Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 8280 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 414  Następna
Autor Wiadomość
#8041 PostWysłany: 08 Kwi 2022 18:50 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7693
Loty: 896
Kilometry: 864 152
platynowy
Dodam tylko, że niemiecki urząd bardzo często staje po stronie LH, podobnie jak polski po stronie LO.
Ale skoro wylot był z USA, to uderzać do amerykańskich instytucji.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
pyra2 lubi ten post.
pyra2 uważa post za pomocny.
 
 
#8042 PostWysłany: 08 Kwi 2022 19:15 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1197
Loty: 664
Kilometry: 1 003 832
niebieski
dg72 napisał(a):
To nie twój problem.
Gdy Lufthansa po reklamacji odmówi odszkodowania i wystąpisz do niemieckiego ULC to linia lotnicza musi się tłumaczyć czy powód opóźnienia podać.

Po odmowie Lufthansy wystąpiłem do Söp czyli takiej ichniej komisji arbitrażowej, podobno bezstronnej i neutralnej (haha). Oczywiście ewidentnie stanęli po stronie Lufthansy. Ostatecznie sprawę o odszkodowanie od Lufy oddałem do sądu i wygrałem (przy pomocy kancelarii AirCompensa).
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
pyra2 uważa post za pomocny.
 
 
#8043 PostWysłany: 08 Kwi 2022 20:44 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7693
Loty: 896
Kilometry: 864 152
platynowy
Mnie również podobnie potraktował ten "bezstronny" urząd.
Niestety zabrakło mi determinacji aby pójść do sądu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
 
#8044 PostWysłany: 08 Kwi 2022 22:08 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2167
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
dg72 napisał(a):
To nie twój problem.
Gdy Lufthansa po reklamacji odmówi odszkodowania i wystąpisz do niemieckiego ULC to linia lotnicza musi się tłumaczyć czy powód opóźnienia podać.


To jest bardziej skomplikowane ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8045 PostWysłany: 08 Kwi 2022 22:17 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3314
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
No co Ty ;)

@DMW już wyjaśnił konkretnie jak ewentualnie postąpić, bo póki co @pyra2 jest na etapie chęci złożenia reklamacji do LH.
I ma rację
Góra
 Relacje PM off
pyra2 lubi ten post.
pyra2 uważa post za pomocny.
 
 
#8046 PostWysłany: 08 Kwi 2022 22:57 

Rejestracja: 12 Lip 2019
Posty: 149
ansbach1 napisał(a):
dg72 napisał(a):
To nie twój problem.
Gdy Lufthansa po reklamacji odmówi odszkodowania i wystąpisz do niemieckiego ULC to linia lotnicza musi się tłumaczyć czy powód opóźnienia podać.


To jest bardziej skomplikowane ;)

Możesz rozwinąć?
@dg72 złożymy jutro, tylko dzisiaj już dojedziemy do domu na spokojnie. Jutro pochylę się nad tym wnioskiem i poinformuję co LH na to.
Nie wiem czy jest tam również miejsce na uwagi dotyczące obsługi?
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#8047 PostWysłany: 08 Kwi 2022 23:01 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1197
Loty: 664
Kilometry: 1 003 832
niebieski
@dg72 @pyra2 Konkretnie to chciałbym wyjaśnić że:
procedury i kolejne etapy koniecznie trzeba przejść aby formalnościom stało się zadość czyli aby zostały wyczerpane dostępne oficjalne możliwości reklamacyjne. Najprawdopodobniej i tak nic nie uda się uzyskać od większości linii lotniczych. Wtedy pozostaje oddanie sprawy w ręce Kancelarii bo samemu nie ma szans aby się tym skutecznie zajmować.
Np. w moim wypadku LH a potem SOEP stały na stanowisku, że opóźnienie lotu (i w związku z tym nie zdążenie na następne połączenie) było wynikiem "wzmożonego ruchu na lotnisku Heatrow. Opóźnienie wylotu zostało spowodowane ograniczeniami ATM, co stanowi nadzwyczajną okoliczność". Tak brzmiało uzasadnienie odmowy wypłaty.
Natomiast AirCompensa przeanalizowała czasy wylotów w ciągu minionych 12 miesięcy, co potwierdziło, że ten lot prawie zawsze był
opóźniony! Przewoźnik mając taką wiedzę powinien mieć świadomość, że przesiadka na kolejny lot będzie mało prawdopodobna. Z jednej strony mamy zatem nadzwyczajną okoliczność, z drugiej strony nie podjęcie wszelkich racjonalnych kroków. Swoją argumentację poparli wyrokami w podobnych sprawach. I sąd to uznał nakazując Lufie wypłacić odszkodowanie.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#8048 PostWysłany: 10 Kwi 2022 19:06 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 26
Loty: 18
Kilometry: 48 466
Hej, zanim zacznę działać oficjalnie mam pytanie dotyczące dwóch sytuacji, co do których chciałbym się upewnić czy mozna coś wskórać:

1. Lot WAW-DOH-MLE, bilet łączony, czas na przesiadkę założony przez Qatar Airways wydawał sie dosyć optymistyczny bo 55 minut. Pierwszy etap łapie opóźnienie 15 minut, w efekcie czego nie wyrabiam się i w trakcie jazdy z samolotu na terminal, dostaję SMS, że zostaje przerzucony na późniejszy lot. Jeśli dobrze pamiętam to z lotu o godz. 0.55 zmieniono na godz. 3.15. W efekcie czego w Male ląduje 2-2.5h później niż zakładała rezerwacja. Szczerzę wątpię żeby dało sie coś z tym zrobić, ale pytam z ciekawości bo pierwszy raz spotkam się z tak krótką przesiadką. Niestety nie znam przyczyny opóźnienia pierwszego odcinka.

