Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 8342 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 418  Następna
Autor Wiadomość
#7981 PostWysłany: 06 Lut 2022 14:10 

Rejestracja: 02 Lip 2021
Posty: 7
Po prawie roku wymieniania się pismami z EnterAir postanowiłem, że nie mam czasu na sądy i przyjąłem ich ugodę. Podpisałem i przesłałem dokumenty na początku grudnia i od tego czasu cisza. Wiem, że ta złodziejska patolinia zwleka z wypłatami, ale czy ktoś z Was wie jak długo się czeka na otrzymanie przelewu od tych oszustów? Termin płatności minął kilka tyg.temu. Jak sobie pomyślę, że teraz będę musiał przechodzić całą procedurę od poczatku to mnie szlag trafi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7982 PostWysłany: 07 Lut 2022 21:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2186
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Przedawnione?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7983 PostWysłany: 08 Lut 2022 12:56 

Rejestracja: 02 Lip 2021
Posty: 7
ansbach1 napisał(a):
Przedawnione?

Z pewnością jeszcze nie. Nie minął rok + składając reklamacje i później wysyłając przedsądowe wezwania do załpłaty przerywa się potencjalny okres przedawnienia.
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#7984 PostWysłany: 08 Lut 2022 13:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7267
srebrny
Przedsądowe wezwanie do zapłaty nie przerywa biegu przedawnienia.
Złożenie reklamacji również nie przerywa, a jedynie zawiesza bieg tego terminu.
Góra
 Relacje PM off
SPLDER uważa post za pomocny.
 
 
#7985 PostWysłany: 08 Lut 2022 22:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2186
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
konrad_wrobel napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
Przedawnione?

Z pewnością jeszcze nie. Nie minął rok + składając reklamacje i później wysyłając przedsądowe wezwania do załpłaty przerywa się potencjalny okres przedawnienia.


O święta naiwności.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
 
#7986 PostWysłany: 09 Lut 2022 11:02 

Rejestracja: 02 Lip 2021
Posty: 7
Mało pomocni jesteście.
Lot miał miejsce w połowie maja 2021, dosyć szybko złożyłem reklamację wraz z wnioskiem należne o odszkodowanie. Ustosunkowali się do tego odpowiedzią, że opóźnienie jest ich winą i że oferują ugodę. Nie zgodziłem się na ugodę i wysyłałem wezwania do zapłaty pełnej kwoty, aż w grudniu zaproponowali wyższą kwotę ugody, na którą przystałem.
W którym momencie bieg terminu reklamacji został 'odwieszony'? Czyli ile mam jeszcze czasu i czy mogę coś jeszcze zrobić poza męczarnią w sądzie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7987 PostWysłany: 09 Lut 2022 12:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2186
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Bieg terminu przedawnienia zawiesza się na czas postępowania reklamacyjnego nie dłużej niż 30 dni. Zawieszenie nie polega na tym, że toczysz rozmowy przez rok i bieg jest zawieszony, a do pierwszej odpowiedzi. Tylko pytanie kiedy wstrzymyje sie, czy od nadania listu czy od doręczenia etc. dlatego nie należy patrzyć na zawieszenia a składać do roku.

Skoro podpisałeś ugodę, to o co chcesz walczyć, bo nie o odszkodowanie... oświadczyłeś, ze lot został opóźniony z przyczyn niezależnych i teraz możesz dochodzić jedynie ceny ugody, co jest karkołomne. Setki tysięcy spraw w sądach jest, bo ktoś nie odpuścił. Kierując pozew w czerwcu miałbyś już pieniądze na koncie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Tomasz101 uważa post za pomocny.
 
 
#7988 PostWysłany: 15 Lut 2022 08:56 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1089
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Hej, miałem ostatnio opóźniony lot LOTem na trasie DXB-WAW. Opóźnienie ponad 4h. Na lotnisku mówili tylko, że usterka techniczna i cały czas, że naprawiają, ale nie wiadomo ile to jeszcze potrwa. Po wypełnieniu formularza na stronie LOTu odpowiedź, że odszkodowanie nie przysługuje bo:
"opóźnienie rejsu było konsekwencją uszkodzenia samolotu zaplanowanego do wykonania ww. rejsu przez czynnik zewnętrzny".
Ktoś ma doświadczenie z LOTem? Warto się dopytywać co to za czynnik zewnętrzny, albo próbować cokolwiek samemu, swoim nieprawniczym językiem dyskutować, czy lepiej od razu do jakiegoś pośrednika z tym uderzać?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7989 PostWysłany: 15 Lut 2022 15:34 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2186
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
LOT wypłaca odszkodowania, gdy wystapiła usterka techniczna. Podaj dane lotu dzień miesiąc, nr lotu i co dokładnie mówiła załoga.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
trocha lubi ten post.
trocha uważa post za pomocny.
 
 
#7990 PostWysłany: 15 Lut 2022 16:15 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1089
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
04.02, LO122, załoga mówiła tylko, że przepraszają za opóźnienie, chyba nie podali szczegółów. Obsługa gate'u na lotnisku powiedziała, że usterka techniczna i że naprawiają, ale nie są w stanie powiedzieć ile czasu to zajmie. W międzyczasie obsługa gate'u ogłosiła, ze możemy iść do Mcdonald's na darmowy posiłek (nie wiem, czy to istotne)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7991 PostWysłany: 15 Lut 2022 21:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2186
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Spróbuj dopytać o jaki czynnik zewnętrzny chodzi, ponieważ głównie chodzi o zderzenie z ptakiem.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
trocha lubi ten post.
trocha uważa post za pomocny.
 
