Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7933 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 ... 397  Następna
Autor Wiadomość
#7761 PostWysłany: 26 Maj 2021 05:28 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 205
Jak Ansbach.
A dodatkowo jest aspekt czasu związanego z walką - np. wczoraj wpłynęło mi od LOT-u odszkodowanie za odwołany lot z października 2018.
Z czasem zużytym na walkę z linią wiążę się też aspekt istnienia przewoźnika - taki Eurolot np. odwołał mi kiedyś lot z Krakowa do IEG bo było na niego 10 osób, a samolot i załoga były potrzebne do obsłużenia rotacji do Zurychu, gdzie był problem, ale i było obłożenie, a po paru miesiącach bezczelnie upadł i tyle miałem z racji i pewnej wygranej.
_________________
Ceterum censeo szkoły należy otworzyć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7762 PostWysłany: 28 Maj 2021 08:00 

Rejestracja: 30 Sty 2021
Posty: 18
odszkodowanie - Air France, czy linie mają rację?

W marcu odbyłem podróż do Dominikany liniami Air France - historia w punktach:
1. wielokrotnie odwoływane loty przed upływem 14 dni (fakt mało istotny)

2. wylot zmieniony o jeden dzień wcześnie na inne lotnisko docelowe Berlin - Santa Domingo (zamiast Punta Cana) - lot pierwotny odwołany 10 dni przed wylotem.

3. Odwołanie lotu powrotnego i zmiana na dzień później, o odwołaniu lotu dowiedziałem się już w Paryżu - 11 dni przed lotem. (loty planowe były we wtorek i czwartek - oba odwołali i połączyli w jeden środowy)

4. Napisałem wniosek o odszkodowanie - voucher, odpowiedź:

Szanowny Pan ........

..........

Po przeanalizowaniu danych w sytstemie pragnę potwierdzi, iż oba loty zostały odowłane y w wyniku podjęcia działań zapobiegawczych w związku z rozprzestrzeniającym się podówczas koronawirusem (Covid-19)

Jak zapewne zdaje sobie Pan sprawę, pandemia wywarła ogromny wpływ na światowy przemysł lotniczy. Aktualnie rozkłady lotów są dostosowywane do lokalnych obostrzeń. Wybuch koronawirusa (COVID-19) doprowadził do nieprzewidzianych zakazów i ograniczeń podróży na całym świecie. Niestety wiąże się to z redukcja naszej działalności lotniczej i jesteśmy zmuszani odwołać znaczną liczbę lotów.

Zgodnie z zapisami Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, pragniemy poinformować, iż przewoźnik nie jest zobligowany do wypłacenia odszkodowania w sytuacji nadzwyczajnej.

Komisja Europejska potwierdziła , że zakłócenia lotu powodowane koronawirusem są objęte tym mianem. W związku z tym nie możemy wypłacić odszkodowania.
......

5. Opisałem podając kolejne argumenty i nie zgadzając się z przedstawionym stanowiskiem

6. Uzyskałem odpowiedź:
......................
Rozumiemy Pana niezadowolenie z otrzymanej odpowiedzi. Pana wniosek został ponownie przeanalizowany.

Pragnę wyjaśnić, iż w opublikowanych 18 marca 2020 r. '' Wytycznych interpretacyjnych dotyczących regulacji praw pasażerów w UE w kontekście rozwijającej się sytuacji z Covid-19 '' Komisji Europejskiej, stwierdza się, że linie lotnicze muszą dostosować swoje sieci i rozkłady, aby odzwierciedlić zmiany popytu spowodowane przez skutki zdrowotne i społeczne pandemii, a także różne nałożone ograniczenia w podróżowaniu. Takie dostosowania mogą zatem stanowić „nadzwyczajne okoliczności" w których rekompensata zgodnie z zapisami Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady nie przysługuje.

Zgodnie z powyższym nie możemy się zgodzić na przyznanie kuponów podróży, gdyż do zmian w lotach doszło z powodu potrzeby dostosowania siatki połączeń do panujących warunków.

Przepraszam, że lotnisko docelowe zostało zmienione na inne, jeśli posiada Pan paragony za koszta dojazdu, proszę o ich przekazanie wraz z numerem konta bankowego.

Rozumiem, iż w wyniku zmian, zmuszeni byli Państwo do wykorzystania dodatkowego urlopu czy pokrycia zmian rezerwacji, jednak zgodnie z naszymi ogólnymi warunkami przewozu przewoźnik nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za osobiste ustalenia podjęte przez pasażera poza przeznaczeniem biletu. (Niewykonanie zobowiązań umownych, utracone wynagrodzenie, dalsza podróż z innymi przewoźnikami, dojazd do miejsca zamieszkania itp.).

