Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#7861 PostWysłany: 01 Wrz 2021 00:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Cytuj:
(...)odległość, na podstawie której ustala się odszkodowanie w przypadku dużego opóźnienia w miejscu docelowym powinna opierać się na długości „ortodromy” między miejscem wylotu a miejscem docelowym, tzn. na „podróży”, a nie na dodaniu długości „ortodrom” między poszczególnymi odpowiednimi lotami łączonymi składającymi się na „podróż”.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 15%2801%29
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#7862 PostWysłany: 03 Wrz 2021 23:18 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1859
HON fly4free
LOT ekspresowo odpisał na moje roszczenie. Wygląda na to, że teraz każdy problem to zderzenie z ptakiem. "Uprzejmie informujemy, że opóźnienie ww. rejsu spowodowane było czynnikami poza kontrolą przewoźnika, tj. zderzeniem z ptakiem samolotu przewidzianego do zrealizowania ww. połączenia." I nawet bym w to uwierzył, ale... dzień wcześniej kolega miał też lot (zaczynający się do trywialnego odcinka KRK-WAW), odwołany z "przyczyn technicznych". Kolejny, rankiem dnia następnego, też został - tym razem opóźniony. Intryguje mnie gdzie zaczyna się i gdzie się kończy ciąg przyczynowo skutkowy, i jak długo w tym łańcuchu, LOT może powoływać się na "zderzenie z ptakiem". Albo, przechodząc do konkretów. Wiem, że skierowanie tego do ULC to utopienie sprawy na 1-2 lata. Czy ktoś przeszedł drogę prosto do sądu i mógłby dać jakieś wytyczne? Co, gdzie, jak oraz ile się wtopi (jakie koszty procesowe) w przypadku przegranej sprawy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7863 PostWysłany: 03 Wrz 2021 23:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Wytyczne ode mnie - zacznij od AirCompensa.com
Góra
 Profil Relacje PM off
man4business lubi ten post.
 
      
#7864 PostWysłany: 03 Wrz 2021 23:39 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1859
HON fly4free
Nie przepadam za pośrednikami ;-) Pytanie, czy ktoś osobiście zrealizował drogę typu pozew do sądu i może się pochwalić know-how oraz kosztami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7865 PostWysłany: 03 Wrz 2021 23:42 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
To zacznij przepadać. 20% success fee, bez kosztów, marnowania czasu i ryzyka.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7866 PostWysłany: 07 Wrz 2021 21:32 

Rejestracja: 07 Wrz 2021
Posty: 1
Cześć,

W dniu 25.07.br zaplanowany mieliśmy lot powrotny z Palma de Mallorca (nr lotu AMQ757 / BV757) do Katowic (na kartach pokładowych mamy BV, natomiast w umowie z itaka oraz na rozkładach było AMQ)
Samolot zgodnie z rozkładem powinien wystartować z lotniska na Majorce o godzinie 20:00 w dniu 25.07.nr. Lot był wielokrotnie przesuwany, po czym w ogóle tego dnia się nie odbył. Z lotniska wystartowaliśmy dopiero 26.07.br o godzinie 20:30, lądując w Polsce 26.07.br około godziny 23:15, czyli 24 godziny po planowanym czasie.

Reklamację wysłaliśmy do Blue Panorama Airlines, ul. Ruchliwa 15, Warszawa. Pismo dotarło 6 sierpnia. Dziś - 7.09 otrzymaliśmy dosyć lakoniczną odpowiedź na maila (nie wiem skąd wzięli adres e-mail gdyż w pismach się nim nie posługiwaliśmy):

> Od: customercare.poland@blue-panorama.com
>
> 
> **NOTE: This message was generated from a server, please do not reply.
> Replies will not be responded to. If you have any questions as to the
> source or content of this e-mail, please contact your system
> administrator, , at the following address .**
>
> Szanowni Państwo,
>
> dziękujemy za przesłane dokumenty dotyczące opóźnionego lotu AMQ757. Numer
> państwa sprawy znajduje się w tytule tej wiadomości. Przykro nam z powodu
> zaistniałych niedogodności związanych z opóźnieniem lotu. Opóźnienie było
> wynikiem szeregu okoliczności nadzwyczajnych, za które przewoźnik nie
> ponosi odpowiedzialności, w świetle Rozporządzenia 261/2004.
>
> Z związku z tym reklamację odrzucamy.
>
> Z poważaniem
>


Zastanawiamy się co dalej...
Wysłaliśmy kilka dni temu taką samą reklamację na adres AMC Aviation Sp z o.o.
gdyż przyszła odpowiedź z Itaki na jaki adres należy wysłać reklamację za opóźniony lot.

