Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 8265 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 414  Następna
Autor Wiadomość
#8061 PostWysłany: 18 Kwi 2022 13:05 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Na Twoim miejscu wysłałbym listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (żółta zwrotka) na adres Smartwings Poland Sp. z o.o. Zażądaj wypłaty odszkodowania za lot w terminie 30 dni, dołącz kopie kart i innych dokumentów. Jeśli leciały dorosłe osoby niech każda się podpisze na piśmie. Zachowaj podpisaną kopię reklamacji i innych dokumentów i potwierdzeń z poczty. Daj znać po 45 dniach o odpowiedzi...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8062 PostWysłany: 22 Kwi 2022 00:32 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 20
Czesc,

Moja zona miala dzis leciec z LA do WAW bezposrednim lotem. LOT odwolal "lot" a United przebukowalo lot na LH na jutro (18 godzin zamist 11+).

Czy generalnie odszkodowania naleza sie za bilety kupione za mile? Jesli tak to w tej sytuacji kogo scigac, United czy Lufthanse?

Dzieki!
Góra
 Relacje PM off  
 
#8063 PostWysłany: 22 Kwi 2022 00:39 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2795
srebrny
Generalnie się należą ale zależy to od przyczyny odwołania. Płaci ten kto odwołał lot - czyli LOT
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8064 PostWysłany: 22 Kwi 2022 02:38 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 20
Dziekuje bardzo za odpowiedz. Czyli reklamacja do LOTu i czekanie na odpowiedz. Widzialem watek o awariach silnikow w 787 - poczytam sobie, bo byc moze jest to ta przyczyna.

Dziekuje!
Góra
 Relacje PM off  
 
#8065 PostWysłany: 22 Kwi 2022 03:16 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5115
Loty: 371
Kilometry: 744 551
Polecam zaczàc tutaj https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news ... Id,5974885
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#8066 PostWysłany: 22 Kwi 2022 08:23 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
SPLDER napisał(a):
Generalnie się należą ale zależy to od przyczyny odwołania. Płaci ten kto odwołał lot - czyli LOT


Płaci każdy kto wykonuje, choć jeden segment lotu łączonego i posiadał umowę lub działał w imieniu podmiotu mającego umowę z pasażerem.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8067 PostWysłany: 29 Kwi 2022 01:23 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3917
Loty: 350
Kilometry: 796 591
srebrny
Czy w związku z tymi problemami w WAW ostatnio odszkodowanie za opóźnienie 13h się należy? Kolo z LH już wyczuł temat i twierdzi ze z powodu kontrolerów i niemożności wlotu LH do Polski nic się nie należy. Lot lh1351 dnia 28.04. Do Waw lh1350 przyleciał opoźniony o 1h.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8068 PostWysłany: 29 Kwi 2022 12:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy mógłbyś napisać mniej chaotycznie? Jaki lot? Skąd dokąd? Gdzie powstało opóźnienie? Ile wyniosło na ostatnim etapie? Jakie były propozycje lotów itd. itd. Tutaj każdy szczegół ma znaczenie i decyduje o możliwości dochodzenia odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8069 PostWysłany: 29 Kwi 2022 13:16 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18576
@ansbach1

lufthansa-opinie-recenzje-uwagi,226,73313?start=1520#p1524827
Góra
 Relacje PM off  
 