...........

7. Co zrobić dalej z tym, oddawać do pośredników, czy może linia ma rację? Chciałbym dodać, że w tym czasie nie zmieniły się żadne przepisy uniemożliwiające odwołanie lotów z zachowaniem 14-dniowego okresu.
Góra
 Relacje PM off
Chupacabra uważa post za pomocny.
 
 
#7763 PostWysłany: 28 Maj 2021 08:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6588
platynowy
Zgłoś sprawę pośrednikowi, zacznij od najtańszego.
Tu masz listę: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
I uwaga na tych bez honoru;
ot-zaklad,18,152289&p=1358174#p1358174
koronawirus-ogolna-dyskusja,183,161656#p1478122
Góra
 Relacje PM off  
 
#7764 PostWysłany: 28 Maj 2021 08:44 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1902
złoty
Myślę, że te wytyczne jednak w miarę jasno ograniczają pole do odszkodowań związanych nawet z biznesowymi odwołaniami lotów.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A52020XC0318%2804%29
Góra
 Relacje PM off  
 
#7765 PostWysłany: 28 Maj 2021 10:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1991
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Absurd. Żadne wytyczne nie są aktem prawnym i nie mogą prowadzić do faktycznego uchylenia przepisów Rozporządzenia. Przewoźnik może odwołać lot co najmniej 14 dni przed datą lotu i wtedy nie ponosi odpowiedzialności. Przyjęcie, że decyzja biznesowa stanowi nadzwyczajną okoliczność sprawiłoby, że przewoźnik już nigdy nie poniesie odpowiedzialności z tytułu odszkodowania za odwołany lot, bowiem zawsze poda, że lot został odwołany ze względu na pandemie. Czyli, że 100 innych samolotów lata i pandemia nie przeszkadza, ale część odwołujemy, bo nam się nie opłaca. Rujnując przy tym plany pasażerów zarówno te wakacyjne jak i służbowe. Wytyczne wydane były rok temu, gdy była inna sytuacja, dlatego nie są aktualne, podobnie jak wiele wytycznych wydawanych w ubiegłym roku. Część przewoźników wypłaca odszkodowania choć początkowo odmawia. Zwolnienie z odpowiedzialności następuje, gdy przyczyna odwołania jest niezależna od przewoźnika takie jak zamknięcie granic czy zakaz lotów. Jeżeli przewoźnik odwołałby lot dwa lata temu, bo LF wynosi 20 % to zwolniłby się z odpowiedzialności? NIE.

Nie miałem takiego lotu, ale znam historie ludzie lecących przed zamknięciem granic, pozostawionych samych sobie, bo odwołano lot do Krakowa, ale do Warszawy latali sprawia, że nie mam empatii do linii lotniczych.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#7766 PostWysłany: 28 Maj 2021 21:53 

Rejestracja: 30 Sty 2021
Posty: 18
Dokładnie - linie mają 14 dni do lotu na odwołanie, nie było tu sytuacji związanej z zamknięciem granic. Po prostu odwołali loty, bo im się nie opłacały - łącznych zmian było z 8, ale za każdym razem wyrabiali się przed upływem 14 dni, finalnie się to nie udało. Za każdym razem poświęcałem dodatkowy czas na nowe rezerwacje hoteli, auta i wycieczek. Samodzielnie chyba się nie uda, zgłaszam sprawę do pośredników, tylko szkoda prowizji jeśli się uda.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7767 PostWysłany: 28 Maj 2021 21:56 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6588
platynowy
Naprawdę szkoda Ci 20%?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
I uwaga na tych bez honoru;
ot-zaklad,18,152289&p=1358174#p1358174
koronawirus-ogolna-dyskusja,183,161656#p1478122
Góra
 Relacje PM off  
 
#7768 PostWysłany: 28 Maj 2021 22:39 

Rejestracja: 30 Sty 2021
Posty: 18
[url][/url]40% (upraszczając) - voucher +20% od wartości w AF

i tak, szkoda - ale tym razem inaczej się nie da...
Góra
 Relacje PM off  
 
#7769 PostWysłany: 28 Maj 2021 22:56 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6588
platynowy
Jaki znowu voucher, skoro odmówili odszkodowania?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
I uwaga na tych bez honoru;
ot-zaklad,18,152289&p=1358174#p1358174
koronawirus-ogolna-dyskusja,183,161656#p1478122
Góra
 Relacje PM off  
 