Kilka lat temu udało nam się uzyskać odszkodowanie od Small Planet samodzielnie, ale dopiero po roku gdy tematem zajęło się
ULC. Teraz ULC nam nie pomoże - pytanie do Was co dalej począć z tą reklamacją. Sprawę przekazać pośrednikowi czy
samodzielnie wchodzić na drogę sądową (ubiegamy sie o 1200 EUR).

Pozdrawiam,
Anna
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7867 PostWysłany: 07 Wrz 2021 21:36 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Idź do pośrednika, jest o nich tu cały wątek. Zacznij od najtańszego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7868 PostWysłany: 14 Wrz 2021 18:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 223
Loty: 189
Kilometry: 364 340
niebieski
-- 14 Wrz 2021 18:14 --

Minął miesiąc od szczęśliwego lądowania awaryjnego. Oto, co nastąpiło.
Po 3h oczekiwania dostaliśmy informację z gate’u, że samolot wystartuje do Krakowa około 23:00, co potwierdził chwilę później SMS od LOTu. Zdecydowaliśmy wraz z żona wrócić do domu i zaniechać dalszej podróży.
1. Zwrócono nam jedynie podatki za lot, mimo pewnej deklaracji ze strony obsługi LOTu (nie mowie o LS AS, tylko o biurze lotu po stronie landside) o zwrocie pełnej kwoty zakupy biletów.
2. Dwukrotnie odnowiono mi proporzec kontakt za pomocą formularza odszkodowania 250 eur, ponieważ nie dotarłem do miejsca przylotu z opóźnieniem, bo nie dotarłem w ogóle. Na nic zdały się tłumaczenia, że smsowo poinformowali mnie, że nie dotrę do KRK przed 24:00 czyli już w godzinach przysługujących dla odszkodowania.
3. Na moim koncie miles&more wskoczyli mile za ten lot w pełnej krasie (status, award, bonus;)) czyli jednak odbyłem ten lot;).
Piszę trochę dla potomnych, ale jak ktoś ma komentarz lub sugestie to z chwcią wysłucham.

-- 14 Wrz 2021 18:17 --

farmer napisał(a):
Dobry wieczor na ziemi! Potrzebna porada.
Dzisiejszy LO3501 po oderwaniu się od pasa, 7 minut po wylocie wyłączył się silnik. W procedurze awaryjnej (oficjalnie ogłoszonej przez kapitana na pokładzie) wrocilismy do gdanska.
Całe szczęście mamy się dobrze.
Pytanie dotyczy kwestii lotu, który jest zaplanowany jako zastępczy dla 3501. Został zapowiedziany na 22:45.
1. Czy przysługuje nam prawo do odszkodowania za opóźnienie?
2. Czy przysługuje nam prawo do odszkodowania w przypadku rezygnacji z lotu.
Pomijam kwestie utraconego hotelu i osobistych doświadczeń.

Minął miesiąc od szczęśliwego lądowania awaryjnego. Oto, co nastąpiło.
Po 3h oczekiwania dostaliśmy informację z gate’u, że samolot wystartuje do Krakowa około 23:00, co potwierdził chwilę później SMS od LOTu. Zdecydowaliśmy wraz z żona wrócić do domu i zaniechać dalszej podróży.
1. Zwrócono nam jedynie podatki za lot, mimo pewnej deklaracji ze strony obsługi LOTu (nie mowie o LS AS, tylko o biurze lotu po stronie landside) o zwrocie pełnej kwoty zakupy biletów.
2. Dwukrotnie odnowiono mi proporzec kontakt za pomocą formularza odszkodowania 250 eur, ponieważ nie dotarłem do miejsca przylotu z opóźnieniem, bo nie dotarłem w ogóle. Na nic zdały się tłumaczenia, że smsowo poinformowali mnie, że nie dotrę do KRK przed 24:00 czyli już w godzinach przysługujących dla odszkodowania.
3. Na moim koncie miles&more wskoczyli mile za ten lot w pełnej krasie (status, award, bonus;)) czyli jednak odbyłem ten lot;).
Piszę trochę dla potomnych, ale jak ktoś ma komentarz lub sugestie to z chęcià wysłucham.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7869 PostWysłany: 14 Wrz 2021 18:22 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
1. Czy poinformowaliście przewoźnika że rezygnujecie z lotu i zazadaliście zwrotu kosztów biletów?
2. Słusznie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7870 PostWysłany: 14 Wrz 2021 20:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 223
Loty: 189
Kilometry: 364 340
niebieski
1. Tak, poinformowaliśmy.
2. słusznie jak się wczytuję w uzasadnienie, jednak zupełnie dla mnie niezrozumiałe i nieprzyjazne dla pasażera. Pomijam brak logiki przyznania mil za ten lot w systemie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7871 PostWysłany: 14 Wrz 2021 20:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Jeśli potrafisz to udowodnić, to należy się Wam zwrot pełnej kwoty za bilety.
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
      
