białych rękawiczkach" może wprowadzić pasażera w błąd, aby uniknąć wypłaty odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8228 PostWysłany: 24 Lip 2022 18:57 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3146
platynowy
Mozesz pozwac linie lotnicza, wtedy bedzie musiala udowodnic, ze byla to sytuacja nadzwyczajna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8229 PostWysłany: 24 Lip 2022 19:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
@moss_LOT
Tak.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8230 PostWysłany: 25 Lip 2022 00:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
moss_LOT napisał(a):
@boots wiec rozumiem, że linia lotnicza w "białych rękawiczkach" może wprowadzić pasażera w błąd, aby uniknąć wypłaty odszkodowania?


Jaka to linia lotnicza i numer lotu?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8231 PostWysłany: 25 Lip 2022 06:33 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 324
niebieski
@ansbach1 Wizzair, W6 1777 oraz W6 1778 w dniu 13 czerwca 2022r.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8232 PostWysłany: 27 Lip 2022 18:29 

Rejestracja: 08 Cze 2014
Posty: 18
Loty: 15
Kilometry: 20 474
@ansbach1 proszę o kontakt na priv
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8233 PostWysłany: 29 Lip 2022 23:13 

Rejestracja: 26 Kwi 2013
Posty: 843
niebieski
-- 30 Lip 2022 00:13 --

dyzio1 napisał(a):
Treść otrzymanego e-maila od easyjet:

"Thank you for your EU261 compensation claim which we received 07/06/2022.
Due to a technical error we are unable to process your claim and would request you to please submit a new webform on the link provided below:
https://www.easyjet.com/en/claim/eu261
Once we receive your claim our team will review it and notify you on the eligibility of compensation.
We apologize for any inconvenience caused and hope to welcome you on board soon."

Z informacji na stronie wynika, że powinny rozpatrzyć wniosek w ciągu 28 dni. Mail przyszedł po 35. Obawiam się, że po kolejnych kilku tygodniach mogą przysłać podobną informację. Spotkaliście się z taką sytuacją?


16 lipca reklamacja została przesłana ponownie poprzez wskazany formularz. Tym razem po 12 dniach odpowiedź wygląda tak:
"Thanks for your email.
We’ve taken a look at your claim request and as your flight was cancelled 14 days before your original departure date, compensation is not claimable under the regulation.
As the claim isn’t eligible for payment our team has now closed the case.
If you have any further questions please read our “Who is entitled to compensation” policy, which will hopefully clear up any queries you may have.
We’re sorry for the disruption to your flight and hope to welcome you on board again soon.
Kind regards"

co mija się z prawdą, gdyż lot został odwołany w przeddzień wylotu.

Doradźcie, co z tym robić dalej? Chodzi o lot EJU4591 z dnia 07.06.2022 BER-SPC . Czy składać reklamację po raz trzeci tą samą drogą?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8234 PostWysłany: 30 Lip 2022 08:30 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4804
platynowy
Twój lot był z Niemiec, jest tam odpowiednik polskiego ULC. Skoro uważasz, że odszkodowanie Ci się należy to poczytaj i działaj.

https://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazer ... dniki-kopp

Te 30 dni jest decydujące o tyle, że po tym okresie nie czekając na odpowiedź możesz wystąpić do np niemieckiego ULC czy złożyć pozew do sądu. Tylko tyle.


Ostatnio edytowany przez dg72, 30 Lip 2022 18:23, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
dyzio1 uważa post za pomocny.
 
      
#8235 PostWysłany: 30 Lip 2022 11:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
dg72 napisał(a):
W Polsce nie ma ULC

W Polsce oczywiście jest ULC: https://www.ulc.gov.pl/pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8236 PostWysłany: 30 Lip 2022 11:38 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4804
platynowy
Ps. Niepotrzebnie przy locie z Niemiec wspomniałem o polskim ULC.

W Polsce nie ma ULC jako organu zajmującego się rozpatrywaniem skarg pasażerów na naruszenia przez przewoźników lotniczych przepisów rozporządzenia 261/2004/WE.


Ostatnio edytowany przez dg72, 30 Lip 2022 18:46, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8237 PostWysłany: 30 Lip 2022 11:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
Rozpatrują skargi,wzywają strony do negocjacj ,tyle że najczęściej korzyści dla pasażera żadne.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#8238 PostWysłany: 30 Lip 2022 12:00 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
dg72 napisał(a):
W Polsce nie ma ULC jako organu zajmującego się rozpatrywaniem skarg pasażerów na naruszenia przez przewoźników lotniczych przepisów rozporządzenia 261/2004/WE.

A o tym to nie wiesz?
Cytuj:
Z dniem 8 kwietnia 2019 r. Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego został wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod numerem 11.

Rzecznika Praw Pasażerów sprawuje swoją funkcje przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Rzecznik Praw Pasażerów zajmuje się rozwiązywaniem sporów cywilnoprawnych w zakresie roszczeń majątkowych wynikających z przepisów rozporządzenia nr 261/2004/WE lub rozporządzenia nr 2111/2005/WE.
https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/post ... zecznikiem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8239 PostWysłany: 30 Lip 2022 12:25 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4804
platynowy
miriam napisał(a):
Rozpatrują skargi,wzywają strony do negocjacj ,tyle że najczęściej korzyści dla pasażera żadne.

Z treści postu #8238 wynika, że wiele osób nie wie, jak to wygląda oraz do czego się sprowadza w praktyce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8240 PostWysłany: 30 Lip 2022 13:53 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8912
Loty: 997
Kilometry: 958 572
platynowy
Złożyłem u nich wniosek w sierpniu 2020.
Dzwoniłem w maju, żeby dowiedzieć się jak wygląda sytuacja i dowiedziałem się, że w tym momencie rozpatrują wnioski z... maja 2020!
Czyli zajmuje im to "drobne" 2 lata.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group