Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 8358 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401 ... 418  Następna
Autor Wiadomość
#7941 PostWysłany: 10 Gru 2021 19:50 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2192
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 10 Gru 2021 18:50 --

Modelowa sytuacja zakłada, że lot jest odwołany, gdy się nie odbywa. W przypadku regularnych linii otrzymujesz informację o odwołaniu i propozycję lotu następnego dnia pod innym numerem lub innym przewoźnikiem. Z kolei czarterowe linie nie odwołują lotu, a zazwyczaj go opóźniają o XX godzin, numer i trasa pozostaje taka sama. Lecisz Smartwings Poland czy Smartwings a.s.?

-- 10 Gru 2021 18:50 --

Modelowa sytuacja zakłada, że lot jest odwołany, gdy się nie odbywa. W przypadku regularnych linii otrzymujesz informację o odwołaniu i propozycję lotu następnego dnia pod innym numerem lub innym przewoźnikiem. Z kolei czarterowe linie nie odwołują lotu, a zazwyczaj go opóźniają o XX godzin, numer i trasa pozostaje taka sama. Lecisz Smartwings Poland czy Smartwings a.s.?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7942 PostWysłany: 11 Gru 2021 09:33 

Rejestracja: 06 Lis 2013
Posty: 82
Dzięki za odpowiedź. Na moje to Smartwings Poland ale nigdzie nie widzę takiej informacji.
Lot 3z7103. Ostatecznie po 3 boardingu doleciałem do Wawy z 29h opóźnieniem
Góra
 Relacje PM off  
 
#7943 PostWysłany: 11 Gru 2021 20:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1266
srebrny
Wczoraj wieczorny lot lh z muc do krk został przekierowany decyzją przewoźnika do vie, co spowodowało, że poranna rotacja się nie odbyła. Myślicie, że jest szansa na odszkodowanie(wylot opozniony o 24h)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7944 PostWysłany: 11 Gru 2021 21:40 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2192
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W KRK tak.


Czemu opozniony az o 24 H? Dokąd leciałeś docelowo?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7945 PostWysłany: 11 Gru 2021 22:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1266
srebrny
@ansbach1 leciałam do LPA via Muc
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7946 PostWysłany: 11 Gru 2021 23:26 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2192
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
i kolejny lot był dopiero za 24 h?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7947 PostWysłany: 12 Gru 2021 04:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1266
srebrny
Tak zostalismy przebookowani,, do LPA jest jedno połączenie. Z czasu wiem, że wynika odszkodowanie- rozkminiam, czy się przewoźnik nie będzie wykręcać od wypłaty.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7948 PostWysłany: 12 Gru 2021 12:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2192
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Musisz sprawdzić ;) A z jaka była przyczyna odwołania lotu?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7949 PostWysłany: 12 Gru 2021 14:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1266
srebrny
Po prostu poranna rotacja z Krk była odwolana, nie podali przyczyny,samolot wylądował w vie decyzją przewoźnika
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7950 PostWysłany: 12 Gru 2021 17:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2192
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 12 Gru 2021 16:54 --

Po pierwsze musisz złożyć reklamację i poczekać 30 dni na odpowiedź, powinieneś mieć potwierdzenie złożenia reklamcji i datę. Bez tego ani rusz.

-- 12 Gru 2021 16:54 --

Po pierwsze musisz złożyć reklamację i poczekać 30 dni na odpowiedź, powinieneś mieć potwierdzenie złożenia reklamcji i datę. Bez tego ani rusz.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7951 PostWysłany: 12 Gru 2021 20:15 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 929
srebrny
Akna napisał(a):
Po prostu poranna rotacja z Krk była odwolana
Jeśli przyczyną odwołania była wieczorna mgła w Krakowie (a tego można się domyślać, skoro samolot leciał z MUC, ale przekierowany został do VIE), to odszkodowanie się nie należy. Miałem parę lat temu podobną sytuację, różnica była taka, że pogoda w MUC była podła i samolot nie ruszył do Krakowa dzień wcześniej. ULC (wtedy się tym zajmowało) po 13 miesiącach zrobiło szczegółowe dochodzenie z werdyktem, że w takim przypadku się nie należy. Ale spróbować trzeba.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7952 PostWysłany: 12 Gru 2021 20:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1266
srebrny
@man4business 5 minut wcześniej lądował FRA, no nic będziemy się bujać z reklamacja, imho brak dolotu samolotu do KRK, nie powinno zwalniać z wykonania porannej rotacji
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
oskiboski uważa post za pomocny.
 