#7872 PostWysłany: 14 Wrz 2021 21:13 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2901
złoty
Na podstawie EU261 zwrot za bilet przysługuje dopiero przy opóźnieniu powyżej pięciu godzin. Teoretycznie można udowadniać, że
Cytuj:
lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7873 PostWysłany: 14 Wrz 2021 23:37 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Co do odszkodowania zachęcam do poczekania prawie roku i złożenia wniosku do Rzecznika, a może TSUE wyda korzystny wyrok.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7874 PostWysłany: 29 Wrz 2021 14:17 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 46
sixsix napisał(a):
Hej,
Wizzair właśnie zmienił mi datę wylotu jutrzejszego lotu na 4 godziny wcześniej. Lotniska bez zmian. Jest szansa na odszkodowanie w takiej sytuacji?
Z góry dzięki!


Dzisiaj dostałem przelew od rodzimej firmy zajmującej się odszkodowaniami, 400EUR pomniejszone o 20%. Polecam i mogę podać na PW namiary. Dzięki @DMW za polecenie!


Dyskusja toczyła się tutaj rok temu. Oznaczę osoby, które były zainteresowane lub z jakiegoś powodu próbowały mnie zniechęcić do działań :D
@przemos74 @ansbach1 @boots

oskiboski napisał(a):
Tak w postaci mojego uścisku dłoni w ramach przeprosin.. poczytaj od ilu godzin przysługuje i wróc do nas

XD
Niestety post @becek wylądował w koszu więc nie mogę zacytować :cry:
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#7875 PostWysłany: 29 Wrz 2021 14:33 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Czyli posłuchałeś dobrej rady. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7876 PostWysłany: 29 Wrz 2021 14:44 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 561
niebieski
boots napisał(a):
1. Czy poinformowaliście przewoźnika że rezygnujecie z lotu i zazadaliście zwrotu kosztów biletów?

@boots, możesz podrzucić źródło, gdzie wskazane jest poinformowanie przewoźnika o zaniechaniu podróży w przypadku otrzymania informacji o opóźnieniu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7877 PostWysłany: 29 Wrz 2021 15:10 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Art.8
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... A32004R026

Art.3.3.1
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 29&from=PL
Góra
 Profil Relacje PM off
bugs uważa post za pomocny.
 
      
#7878 PostWysłany: 29 Wrz 2021 16:23 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
sixsix napisał(a):
sixsix napisał(a):
Hej,
Wizzair właśnie zmienił mi datę wylotu jutrzejszego lotu na 4 godziny wcześniej. Lotniska bez zmian. Jest szansa na odszkodowanie w takiej sytuacji?
Z góry dzięki!


Dzisiaj dostałem przelew od rodzimej firmy zajmującej się odszkodowaniami, 400EUR pomniejszone o 20%. Polecam i mogę podać na PW namiary. Dzięki @DMW za polecenie!


Dyskusja toczyła się tutaj rok temu. Oznaczę osoby, które były zainteresowane lub z jakiegoś powodu próbowały mnie zniechęcić do działań :D
@przemos74 @ansbach1 @boots

oskiboski napisał(a):
Tak w postaci mojego uścisku dłoni w ramach przeprosin.. poczytaj od ilu godzin przysługuje i wróc do nas

XD
Niestety post @becek wylądował w koszu więc nie mogę zacytować :cry:[/quot

Już niedługo zmiana godziny lotu na wcześniejszą doczeka się wyroku TSUE i w podobnych sprawach nie trzeba będzie szyć.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
sixsix lubi ten post.
sixsix uważa post za pomocny.
 
      
#7879 PostWysłany: 15 Paź 2021 10:55 

Rejestracja: 27 Sty 2015
Posty: 49
Mam taki przypadek.
Linia lotnicza: Austrian Airlines
Wylot: Warszawa
Miejsce docelowe: Tirana, przesiadka w Wiedniu.
Planowany wylot: 10:20
Wszystko było ok, do czasu gdy samolot ustawiał się do startu. Pilot ogłosił że coś nie zgadza się z check listą i musi wrócić na miejsce postoju. Oczywiście samolot nie wrócił do rękawa tylko stał na płycie lotniska i czekał na zespół serwisowy.
O godzinie około 11:40 usterka została naprawiona i samolot wyleciał do Wiednia.
Samolot stał na płycie lotniska i nie miałem możliwości wyjścia.
Niestety, przez ponad godzinny postój, spóźniłem się na kolejny lot do Tirany.
Kolejny lot do Tirany był o 22:40, oczywiście skorzystałem z możliwości przebookowania, na miejscu byłem o 00:10
Pytanie, czy mogę wystąpić o odszkodowanie za opóźnienie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7880 PostWysłany: 15 Paź 2021 11:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1492
złoty
Tak, z winy linii lotniczej dotarłeś do miejsca docelowego z wiekszym niz 3h opóźnieniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group