#7770 PostWysłany: 28 Maj 2021 23:13 

Rejestracja: 30 Sty 2021
Posty: 18
mógłby być, gdyby nie odmówili - wiec pozostaje pośrednik. Dlatego piszę, że szkoda - na początku pytałem czy warto dawać pośrednikowi, czy też linia ma rację.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7771 PostWysłany: 29 Maj 2021 21:09 

Rejestracja: 30 Sty 2021
Posty: 18
zgłosiłem sprawę do pośrednika, przyznaje racje iż tłumaczenie biznesowe nie ma sensu. Jednak nie mogą podjąć się sprawy ze względu na to iż lot odbywał się z Berlina przez Paryż (czyli sąd w Niemczech lub Francji). Sugerują arbitraż przez SOP, nie mniej jednak brak znajomości języka niemieckiego sprawę utrudnia.
W związku z powyższym pytanie:
Czy zna ktoś biuro pośredniczące z Polski, które współpracuje z niemieckim? Lub Niemieckie biuro pośredniczące w języku polskim? ewentualnie z angielskim.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7772 PostWysłany: 29 Maj 2021 21:11 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7073
Loty: 871
Kilometry: 813 940
platynowy
Formularz do SOP można wypełnić po angielsku.
Korespondencja potem będzie się już odbywała po niemiecku, ale w dzisiejszych czasach to nie powinien być problem.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7773 PostWysłany: 30 Maj 2021 21:01 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1991
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... rp_state=1

Bardzo ciekawy przypadek. Z jednej strony system odpraw wpisuje się w ramy normalnej działalności i jest nierozerwalnie związany z procedurą boardingu, a z drugiej jest zdarzeniem zewnętrznym. W skrócie, albo to jest casus uderzenia wózka ze schodami, albo śruby na pasie. Z uwagi na związek z cały procesem odprawy skłaniałbym się ku wersji korzystniejszej dla pasażerów, ale bez szczegółów ciężko być w 100 % pewnym.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7774 PostWysłany: 30 Maj 2021 21:15 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 2658
platynowy
Próby mediacji przez SOP nie polecam, szkoda czasu i tak będą po stronie lufy
Góra
 Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
 
#7775 PostWysłany: 30 Maj 2021 21:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1991
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
AF to może będzie inaczej ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7776 PostWysłany: 31 Maj 2021 07:44 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7073
Loty: 871
Kilometry: 813 940
platynowy
kostek966 napisał(a):
Próby mediacji przez SOP nie polecam, szkoda czasu i tak będą po stronie lufy

Potwierdzam.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7777 PostWysłany: 31 Maj 2021 16:04 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1991
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Lufthansa również?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7778 PostWysłany: 31 Maj 2021 16:15 

Rejestracja: 25 Kwi 2016
Posty: 15
Lot linią Corendon, odwołali mi lot. Miałem taryfę FLEX, pytanie czy w przypadku odwołania lotu przez nich mogę żądać zwrotu całej kwoty ? Bo co z tego, że mi zrobili bilet OPEN skoro mi terminy nie pasują, a po drugie różnicę w wcenie pierwotna rezerwacja vas nowa chcą doliczać
Góra
 Relacje PM off  
 
#7779 PostWysłany: 31 Maj 2021 16:59 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7073
Loty: 871
Kilometry: 813 940
platynowy
ansbach1 napisał(a):
Lufthansa również?

Tak. Miałem odwołany lot LH do Dublina z powodu zbliżającego się nad Irlandię orkanu. Odwołali wszystkie loty z Niemiec do Irlandii.
Ale niemal wszystkie inne linie latały, lądując, startując i to nawet bez szczególnych opóźnień. Więc de facto odwołanie lotów LH było prewencyjne, a nie z powodu warunków atmosferycznych rzeczywiści uniemożliwiających wykonywanie operacji.
Ale SOP stanął po ich stronie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7780 PostWysłany: 31 Maj 2021 17:44 

Rejestracja: 30 Sty 2021
Posty: 18
Znalazłem pośrednika , który działa również w Niemczech - spróbują pewnie przez SOP, jak nie przejdzie do sądu - gdzie (w Niemczech) sprawy trwają w tych sprawach do 3 lat. Strasznie dużo kasują - do 35 do 50 %, ale osobiście nie mam czasu się całą procedurą zajmować.
dziękuje za pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7933 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 ... 397  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], NataliaK oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group