Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 8280 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405 ... 414  Następna
Autor Wiadomość
#8021 PostWysłany: 20 Mar 2022 12:40 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2167
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Zamiast pisać email wyślij reklamacje za potwierdzeniem odbioru na adres oddziału w Polsce opisując sytuację i żądając wypłaty odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#8022 PostWysłany: 01 Kwi 2022 14:10 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1064
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Mam pytanie o to, czy jest sens o coś jeszcze walczyć. Miałem ostatnio opóźniony lot W6 na trasie BRI-WAW (W6 1340 26.03)
Cała sytuacja wyglądała tak, że byliśmy już w rękawie po czym nas wycofali. obsługa gateu powiedziała, że to najprawdopodobniej bird strike i że coś sprawdzają. po kilku godzinach przekladania lotu przełożyli go na następny dzień i po staniu kilka godzin na lotnisku ostatecznie po 1 w nocy dowiezli nas do hotelu. następnego dnia zawiezli nas na lotnisko, dali voucher na jedzenie (o zawrotnej wartości 5.40), znowu przekładali i ostatecznie z ponad 23h opóźnienia wylecieliśmy. W samolocie steward twierdził, że to nie był ptak tylko usterka, a wśród pasażerów pojawiły się głosy, że inny samolot nocował w Bari, ale nie chcieli nam go "dać".
i tu pytanie, bo z jednej strony zdaje sobie sprawę, że w6 nie odpowiada za ptaki i to wyklucza odszkodowanie. z drugiej wydaje się, że mieli narzędzia żeby zminimalizować to opóźnienie, użyć innego samolotu, przysłać inny itd.
Jakie jest orzecznictwo? jest o co walczyć?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8023 PostWysłany: 01 Kwi 2022 14:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7129
srebrny
Masz odpowiedź na zgłoszenie reklamacyjne z żądaniem odszkodowania?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8024 PostWysłany: 01 Kwi 2022 14:23 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1064
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
tak, w odpowiedzi napisali, że to chmura ptaków i nie są zobowiązani do wypłaty odszkodowania
Góra
 Relacje PM off  
 
#8025 PostWysłany: 01 Kwi 2022 14:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7129
srebrny
Zgłoś się do pośrednika, może się podejmie.
Góra
 Relacje PM off
trocha uważa post za pomocny.
 
 
#8026 PostWysłany: 01 Kwi 2022 14:31 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3314
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
trocha napisał(a):
Mam pytanie o to, czy jest sens o coś jeszcze walczyć. Miałem ostatnio opóźniony lot W6 na trasie BRI-WAW (W6 1340 26.03)
Cała sytuacja wyglądała tak, że byliśmy już w rękawie po czym nas wycofali. obsługa gateu powiedziała, że to najprawdopodobniej bird strike i że coś sprawdzają. po kilku godzinach przekladania lotu przełożyli go na następny dzień i po staniu kilka godzin na lotnisku ostatecznie po 1 w nocy dowiezli nas do hotelu. następnego dnia zawiezli nas na lotnisko, dali voucher na jedzenie (o zawrotnej wartości 5.40), znowu przekładali i ostatecznie z ponad 23h opóźnienia wylecieliśmy. W samolocie steward twierdził, że to nie był ptak tylko usterka, a wśród pasażerów pojawiły się głosy, że inny samolot nocował w Bari, ale nie chcieli nam go "dać".
i tu pytanie, bo z jednej strony zdaje sobie sprawę, że w6 nie odpowiada za ptaki i to wyklucza odszkodowanie. z drugiej wydaje się, że mieli narzędzia żeby zminimalizować to opóźnienie, użyć innego samolotu, przysłać inny itd.
Jakie jest orzecznictwo? jest o co walczyć?


Wizzair ma swój temat
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

+ treść postu #8021 na tej stronie

Piszesz samodzielnie lub po kontakcie z autorem tego postu.
Góra
 Relacje PM off
trocha lubi ten post.
trocha uważa post za pomocny.
 