#8070 PostWysłany: 29 Kwi 2022 13:47 

Rejestracja: 29 Kwi 2022
Posty: 3
Cześć,

Mamy wykupiony lot z Wrocławia do Chicago z przesiadką z Kopenhadze. Lot powrotny miał się odbyć następująco: 27.05 z ORD do CPH (lądowanie 28.05 w CPH), 20h przesiadka, 29.05 z CPH do WRO. Lot wykupiony przez SAS, ale przelot między CPH a WRO obsługuje Cityjet. Dziś otrzymałam informacjęod SAS, że lot CPH - WRO został odwołany. W zamian zaoferowali lot w dniu 31.05 czyli 2 dni później. Czy w takim przypadku SAS musi nam zaoferować hotel i wyżywienie w dniach 28-31.05 czy tylko 29-31.05? Drugie pytanie czy możemy się domagać zaoferowania innego wcześniejszego lotu? Bo w tym przypadku to dodatkowe 2 dni w plecy/ dodatkowe 2 dni urlopu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8071 PostWysłany: 29 Kwi 2022 14:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5387
platynowy
Można domagać się wcześniejszego lotu - dostępnych jest sporo alternatyw dla takiej trasy, tyle że linie bardzo często nie chcą się na nie godzić w praktyce.
Powinni pokryć cały koszt przedłużonego przymusowego pobytu czyli hotele i wyżywienie, ty jak rozumiem i tak miałaś jeden nocleg na swój koszt w oryginalnym planie podróży więc powinni pokryć dwa pozostałe, jeśli dobrze rozumiem ich propozycje po anulowaniu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8072 PostWysłany: 29 Kwi 2022 14:33 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18576
I powinni przebookować do WAW i potem LOT do WRO.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8073 PostWysłany: 29 Kwi 2022 15:05 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5115
Loty: 371
Kilometry: 744 551
SAS jest świętną linią jeśli kuoujesz bilet u nich nie na OTA. Polecam live chat ale nie jest całodobowy
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#8074 PostWysłany: 29 Kwi 2022 20:48 

Rejestracja: 29 Kwi 2022
Posty: 3
marek2011 napisał(a):
Można domagać się wcześniejszego lotu - dostępnych jest sporo alternatyw dla takiej trasy, tyle że linie bardzo często nie chcą się na nie godzić w praktyce.
Powinni pokryć cały koszt przedłużonego przymusowego pobytu czyli hotele i wyżywienie, ty jak rozumiem i tak miałaś jeden nocleg na swój koszt w oryginalnym planie podróży więc powinni pokryć dwa pozostałe, jeśli dobrze rozumiem ich propozycje po anulowaniu.


Lot kupowałam przez booking.com wiec SAS odesłał mnie do nich w celu zmiany na inny lot. Dzwoniłam do bookingu i zaorefowali jeszcze gorszą opcje - przesunięcie calego lotu z chicago na 29.05 z dwoma przesiadkami i powrot do wro i tak 31.05.
Odnośnie zakwaterowania to sas odesłał mnie do swojej strony gdzie jest informacja, że będą sie starać zapewnić zakwaterowanie ale jak sie nie uda to trzeba samemu cos zorganizować.
Czy ktoś mial taka sytuację i sas od razu zapewnił hotel?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8075 PostWysłany: 30 Kwi 2022 07:51 

Rejestracja: 16 Kwi 2022
Posty: 3
kgronoo_ napisał(a):
Rajesh Kuthrappali napisał(a):


Tak TVP 7122

Nie dostałam żadnego potwierdzenia przesłania zgłoszenia na maila - wyświetlił się tylko zielony komunikat że zgłoszenie zostało przesłane


Otrzymałam odpowiedź od Smartwings:

"(...) Uprzejmie wyjaśniamy, że opóźnienie ww. rejsu było spowodowane okolicznościami, które pozostają poza kontrolą przewoźnika.

W ramach przeprosin za powstałe niedogodności oferujemy Państwu rekompensatę w wysokości 200 EUR na pasażera (...)"

Według informacji, które otrzymaliśmy na lotnisku samolot nie przeszedł przeglądu i ściągali z Pragi inny.
Czy to naprawdę są okoliczności niezależne od nich?

Według tabelki, za to opóźnienie powinno przysługiwać nam 400 euro, a nie proponowane 200.

Czy warto się odwoływać?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
Góra
 Relacje PM off  
 
#8076 PostWysłany: 30 Kwi 2022 09:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Skoro przysługuje Ci 400 EUR to musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy dla 200 EUR warto działać ;) Czy Smartwings zmieni zdanie trudno powiedzieć czy da się uzyskać 400 EUR, pewnie tak, nie dawaliby 200, gdyby nie należało się 400.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
benedetti lubi ten post.
 
 
#8077 PostWysłany: 30 Kwi 2022 10:15 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5115
Loty: 371
Kilometry: 744 551
MonikaS87 napisał(a):
marek2011 napisał(a):
Można domagać się wcześniejszego lotu - dostępnych jest sporo alternatyw dla takiej trasy, tyle że linie bardzo często nie chcą się na nie godzić w praktyce.
Powinni pokryć cały koszt przedłużonego przymusowego pobytu czyli hotele i wyżywienie, ty jak rozumiem i tak miałaś jeden nocleg na swój koszt w oryginalnym planie podróży więc powinni pokryć dwa pozostałe, jeśli dobrze rozumiem ich propozycje po anulowaniu.