 
#7992 PostWysłany: 17 Lut 2022 17:28 

Rejestracja: 17 Lut 2022
Posty: 2
Hej,

Mam spory problem, po części ze swojej winy.

Mój lot został odwołany przez Covid w kwietniu 2020 - Turkish Airlines. Lot został zakupiony 24.01.2020.

Przez fakt, że najpierw miałem problem porozumieć się z Turkish w sprawie oddania pieniędzy (początek covid, infolinia nie rozumiała sytuacji, była tam zmiana nr lotu itd.) sprawa się mocno przeciągała, ostatecznie zostałem odesłany do biura warszawskiego Turkish. Następnie ja przeciągnąłem temat, bo nie mogłem zorganizować wszystkich dokumentów - skany paszportów itd.

Finalnie wysłałem papiery z prośbą o zwrot pieniędzy za bilet, a przewoźnik odpisał mi, że czas na zwrot minął 24.01.2022, bo zgodnie z przepisami IATA zwrot biletów jest możliwy 2 lata od daty wystawienia biletów. Czy straciłem pieniądze bezpowrotnie czy jest jakaś opcja się odwołać? Kwota jest niemała.

Będę wdzięczny za informacje wszelkie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7993 PostWysłany: 17 Lut 2022 23:45 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 259
niebieski
Pisze do nich na twitterze jesli odmowia to do sadu,a sad przyzna ci racje
Góra
 Relacje PM off  
 
#7994 PostWysłany: 18 Lut 2022 00:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7267
srebrny
@Rajesh Kuthrappali
Czy mógłbyś wyjaśnić, z czego wynika pewność Twojej tezy?
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#7995 PostWysłany: 18 Lut 2022 00:21 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3437
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Rajesh Kuthrappali napisał(a):
Pisze do nich na twitterze jesli odmowia to do sadu,a sad przyzna ci racje

Czyżby, a jaka według Ciebie jest wykładnia polskich sądów w kwestii przedawnienia?

Pomogę, w przeszukaj temat wpisz rok
Góra
 Relacje PM off  
 
#7996 PostWysłany: 18 Lut 2022 00:23 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 259
niebieski
nie otrzymal towaru/uslugi za ktore zaplacil?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7997 PostWysłany: 18 Lut 2022 00:30 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3437
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Po wpisaniu słowa rok, zdanie klucz

Kod:
Roszczenie o odszkodowanie za opóźniony lot przedawnia się po roku od daty lotu, dlatego po tej dacie nie ma szans na uzyskanie odszkodowania, chyba że złożyłeś prawidłowy wniosek do Rzecznika.
_________________


@Rajesh Kuthrappali to się nazywa chargeback, ale tam też są terminy i nie są to dwa lata.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7998 PostWysłany: 18 Lut 2022 01:05 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2186
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Kwestia przedawnienia roszczenia o odszkodowanie za opóźniony lot jest tak zawiły, że najstarsi górale nie odpowiedzą na to pytanie. Każdy okręg ma inny pogląd, co do tej kwestii.

Ogólna zasada, której należy przestrzegać, aby zaoszczędzić sobie stresu to - 1 rok. Skoro bowiem w Polsce roszczenie przedawnia się po roku, to rok. Z tymże przepisy unijne wskazują, że strony mogą ustalić termin przedawnienia w umowie i tak na przykład WizzAir ma dwa lata i to respektuje. Ryanair w OWU wpisał jako prawo właściwe prawo irlandzkie czyli powinno być 6 lat, tak twierdzi Wrocław i Poznań, ale Warszawa ma z tym kłopot. Lufthansa wskazuje na prawo właściwe sądu rozpatrującego sprawę. Misz masz. Jeśli OWU nie zawiera informacji co do prawa właściwego stosuje się przepisy państwa, w którym pasażer ma miejsce zamieszkania i nastąpił przylot lub wylot, brak takiego łącznika to prawo właściwe dla siedziby. Tylko, że część składów stwierdza tu jest Polska i stosujemy 1 rok. Ta teoria jest problematyczna, bo w przypadku lotu na Malte Polak ma rok, ale Polak składający pozew na Malcie ma 10 lat.

TIP: Zdaję sobie sprawę, że są formularze, emaile czy twittery, ale nic póki co nie zastąpi kartki papieru i potwierdzenia odbioru. Mając jakiekolwiek roszczenie i wiedząc, że w Polsce jest oddział przewoźnika, darujcie sobie ping-pong tylko prześlijcie reklamację czy wezwanie na adres oddziału. Dostali i powinni się ustosunkować, sądu nie obchodzi czy ktoś tam pracuje czy nie, ale że do podmiotu została skierowana reklamacja i to wam otwiera drogę do działania.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7999 PostWysłany: 18 Lut 2022 01:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7267
srebrny
Chciałem tylko zwrócić uwagę, że nie chodzi o odszkodowanie, tylko o zwrot ceny biletów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8000 PostWysłany: 18 Lut 2022 02:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2186
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wiem, ale roszczenie o zwrot ceny także wynika z umowy przewozu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 8342 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 418  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group