 
#7953 PostWysłany: 12 Gru 2021 21:05 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 929
srebrny
Tak jak ci opisałem, jeżeli pogoda była oficjalnym powodem braku lądowania, to jest to wystarczające usprawiedliwienie braku samolotu do rotacji dnia następnego i jest to oficjalna wykładnia. Być może informacja o pogodzie podczas podejmowania decyzji o przekierowaniu była inna (gorsza), niż w chwili, w której samolot z FRA lądował. Oczywiście spekuluję, bo nie znam przyczyny przekierowania (trochę dziwne, że jej nie podali - nic nie powiedzieli dlaczego?).
Góra
 Relacje PM off  
 
#7954 PostWysłany: 12 Gru 2021 21:16 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3457
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Ona z tej rannej rotacji, po teoretycznym "przenocowaniu" samolotu w KRK. :)
Mgła mgłą, a do tego takie a nie inne uprawnienia pilota i mamy przekierowanie do Wiednia, choć w 90% ląduje taki przekierowany w Pyrzowicach.
Jak pisze @ansbach1 trzeba napisać formalną reklamację do LH.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7955 PostWysłany: 12 Gru 2021 21:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 1365
Loty: 99
Kilometry: 226 106
złoty
Ostatnio @ansbach1 w temacie Ryanaira wrzucał info, że po procesie sprawa była wygrana w sytuacji, gdy przewoźnik nie zapewnił samolotu ze względu na opóźnienie wcześniejszego lotu spowodowane warunkami pogodowymi.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7956 PostWysłany: 12 Gru 2021 22:34 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5567
HON fly4free
W KRK w tym dniu była mgła, ale samolot LH z MUC był chyba jednym przekierowanym i potem odwołanym następnego dnia rano. Trudno mi przesądzać jakie były dokładnie powody tej decyzji załogi, ale najpewniej właśnie pogarszająca się pogoda, albo być może chwilowe zejście warunków na pasie poniżej minimów (już w trakcie trwającego rejsu). Co ciekawe rotacja LH z FRA w tym dniu odbyła się zdaje się normalnie w bardzo zbliżonych godzinach operowania i ten samolot wylądował w KRK.

Z LH jest ogólnie ten "problem", że oni bardzo często kasują loty wieczorne do KRK "na zapas", tj. na podstawie niekorzystnej prognozy pogody wydanej na ogół wiele godzin przed zaplanowanym czasem lądowania docelowego rejsu. I dość często okazuje się potem, że prognoza w ogóle nie sprawdza się, albo mimo ogólnego pogorszenia się warunków faktyczne warunki były wystarczające do bezpiecznego lądowania w Krakowie (nie schodzą poniżej minimów lotniska) i wszystkie inne rejsy odbyły się normalnie, a te LH z MUC/FRA były jako jedyne skasowane - pomimo że spokojnie mogłyby się odbyć zgodnie z planem, gdyby nie przedwczesna (IMO) dezycję linii o ich cnl. To pociąga za sobą oczywiście wtedy także cnl porannych rotacji do Niemiec następnego dnia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7957 PostWysłany: 12 Gru 2021 23:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2192
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 12 Gru 2021 22:23 --

man4business napisał(a):
Tak jak ci opisałem, jeżeli pogoda była oficjalnym powodem braku lądowania, to jest to wystarczające usprawiedliwienie braku samolotu do rotacji dnia następnego i jest to oficjalna wykładnia. Być może informacja o pogodzie podczas podejmowania decyzji o przekierowaniu była inna (gorsza), niż w chwili, w której samolot z FRA lądował. Oczywiście spekuluję, bo nie znam przyczyny przekierowania (trochę dziwne, że jej nie podali - nic nie powiedzieli dlaczego?).


Oficjalna wykładania? Bzdura. Nie istnieje coś takiego jak oficjalna wykładania, a najmniej powoływałbym się na ULC. To każdorazowo Sąd dokonuje wykładni przepisów Rozporządzenia 261/2004. Po pierwsze nie występuje tutaj bezpośredni związek przyczynowy, o czym wypowiadał się SO w Warszawie, który wskazał, że noc eleminuje bezpośredniość Kolejna kwestia to podjęcie wszelkich racjonalnych środków w celu wysłania innego samolotu czy zmiany lotu na FRA czy przez WAW. Każdą sprawę można przegrać i każdą można wygrać, ale to zależy od bardzo wielu czynników.