Lot kupowałam przez booking.com wiec SAS odesłał mnie do nich w celu zmiany na inny lot. Dzwoniłam do bookingu i zaorefowali jeszcze gorszą opcje - przesunięcie calego lotu z chicago na 29.05 z dwoma przesiadkami i powrot do wro i tak 31.05.
Odnośnie zakwaterowania to sas odesłał mnie do swojej strony gdzie jest informacja, że będą sie starać zapewnić zakwaterowanie ale jak sie nie uda to trzeba samemu cos zorganizować.
Czy ktoś mial taka sytuację i sas od razu zapewnił hotel?
Odwołanie powyżej 14 dni. Akceptujesz albo bierzesz zwrot nie dostaniesz ani michy ani hotelu od linii
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#8078 PostWysłany: 30 Kwi 2022 10:39 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5387
platynowy
14 dni nie ma tu nic do rzeczy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8079 PostWysłany: 30 Kwi 2022 11:39 

Rejestracja: 06 Lis 2013
Posty: 80
kgronoo_ napisał(a):
kgronoo_ napisał(a):
Rajesh Kuthrappali napisał(a):


Tak TVP 7122

Nie dostałam żadnego potwierdzenia przesłania zgłoszenia na maila - wyświetlił się tylko zielony komunikat że zgłoszenie zostało przesłane


Otrzymałam odpowiedź od Smartwings:

"(...) Uprzejmie wyjaśniamy, że opóźnienie ww. rejsu było spowodowane okolicznościami, które pozostają poza kontrolą przewoźnika.

W ramach przeprosin za powstałe niedogodności oferujemy Państwu rekompensatę w wysokości 200 EUR na pasażera (...)"

Według informacji, które otrzymaliśmy na lotnisku samolot nie przeszedł przeglądu i ściągali z Pragi inny.
Czy to naprawdę są okoliczności niezależne od nich?

Według tabelki, za to opóźnienie powinno przysługiwać nam 400 euro, a nie proponowane 200.

Czy warto się odwoływać?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!



Kilka postów wyżej opisywałem podobną sytuację ze Smartwings, mi zaoferowali 250EUR, po odwołaniu podtrzymali propozycję. Odwołałem sie jeszcze raz i zamilkli.
Słyszałem od znajomych, że nawet tych 250 EUR nie wypłacali.
Pozostaje mi napisać pozew. Może ma ktoś wzór takiego pozwu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8080 PostWysłany: 03 Maj 2022 10:17 

Rejestracja: 29 Kwi 2022
Posty: 3
oskiboski napisał(a):
MonikaS87 napisał(a):
marek2011 napisał(a):
Można domagać się wcześniejszego lotu - dostępnych jest sporo alternatyw dla takiej trasy, tyle że linie bardzo często nie chcą się na nie godzić w praktyce.
Powinni pokryć cały koszt przedłużonego przymusowego pobytu czyli hotele i wyżywienie, ty jak rozumiem i tak miałaś jeden nocleg na swój koszt w oryginalnym planie podróży więc powinni pokryć dwa pozostałe, jeśli dobrze rozumiem ich propozycje po anulowaniu.


Lot kupowałam przez booking.com wiec SAS odesłał mnie do nich w celu zmiany na inny lot. Dzwoniłam do bookingu i zaorefowali jeszcze gorszą opcje - przesunięcie calego lotu z chicago na 29.05 z dwoma przesiadkami i powrot do wro i tak 31.05.
Odnośnie zakwaterowania to sas odesłał mnie do swojej strony gdzie jest informacja, że będą sie starać zapewnić zakwaterowanie ale jak sie nie uda to trzeba samemu cos zorganizować.
Czy ktoś mial taka sytuację i sas od razu zapewnił hotel?
Odwołanie powyżej 14 dni. Akceptujesz albo bierzesz zwrot nie dostaniesz ani michy ani hotelu od linii


Kwestia 14 dni raczej nie ma tutaj zastosowania. Nie chodzi mi o odszkodowanie a o zapewnienie hotelu i wyżywienia tak jak jest to określone w prawach pasażerów.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 8265 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 414  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: ansbach1, CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group