 
#8027 PostWysłany: 05 Kwi 2022 17:54 

Rejestracja: 16 Gru 2010
Posty: 404
Loty: 144
Kilometry: 297 591
niebieski
Miałem kupiony lot TFS-DUS-WAW kupiony na stocku Lufthansy. Odcinki realizowane odpowiednio przez Eurowings i Lot. Niestety lot DUS-WAW został odwołany i do Warszawy dotarłem z opóźnieniem powyżej 3 godzin. Wysłałem reklamację do Lufthansy, bo od niej kupiłem bilet. Odezwał się LOT, że przyznał reklamację za odcinek DUS-WAW w kwocie 250 Euro. Na moje żądanie kwoty 400 Euro odpisali, że odpowiadają tylko za odcinek, który realizowali. Co w takiej sytuacji? Kto powinien wypłacić odszkodowanie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8028 PostWysłany: 05 Kwi 2022 18:26 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7693
Loty: 896
Kilometry: 864 152
platynowy
Moim zdaniem LH odpowiada za całość jako wystawca biletu i to oni powinni wziąć to na klatę.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
ferges lubi ten post.
 
 
#8029 PostWysłany: 05 Kwi 2022 19:11 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3314
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
ferges napisał(a):
Miałem kupiony lot TFS-DUS-WAW kupiony na stocku Lufthansy. Odcinki realizowane odpowiednio przez Eurowings i Lot. Niestety lot DUS-WAW został odwołany i do Warszawy dotarłem z opóźnieniem powyżej 3 godzin. Wysłałem reklamację do Lufthansy, bo od niej kupiłem bilet. Odezwał się LOT, że przyznał reklamację za odcinek DUS-WAW w kwocie 250 Euro. Na moje żądanie kwoty 400 Euro odpisali, że odpowiadają tylko za odcinek, który realizowali. Co w takiej sytuacji? Kto powinien wypłacić odszkodowanie?

UWAGA!
W przypadku lotów na odległość powyżej 3500 km, linia lotnicza ma prawo zredukować o 50% kwotę odszkodowania, jeśli przybędziesz do miejsca docelowego swojej podróży z opóźnieniem większym niż 3 godziny, ale mniejszym niż 4 godziny.

@sudoku @ferges tu nie ma zero jedynkowych rozwiązań


Jak dobrowolnie się nie dogadasz wtedy po reklamacji wniosek do hiszpanskiego ULC, a to potrwa
Góra
 Relacje PM off
ferges lubi ten post.
 
 
#8030 PostWysłany: 05 Kwi 2022 21:43 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2167
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 05 Kwi 2022 21:40 --

ferges napisał(a):
Miałem kupiony lot TFS-DUS-WAW kupiony na stocku Lufthansy. Odcinki realizowane odpowiednio przez Eurowings i Lot. Niestety lot DUS-WAW został odwołany i do Warszawy dotarłem z opóźnieniem powyżej 3 godzin. Wysłałem reklamację do Lufthansy, bo od niej kupiłem bilet. Odezwał się LOT, że przyznał reklamację za odcinek DUS-WAW w kwocie 250 Euro. Na moje żądanie kwoty 400 Euro odpisali, że odpowiadają tylko za odcinek, który realizowali. Co w takiej sytuacji? Kto powinien wypłacić odszkodowanie?


LOT ponosi odpowiedzialność, jeżeli lot był objęty jedną rezerwacją. W UE maksymalne odszkodowanie wynosi 400 EUR, dlatego nie ma możliwości obniżenia odszkodowania.

-- 05 Kwi 2022 21:43 --

trocha napisał(a):
Mam pytanie o to, czy jest sens o coś jeszcze walczyć. Miałem ostatnio opóźniony lot W6 na trasie BRI-WAW (W6 1340 26.03)
Cała sytuacja wyglądała tak, że byliśmy już w rękawie po czym nas wycofali. obsługa gateu powiedziała, że to najprawdopodobniej bird strike i że coś sprawdzają. po kilku godzinach przekladania lotu przełożyli go na następny dzień i po staniu kilka godzin na lotnisku ostatecznie po 1 w nocy dowiezli nas do hotelu. następnego dnia zawiezli nas na lotnisko, dali voucher na jedzenie (o zawrotnej wartości 5.40), znowu przekładali i ostatecznie z ponad 23h opóźnienia wylecieliśmy. W samolocie steward twierdził, że to nie był ptak tylko usterka, a wśród pasażerów pojawiły się głosy, że inny samolot nocował w Bari, ale nie chcieli nam go "dać".
i tu pytanie, bo z jednej strony zdaje sobie sprawę, że w6 nie odpowiada za ptaki i to wyklucza odszkodowanie. z drugiej wydaje się, że mieli narzędzia żeby zminimalizować to opóźnienie, użyć innego samolotu, przysłać inny itd.
Jakie jest orzecznictwo? jest o co walczyć?