2. MLE-DOH-WAW. Drugi odcinek opóźniony o ponad 4h. Zgodnie ze stroną QA przylot do Warszawy zamiast 13.15 nastąpił o 17.20. Jako przyczynę linia wskazuje "technical issue". Dobrze rozumiem, że w tym przypadku mogę się starać o rekompensatę 400e drogą reklamacji?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8049 PostWysłany: 10 Kwi 2022 19:11 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7129
srebrny
W obydwóch przypadkach odszkodowanie się nie należy
Góra
 Relacje PM off  
 
#8050 PostWysłany: 10 Kwi 2022 19:15 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 26
Loty: 18
Kilometry: 48 466
Odnośnie drugiego przypadku rozumiem, że chodzi o to, iż linia non EU i lot spoza EU do EU, a nie odwrotnie. Czy w przypadku odwrotnego lotu przysługiwało by odszkodowanie?

Właśnie w tej kwestii nie miałem pewności.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8051 PostWysłany: 10 Kwi 2022 19:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7129
srebrny
Dobrze rozumiesz.
A czy by przysługiwało - tego nie wiadomo.
Góra
 Relacje PM off
taczka_gruzu lubi ten post.
taczka_gruzu uważa post za pomocny.
 
 
#8052 PostWysłany: 11 Kwi 2022 17:10 

Rejestracja: 22 Lis 2015
Posty: 43
Loty: 185
Kilometry: 340 985
hej, prośba o pomoc co mogę zrobić.

8 kwietnia odwołąno mi lot Warszawa Tirana 16.04 - Tirana - Warszawa 19.04. linia lotnicza LOT.
Jak i czy mogę starać się o odszkodowanie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8053 PostWysłany: 11 Kwi 2022 17:15 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18607
Napisać do LOTu żądając re-routing do TIA innymi liniami a jak dolot będzie 3h to 250 EUR odszkodowanie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8054 PostWysłany: 16 Kwi 2022 11:52 

Rejestracja: 16 Kwi 2022
Posty: 3
Cześć,

2go kwietnia lecieliśmy z Katowic do Marsa Alam.
Linie Smartwings opóźnienie ponad 5 godzin.

Obsługa udostępniła zaświadczenie z potwierdzeniem opóźnienia i odesłała do formularza na stronie.

Formularz wypełniliśmy, przy przeslaniu pojawił się na stronie komunikat "Twój wniosek został pomyślnie przesłany", ale żadnego potwierdzenia na maila/numeru zgłoszenia.

Czy to normalne - tj. mam teraz czekać na odpowiedź? Czy przesłać to bezpośrednio mailem do nich żeby mieć jakieś potwierdzenie? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Jak też wygląda wszystko z Waszego doświadczenia? Udaje się załatwiać odszkodowanie z nimi? Czy to grubsza batalia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8055 PostWysłany: 16 Kwi 2022 21:48 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2167
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Owszem możesz poczekać miesiąc i zobaczyć co się wydarzy, ale najpierw powinieneś ustalić do kogo wysłałeś reklamację. Nie należy mylić Smartwings A.S. z Smartwings Poland. Dostałeś potwierdzenie przesłania wniosku?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8056 PostWysłany: 16 Kwi 2022 23:32 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 250
niebieski
ten lot?
https://www.airportia.com/flights/qs7108/

edit chyba jednak ten
https://www.airportia.com/flights/qs7122
Góra
 Relacje PM off  
 
#8057 PostWysłany: 17 Kwi 2022 08:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2167
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
To był 3Z7122 czyli Smartwings Poland.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8058 PostWysłany: 17 Kwi 2022 09:32 

Rejestracja: 06 Lis 2013
Posty: 80
Smartwings Poland. Lot w grudniu, Hurghada- Warszawa opóźniony 29h z powodu 2 awarii tego samego samolotu. Po złożeniu reklamacji odezwali się 2 razy proponując 250EUR, po odrzuceniu zamilkli na 2 miesiące. Poszło przedsądowe wezwanie, bez efektu.
Macie jakiś pomysł, czy składać pozew? Ile to moze potrwać przez sąd?
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#8059 PostWysłany: 17 Kwi 2022 12:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2167
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie myśl się, że ktoś sie przejmie przedsadowym wezwaniem do zapłaty. Zakończyłeś postępowanie reklamacyjne oczekiwanie, że coś się zmieni jest złudzeniem. Kieruj sprawę do sądu, a sprawa różnie może potrwać, bo to zależy do jakiego sądu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#8060 PostWysłany: 17 Kwi 2022 19:25 

Rejestracja: 16 Kwi 2022
Posty: 3
Rajesh Kuthrappali napisał(a):


Tak TVP 7122

Nie dostałam żadnego potwierdzenia przesłania zgłoszenia na maila - wyświetlił się tylko zielony komunikat że zgłoszenie zostało przesłane
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 8280 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 414  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Yandex [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group