-- 12 Gru 2021 22:24 --

marek2011 napisał(a):
W KRK w tym dniu była mgła, ale samolot LH z MUC był chyba jednym przekierowanym i potem odwołanym następnego dnia rano. Trudno mi przesądzać jakie były dokładnie powody tej decyzji załogi, ale najpewniej właśnie pogarszająca się pogoda, albo być może chwilowe zejście warunków na pasie poniżej minimów (już w trakcie trwającego rejsu). Co ciekawe rotacja LH z FRA w tym dniu odbyła się zdaje się normalnie w bardzo zbliżonych godzinach operowania i ten samolot wylądował w KRK.

Z LH jest ogólnie ten "problem", że oni bardzo często kasują loty wieczorne do KRK "na zapas", tj. na podstawie niekorzystnej prognozy pogody wydanej na ogół wiele godzin przed zaplanowanym czasem lądowania docelowego rejsu. I dość często okazuje się potem, że prognoza w ogóle nie sprawdza się, albo mimo ogólnego pogorszenia się warunków faktyczne warunki były wystarczające do bezpiecznego lądowania w Krakowie (nie schodzą poniżej minimów lotniska) i wszystkie inne rejsy odbyły się normalnie, a te LH z MUC/FRA były jako jedyne skasowane - pomimo że spokojnie mogłyby się odbyć zgodnie z planem, gdyby nie przedwczesna (IMO) dezycję linii o ich cnl. To pociąga za sobą oczywiście wtedy także cnl porannych rotacji do Niemiec następnego dnia.


Masz rację. Tylko w takich sytuacjach sposobów na wygranie jest co najmniej kilka.

-- 12 Gru 2021 22:26 --

benedetti napisał(a):
Ostatnio @ansbach1 w temacie Ryanaira wrzucał info, że po procesie sprawa była wygrana w sytuacji, gdy przewoźnik nie zapewnił samolotu ze względu na opóźnienie wcześniejszego lotu spowodowane warunkami pogodowymi.


Owszem, tak było, tylko każdy przypadek jest indywidualny i decydują niuanse, a także gdzie jest rozpatrywana sprawa oraz z jakim przewoźnikiem toczy się spór.

-- 12 Gru 2021 22:29 --

Akna napisał(a):
@man4business 5 minut wcześniej lądował FRA, no nic będziemy się bujać z reklamacja, imho brak dolotu samolotu do KRK, nie powinno zwalniać z wykonania porannej rotacji


ZAWSZE w przypadku odwołania lotu należy sprawdzić inne alternatywne połączenia do miejsca docelowego np. w momondo czy google flights. Jeśli jest inne połączenie, które przybędzie do miejsca docelowego, to odszkodowanie przysługuje. Wystarczy tylko przeczytać C-74/19 w całości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Akna lubi ten post.
Akna uważa post za pomocny.
 
 
#7958 PostWysłany: 13 Gru 2021 00:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1266
srebrny
Dziękuję za przybliżenie tematu. Alternatyw w zasadzie nie było, jedyne co to ew via FRA. Inne opcje to jakieś skladaki low costowe lub nie wiadomo ile godzin w podróży. My po polecielismy po prostu 24 h później.
Reklamacja póki co złożona elektronicznie. Będę dawać znać jak się rozwija sytuacja.
Szczęście w nieszczęściu sprawdziłam jeszcze w domu, koło 3 w nocy, czy przypadkiem się coś nie wysypało. Oszczędziło mi to jazdy z Kato do KRK :) info o odwołaniu poszło wyłącznie mailem, a kontakt z LH możliwy dopiero od 8:30. Cyrk i już.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
travellista uważa post za pomocny.
 
 
#7959 PostWysłany: 18 Gru 2021 00:13 

Rejestracja: 14 Sty 2017
Posty: 13
14 grudnia leciałem z Kutaisi do Krakowa Wizzairem, lecz z powodu porannych mgieł w Krakowie samolot KRK->KUT wyleciał opóźniony. To spowodowało ponad 6 godzinne opóźnienie na moim locie. Czy w takiej sytuacji można uzyskać odszkodowanie? A może lepiej napisać skargę do Wizza z propozycją mniejszego zadośćuczynienia na konto wizz albo coś podobnego?

Dodam jeszcze, że samolot KRK->KUT wyleciał dopiero o 12:59, a inne loty startowały z KRK już o 10:18.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7960 PostWysłany: 18 Gru 2021 12:18 

Rejestracja: 15 Lis 2014
Posty: 1281
Loty: 183
Kilometry: 309 783
srebrny
Nic się nie należy w takim przypadku, mgła to nie wina linii lotniczej.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 8358 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401 ... 418  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group