Odszkodowanie przysługuje w przypadku usterki. W przypadku ptaka na szansa wynosi 80 %.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
trocha lubi ten post.
trocha uważa post za pomocny.
 
 
#8031 PostWysłany: 08 Kwi 2022 16:22 

Rejestracja: 12 Lip 2019
Posty: 149
Tak na świeżo, LH
lot EWR-MUC-BER, opóźniony z EWR, w konsekwencji lot do BER również przesunięty 3h.
Początkowa godzina lądowania w BER 13:05, jest 16:13 dopiero samolot dokołował do rękawa, jeszcze nie wysiadamy.
Flightradar pokazuje lądowanie 16:04 czyli minutę przed upływem 3h, ale jeszcze nawet drzwi się nie otworzyły. Czy uda się coś ugrać?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8032 PostWysłany: 08 Kwi 2022 16:24 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3314
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Post #8029

Pisz reklamację do LH, co masz do stracenia
Góra
 Relacje PM off
pyra2 lubi ten post.
pyra2 uważa post za pomocny.
 
 
#8033 PostWysłany: 08 Kwi 2022 16:54 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2798
srebrny
Decyduje godzina otwarcia drzwi , a nie dotknięcia kołami pasa. Do odszkodowania liczy się czas kiedy mogłeś opuścić pokład samolotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#8034 PostWysłany: 08 Kwi 2022 17:01 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3314
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Wiadomo, do tego czas na Flightradar ulega po chwili edycji na rzeczywisty

Dziś dla LH1944 pokazuje lądowanie 16:09
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#8035 PostWysłany: 08 Kwi 2022 17:22 

Rejestracja: 12 Lip 2019
Posty: 149
dziękuję
czyli jak już dojedziemy do domu, na spokojnie, spróbuję jutro uzupełnić formularz.
Boję się, że te 4 min LH może zlekceważyć
ot: stewki w LH, million razy gorsze niż w ryanair, pod względem sympatii i podejścia (z punktu widzenia pasażera ekonomicznego)
Góra
 Relacje PM off  
 
#8036 PostWysłany: 08 Kwi 2022 17:23 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 250
niebieski
4h powinny byc w przypadku lotow powyzej 3500km
Góra
 Relacje PM off  
 
#8037 PostWysłany: 08 Kwi 2022 17:24 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3314
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
3-4 też się liczy, przeczytaj kilka ostatnich postów
Góra
 Relacje PM off
pyra2 lubi ten post.
 
 
#8038 PostWysłany: 08 Kwi 2022 17:28 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2167
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
pyra2 napisał(a):
Tak na świeżo, LH
lot EWR-MUC-BER, opóźniony z EWR, w konsekwencji lot do BER również przesunięty 3h.
Początkowa godzina lądowania w BER 13:05, jest 16:13 dopiero samolot dokołował do rękawa, jeszcze nie wysiadamy.
Flightradar pokazuje lądowanie 16:04 czyli minutę przed upływem 3h, ale jeszcze nawet drzwi się nie otworzyły. Czy uda się coś ugrać?


Przyczyna jest najważniejsza.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
pyra2 lubi ten post.
 
 
#8039 PostWysłany: 08 Kwi 2022 17:42 

Rejestracja: 12 Lip 2019
Posty: 149
gdzie ją znaleźć?
z EWR miał wylecieć 20:45, wyleciał 21:31
w MUC miał być planowo 10:25, był 12:18
przez co opóźnienie na przesiadkę do BER i docelowo zamiast 13:05 byliśmy 16:09
Góra
 Relacje PM off  
 
#8040 PostWysłany: 08 Kwi 2022 17:46 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3314
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
To nie twój problem.
Gdy Lufthansa po reklamacji odmówi odszkodowania i wystąpisz do niemieckiego ULC to linia lotnicza musi się tłumaczyć czy powód opóźnienia podać.
Góra
 Relacje PM off
pyra2 lubi ten post.
pyra2 uważa post za pomocny.
 
 
 [ 8280 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405 ... 414  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group